quote:Wees trots!!! en zeker omdat je een lange weg bent gegaan....Dat jou dat leerproces en ritme goed ligt en met relatief weinig moeite afgaat, doet weinig af aan de prestatie..... Ik kom niet verder dan Bc.HBO dus..... ik vind het stoer!
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:28 schreef hivboy het volgende:
Wanneer gebruik je je titel? Zelf ben ik sindskort Ing. Persoonlijk vind ik achteraf dat mijn studie echt niet zo moeilijk was en dat die titel dus eigenlijk niets voorstelt. Aan de andere kant ben ik er wel 5 jaar bezig geweest om het te halen. Ik ben ooit met een LTS-studie begonnen dus ik vind ook weer niet dat ik het zomaar kado heb gekregen. Ik wil in ieder geval geen patser zijn van "kijk mij eens een titel hebben", aan de andere kant ben ik dus ook wel weer trots op mezelf. Hoe gaan jullie met je titel om?
En gebruiken.....tjsa....op je visitekaartje e.d, meer niet
quote:How Ing. is ook HBO, maar dan HTS. Ben nu bezig met IR, dan wordt het helemaal vaag. Meneer Ir. Ing. J.K. Naam
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Ik kom niet verder dan Bc.HBO dus..... ik vind het stoer!En gebruiken.....tjsa....op je visitekaartje e.d, meer niet
quote:De standaard is dat je maar één titel voor je naam zet (die enigszins op elkaar lijken) ir. en ing. voor je naam "kan" dus niet, ir. drs. daarentegen wel weer
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:41 schreef hivboy het volgende:[..]
How Ing. is ook HBO, maar dan HTS. Ben nu bezig met IR, dan wordt het helemaal vaag. Meneer Ir. Ing. J.K. Naam
Staat wel erg fout. Zeker omdat mensen dan ook nog verwachten dat ik iets weet. Enne ben nog wel blond haha
En de titel achter je naam gebruik je over het algemeen meer zakelijk.
quote:Ik gebruik mijn titel uitsluitend in zakelijk verkeer en dan alleen als ik denk dat het handig is.
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:49 schreef honesty het volgende:
je titel gebruik je toch altijd zakelijkWat ik begrepen heb met titels is dat je altijd je hoogste titel gebruikt in het zelfde vakgebied.
Hoewel je ook mr dr mag dragen als je promoveert in de rechten toch?
Waarschijnlijk wordt dat anders als ik straks AIO ben, maar dan nog zal het alleen zakelijk zijn.
bij ons worden bedrijfseigen visite kaartjes gemaakt voor mensen die naar buiten toe optreden.
quote:Het zal dan dr mr zijn neem ik aan, net als dr ir. Volgens mij blijven mr en ir staan bij een promotie, maar vervalt drs.
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:49 schreef honesty het volgende:
je titel gebruik je toch altijd zakelijkWat ik begrepen heb met titels is dat je altijd je hoogste titel gebruikt in het zelfde vakgebied.
Hoewel je ook mr dr mag dragen als je promoveert in de rechten toch?
* k_man is ir en gebruikt die titel op het visitekaartje en onder zakelijke brieven en zo, maar niet privé.
quote:Volgens welke standaard? De titel Prof.dr.ir kom ik op de TU toch erg vaak tegen.
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:45 schreef amnesiac het volgende:De standaard is dat je maar één titel voor je naam zet
quote:eeeuhh, is het trouwens niet zo dat je de titel ing. achter je naam krijgt en niet ervoor?
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:41 schreef hivboy het volgende:How Ing. is ook HBO, maar dan HTS. Ben nu bezig met IR, dan wordt het helemaal vaag. Meneer Ir. Ing. J.K. Naam
Staat wel erg fout. Zeker omdat mensen dan ook nog verwachten dat ik iets weet. Enne ben nog wel blond haha
o-topic, gewoon gebruiken bij officiele dingen, verder alleen als jij het nodig vindt!
quote:Nee.
Op zondag 13 oktober 2002 01:03 schreef Fratz het volgende:[..]
eeeuhh, is het trouwens niet zo dat je de titel ing. achter je naam krijgt en niet ervoor?
quote:Master of Science en doctorandus komt toch niet overeen? Master of Science impliceert een technische studie.
