abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:42:05 #1
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_138032872
Hallo Fok!,

Afgelopen maandag heb ik een brandwond aan mijn voet opgelopen, hierbij is kokend water/koffie over mijn linkervoet gekomen.
Uiteraard heb ik goed gekoeld en ben direct naar de dichtstbijzijnde EHBO-post gegaan.
Ongeveer de helft van mijn linkervoet is nu een grote (open) brandwond (de grotere blaren zijn doorgeprikt op de EHBO-afdeling omdat deze te groot waren).

Verder wordt het allemaal goed verzorgd (2 maal daags -> nieuw gaas,verband en flaminal forte zalf).

Maar nu zijn we bijna een week verder en merk ik dat ik absoluut niet kan lopen op deze voet vanwege de pijn (voelt alsof de 'nieuwe' huid er weer afgetrokken wordt) ook kan ik deze niet geheel strekken, dus al gebruik ik krukken dan doet het nog ontzettend zeer.

Zijn er meer mensen die hetzelfde ervaren hebben en een indicatie kunnen geven wanneer het op z'n minst weer mogelijk is om ermee te lopen / krukken te gebruiken zonder dat dit vreselijk zeer doet ?

Want ik zie het ook niet zitten om nog 2 weken thuis te blijven van school..
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_138033129
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:42 schreef Sneakie het volgende:
Uiteraard heb ik goed gekoeld en ben direct naar de dichtstbijzijnde EHBO-post gegaan.
Beter had je wat langer gekoeld ipv direct naar de EHBO gaan denk ik.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 22 maart 2014 @ 10:59:18 #3
26048 Sneakie
pi_138033252
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:54 schreef Geralt het volgende:

[..]

Beter had je wat langer gekoeld ipv direct naar de EHBO gaan denk ik.
Ik heb minstens 20 min gekoeld, daarna een schone doek nat gemaakt en dat om mijn voet gedaan onderweg naar de EHBO-post
pi_138033332
Ik neem aan dat men gezegd heeft dat je voor controle moet naar je eigen huisarts? Zou maandag eens contact met de man/vrouw opnemen zodat deze het eens kan bekijken, kun je ook je vragen stellen aan iemand die het zou moeten weten. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_138033412
Tip vd dag: gebruik "Goudsbloem" zalf
loop je zo weer als 'n kieviet
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:06:30 #6
26048 Sneakie
pi_138033435
Sinds maandag ben ik al 3 keer op controle geweest, ze zeggen alleen dat het zeker 4/6 weken kan duren voordat het genezen is, niet wanneer ik weer kan lopen, heb dit ook nog niet gevraagd maar zal ik komende maandag uiteraard wel doen, verder wilde ik graag ervaringsverhalen horen vandaar dat ik mijn vraag hier gesteld heb.
pi_138033442
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:05 schreef killerkip69 het volgende:
Tip vd dag: gebruik "Goudsbloem" zalf
loop je zo weer als 'n kieviet
Tweede tip: ga niets op open brandwonden smeren zonder een deskundige te raadplegen. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:07:51 #8
26048 Sneakie
pi_138033473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Tweede tip: ga niets op open brandwonden smeren zonder een deskundige te raadplegen. :P
Je was me al voor idd :) maar niet handig nee om zulke huismiddeltjes zomaar op een open wond te smeren (met kans op infecties o.i.d.)
pi_138033589
het is juist voor open wonden en werkt perfect voor (open) brandwonden
geen andere zalf, alleen Goudsbloem
ff proberen...werkt echt goed.....moest je nou 'n aambei hebben kan je het daar ook op smeren
werkt perfect tegen infecties, speciaal zalfje :)
pi_138033607
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:12 schreef killerkip69 het volgende:
het is juist voor open wonden en werkt perfect voor (open) brandwonden
geen andere zalf, alleen Goudsbloem
ff proberen...werkt echt goed.....moest je nou 'n aambei hebben kan je het daar ook op smeren
werkt perfect tegen infecties, speciaal zalfje :)
Ja, goed plan, zalf in een open wond, dat gaat helemaal goedkomen..
Mokkel met stuntstok
pi_138033674
Kom je bij het ziekenhuis: wtf heb jij met je brandwond gedaan? Het is helemaal gaan ontsteken.
Ja euh, iemand op fok zei dat ik er goudsbloemzalf in moest prutten.

:')
pi_138033694
Niet bekend zijn met kampong manis. :')
The waves you made will always be
pi_138033779
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:07 schreef Sneakie het volgende:

[..]

