Marokkanen zijn samen met Antillianen gewoon een enorm probleem. Dát moeten we nu eindelijk wel eens serieus gaan nemen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:57 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja die groep ken ik ook uiteraard. Maar zo kan je dat over elke bevolkingsgroep hier wel zeggen onderhand.
Dat is een deel van de oplossing inderdaad.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:58 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Laat de politie zijn werk doen dan....??!
Uiteraard want zij zijn degene die deze domme opmerkingen maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:58 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Maar kun je dan wel de PVV'ers op een hoop gooien?
Kijk.. dit is een goede tekst. Ik heb zelf bij van der Valk gewerkt waar ook veel Marokkanen werk(t)en. Daar heb ik respect voor. Zij doen hun werk en die mensen zie ik ook geen gekke dingen doen op straat (dat hoop ik dan). Maar toen ik nog op school zat, met de trein reisde, op tv keek en door wijken als overvecht en kanaleneiland liep is er bij mij veel geestelijke schade en minachting voor de Marokkaanse medemens ontstaan. En het gaat niet om een klein groepje mensen.. nee, het gaat om een hele grote groep mensen. Ik kan met genoeg voorbeelden komen waarin dit tuig zich onderscheid van andere mensen en criminelen. Dat we mensen niet een stempel willen geven kan ik mij heel goed voorstellen, maar de feiten liegen er niet om, en het is nu ook totaal niet dat ik het idee heb dat ze van hun fouten leren en dat de "Goede" Marokkanen ze zich schamen voor de criminelen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:53 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik heb in mijn werk bijna dagelijks met Marokkanen te maken en denk dat ik daarom wel iets van hun cultuur weet. Er zijn best veel goedwillende Marokkanen die gewoon hun leven willen leiden en geen vlieg kwaad doen, maar over het algemeen zit er een mentaliteit in die cultuur die niet goed is. En ze gooien snel de discriminatiekaart op tafel, zonder naar zichzelf te kijken. Discrimineren doen ze echter zelf net zo hard, want Nederlanders zijn steevast 'kazen' en ze hebben het altijd over 'jullie' als ze het over Nederlanders hebben. Veel Marokkanen schijten op ons land, maar willen tegelijkertijd zoveel mogelijk profiteren van de voorzieningen hier. Dat heb ik in al die jaren wel ervaren.
Het probleem ligt bij bepaalde Marokkanen. Wat niet helpt is wat de PVV doet. Met 0 oplossingen komen. Zoals gezegd woonde ik in zo'n buurt. Wat had de PVV daar dan willen doen? Roepen dat men mensen uit gaat zetten?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kip en ei verhaal.
Er waren al problemen met allochtonen. Daar werd niet adequaat op gereageert, dat gaf Fortuin en ook Wilders de kans groot te worden.
Het probleem was er al.
Iemand die een nationaal gevaar is, zich bezig houd met terrorisme, in vreemde krijgsdienst is of simpel weg TE onaangepast gedrag vertoont.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Dat kan juridisch gezien niet. Geef maar aan hoe.
Dat zijn misschien 10 gevallen per jaar. Lost de problemen in mijn oude wijk totaal niet op.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Iemand die een nationaal gevaar is, zich bezig houd met terrorisme, in vreemde krijgsdienst is of simpel weg TE onaangepast gedrag vertoont.
Geloof mij maar, het KAN wel, maar de weg is zoo lang dat niemand het doet.
In Canada flikkeren we ook iedereen eruit die zich niet gedraagd.
Er is hier nu een proces aan de gang tegen Indiers die hun dochter hebben vermoord omdat zij weigerde een gearrangeerd huwelijk aan te gaan. De verdachten hebben een Candees en Indiaas paspoort. Wint de aanklager dan word het Canadese papoort afgenomen en is het exit India, waar zij werom voor het gerecht gaan.
Ben je hier landed immigrant, geen Canadees, dan is ELKE veroordeling wat meer dan 6 maanden straf oplevert gelijk een ticket home.(en je komt er ook nooit meer in)
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:01 schreef Onnoman het volgende:
[..]
en het is nu ook totaal niet dat ik het idee heb dat ze van hun fouten leren en dat de "Goede" Marokkanen ze zich schamen voor de criminelen.
Dat is dan toch iets anders dan de Nederlandse situatie, aangezien het merendeel van die Marokkaanse jongeren die overlast geven hier geboren zijn. Geen landed immigrants.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:02 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Iemand die een nationaal gevaar is, zich bezig houd met terrorisme, in vreemde krijgsdienst is of simpel weg TE onaangepast gedrag vertoont.
Geloof mij maar, het KAN wel, maar de weg is zoo lang dat niemand het doet.
In Canada flikkeren we ook iedereen eruit die zich niet gedraagd.
Er is hier nu een proces aan de gang tegen Indiers die hun dochter hebben vermoord omdat zij weigerde een gearrangeerd huwelijk aan te gaan. De verdachten hebben een Candees en Indiaas paspoort. Wint de aanklager dan word het Canadese papoort afgenomen en is het exit India, waar zij werom voor het gerecht gaan.
