abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:34:44 #1
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_138042734
Hallo,

Ik heb internet genomen van ziggo. Ik heb het installatiepakket ontvangen, echter als ik mijn modem aansluit, dan sbranden de lampjes van RDY, US, DS niet. US is upstream(upload) en DS is downstream(download). Ik weet niet wat RDY is, maar volgens de handleiding hoort het ook te branden.

Het enige wat ik anders doe dan in de handleiding, is het niet vervangen van de kabelaansluiting module die reeds gemonteerd was, met de kabelaansluiting module wat ziggo meegeleverd heeft. Dit heb ik ook niet gedaan bij mijn ouders huis, en daar gaat het prima.

Dus:

Stap 1: Dit zit er al:

Stap 2: Volgens de handleiding moet ik het vervangen door dit:

Stap 3: En vervolgens dit aan hangen:

Maar stap 2 heb ik overgeslagen bij mijn ouders, en daar werkt het prima. Dat is ook logisch, want de module van ziggo doet het zelfde als de module die al aan de muur vast zit.

Is het toch noodzakelijk om stap 2 uit te voeren, of lig het aan iets anders(waaraan?) dat ik geen internet heb?

Uiteraard heb ik de coaxkabel correct aangesloten.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:44:55 #2
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_138043046
Een 3-gats is inderdaad nodig voor internet van Ziggo. Dus sowieso de verdeler moet aangesloten worden.

2-gats is alleen voor Radio/televisie.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 15:50:21 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_138043244
quote:
4s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:44 schreef Lt.Surge het volgende:
Een 3-gats is inderdaad nodig voor internet van Ziggo. Dus sowieso de verdeler moet aangesloten worden.

2-gats is alleen voor Radio/televisie.
Maakt helemaal niets uit.
Zelfs als je een een kabel tussen je standaard CAI WCD en een willekeurige splitter doet dan kan je er nog internet, radio en tv uit halen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:34 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Is het toch noodzakelijk om stap 2 uit te voeren, of lig het aan iets anders(waaraan?) dat ik geen internet heb?
Ja, het lijkt erop dat je huidige WCD geen goed contact maakt met de splitter die erop gaat.
So we just called him Fred
pi_138043487
Zou RDY misschien READY betekenen?
:')
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:04:35 #5
233921 DahBigKahuna
Vrijetijdsstrijder
pi_138043838
Ik heb hetzelfde probleem gehad, er zit voor dit kastje al ergens een ander kastje dat roet in het eten gooit. Sluit op dat eerste kastje je shizzle aan en het werkt.

Vraag me niet hoe, maar ergens in dat eerste kastje (in de meterkast ofzo) zit de kink in de kabel... ;)
Real men don`t play with fire, they play in it!
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:18:17 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_138044360
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:04 schreef DahBigKahuna het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem gehad, er zit voor dit kastje al ergens een ander kastje dat roet in het eten gooit. Sluit op dat eerste kastje je shizzle aan en het werkt.

Vraag me niet hoe, maar ergens in dat eerste kastje (in de meterkast ofzo) zit de kink in de kabel... ;)
Van het kastje naar de muur gestuurd?
Welke kastjes bedoel je? die van Ikea?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:43:27 #7
414204 WoordenShuffelaar
pi_138045266
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:50 schreef FredvZ het volgende:

Ja, het lijkt erop dat je huidige WCD geen goed contact maakt met de splitter die erop gaat.
Ik weet niet wat je allemaal bedoeld met WCD en splitter, maar ik heb het vervangen met de module van ziggo(Was makkelijker dan ik dacht). Maar ik heb nog steeds geen internet. Overigens zou ik zaterdag(vandaag) signaal moeten ontvangen volgens ziggo, dus het kan zijn dat ik nog even moet wachten.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:44:10 #8
414204 WoordenShuffelaar
pi_138045282
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:56 schreef WalkerOfTheDay het volgende:
Zou RDY misschien READY betekenen?
:')
Het betekent inderdaad READY, maar ik had het al uitgevonden voordat jij je post maakte. Dus denk niet dat jij het mij geleerd hebt.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:44:57 #9
414204 WoordenShuffelaar
pi_138045317
quote:

Ik snap niets van wat je zegt. Over welke kastjes heb je het? Ik heb in ieder geval geen kabelaansluiting in mijn meterkast.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 16:45:52 #10
414204 WoordenShuffelaar
pi_138045352
Welke optie is de mijne? Geen een komt overeen eigenlijk:

zaterdag 22 maart 2014 @ 19:11:56 #11
414204 WoordenShuffelaar
pi_138050654
Volgens ziggo hoort de uiteinde van de coax kabel die uit de muur komt zo uit te zien:

Echter is het bij mij niet helemaal zo. De koperen mantel is niet helemaal onbeschadigd. Er zitten wel genoeg dunnen koperen draadjes aan, maar het is niet overal rond de witte(tweede) Isolatie laag evenveel. Hoe er is dat? Er zit ook op de een soort koperen vliesje op de koperen mantel laag. Hoort die daar, of moet dat juist weg?

