FOK!forum / Gaming / [EVE Online] #8 Incarna
Faiawuksvrijdag 21 maart 2014 @ 12:58
2iiafr5.jpg

sovc04.jpg
EVE Gate: https://gate.eveonline.com/
Game Website: http://www.eveonline.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/CCPGAMES
FaceBook: http://twitter.com/eveonline
Twitter: http://twitter.com/eveonline

bia4qs.jpg
http://www.eve-central.com - Price checks across regions
http://www.eve-online.com/itemdatabase/ - Intrinsic value check
http://ore.cerlestes.de/index.html#site:ore - Basic ORE information
http://eve-survival.org/missions/ - best kill mission database, works IGB use it during your
missions
http://www.eve-agents.com - search for agents
http://eve.grismar.net/explorer/ - search for a whole lot, among other things storyline agents
http://evenews24.com - war news

23j51k5.jpg
DOTLAN
Ombey

2napwdt.jpg
http://myeve.eve-online.c(...)topic&threadID=86084 - research agent guide
http://myeve.eve-online.c(...)readID=445716&page=1
- exploration guide
http://www.eve-production.org/invention/ - invention guide
http://myeve.eve-online.c(...)opic&threadID=434899 - Miner's Guide

2arket.jpg
EVEmon
EVE fitting tool
EVE PI planner

Nog meer handige tools http://wiki.eveonline.com/wiki/3rd_party_Applications

[ Bericht 5% gewijzigd door Faiawuks op 21-03-2014 13:03:29 (Dead links.) ]
Faiawuksvrijdag 21 maart 2014 @ 12:59
Voor degene die de TT gemaakt heeft: *O* Nice!
Faiawuksvrijdag 21 maart 2014 @ 13:02
- edit -
Bahamut0503vrijdag 21 maart 2014 @ 13:13
Vette TT inderdaad :)

Voor alle mensen die PVP ervaring hebben en dit willen toepassen ingame: http://www.2girls1corp.com/

Of stuur me PM ingame: Bahamut0503 Andedare

Cheers

o7
GanGStaRvrijdag 21 maart 2014 @ 13:31
Hmm had kunnen weten dat Fok een EVE topic had... Laat ik em maar eens toevoegen aan de te volgen topics...

Anyway, weet iemand een programma/site die mbv een API key je trade bij kan houden? (als in dingen die je koopt de gemiddelde prijs tonen die je er voor betaald hebt, idem voor de dingen die je verkoopt en mogelijk je totale winst kan bij houden?)
Grrrrrrrrvrijdag 21 maart 2014 @ 16:14
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:22 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Niks mis met Retrievers als je gewoon weg blijft bij de drukke systems waar alle (CODE) kiddies zitten te wachten om te trollen. Lekker ergens afgelegen gaan minen en je hebt nergens last van ^O^

Dat scheelt inderdaad, maar écht afgelegen wonen heeft ook zo zijn nadelen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:57 schreef Faiawuks het volgende:

[..]

Als ik zo de guide lees, kan ik prima een retriever vliegen, zolang ik maar een goede tank heb :)

En nee, je krijgt mijn ingame naam niet ;) Er zijn er al teveel die mij willen ganken in de Dutch chat.
De guide wekt idd die indruk maar je bent gewoon niet veilig in een Retriever. Zelfs een brick tanked retriever zoals onderstaande heeft slechts zo'n 20k effective hitpoints. Dat betekent dat in 0.6 en 0.5 je al geganked kan worden door slechts 2 meta fitted catalysts. Die kosten zo'n 6 miljoen die daarmee zo'n 30-40 miljoen aan tanked Retriever op kunnen blazen. Dat is een goede deal vanuit gankers perspectief.