Ben je hier landed immigrant, geen Canadees, dan is ELKE veroordeling wat meer dan 6 maanden straf oplevert gelijk een ticket home.(en je komt er ook nooit meer in)
Eens. Zonder die groepen over 1 kam te scheren mag je best benoemen dat er relatief veel problemen zijn met Marokkanen en Antillianen. Marokkanen zouden zich bijvoorbeeld eens af kunnen vragen waarom bijna niemand kritiek heeft op Turken. Omdat Turken over het algemeen een heel andere mentaliteit hebben en niet voor problemen zorgen. Wat ik erg mis is het vermogen van Marokkanen om kritisch naar hun eigen gemeenschap te kijken. Er zijn er veel die het goed doen, maar relatief ook veel probleemgevallen en dat ligt echt aan die cultuur.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Marokkanen zijn samen met Antillianen gewoon een enorm probleem. Dát moeten we nu eindelijk wel eens serieus gaan nemen.
Nou ik denk zomaar als er een komplete familie eruit word gezet dat dit een aardig signaal is voor de rest.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:03 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zijn misschien 10 gevallen per jaar. Lost de problemen in mijn oude wijk totaal niet op.
En men schiet vaak door in het een ander de schuld geven. Dat zag ik ook op een ander forum waar veel Marokkanen komen. Dat werkt dus niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Zonder die groepen over 1 kam te scheren mag je best benoemen dat er relatief veel problemen zijn met Marokkanen en Antillianen. Marokkanen zouden zich bijvoorbeeld eens af kunnen vragen waarom bijna niemand kritiek heeft op Turken. Omdat Turken over het algemeen een heel andere mentaliteit hebben en niet voor problemen zorgen. Wat ik erg mis is het vermogen van Marokkanen om kritisch naar hun eigen gemeenschap te kijken. Er zijn er veel die het goed doen, maar relatief ook veel probleemgevallen en dat ligt echt aan die cultuur.
De PVV wil daar wel iets aan doen, maar kan er niets aan doen door tegenwerking van andere partijen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Het probleem ligt bij bepaalde Marokkanen. Wat niet helpt is wat de PVV doet. Met 0 oplossingen komen. Zoals gezegd woonde ik in zo'n buurt. Wat had de PVV daar dan willen doen? Roepen dat men mensen uit gaat zetten?
Het kan niet als men Nederlands is. Ik denk dat het doodschieten van criminelen ook wel zal werken. Dat is ook geen optie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ik denk zomaar als er een komplete familie eruit word gezet dat dit een aardig signaal is voor de rest.
Denk je niet?
Nee als je het eerste stukje lees geef ik een voorbeeld van dubbele nationaliteit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:04 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat is dan toch iets anders dan de Nederlandse situatie, aangezien het merendeel van die Marokkaanse jongeren die overlast geven hier geboren zijn. Geen landed immigrants.
Hoest verder dude?
Wat heeft men voor oplossing dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:07 schreef Kanjer het volgende:
[..]
De PVV wil daar wel iets aan doen, maar kan er niets aan doen door tegenwerking van andere partijen.
Wachten dus tot de PVV de grootste is.
Het is ethisch heel ingewikkeld. Als we naar het verleden kijken weten we dat we mensen niet over een kamp mogen scheren, maar ondertussen kan je wel statistieken loslaten op een bepaalde groep.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:05 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Zonder die groepen over 1 kam te scheren mag je best benoemen dat er relatief veel problemen zijn met Marokkanen en Antillianen. Marokkanen zouden zich bijvoorbeeld eens af kunnen vragen waarom bijna niemand kritiek heeft op Turken. Omdat Turken over het algemeen een heel andere mentaliteit hebben en niet voor problemen zorgen. Wat ik erg mis is het vermogen van Marokkanen om kritisch naar hun eigen gemeenschap te kijken. Er zijn er veel die het goed doen, maar relatief ook veel probleemgevallen en dat ligt echt aan die cultuur.
Daarom moet dat wel kunnen.Je moet gewoon kunnen zeggen waar bepaalde problemen liggen. Maar de PVV maakt het moeilijker er normaal over te praten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:08 schreef Onnoman het volgende:
[..]
Het is ethisch heel ingewikkeld. Als we naar het verleden kijken weten we dat we mensen niet over een kamp mogen scheren, maar ondertussen kan je wel statistieken loslaten op een bepaalde groep.
Dat hele dubbele nationaliteit ding lost niets op. Als men moet kiezen kiest men natuurlijk voor de Nederlandse nationaliteit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nee als je het eerste stukje lees geef ik een voorbeeld van dubbele nationaliteit.
Voor de rest? Bweeeeeeeeekkkkk...bored....en ik wil nog steeds weg hier....
Klopt ook, daarom ben ik ook absoluut geen fan van die partij.. heb ook niet de indruk dat er veel intelligente mensen bij zitten. Van mij mogen ze best de problemen benoemen, maar doe het dan constructief en ga de dialoog aan met mensen, in plaats van te provoceren en de tegenstellingen scherper te maken.. daar schiet toch niemand iets mee op?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:09 schreef Globali het volgende:
[..]
Daarom moet dat wel kunnen.Je moet gewoon kunnen zeggen waar bepaalde problemen liggen. Maar de PVV maakt het moeilijker er normaal over te praten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |