Dus... TS zit in een SOOS voor mensen met autisme en andere problematiek. Had vandaag mijn psychiater opgebeld, en gezegd dat ik wil kappen met de hulpverlening van de GGD en niet meer paraat sta om deel te nemen aan de SOOS. Ze vroeg me, waarom ik plots dit besluit nam. Ik zei: ''de hulpverlening helpt me niet, medicatie zijn gewoonweg grote rommel waar ik geen effect van heb gemerkt alleen dat mijn concentratie achteruit ging en zit eraan te denken dat ik een studie doen voor voogdij in Jeugdzorg.'' Zij zei dus, dat het best moeilijk is om met een autistische stoornis en een ''aparte'' i.q. aangenomen te worden voor scholing. Dus zei ik tegen der dat ik mezelf dan maar ga transformeren tot zolderkamerautist... verkapt dat ben ik misschien al! Dus toen zei zij, dat ze mij besluit niet kan manipuleren en dat ze mijn besluit ''traktaat''. Toen werd ik weer opgebeld door mijn psychiater met als aanbod om tegen vergoeding als ervaringsdeskundige te opereren bij de GGD in Amsterdam. Ik ben best een zorgzaam typ die kritisch tegen de hulpverlening aankijkt en wel ''verder'' is dan de huidig psychiatrisch ingeperkt persoon. Ik aanvaarde dit aanbod. Toen dacht ik van: ''oh snap! Mijn Wajong dan? Jep, dat ik best kut, van het UWV mag je geen vrijwilligers - of een andere norm van werk benuttigen want anders korten ze je uitkering of voor het ernstige geval raak je hem zelfs kwijt. Kaolo zeg, krijg ik een interessant iets aangeboden en wil je aan het werk om je depressie ''af te leiden'' raak je je uitkering kwijt. En wat als de GGD in Amsterdam me ontslaat? Dan heb ik helemaal niks meer? Geweldig systeem weer in Nederland! Hoera!
[ Bericht 0% gewijzigd door 321987654 op 19-03-2014 19:57:20 ]