Ik sta niet echt op te springen om de coax kabel nog korter te maken, er komt maar ongeveer 6 centimeter uit de muur, dus als ik het verpest, wat moet ik dan :P.

Dus hopelijk maakt het niet zoveel uit hoe het nu uitziet :P.
pi_138052873
quote:
Hallo,

Ik heb internet genomen van ziggo. Ik heb het installatiepakket ontvangen, echter als ik mijn modem aansluit, dan branden de lampjes van RDY, US, DS niet. US is upstream(upload) en DS is downstream(download). Ik weet niet wat RDY is, maar volgens de handleiding hoort het ook te branden.

Het enige wat ik anders doe dan in de handleiding, is het niet vervangen van de kabelaansluiting module die reeds gemonteerd was, met de kabelaansluiting module wat ziggo meegeleverd heeft. Dit heb ik ook niet gedaan bij mijn ouders huis, en daar gaat het prima.

Dus:

Stap 1: Dit zit er al:
[ afbeelding ]

Stap 2: Volgens de handleiding moet ik het vervangen door dit:
[ afbeelding ]

Stap 3: En vervolgens dit aan hangen:
[ afbeelding ]

Maar stap 2 heb ik overgeslagen bij mijn ouders, en daar werkt het prima. Dat is ook logisch, want de module van ziggo doet het zelfde als de module die al aan de muur vast zit.
Nee, daar vergis je je in.
quote:

Uiteraard heb ik de coaxkabel correct aangesloten.
Doe nu eens niet zo eigenwijs en vervang je wandcontactdoos door de ééngatscontactdoos en het opsteekfilter dat Ziggo heeft geleverd. Als het goed is heb je er ook een wit kapje bij gekregen dat je als laatste stap op het opsteekfilter vast kunt klikken nadat je de (twee of drie) coaxkabels op de uitgang van het filter hebt aangesloten, zodat het er allemaal weer netjes uit gaat zien.

Het kan best zijn dat het bij je ouders wel werkt bij directe aansluiting op de oude wandcontactdoos en bij jou niet. Dan zit er wellicht in de wandcontactdoos bij je ouders thuis geen goed scheidingsfilter voor TV en FM radio en bij jou thuis wel.
pi_138052967
Dat ding aan de wand heb je niet nodig.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_138053402
quote:

Nee, zo te zien is de originele wandcontactdoos zijn AOP. Dan moet die dus inderdaad vervangen worden door de geleverde ééngatscontactdoos. Maar een blik werpen in de meterkast kan natuurlijk nooit kwaad.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 23:29:11 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_138060358
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 16:43 schreef WoordenShuffelaar het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je allemaal bedoeld met WCD en splitter, maar ik heb het vervangen met de module van ziggo(Was makkelijker dan ik dacht). Maar ik heb nog steeds geen internet. Overigens zou ik zaterdag(vandaag) signaal moeten ontvangen volgens ziggo, dus het kan zijn dat ik nog even moet wachten.
WCD = wandcontactdoos, het ding aan de muur
Splitter= het ding van Ziggo dat je in de WCD moet stoppen.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 23:35:24 #16
8760 Beavis
Proud to be South African!
pi_138060537
Ik heb zo het gevoel dat jij niet in staat bent om dit zelf te doen. Laat een monteur komen. Hij weet precies wat hij moet doen en dan weet jij zeker dat het goed is.
pi_138062182
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:11 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Volgens ziggo hoort de uiteinde van de coax kabel die uit de muur komt zo uit te zien:
[ afbeelding ]

Echter is het bij mij niet helemaal zo. De koperen mantel is niet helemaal onbeschadigd. Er zitten wel genoeg dunnen koperen draadjes aan, maar het is niet overal rond de witte(tweede) Isolatie laag evenveel. Hoe er is dat? Er zit ook op de een soort koperen vliesje op de koperen mantel laag. Hoort die daar, of moet dat juist weg?

Ik sta niet echt op te springen om de coax kabel nog korter te maken, er komt maar ongeveer 6 centimeter uit de muur, dus als ik het verpest, wat moet ik dan :P.

Dus hopelijk maakt het niet zoveel uit hoe het nu uitziet :P.
Dat maakt dus wel uit, want het bepaalt grotendeels je signaal.
Niet eigenwijs doen dus, gewoon de wcd en splitter van ziggo monteren en die groene kabel goed aansluiten.
  zondag 23 maart 2014 @ 02:02:02 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_138064322
quote:
Het enige wat ik anders doe dan in de handleiding
Zie daar het probleem.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: