abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6239131
Wanneer gebruik je je titel? Zelf ben ik sindskort Ing. Persoonlijk vind ik achteraf dat mijn studie echt niet zo moeilijk was en dat die titel dus eigenlijk niets voorstelt. Aan de andere kant ben ik er wel 5 jaar bezig geweest om het te halen. Ik ben ooit met een LTS-studie begonnen dus ik vind ook weer niet dat ik het zomaar kado heb gekregen. Ik wil in ieder geval geen patser zijn van "kijk mij eens een titel hebben", aan de andere kant ben ik dus ook wel weer trots op mezelf. Hoe gaan jullie met je titel om?
Opgeven doe je zelf, doorgaan ook. Jij moet kiezen...
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:31:08 #2
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6239186
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:28 schreef hivboy het volgende:
Wanneer gebruik je je titel? Zelf ben ik sindskort Ing. Persoonlijk vind ik achteraf dat mijn studie echt niet zo moeilijk was en dat die titel dus eigenlijk niets voorstelt. Aan de andere kant ben ik er wel 5 jaar bezig geweest om het te halen. Ik ben ooit met een LTS-studie begonnen dus ik vind ook weer niet dat ik het zomaar kado heb gekregen. Ik wil in ieder geval geen patser zijn van "kijk mij eens een titel hebben", aan de andere kant ben ik dus ook wel weer trots op mezelf. Hoe gaan jullie met je titel om?
Wees trots!!! en zeker omdat je een lange weg bent gegaan....Dat jou dat leerproces en ritme goed ligt en met relatief weinig moeite afgaat, doet weinig af aan de prestatie..... Ik kom niet verder dan Bc.HBO dus..... ik vind het stoer!

En gebruiken.....tjsa....op je visitekaartje e.d, meer niet

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:31:18 #3
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_6239189
Ik ben zelf baccalaureus (spel ik dat zo goed?) ofwel bac. (of bc.?) maar ik ken niemand die die titel gebruikt, dus doe ik het ook maar niet. Zeker niet nu dat nieuwe stelsel van bacheror en master wordt ingevoerd.
pi_6239378
k ben vmbo leerling das mijn niveau <-goutgespeld? de leraren zeggen bij ons op school (mavo theoretische leerweg) dat het hetzelfde is als havo alleen uitgebreider maar waarom ken ik dan nix mee als vooropleiding
046
Dank aan Yeahinho
pi_6239426
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:31 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]
Ik kom niet verder dan Bc.HBO dus..... ik vind het stoer!

En gebruiken.....tjsa....op je visitekaartje e.d, meer niet

How Ing. is ook HBO, maar dan HTS. Ben nu bezig met IR, dan wordt het helemaal vaag. Meneer Ir. Ing. J.K. Naam
Staat wel erg fout. Zeker omdat mensen dan ook nog verwachten dat ik iets weet. Enne ben nog wel blond haha
Opgeven doe je zelf, doorgaan ook. Jij moet kiezen...
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:45:34 #6
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6239520
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:41 schreef hivboy het volgende:

[..]

How Ing. is ook HBO, maar dan HTS. Ben nu bezig met IR, dan wordt het helemaal vaag. Meneer Ir. Ing. J.K. Naam
Staat wel erg fout. Zeker omdat mensen dan ook nog verwachten dat ik iets weet. Enne ben nog wel blond haha

De standaard is dat je maar één titel voor je naam zet (die enigszins op elkaar lijken) ir. en ing. voor je naam "kan" dus niet, ir. drs. daarentegen wel weer

En de titel achter je naam gebruik je over het algemeen meer zakelijk.

