abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137963770
Ik ben opzoek naar een recept voor chocoladesoufflé en kwam onderstaande link tegen. Het ene recept is natuurlijk wat beter dan de andere, wat vinden jullie van deze? Of hebben jullie misschien een recept voor me wat je zelf altijd maakt en welke lekker is? Ook vroeg ik me af tot hoe ver onder de rand ik de bakjes moet vullen met het mengsel. En in het recept staat room.. Room? Wat voor room? Ongeklopte slagroom? En hebben jullie misschien nog tips, do's & dont's voor het maken van een soufflé? Je hoort namelijk dat ze vaak mislukken.

http://www.24kitchen.nl/recepten/chocoladesouffl%C3%A9
pi_137966714
Nou... (Hier moest een verdrietige smiley komen maar die kan ik niet vinden) Niemand?
pi_137969217
Je bhad je topic net een uur geleden gepost... even geduld TS. ; ( = ;(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:21:42 #4
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137969395
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:10 schreef zwartja het volgende:
Ik ben opzoek naar een recept voor chocoladesoufflé en kwam onderstaande link tegen. Het ene recept is natuurlijk wat beter dan de andere, wat vinden jullie van deze? Of hebben jullie misschien een recept voor me wat je zelf altijd maakt en welke lekker is? Ook vroeg ik me af tot hoe ver onder de rand ik de bakjes moet vullen met het mengsel. En in het recept staat room.. Room? Wat voor room? Ongeklopte slagroom? En hebben jullie misschien nog tips, do's & dont's voor het maken van een soufflé? Je hoort namelijk dat ze vaak mislukken.

http://www.24kitchen.nl/recepten/chocoladesouffl%C3%A9
Niet je oven tussentijds opendoen. Goed je vorm invetten.
Ik vul ongeveer op 2/3e.
Room durf ik niet te zeggen, in mijn recept zit het niet. Heb nu even niet het recept want op het werk en vanavond heb ik geen tijd om het over te typen voor je...dus die vraag laat ik even over aan iemand anders.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 20 maart 2014 @ 16:22:56 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137969432
Waarom stel je die vraag hier en niet daar?
OT slagroom lobbig slaan, niet stijf, je wilt lucht in je mengsel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137986110
Nou, uiteindelijk onderstaand recept gebruikt maar het was een hele erge teleurstelling. Het was gewoon niet lekker (veel te weinig suiker) en hij rees ook niet. Volgende keer maar dat recept van 24Kitchen gebruiken en kijken of dat beter is.

http://www.ah.nl/allerhan(...)me-chocoladesouffles
pi_137990204
Een souffle die je uit de vorm haalt en omkeert op een bordje? :? Klinkt meer als zo'n cake die van binnen vochtig moet blijven (ben de naam even kwijt).
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 21 maart 2014 @ 07:37:47 #8
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_137994372
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:09 schreef Cat22 het volgende:
Een souffle die je uit de vorm haalt en omkeert op een bordje? :? Klinkt meer als zo'n cake die van binnen vochtig moet blijven (ben de naam even kwijt).
lava-cake?
pi_138174791
Voor de room zou ik gewoon slagroom nemen en rudolph heeft het er altijd over dat voor een soufflé je de bakjes van beneden naar boven moet insmeren de verticale lijnen zo gezegd.
pi_138214766
* ramequins goed/rijkelijk insmeren met boter ( gebruik stukje vd keukenrol, duw er wat echte boter in en smeer away..), bestrooien met suiker en uitkloppen.
* eiwit eerst wat opkloppen, dan suiker erbij en opkloppen tot pluimen.. (op 10 eiwitten: 25 gr suiker)
* altijd de rest er rustig onderdoor spatelen.
* vul je ramequins/potjes tot de rand, strijk af met palletmes
* om de soufflé mooi te laten rijzen, duw je met de punt van 'n mes de vulling vd rand af.
* 220 graden/8-10min bakken

moet lukken zo :Y)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')