abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137879121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:28 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee, nog niet. Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat de bereidheid aanwezig is tot zekere hoogte om dat wel mogelijk te maken. Beleid kan gewijzigd worden als er genoeg draagvlak is. En het draagvlak daarvoor is groeiende voor mijn gevoel.
Uiteindelijk moet de gemeente betalen. Dus die zal daar toch ook niet echt op zitten te wachten lijkt mij.
pi_137879139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan zal je toch moeten aantonen dat dat alles niet zou kunnen werken met betaalde krachten lijkt mij? Maar goed. Ik kijk nergens meer van op in dit land. Een ander iets waar iets ENORM mis gaat is re-integratie. Ik heb daar zelf mee te maken gehad. Over totale verspilling gesproken.....en het volkomen 'illegaal' elkaar balletjes toespelen gesproken.
Zet een bedrijf op dat subsidie krijgt van de gemeente als bijvoorbeeld, door jou genoemd, arbeidsreïntegratieplek. Omdat je subsidie krijgt en de gemeente "cliënten" mag doorverwijzen zullen ze ook maar wat graag de bijstandscliënten aan je willen slijten.
pi_137879191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zet een bedrijf op dat subsidie krijgt van de gemeente als bijvoorbeeld, door jou genoemd, arbeidsreïntegratieplek. Omdat je subsidie krijgt en de gemeente "cliënten" mag doorverwijzen zullen ze ook maar wat graag de bijstandscliënten aan je willen slijten.
Je lost er als gemeente weinig mee op. Je blijft betalen. En ook zo'n re-integratiebureau kost veel geld......zonder enige garantie dat clienten daarna aan werk komen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:33:15 #204
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137879209
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:29 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die kunnen we dan mooi ook de bijstand in bezuinigen. Denken in oplossingen, vind je niet? ^O^
:') ik betwijfel alleen maar of het goedkoper is...
pi_137879339
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:32 schreef Globali het volgende:

[..]

Je lost er als gemeente weinig mee op. Je blijft betalen. En ook zo'n re-integratiebureau kost veel geld......zonder enige garantie dat clienten daarna aan werk komen.
Als gemeente hoef je ook niets op te lossen. Je hoeft alleen maar het beleid uit te voeren dat de overheid oplegt. Je hebt ergens het idee dat dit profijt op moet leveren voor de gemeente. Dat is helemaal niet het uitgangspunt. Het uitgangspunt is dat deze mensen moeten werken als tegenprestatie, om ze te ontmoedigen bijstand aan te vragen. Of daar uiteindelijk geld op toegelegd moet worden zal niet gecontroleerd worden.

In de afgelopen 30 jaar is namelijk van geen enkele "arbeidsactiverende maatregel" gecontroleerd of het wel effect heeft. Aangezien we nog steeds, onafgebroken, met meer werklozen dan vacatures zitten kan je je afvragen of verplicht te werk stellen, sollicitatietraining, leerbedrijven en meer van dat soort onzin enige zin heeft gehad.

Het punt is dat niemand zich ooit afvraagt of het wel werkt. "Als er maar iets gedaan wordt". Dat we daarme per jaar 6,5 miljard euro verstoken interesseert niemand iets, blijkbaar.
pi_137879347
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:53 schreef Globali het volgende:

[..]

Een bedrijf kan toch niet zomaar iemand met behoud van uitkering aannemen? Dat zou wel erg prettig worden voor werkgevers dan.
Ja wel. Als werkervaringsplaats of via een re-integratietraject. Tonen ze zogenaamd hun maatschappelijke betrokkenheid.
pi_137879416
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

:') ik betwijfel alleen maar of het goedkoper is...
Dat mag, maar waarom probeerden 7 gemeentes om een dergelijke constructie op te zetten? Om meer kosten te hebben?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137879418
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:54 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Onzin, ze doen juist nu nieuwe contacten op omdat er een prikkel is om op zoek te gaan naar een echte baan. Een tegenprestatie verwachten bij een bijstandsuitkering is een erg slim idee.
Prikkelen om te gaan zoeken naar iets dat er niet is en het weinige dat er wel is laten doen door bijstandsgerechtigden?
pi_137879857
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Als gemeente hoef je ook niets op te lossen. Je hoeft alleen maar het beleid uit te voeren dat de overheid oplegt. Je hebt ergens het idee dat dit profijt op moet leveren voor de gemeente. Dat is helemaal niet het uitgangspunt. Het uitgangspunt is dat deze mensen moeten werken als tegenprestatie, om ze te ontmoedigen bijstand aan te vragen. Of daar uiteindelijk geld op toegelegd moet worden zal niet gecontroleerd worden.

In de afgelopen 30 jaar is namelijk van geen enkele "arbeidsactiverende maatregel" gecontroleerd of het wel effect heeft. Aangezien we nog steeds, onafgebroken, met meer werklozen dan vacatures zitten kan je je afvragen of verplicht te werk stellen, sollicitatietraining, leerbedrijven en meer van dat soort onzin enige zin heeft gehad.