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 23:49:15 #7
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6239621
je titel gebruik je toch altijd zakelijk Wat ik begrepen heb met titels is dat je altijd je hoogste titel gebruikt in het zelfde vakgebied.
Hoewel je ook mr dr mag dragen als je promoveert in de rechten toch?
Liefde, leven , geven!!!!
pi_6240500
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:49 schreef honesty het volgende:
je titel gebruik je toch altijd zakelijk Wat ik begrepen heb met titels is dat je altijd je hoogste titel gebruikt in het zelfde vakgebied.
Ik gebruik mijn titel uitsluitend in zakelijk verkeer en dan alleen als ik denk dat het handig is.
  zaterdag 12 oktober 2002 @ 09:52:33 #9
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_6243314
* Jojogirl gebruikt haar titel niet.

Waarschijnlijk wordt dat anders als ik straks AIO ben, maar dan nog zal het alleen zakelijk zijn.

pi_6244394
Als je het bedrijf waar je werkt naar buiten toe vertegenwoordigt, als consultant of gedetacheerder, dan wordt het gebruik van een titel wel op prijs gesteld op je visite kaartje.

bij ons worden bedrijfseigen visite kaartjes gemaakt voor mensen die naar buiten toe optreden.

Atheism is a non-prophet organisation.
pi_6248301
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:49 schreef honesty het volgende:
Het zal dan dr mr zijn neem ik aan, net als dr ir. Volgens mij blijven mr en ir staan bij een promotie, maar vervalt drs.
Als het hetzelfde vakgebied is tenminste. Dr drs kan dus wel als je promoveert in een andere richting en ir ing kan dus ook als je bijvoorbeeld eerst op hbo niveau bouwkunde doet en dan op academisch niveau scheikunde.

* k_man is ir en gebruikt die titel op het visitekaartje en onder zakelijke brieven en zo, maar niet privé.

† In Memoriam † zaterdag 12 oktober 2002 @ 18:07:17 #12
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6248362
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:45 schreef amnesiac het volgende:

De standaard is dat je maar één titel voor je naam zet

Volgens welke standaard? De titel Prof.dr.ir kom ik op de TU toch erg vaak tegen.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † zondag 13 oktober 2002 @ 01:03:52 #13
34726 Fratz
Max
pi_6252866
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 23:41 schreef hivboy het volgende:

eeeuhh, is het trouwens niet zo dat je de titel ing. achter je naam krijgt en niet ervoor?

o-topic, gewoon gebruiken bij officiele dingen, verder alleen als jij het nodig vindt!

There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_6260530
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 01:03 schreef Fratz het volgende:

[..]

eeeuhh, is het trouwens niet zo dat je de titel ing. achter je naam krijgt en niet ervoor?

Nee.
pi_6270403
Op mijn visitekaartje staat MSc ('t is een Engels kaartje ) oftewel Master of Science. Ik ben doctorandus maar dat kennen ze in het buitenland niet. Ik gebruik mijn titel zeker wel eens, vooral in officiele zaken denk ik dat het scheelt. Als je bijvoorbeeld een ruzietje hebt met je woningbouwvereniging en je schrijft ze een brief ondertekent met Drs. Shivo, ik denk toch dat ze dan beter gaan nadenken over hun reactie omdat de titel doctorandus iets oproept van 'die zal zich niet met een kluitje in het riet laten sturen'. Onzin natuurlijk, maar ja, baat het niet dan schaadt het niet.
Jesus saves but death prevails.
pi_6274747
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 09:17 schreef Shivo het volgende:
Op mijn visitekaartje staat MSc ('t is een Engels kaartje ) oftewel Master of Science. Ik ben doctorandus maar dat kennen ze in het buitenland niet.
Master of Science en doctorandus komt toch niet overeen? Master of Science impliceert een technische studie.
  maandag 14 oktober 2002 @ 15:43:34 #17
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_6275065
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Master of Science en doctorandus komt toch niet overeen? Master of Science impliceert een technische studie.