Je beschermt jezelf wel tegen solo gankers maar de meeste gankers hebben meerdere, zo niet hopen gank buddies. Als die op een roam gaan en ze komen een Ret tegen zonder dat er (een hoop) interessantere targets in system zijn dan komen ze achter jou aan, vaak gooien ze ook gewoon 3-4 catalysts op één retriever. Dan ben je gewoon kansloos tenzij je verdomd goed aan het opletten was en weg bent voordat ze naast je landen en/of de gankers grove fouten maken. Verdomd goed opletten wat er in local gebeurt en wie er allemaal aanwezig zijn en elke paar seconden een dscan doen om te kijken of er scanning probes of catalysts onderweg zijn is doorgaans niet iets wat je uren volhoudt.

Je blijft hoe dan ook altijd een relatief makkelijk doelwit in een Retriever, zeker aangezien de meerderheid van de miners tegenwoordig procurers/skiffs lijken te vliegen. En dat wil je niet zijn in EVE, een makkelijk doelwit.

quote:
[Retriever]
Damage Control II
Mining Laser Upgrade II
Mining Laser Upgrade II

Adaptive Invulnerability Field II

Modulated Strip Miner II, Veldspar Mining Crystal I
Modulated Strip Miner II, Veldspar Mining Crystal I

Medium Core Defense Field Extender I
Medium Core Defense Field Extender I
Medium Core Defense Field Extender I
Als je dan toch per sé een Ret wil vliegen, wees dan iig voorbereid op het feit dat je het ding wel eens kan verliezen en ga er zeker geen peperdure T2 rigs en/of faction modules op gooien. Die verbeteren weliswaar je tank nog met misschien 10% maar maken je ook meteen een zéér gewild doelwit omdat je een hoop meer waard bent en nog steeds een relatief makkelijk doelwit.

Het risico op een gank moeten we ook niet overdrijven trouwens, ik heb jarenlang gemined en ben nooit succesvol geganked en dat was in de tijd dat je nog een battlecruiser kon verzekeren en dan alleen op de verzekering al quit spelen. En ik was zelf niet bijzonder paranoïde of oplettend.

Maar goed, dat is mijn visie en ervaring als voormalig miner en huidig ganker. Doe ermee wat je wil :)
Grrrrrrrrvrijdag 21 maart 2014 @ 16:42
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 13:31 schreef GanGStaR het volgende:
Hmm had kunnen weten dat Fok een EVE topic had... Laat ik em maar eens toevoegen aan de te volgen topics...

Anyway, weet iemand een programma/site die mbv een API key je trade bij kan houden? (als in dingen die je koopt de gemiddelde prijs tonen die je er voor betaald hebt, idem voor de dingen die je verkoopt en mogelijk je totale winst kan bij houden?)
Ik gebruik deze om mijn totale winst bij te houden. http://192.40.57.168/war/EVE-Profit/index.php

Werkt volgens het fifo systeem en dat heeft één groot nadeel. Stel je koopt een Brutix voor 35m, later koop je er nog één voor 36m. Je verkoopt er één voor 40m, dan zal de software je een winst van 5 miljoen tonen, ook al was het de Brutix die je voor 36 miljoen gekocht had en heb je dus feitelijk maar 4 miljoen winst op die Brutix. Verkoop je daarna ook de Brutix van 35m voor 39m (feitelijke winst is 39-35=4m) dan zal de software dat beschouwen als 39-36=3m winst.

Je totale winst klopt nog wel, die is zowel feitelijk als volgens de tool 8 miljoen maar per individueel item kan het winstcijfer 'fout' zijn. Dat is niet zo'n groot probleem aangezien je doorgaans toch vooral benieuwd bent naar wat je in totaal verdient.

Een groter probleem wordt het als je de spullen waarin je handelt ook zelf gaat gebruiken/verbruiken. Weer terug naar de Brutix: je koopt er 1 voor 35, dan een voor 37 en een voor 36. Die van 35 verkoop je voor 40 (5m feitelijk winst), die van 37 gebruik je om zelf te vliegen en die van 36 verkoop je ook weer voor 40m(4m feitelijke winst). De tool zal dan zeggen dat je in totaal 80-35-37=8m winst hebt gemaakt ipv de 9 miljoen die je feitelijk verdiend hebt. Hoe vaker je zelf items gebruikt waar je ook in handelt, hoe 'schever' je cijfers zullen gaan lopen.

