Daar heb ik ook aan zitten denken inderdaad.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:01 schreef kree het volgende:
Ok wacht, hij wil gegevens van wie de stick is.
Ok dit bestandje staat erop
Neural-renjith krishnan
Google op dat en je komt bij
http://www.freedigitalpho(...)tog.php?photogid=721
Zou dat er wat mee te maken hebben?
Staat een foto op van een zenuwstelsel en van vleermuizen.. Dat in combinatie met wat medische bestanden en de vindplaats Amsterdam zou ik daar naar een Universiteit zoeken die daar studies in geeft. Dat AFSA zou wel eens te maken kunnen hebben met een Amerikaanse uitwisselingsstudent ofzo.quote:
Als je nou eens op zijn minst een hexeditor gebruikt in plaats van een tekstverwerker (bijvoorbeeld HxD, freeware) dan kom je misschien nog eens ergens. Maar spaar jezelf de moeite, het feit alleen al dat je een binary gaat inspecteren met een tekstverwerker zegt genoeg over je skills.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:00 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Heb tot 4 karakters gebrute-forced met alle leters, cijfers en symbolen, 5 karakters enkel met lower caps en daarna gaat het te lang duren.. Bij het bestand openen in kladblok of wordpad kom ik wel "pass" tegen, maar daar houdt het een beetje op voor me. Ben maar een leek zonder ict ervaring, dus die 2e challenge zal ook wel niets worden.
Nee, je zal ergens anders moeten kijkenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:42 schreef kree het volgende:
Ok even paar google dingen verder,
Ik kom op een "Bat-algorithm" dat in combinatie met security etc.
Geen idee of ik op de goede weg zit
Kan iemand die meer nerd is als ik hier wat mee icm met dat beveiligde bestand?
http://stackoverflow.com/(...)-algorithm-in-matlab
Bruteforce wel?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:58 schreef niewaar het volgende:
[..]
Het Bat-algoritme zal je niet verder helpen.
Het is niet zo moeilijk als het lijktquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:59 schreef kree het volgende:
[..]
Bruteforce wel?
idee, uitvinden wat voor soort encryptie (logaritme) er gebruikt is op die zip..... ??
Zou leuk zijn, dat "hulp nodig" in de TT staat er niet voor nietsquote:Op zaterdag 22 maart 2014 17:59 schreef Lt.Surge het volgende:
Ik denk dat ik op een spoor zit nav je eerdere post Woelwater..
Waarom zou er een link moeten bestaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:02 schreef Lt.Surge het volgende:
Ik ben bezig met de link tussen AFSA / BAT gedeelte.
Ik denk dat ik het daar in moet zoeken.
Ik ga even naar de winkel.
Als het zo makkelijk is om het password te vinden, waarom zit dan iedereen te kutten met een password cracker en staat er niet gewoon een tutorial over ergens op het internet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:03 schreef niewaar het volgende:
[..]
Waarom zou er een link moeten bestaan?
Daarom denk ik ook niet dat het nodig is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:10 schreef kree het volgende:
Wat ik me vooral afvraag, hoe die zip dan te kraken zonder bruteforce.
Kun je nog een wordlist gebruiken.
Weet eigenlijk niet of er nog meer manieren zijn
Have funquote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:12 schreef Lt.Surge het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook niet dat het nodig is.
Want dit is te doen, duurt eventueel lang, maar zoals eerder aangegeven is, het is een hele mindset wat mee speelt..Dus wellicht gaat het dieper dan alleen bruten.
Kijk, alweer een opmerking waaruit blijkt dat je niet echt doordenkt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk is om het password te vinden, waarom zit dan iedereen te kutten met een password cracker en staat er niet gewoon een tutorial over ergens op het internet?
Soms zijn aannames je beste vriend en soms je ergste vijand. Het ligt er maar met aan wat je uit ervaring het beste scenario lijkt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:40 schreef Riparius het volgende:
[..]
Kijk, alweer een opmerking waaruit blijkt dat je niet echt doordenkt.
Uiteraard is het zo dat bij een normaal versleuteld .zip bestand het password niet zo maar even te vinden is in het bestand zelf, want als dat zo was dan was dat allang bekend en de versleuteling dus volmaakt zinloos. Sterker nog, dan had een beetje hobbyist allang een programmaatje geschreven en op het net gekwakt waarmee iedere sukkel het password van een versleuteld .zip bestand meteen zou kunnen uitlezen, en dat is niet zo. Maar wie zegt dat het .zip bestand van de challenge een normaal (en dus niet doctored) versleuteld .zip bestand is? Tot nu toe lijkt iedereen die meteen met brute forcing aan de slag is gegaan daar blind vanuit te gaan, maar dat is slechts een onbewezen aanname. En ja, assumption is the mother of all fuckups ...
Nee. Alle aanames moet je testen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 18:43 schreef niewaar het volgende:
[..]
Soms zijn aannames je beste vriend en soms je ergste vijand. Het ligt er maar met aan wat je uit ervaring het beste scenario lijkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |