Das een flinke hikequote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:43 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het was inderdaad topweer
Net teruggekomen van mijn 543km Milngavie (Glasgow) to Cape Wrath (noordwest puntje van Schotland) hike.
Al met al was het een schitterende tocht!. En gewoon enorm mazzel gehad dus. Telt het nu eigenlijk wel?
Reisverslag komt nog over een week of twee.
[ afbeelding ]
Gemiddeld 25 km (ik heb er 21.5 dagen over gedaan)quote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:06 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Das een flinke hike![]()
Hoeveel km deed je ongeveer per dag?
Aha. Op Mull had ik tussen Craignure en Fionnphort een lift te pakken bij de ferry terminal. Onderweg pikten we een Fransoos op. Die had een hike op Mull gedaan. En vroeg op den duur om in the middle of nowhere te stoppen zodat ie verder kon te voet.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Gemiddeld 25 km (ik heb er 21.5 dagen over gedaan)
Mull vond ik vooral schitterend vanwege het wildlife. Elke dag zag ik daar otters in en langs zee. Een Zee-arend kwam elke ochtend zijn ontbijt halen achter mijn tent in de vorm van de kuikentjes van meeuwen en oeverlopers die daar broeden op het grind. En aan de andere kant had een Steenarend zijn nest. Ik zag daar ook veel Velduilen en Blauwe Kiekendief.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:32 schreef Joosie200 het volgende:
Al zag ik oa bij loch Katrine wel prachtige spots en ook op Mull waar ik zo zou kunnen neerstrijken met een tentje.
Spotte ook eco lodges her en der maar natuurlijk volgeboekt. Tis iig een ding om in de gaten te houden. Qua wildlife kwam ik niet verder dan een stel walvissen toen ik de boot weer op ging in Craignure. En een overload aan kutmeeuwen op staffa ipv puffinsquote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
Mull vond ik vooral schitterend vanwege het wildlife. Elke dag zag ik daar otters in en langs zee. Een Zee-arend kwam elke ochtend zijn ontbijt halen achter mijn tent in de vorm van de kuikentjes van meeuwen en oeverlopers die daar broeden op het grind. En aan de andere kant had een Steenarend zijn nest. Ik zag daar ook veel Velduilen en Blauwe Kiekendief.Maar daar was ik toen met de auto +tentje, niet lopend.
Je was misschien nog net iets te vroeg voor puffins. Maar walvissen zijn toch ook tof?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Spotte ook eco lodges her en der maar natuurlijk volgeboekt. Tis iig een ding om in de gaten te houden. Qua wildlife kwam ik niet verder dan een stel walvissen toen ik de boot weer op ging in Craignure. En een overload aan kutmeeuwen op staffa ipv puffins![]()
3 Glasgow, 4 Edinburgh als je ruim de tijd hebt en gewoon vliegen met Easyjet of Ryanair naar EDI.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:03 schreef Elvi het volgende:
Ik wil deze zomer naar Glasgow en Edinburgh. Maar ik vind het een beetje lastig inschatten hoeveel dagen ik waar wil doorbrengen. Ik ben van de (historische) musea dus dat zit wel goed in beide stedenmaar de verdeling van de dagen... Idk.
Ik weet ook niet wat sneller/ leuker is. Met het vliegtuig? Met de trein via Londen (en daar misschien 1 dag doorbrengen?) ?
Ik heb 2 weken vakantie, en ik ga waarschijnlijk in m'n eentje
Lekker op een dorm voor 80 euro per nachtquote:Op maandag 24 juni 2019 21:50 schreef SaskiaR het volgende:
Of de boot naar Newcastle en dan de trein naar Edinburgh, een van de mooiste treinroutes in het VK
Als je twee weken hebt, dan is dat tijd genoeg om de twee steden uitgebreid te bekijken. Misschien 4-5 dagen Edinburgh en 3 Glasgow, en dan kan je nog naar bijv. Stirling, Falkirk of de Highlands.
Let wel op de Fringe - het is leuk om daarheen te gaan als je van dat soort dingen houdt, maar als je niet daarvoor komt, kan je Edinburgh tijdens de Fringe beter vermijden. Superdruk en de hotels zitten al maanden vol.