Je kan van tijd tot tijd je history wissen en helemaal opnieuw beginnen om dit scheefgroeien tegen te gaan of gebruik maken van een dedicated trader alt die zelf nooit gebruik maakt van items. Of er ook tools bestaan die alleen met je feitelijke winst werken weet ik niet. Volgens mij niet, dat zou betekenen dat er van elk item ingame een totaal uniek ID bijgehouden moet worden wat tot ontzettend grote databases zou leiden, stel je voor dat elk stukje ore of ammo individueel traceerbaar zou zijn, dat zou per karakter al snel tot miljoenen extra records in de database leiden.
Faiawukszaterdag 22 maart 2014 @ 14:39
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]


Dat scheelt inderdaad, maar écht afgelegen wonen heeft ook zo zijn nadelen.

[..]

De guide wekt idd die indruk maar je bent gewoon niet veilig in een Retriever. Zelfs een brick tanked retriever zoals onderstaande heeft slechts zo'n 20k effective hitpoints. Dat betekent dat in 0.6 en 0.5 je al geganked kan worden door slechts 2 meta fitted catalysts. Die kosten zo'n 6 miljoen die daarmee zo'n 30-40 miljoen aan tanked Retriever op kunnen blazen. Dat is een goede deal vanuit gankers perspectief.

Je beschermt jezelf wel tegen solo gankers maar de meeste gankers hebben meerdere, zo niet hopen gank buddies. Als die op een roam gaan en ze komen een Ret tegen zonder dat er (een hoop) interessantere targets in system zijn dan komen ze achter jou aan, vaak gooien ze ook gewoon 3-4 catalysts op één retriever. Dan ben je gewoon kansloos tenzij je verdomd goed aan het opletten was en weg bent voordat ze naast je landen en/of de gankers grove fouten maken. Verdomd goed opletten wat er in local gebeurt en wie er allemaal aanwezig zijn en elke paar seconden een dscan doen om te kijken of er scanning probes of catalysts onderweg zijn is doorgaans niet iets wat je uren volhoudt.

Je blijft hoe dan ook altijd een relatief makkelijk doelwit in een Retriever, zeker aangezien de meerderheid van de miners tegenwoordig procurers/skiffs lijken te vliegen. En dat wil je niet zijn in EVE, een makkelijk doelwit.

[..]

Als je dan toch per sé een Ret wil vliegen, wees dan iig voorbereid op het feit dat je het ding wel eens kan verliezen en ga er zeker geen peperdure T2 rigs en/of faction modules op gooien. Die verbeteren weliswaar je tank nog met misschien 10% maar maken je ook meteen een zéér gewild doelwit omdat je een hoop meer waard bent en nog steeds een relatief makkelijk doelwit.

Het risico op een gank moeten we ook niet overdrijven trouwens, ik heb jarenlang gemined en ben nooit succesvol geganked en dat was in de tijd dat je nog een battlecruiser kon verzekeren en dan alleen op de verzekering al quit spelen. En ik was zelf niet bijzonder paranoïde of oplettend.