of een beta-studie die drs.titel oplevert (natuurkunde,scheikunde e.d.) Hoe het met de andere studies zit weet ik niet.
pi_6275318
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:23 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik dacht dat in Engeland ed. je de 'keuze' hebt uit twee titels: MA voor Master of Arts voor bv. talenstudies, sociale studies, beleidskundige en bedrijfskundige studies en MSc voor beta-studies als informatica, biologie, scheikunde, en gezondheidswetenschappen, wat ik zelf heb gedaan. Volgens mij accepteren ze in het buitenland niet zomaar dat doctorandus hetzelfde is als MSc of MA, maar het fijne weet ik er niet van. Studeren in Amerika of hier is sowieso niet met elkaar te vergelijken met elkaar, dus zullen die titels dat ook wel niet zijn. In Amerika en Engeland is het belangrijker waar je gestudeerd hebt.
pi_6275388
Ik zou eens bij je opleiding navragen wat het angelsaksische equivalent van je titel is.
pi_6275496
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:55 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik dacht dat in Engeland ed. je de 'keuze' hebt uit twee titels: MA voor Master of Arts voor bv. talenstudies, sociale studies, beleidskundige en bedrijfskundige studies en MSc voor beta-studies als informatica, biologie, scheikunde, en gezondheidswetenschappen, wat ik zelf heb gedaan. Volgens mij accepteren ze in het buitenland niet zomaar dat doctorandus hetzelfde is als MSc of MA, maar het fijne weet ik er niet van. Studeren in Amerika of hier is sowieso niet met elkaar te vergelijken met elkaar, dus zullen die titels dat ook wel niet zijn. In Amerika en Engeland is het belangrijker waar je gestudeerd hebt.

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Ik kreeg in ieder geval bij mijn afstuderen zowel een Nederlandse Drs bul voor Bedrijfskunde als een Master of Science (MSc) certificaat.
En zo technisch is bedrijfskunde toch niet.
Mama, dit is de lucht en dit is de zucht
pi_6275769
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 16:03 schreef Tjum het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dit niet helemaal. Ik kreeg in ieder geval bij mijn afstuderen zowel een Nederlandse Drs bul voor Bedrijfskunde als een Master of Science (MSc) certificaat.
En zo technisch is bedrijfskunde toch niet.

Dat zou prima kunnen, het was maar een beetje een gok van mij. Omdat in Nijmegen de gebouwen van de Sociale Faculteit en de Bedrijfskunde vlak bij elkaar liggen schaar ik die automatisch onder 1 noemer .
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:14:54 #22
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_6277817
Hey jongens weet iemand toevallig hoe ik mijn titel moet gebruiken? Ik doe wel eens stoer en dan schrijf ik Mw. drs. K. Kimmie, maar ik weet niet eens zeker of die Mw voor de Drs. moet of juist erna.

Weet iemand dat, toevallig?

fake a dream
pi_6277877
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:14 schreef Kimmie het volgende:
Hey jongens weet iemand toevallig hoe ik mijn titel moet gebruiken? Ik doe wel eens stoer en dan schrijf ik Mw. drs. K. Kimmie, maar ik weet niet eens zeker of die Mw voor de Drs. moet of juist erna.

Weet iemand dat, toevallig?

Ervoor, maar waarom gebruik je uberhaupt mw.?
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:22:50 #24
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_6277940
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Ervoor, maar waarom gebruik je uberhaupt mw.?

Tja...

Ik vind het vervelend om een brief terug te krijgen met Geachte meneer Kimmie in de aanhef.

Trouwens ik zie dat ik het al een tijdje fout gebruik dus. Tnx.

fake a dream
pi_6278009
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 01:03 schreef Fratz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is RA de enige titel die je achter je naam zet.

Nou het toch over titels gaat had ik nog ff een vraagje . Ik krijg m'n college ACI (zeg maar boekhouden) van ene Dr. sc. Ind. Naam. Nou weet ik wel wat Dr. is natuurlijk, maar die andere titels zeggen me vrij weinig, kan iemand ff opheldering geven

[url=http://www.woestforum.nl/forum/index.php?s=3f5c47b3981ca3157c0a55141cf1a9a5&act=SF&f=9][b]Woeste Games![/b][/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')