Je was me al voor idd :) maar niet handig nee om zulke huismiddeltjes zomaar op een open wond te smeren (met kans op infecties o.i.d.)
Goudsbloemzalf kan heel goed werken bij wondjes maar bij deze grote wonden en zeker open grote brandwonden zou ik inderdaad eerst een deskundige raadplegen, als je een infectie krijgt ben je helemaal de lul dus bel maandag even je huisarts en laat het bekijken. ;)
Optimist tot in de kist
  zaterdag 22 maart 2014 @ 11:26:22 #14
26048 Sneakie
pi_138033925
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Goudsbloemzalf kan heel goed werken bij wondjes maar bij deze grote wonden en zeker open grote brandwonden zou ik inderdaad eerst een deskundige raadplegen, als je een infectie krijgt ben je helemaal de lul dus bel maandag even je huisarts en laat het bekijken. ;)
Het is al 3 keer bekeken in het ziekenhuis, maandag moet ik sowieso weer terug ;)
pi_138033962
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:26 schreef Sneakie het volgende:

[..]

Het is al 3 keer bekeken in het ziekenhuis, maandag moet ik sowieso weer terug ;)
Dan kun je daar je vragen mooi kwijt :P . Verwondingen zijn allemaal anders en lichamen reageren ook verschillend qua genezing dus iemand kan wel zeggen "4 weken"maar dan ben je teleurgesteld als het bij jou 8 weken duurt. :P
Optimist tot in de kist
pi_138034725
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 10:42 schreef Sneakie het volgende:
Want ik zie het ook niet zitten om nog 2 weken thuis te blijven van school..
Hoeft ook niet. Je kan je prima verplaatsen met de krukken. Als je dit niet kan: leer het.
pi_138034789
En lees ik het goed dat je sindsdien niet meer naar school bent gegaan? Jij gaat er helemaal komen in het werkende leven...
pi_138034902
En last but not least: heb een béétje geduld... Een brandwond heeft nu eenmaal even nodig om te genezen, dat is niet binnen een dag week gebeurd.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:00:52 #19
26048 Sneakie
pi_138037146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 11:53 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En lees ik het goed dat je sindsdien niet meer naar school bent gegaan? Jij gaat er helemaal komen in het werkende leven...
Uhm als je mijn verhaal goed gelezen had, dan had je begrepen dat het niet om een simpel brandwondje ging, en dat ik al meermaals heb geprobeerd te lopen met erg veel pijn als resultaat zelfs nu nog wat het lopen of strekken van mijn been/voet praktisch onmogelijk maakt. Verder woon ik 1,5 uur van mijn school vandaan.. Maar gelukkig kan ik veel zaken vanuit thuis maken/volgen e.d. (software engineering) wat voornamelijk bestaat uit programmeeropdrachten maken op school of eigen tijd.

En last but not least gaat gezondheid voor werk tbh..
pi_138037560
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:00 schreef Sneakie het volgende:

[..]

Uhm als je mijn verhaal goed gelezen had, dan had je begrepen dat het niet om een simpel brandwondje ging, en dat ik al meermaals heb geprobeerd te lopen met erg veel pijn als resultaat zelfs nu nog wat het lopen of strekken van mijn been/voet praktisch onmogelijk maakt. Verder woon ik 1,5 uur van mijn school vandaan..
En daarom bestaan er krukken. Dan hoef je je verbrande voet niet te belasten.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 13:20:33 #21
26048 Sneakie
pi_138037824
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

En daarom bestaan er krukken. Dan hoef je je verbrande voet niet te belasten.
Het gaat om de positie van de verbrande voet, niet enkel het belasten.. Of denk je dat ik met mijn benen overkruisd gemakkelijk op krukken kan lopen ? :')
pi_138047003
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 13:20 schreef Sneakie het volgende:

[..]

Het gaat om de positie van de verbrande voet, niet enkel het belasten.. Of denk je dat ik met mijn benen overkruisd gemakkelijk op krukken kan lopen ? :')
Je kan je knie toch buigen? Daar mankeer je toch niks aan?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 17:46:28 #23
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_138047459
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:32 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Je kan je knie toch buigen? Daar mankeer je toch niks aan?
Zeik niet zo. :')
pi_138047621
Heb mijn duim ooit eens 'gefrituurd' =]

Heb 'm toen dik 4 weken niet kunnen gebruiken.. Was ook een dikke open brandwond. Zie je nu gelukkig nauwelijks meer iets van. (achteraf, nadat t zooitje goed dicht was 2x daags in smeren met 99% aloë vera zalf voor een heul lange periode)
pi_138188711
Mooi hoe TS hier allemaal adviezen krijgt waar hij niet om gevraagd heeft. En waarvan een aantal - met een beetje lezen door de adviseurs- vrij overbodig waren. _O-

Ik heb geen persoonlijke ervaring met zo'n brandwond, wel professionele en kan je wel zeggen dat teveel belasten de genezing alleen maar in de weg kan staan. Mobiliseren op geleide van de pijn dus en naarmate de wond geneest kijken wat je voet aankan. Maar dat kan inderdaad wel een paar weken duren.....
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')