Maar goed, dat is mijn visie en ervaring als voormalig miner en huidig ganker. Doe ermee wat je wil :)
Wow. dit zijn nog eens goede tips. Beter uitgelegd dan de artikelen op de rest van het internet. ^O^
TigerXtrmzaterdag 22 maart 2014 @ 15:38
Ik vind dit altijd wel een handige site om even snel te berekenen of je een winstgevend doelwit bent voor gankers. Is van toepassing op miners, maar ook op bijvoorbeeld freighters en jump freighters.

http://rifterlings.com/bounty/

Je doet er uiteraard niets aan als ze je ganken om het ganken en het verlies voor lief nemen.
Grrrrrrrrzaterdag 22 maart 2014 @ 17:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 15:38 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik vind dit altijd wel een handige site om even snel te berekenen of je een winstgevend doelwit bent voor gankers. Is van toepassing op miners, maar ook op bijvoorbeeld freighters en jump freighters.

http://rifterlings.com/bounty/

Je doet er uiteraard niets aan als ze je ganken om het ganken en het verlies voor lief nemen.
Soms gank je voor profit, meestal gank je voor de kill. Miners ganken is voor 99% ganken voor de kill. Met de aantekening dat zodra je belachelijk dure faction modules op je boot plakt je in allebei de opzichten meteen een zéér interessant doelwit wordt.

Zelf vind ik het altijd wel tof als ik quit speel of wat winst maak op de gank, dus ik zal als ik de keus heb tussen een volledig t2 fitted Retriever en eentje met geen of minder T2 modules eerder voor de T2 fitted gaan. Zijn meestal ook de iets oudere spelers en het is nou eenmaal leuker om iemand op te blazen die al jaren EVE speelt dan iemand die net anderhalve maand speelt en nog maar net weet waar de undock button zit :P .

Het gros van de miner gankers kijkt echter maar naar één ding: ben je een Retriever/Covetor/Hulk/Mackinaw dan moet je dood.

Nog een tip: mining vessels hebben géén grotere cargoholds nodig. Ze hebben allemaal een gespecialiseerde ore bay waarbij je cargohold sowieso in het niet valt. Verder tasten cargohold mods je tank aan. Een T2 expanded cargohold kost je 20(!)% van je structure hitpoints, cargohold rigs verminderen je armor ammount met 10%.

Voorbeeldje, met onderstaande build win je tov mijn eerder genoemde brick tanked retriever maar een lousy 900 kubieke meter aan extra cargo, dat is nog niet de helft van één cycle van je strip miners, volkomen nutteloos dus. Wat je verliest: méér dan de helft van je tank, je houdt van de ~20k effective hitpoints er nog geen 10k over. Dat betekent in de praktijk dat zelfs een beginnende solo ganker met crappy skills die eigenlijk niet goed weet wat hij doet je waarschijnlijk nog om zeep kan helpen.

quote:
[Retriever, retriever]
Expanded Cargohold II
Expanded Cargohold II
Expanded Cargohold II

Adaptive Invulnerability Field II

Modulated Strip Miner II, Veldspar Mining Crystal I
Modulated Strip Miner II, Veldspar Mining Crystal I

Medium Cargohold Optimization I
Medium Cargohold Optimization I
Medium Cargohold Optimization I
TigerXtrmzaterdag 22 maart 2014 @ 19:07
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 17:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Soms gank je voor profit, meestal gank je voor de kill. Miners ganken is voor 99% ganken voor de kill. Met de aantekening dat zodra je belachelijk dure faction modules op je boot plakt je in allebei de opzichten meteen een zéér interessant doelwit wordt.

Zelf vind ik het altijd wel tof als ik quit speel of wat winst maak op de gank, dus ik zal als ik de keus heb tussen een volledig t2 fitted Retriever en eentje met geen of minder T2 modules eerder voor de T2 fitted gaan. Zijn meestal ook de iets oudere spelers en het is nou eenmaal leuker om iemand op te blazen die al jaren EVE speelt dan iemand die net anderhalve maand speelt en nog maar net weet waar de undock button zit :P .

Het gros van de miner gankers kijkt echter maar naar één ding: ben je een Retriever/Covetor/Hulk/Mackinaw dan moet je dood.

Nog een tip: mining vessels hebben géén grotere cargoholds nodig. Ze hebben allemaal een gespecialiseerde ore bay waarbij je cargohold sowieso in het niet valt. Verder tasten cargohold mods je tank aan. Een T2 expanded cargohold kost je 20(!)% van je structure hitpoints, cargohold rigs verminderen je armor ammount met 10%.