Mij lijkt het niet zo leuk om met een stel Aziaten zo'n crazysnelle dagtour te doen, dan zou ik liever vanuit Glasgow met de trein een dagtrip doen naar Balloch ofzoquote:Op maandag 24 juni 2019 22:11 schreef Sunnythesun het volgende:
Zooook die prijzen in augustus idd. Mijn man had dat nog ff niet door dus die dacht al dat we toch maar niet zouden gaan.Nu wordt het september
![]()
Maar je kunt je er prima 3-4 dagen vermaken ja!! Heel veel te zien en te doen en je kunt eventueel ook nog een busdagtour doen het land in (met Rabbies bijv) mocht je dat leuk vinden.
Volgens mij valt dat nog wel bij mits je de juiste operator hebt, maar de trein is zéker een aanrader!quote:Op maandag 24 juni 2019 22:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Mij lijkt het niet zo leuk om met een stel Aziaten zo'n crazysnelle dagtour te doen, dan zou ik liever vanuit Glasgow met de trein een dagtrip doen naar Balloch ofzo
Thanks! Kun jij mijn topic hier evt in mergen? Geen idee hoe dat werkt..quote:
Mergen kunnen alleen FAs, maar hier is je postquote:Op woensdag 2 maart 2022 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks! Kun jij mijn topic hier evt in mergen? Geen idee hoe dat werkt..
quote:Op woensdag 2 maart 2022 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
In mei gaan mijn vriend en ik naar Schotland. Heen- en terugreis geboekt bij DFDS (IJmuiden- Newcastle upon Tyne en v.v.) + een rondreis met eigen auto: https://www.nrv.nl/rondre(...)o.b.v.-eigen-vervoer.
Nu hebben we uiteraard zelf al bestudeerd wat er aan bezienswaardigheden te vinden is gedurende de rondreis. Maar dat zijn uiteraard de "standaard" dingen en we zijn erg benieuwd naar tips van eerdere Schotlandgangers.
En dat mag vanalles zijn (alleen qua accommodaties heeft weinig zin, want dat is geregeld in de rondreisboeking).
Dus heb jij tips qua bezienswaardigheden, activiteiten, gerechten, restaurants, whisky-stokerij-rondleidingen, wandeltochten, uitkijkpunten, etc.: please let us know!
Thanks!quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:06 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mergen kunnen alleen FAs, maar hier is je post
[..]
Thanks! Maar je toffe nwe huis gaat uiteraard ff voor!quote:Op woensdag 2 maart 2022 22:12 schreef MaJo het volgende:
Mooi plan Whiskers! Schotland staat ook nog hoog op mijn must visit lijst, lijkt me zo gaaf
Thanks!quote:Op donderdag 3 maart 2022 09:34 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe ver wil je gaan rijden en hoe lang ga je?
Als het kan, probeer dan ook het noorden mee te nemen. Cape Wrath, the Wee Mad Road, Ullapool, Staic Pollaidh enz![]()
Maar dat is wel een eindje rijden vanaf Newcastle (ook een leuke stad, dus rij daar niet meteen de stad uit).
Thanks voor je tips!quote:Op donderdag 3 maart 2022 11:29 schreef Irritatie100 het volgende:
@:Whiskers2009 qua stokerij ben ik met wat vrienden bij Dalwhinnie geweest. Ik ben zelf geen liefhebber van whiskey (integendeel), maar zelfs ik vond de rondleiding daar erg leuk! Zeker een aanrader.
Verder weet ik niet wanneer je precies gaat, maar in het voorjaar en de zomer hebben ze op heel veel plekken een versie van de Highland Games. Dat vond ik ook erg vermakelijk om een keer te bezoeken.
Verder niet echt specifieke tips. Had wel een leuke voor accomodatie, maar die heb je helaas alWij hebben destijds geslapen in The Highland Club in Fort Augustus. Dat is gevestigd in de abdij aldaar, dus dat was al erg leuk. En Loch Ness ligt in je achtertuin, dus de omgeving was ook mooi. Was nog betaalbaar ook!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |