abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137903997
Hoi

Ik wil mijn eerste auto op naam zetten en verzekeren

nu ben ik erg aan het zoeken naar de passende verzekering.

Ik ben terecht gekomen bij de nederlanden van nu. WA+ met inzittenden verzekering komt uit op ¤ 44 per maand. Niet duur dus. Echter is me hierbij opgevallen dat bij de inzittenden verzekering maximaal tot 30.000 ¤ wordt vergoedt wat het een beetje twijfelachtig maakt voor me. Ook heeft deze verzekeringsmaatschappij nog niet echt veel beoordelingen..

heeft iemand tips? zou ik 'm gewoon verzekeren omdat het zo goedkoop is of heeft iemand een ander idee?

Groeten

[ Bericht 96% gewijzigd door Lonsje op 18-03-2014 22:26:15 ]
pi_137904958
Kijk gewoon op independer ofzo, of ga wat bekende lpw-budgetverzekeringen af zoals ditzo en inshared.

Inzittendenverzekering is volgens mij ook een beetje onzin. Ik zou dat niet eens nemen. Inzittenden zijn ook wel via hun eigen ziektekostenverzekering verzekerd.
pi_137905571
Heb al veel nagelezen. De nederlanden van nu dekt bijvoorbeeld inzittenden letsel tot 30.000 en unive tot 1 miljoen euro..
Maakt het best moeilijk
pi_137906332
De inzittendenverzekering is eigenlijk voor jezelf.

Je medepassagiers zijn al verzekerd via de WA verzekering van je auto, die dekt eventuele schade indien jij schuldig bent aan een ongeval en je passagiers schade/letsel hebben.

Dus moet je jezelf afvragen of je voor jezelf zo'n verzekering wilt afsluiten of niet.
Je kan dan kiezen tussen de OIV (ongevallen inzittende verzekering). Deze keert zoals jij al aangaf een vast vooraf vastgesteld bedrag uit.
Je kan ook kiezen voor SVI (schade verzekering inzittenden). Deze keert de werkelijk geleden schade uit (meestal tot een maximum van ¤ 1.000.000,-)
pi_137906769
Waarom moet je je extra verzekeren dan? Aangezien de WA al de schade dekt? Of zie ik dit nou verkeerd
pi_137907281
De WA dekt de schade voor de inzittenden, behalve voor jezelf. Dus als jij zelf tegen een boom rijdt en daar letsel aan over houdt, wil je daar dan voor verzekerd zijn? Dat moet je je afvragen. Zo ja, dan moet je een inzittenden verzekering afsluiten, waarbij ik altijd voor de SVI zou gaan (deze dekt namelijk de werkelijk schade).
pi_137912768
En dan de overweging of je voor een kiest met weinig vergoeding die goedkoop is of eentje met veel vergoeding die duur is?
pi_137951428
Goedkoop en duur is niet echt van toepassing.

Je kiest of je een ongevallen inzittenden verzekering wilt afsluiten, waarbij een vooraf vastgesteld bedrag wordt uitgekeerd in geval van overlijden of invaliditeit of je kiest voor een schade inzittenden verzekering, waarbij de werkelijke schade uitgekeerd wordt tot een maximum van meestal 1 miljoen euro.

De ongevallen inzittenden verzekering kost meestal rond de 2,5 euro per maand en de schade inzittenden verzekering rond de 3 á 3,5 euro per maand. Scheelt meestal maar een euro p/m qua premie.

Persoonlijk zou ik altijd voor de schade inzittenden verzekering kiezen in ieder geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')