Voorbeeldje, met onderstaande build win je tov mijn eerder genoemde brick tanked retriever maar een lousy 900 kubieke meter aan extra cargo, dat is nog niet de helft van één cycle van je strip miners, volkomen nutteloos dus. Wat je verliest: méér dan de helft van je tank, je houdt van de ~20k effective hitpoints er nog geen 10k over. Dat betekent in de praktijk dat zelfs een beginnende solo ganker met crappy skills die eigenlijk niet goed weet wat hij doet je waarschijnlijk nog om zeep kan helpen.

[..]

Waarom kies je er voor om miners te ganken dan? En dan ook nog vaak met verlies als ik het zo lees. Puur voor de lolz?
Grrrrrrrrzaterdag 22 maart 2014 @ 19:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Waarom kies je er voor om miners te ganken dan? En dan ook nog vaak met verlies als ik het zo lees. Puur voor de lolz?
Heel kort samengevat: ja. Als ik tijd heb zal ik wat uitgebreider antwoorden maar moet nu de hort op :P
GanGStaRmaandag 24 maart 2014 @ 08:18
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 16:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik gebruik deze om mijn totale winst bij te houden. http://192.40.57.168/war/EVE-Profit/index.php

Werkt volgens het fifo systeem en dat heeft één groot nadeel. Stel je koopt een Brutix voor 35m, later koop je er nog één voor 36m. Je verkoopt er één voor 40m, dan zal de software je een winst van 5 miljoen tonen, ook al was het de Brutix die je voor 36 miljoen gekocht had en heb je dus feitelijk maar 4 miljoen winst op die Brutix. Verkoop je daarna ook de Brutix van 35m voor 39m (feitelijke winst is 39-35=4m) dan zal de software dat beschouwen als 39-36=3m winst.

Je totale winst klopt nog wel, die is zowel feitelijk als volgens de tool 8 miljoen maar per individueel item kan het winstcijfer 'fout' zijn. Dat is niet zo'n groot probleem aangezien je doorgaans toch vooral benieuwd bent naar wat je in totaal verdient.

Een groter probleem wordt het als je de spullen waarin je handelt ook zelf gaat gebruiken/verbruiken. Weer terug naar de Brutix: je koopt er 1 voor 35, dan een voor 37 en een voor 36. Die van 35 verkoop je voor 40 (5m feitelijk winst), die van 37 gebruik je om zelf te vliegen en die van 36 verkoop je ook weer voor 40m(4m feitelijke winst). De tool zal dan zeggen dat je in totaal 80-35-37=8m winst hebt gemaakt ipv de 9 miljoen die je feitelijk verdiend hebt. Hoe vaker je zelf items gebruikt waar je ook in handelt, hoe 'schever' je cijfers zullen gaan lopen.