Op maandag 14 oktober 2002 09:17 schreef Shivo het volgende:
Op mijn visitekaartje staat MSc ('t is een Engels kaartje) oftewel Master of Science. Ik ben doctorandus maar dat kennen ze in het buitenland niet.
quote:of een beta-studie die drs.titel oplevert (natuurkunde,scheikunde e.d.) Hoe het met de andere studies zit weet ik niet.
Op maandag 14 oktober 2002 15:23 schreef k_man het volgende:[..]
Master of Science en doctorandus komt toch niet overeen? Master of Science impliceert een technische studie.
quote:Ik dacht dat in Engeland ed. je de 'keuze' hebt uit twee titels: MA voor Master of Arts voor bv. talenstudies, sociale studies, beleidskundige en bedrijfskundige studies en MSc voor beta-studies als informatica, biologie, scheikunde, en gezondheidswetenschappen, wat ik zelf heb gedaan. Volgens mij accepteren ze in het buitenland niet zomaar dat doctorandus hetzelfde is als MSc of MA, maar het fijne weet ik er niet van. Studeren in Amerika of hier is sowieso niet met elkaar te vergelijken met elkaar, dus zullen die titels dat ook wel niet zijn. In Amerika en Engeland is het belangrijker waar je gestudeerd hebt.
Op maandag 14 oktober 2002 15:23 schreef k_man het volgende:[..]
Master of Science en doctorandus komt toch niet overeen? Master of Science impliceert een technische studie.
quote:Volgens mij klopt dit niet helemaal. Ik kreeg in ieder geval bij mijn afstuderen zowel een Nederlandse Drs bul voor Bedrijfskunde als een Master of Science (MSc) certificaat.
Op maandag 14 oktober 2002 15:55 schreef Shivo het volgende:[..]
Ik dacht dat in Engeland ed. je de 'keuze' hebt uit twee titels: MA voor Master of Arts voor bv. talenstudies, sociale studies, beleidskundige en bedrijfskundige studies en MSc voor beta-studies als informatica, biologie, scheikunde, en gezondheidswetenschappen, wat ik zelf heb gedaan. Volgens mij accepteren ze in het buitenland niet zomaar dat doctorandus hetzelfde is als MSc of MA, maar het fijne weet ik er niet van. Studeren in Amerika of hier is sowieso niet met elkaar te vergelijken met elkaar, dus zullen die titels dat ook wel niet zijn. In Amerika en Engeland is het belangrijker waar je gestudeerd hebt.
quote:Dat zou prima kunnen, het was maar een beetje een gok van mij. Omdat in Nijmegen de gebouwen van de Sociale Faculteit en de Bedrijfskunde vlak bij elkaar liggen schaar ik die automatisch onder 1 noemer
Op maandag 14 oktober 2002 16:03 schreef Tjum het volgende:[..]
Volgens mij klopt dit niet helemaal. Ik kreeg in ieder geval bij mijn afstuderen zowel een Nederlandse Drs bul voor Bedrijfskunde als een Master of Science (MSc) certificaat.
En zo technisch is bedrijfskunde toch niet.
Weet iemand dat, toevallig?
quote:Ervoor, maar waarom gebruik je uberhaupt mw.?
Op maandag 14 oktober 2002 18:14 schreef Kimmie het volgende:
Hey jongens weet iemand toevallig hoe ik mijn titel moet gebruiken? Ik doe wel eens stoer en dan schrijf ik Mw. drs. K. Kimmie, maar ik weet niet eens zeker of die Mw voor de Drs. moet of juist erna.Weet iemand dat, toevallig?
quote:Tja...
Op maandag 14 oktober 2002 18:19 schreef k_man het volgende:[..]
Ervoor, maar waarom gebruik je uberhaupt mw.?
Ik vind het vervelend om een brief terug te krijgen met Geachte meneer Kimmie in de aanhef.
Trouwens ik zie dat ik het al een tijdje fout gebruik dus. Tnx.
quote:Voor zover ik weet is RA de enige titel die je achter je naam zet.
Op zondag 13 oktober 2002 01:03 schreef Fratz het volgende:[..]
eeeuhh, is het trouwens niet zo dat je de titel ing. achter je naam krijgt en niet ervoor?
Nou het toch over titels gaat had ik nog ff een vraagje . Ik krijg m'n college ACI (zeg maar boekhouden) van ene Dr. sc. Ind. Naam. Nou weet ik wel wat Dr. is natuurlijk, maar die andere titels zeggen me vrij weinig, kan iemand ff opheldering geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |