Ik zat gisteravond in de intercity tussen Amersfoort en Enschede. Het was laat, ik was moe na een lange dag, en dus besloot ik in de stilte coupé te gaan zitten, zodat ik geen gezeur aan m'n kop zou hebben. Dus ik ga zitten op zo'n hendige sjieke stoel, komt er ineens een stereotype FOK!ker (lees: autist) aangelopen. Prima, hij gaat tegenover me zitten, maar begint te kakelen:
Autist: Ja hallo, misschien een wat rare vraag maar zou ik mijn voeten op de bank mogen leggen? Ik ben door mijn enkel gegaan.
Boze coupébewoner: HEY, DIT IS GODVERDOMME EEN STILTE COUPÉ
Autist (incl. bevend stemmetje): Ja sorry, ik zal de rest v.d. reis stil zijn (was het maar waar

)
TS: Nou, je doet maar. (in de veronderstelling dat hij zijn schoenen aan zou houden

)
Dus die autist trekt doodleuk zijn schoenen uit en legt zijn meurende zweetvoeten naast mij neer. Verder was de trein behoorlijk vol dus in opstaan had ik, moe als ik was, al helemaal geen zin meer.
Vervolgens komt de conducteur.
"Dag meneer. Zou u uw voeten eens van de bank af willen halen?"
"Maar meneer, ik ben door mijn enkel gegaan!!"
"Boeit me niets, die stoelen moeten schoon blijven."
De autist mompelt wat scheldwoorden en gehoorzaamt dan toch maar. Ik dacht eindelijk rust te krijgen, maar meneer de autist begint doodleuk hele verhalen af te steken over dat hij net terug is uit het buitenland. Dus ik knik een beetje toe, zo van: Gast, ik ben moe, laat me met rust. Vertelt hij vervolgens dat hij net terug is uit Maastricht. Uh, oké, buitenland? Sure, wat jij wil jong.
Zo rond Deventer besluit de autist het even helemaal mooi te maken. Hij pakt een glas van een liter (of zo) uit zijn tas, en schenkt doodleuk een biertje in. Merk: Erdinger.
Pics:
zijn sjieke tas 
autist + bierDus, voor de draad ermee. Welke FOK!ker was dit?
Was het Spongeboss, Braddie, of misschien wel... Mortaxx?!
Klacht: Niet weten welke asociale FOK!ker dit was.