Je kan van tijd tot tijd je history wissen en helemaal opnieuw beginnen om dit scheefgroeien tegen te gaan of gebruik maken van een dedicated trader alt die zelf nooit gebruik maakt van items. Of er ook tools bestaan die alleen met je feitelijke winst werken weet ik niet. Volgens mij niet, dat zou betekenen dat er van elk item ingame een totaal uniek ID bijgehouden moet worden wat tot ontzettend grote databases zou leiden, stel je voor dat elk stukje ore of ammo individueel traceerbaar zou zijn, dat zou per karakter al snel tot miljoenen extra records in de database leiden.
wow, thanks! En ook voor de uitgebreide uitleg! Ik ga deze eens testen
GanGStaRmaandag 24 maart 2014 @ 08:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Waarom kies je er voor om miners te ganken dan? En dan ook nog vaak met verlies als ik het zo lees. Puur voor de lolz?
Als je er maar genoeg ganked gaat vanzelf de ore price omhoog, maar goed dat zijn er wel erg veel die je moet gaan ganken dan
Grrrrrrrrmaandag 24 maart 2014 @ 09:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 19:07 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Waarom kies je er voor om miners te ganken dan? En dan ook nog vaak met verlies als ik het zo lees. Puur voor de lolz?
Eigenlijk is het zo 'gegroeid' in de loop der tijd. Ik ben een vrij casual speler, wat voor mij neerkomt op doen waar je zelf zin in hebt en niet gebonden zijn aan een corp met alle bijbehorende politiek en verplichtingen, zoals de hele avond bij een gate hangen hopend op war targets die 9 van de 10 keer niet op komen dagen. Op een gegeven moment gaan mining, mission running en traden vervelen dus wilde ik nog iets voor erbij. Dingen opblazen, en met dingen bedoel ik dus: andere spelers. Toen zag ik een ganking guide voorbij komen en ben ik dat eens gaan proberen. Momenteel beperkt zich dat vooral tot miners.
Grrrrrrrrmaandag 24 maart 2014 @ 09:25
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 08:19 schreef GanGStaR het volgende:

[..]

Als je er maar genoeg ganked gaat vanzelf de ore price omhoog, maar goed dat zijn er wel erg veel die je moet gaan ganken dan
In principe moet je dan als miner ook blij zijn met elke miner die geganked wordt die niet jou is :) . Met de juiste maatregelen kan je het risico op een gank verkleinen tot bijna nul.
Klavotsmaandag 31 maart 2014 @ 16:31
Trots zijn op je high-sec miner ganks is hetzelfde als trots vertellen dat je GTA5 hebt uitgespeeld, met cheats.... :')

Het beste kun je je in dit geval dan maar aansluiten bij die droeftoeters van The New Order met hun zielige Code _O-
Grrrrrrrrmaandag 31 maart 2014 @ 20:04
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:31 schreef Klavots het volgende:
Trots zijn op je high-sec miner ganks is hetzelfde als trots vertellen dat je GTA5 hebt uitgespeeld, met cheats.... :')

Het beste kun je je in dit geval dan maar aansluiten bij die droeftoeters van The New Order met hun zielige Code _O-
Iedereen die het werk van The New Order doet is automatisch een New Order agent. Althans, dat heb ik ooit eens ergens gelezen op minerbumping. :P
Grrrrrrrrwoensdag 2 april 2014 @ 14:11
http://evenews24.com/2014(...)barges-and-exhumers/

Lichte tweaks aan Ore mining vessels, allemaal vrij irrelevant en het zal zeker niet tot een grootschalige verschuiving in het gebruik leiden. Al ziet zo'n PVP skiff er nu wel tof uit.
TigerXtrmdinsdag 6 mei 2014 @ 20:19

_O_
Karinamaandag 29 februari 2016 @ 19:59
Kick!

Ik zag dit topic ergens voorbijkomen en wilde dit even delen :P

Tijdje terug keek ik naar een college op AT5 (over diefstal op internet) en vanaf ca. 14:05 gaat het ook even over EVE online:
http://www.universiteitva(...)online-computerspel/

Sowieso is het hele college interessant om te kijken.
TigerXtrmwoensdag 31 augustus 2016 @ 17:00
Het is eindelijk zover mensen. EVE Online gaat Free to Play in november.


En een gedetailleerd dev blog over hoe en wat.

_O_ *O*
Grrrrrrrrwoensdag 31 augustus 2016 @ 19:17
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:00 schreef TigerXtrm het volgende:
Het is eindelijk zover mensen. EVE Online gaat Free to Play in november.


En een gedetailleerd dev blog over hoe en wat.

_O_ *O*
Daar gaat de prijs van PLEX :'(
TigerXtrmwoensdag 31 augustus 2016 @ 19:42
quote:
6s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 19:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar gaat de prijs van PLEX :'(
Hoe hoger hoe beter 8-)