Het punt is dat niemand zich ooit afvraagt of het wel werkt. "Als er maar iets gedaan wordt". Dat we daarme per jaar 6,5 miljard euro verstoken interesseert niemand iets, blijkbaar.
Dat controleren of iets zinvol is gebeurt inderdaad niet. Maar voor een gemeente is het beter, zeker nu men uit eigen zak moet gaan betalen, dat mensen uit de bijstand gaan en een werkelijk betaalde baan hebben/krijgen. Tot nu toe maakt het de gemeente niets uit inderdaad. Ik zat ooit in zo'n re-integratietraject. Daar had je mensen van 23 die geen middelbare school hadden afgemaakt. Als je daar dan kritische vragen over gaat stellen aan een gemeente (zorg gewoon dat die mensen iets van een school afmaken.....) wordt men heel boos.
pi_137879911
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja wel. Als werkervaringsplaats of via een re-integratietraject. Tonen ze zogenaamd hun maatschappelijke betrokkenheid.
Dat zijn heel tijdelijke zaken. Ik had ooit een REA status. Dat betekend in principe dat je als ziek iemand bepaalde voordelen hebt voor een werkgever. Zelfs dat is afgeschaft.
pi_137880108
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:53 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat zijn heel tijdelijke zaken. Ik had ooit een REA status. Dat betekend in principe dat je als ziek iemand bepaalde voordelen hebt voor een werkgever. Zelfs dat is afgeschaft.
Dat mag 3 maanden. Daarna neem je de volgende bijstandsgerechtigde. Met een kleine overlap kan die ook nog door de voorganger worden ingewerkt. Kost het bedrijf niets, zelfs geen reiskostenvergoeding.

Ik ben zo mijn hbo+ baan kwijtgeraakt.
pi_137880226
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat mag 3 maanden. Daarna neem je de volgende bijstandsgerechtigde. Met een kleine overlap kan die ook nog door de voorganger worden ingewerkt. Kost het bedrijf niets, zelfs geen reiskostenvergoeding.

Ik ben zo mijn hbo+ baan kwijtgeraakt.
En wat gebeurt er met zo'n iemand dan? Die doet weer een stap terug en blijft in de bijstand zitten? Of krijg je dan ineens weer ww? Maar jouw geval. Jouw positie werd ingenomen door iemand met een uitkering. Bij een gewoon commercieel bedrijf? Dat kan je dan toch aanvechten?
pi_137880492
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:01 schreef Globali het volgende:

[..]

En wat gebeurt er met zo'n iemand dan? Die doet weer een stap terug en blijft in de bijstand zitten? Of krijg je dan ineens weer ww?
Nee, die gaat naar het volgende bedrijf. Geen loon is namelijk geen opbouw WW. Er zijn voorbeelden te over van mensen die zo al vier jaar of langer werken voor hun uitkering.
quote:
Maar jouw geval. Jouw positie werd ingenomen door iemand met een uitkering. Bij een gewoon commercieel bedrijf? Dat kan je dan toch aanvechten?
Nee, dat kan niet. De reden van ontslag is namelijk officieel natuurlijk niet dat ze gratis werkkrachten willen. In mijn geval ben ik gewoon genaaid doormijn werkgever met leugens. Toen ik dat zei ontstond er een conflict en dat is reden voor ontslag. Zo werkt dat. Wel een mooie vergoeding meegekregen omdat mijn werkgever volledig de schuld had van het conflict.
pi_137880651
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, die gaat naar het volgende bedrijf. Geen loon is namelijk geen opbouw WW. Er zijn voorbeelden te over van mensen die zo al vier jaar of langer werken voor hun uitkering.

[..]

Nee, dat kan niet. De reden van ontslag is namelijk officieel natuurlijk niet dat ze gratis werkkrachten willen. In mijn geval ben ik gewoon genaaid doormijn werkgever met leugens. Toen ik dat zei ontstond er een conflict en dat is reden voor ontslag. Zo werkt dat. Wel een mooie vergoeding meegekregen omdat mijn werkgever volledig de schuld had van het conflict.
Maar goed. Ontslag staat niet lekker op je CV. Of heb je zwart op wit staan dat het de schuld van de werkgever was? Nu weer aan het werk?
pi_137881795
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:56 schreef Friek_ het volgende:
Ideaal blijft natuurlijk om de bijstand volledig af te schaffen. Dat stimuleert veel beter om werk te zoeken.
Friek komt weer even trollen.
pi_137881937
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Zeer zeker wel.
Welke zoal dan?
pi_137882062
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Welke zoal dan?
Dat je mensen iets maatschappelijks kan laten doen. Niet banen innemen dus..... Wat is daar mis mee?
pi_137882524
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat je mensen iets maatschappelijks kan laten doen. Niet banen innemen dus..... Wat is daar mis mee?
Ik heb niet zoveel tegen op mensen die 'iets voor de maatschappij doen', dus als je het zo zegt klinkt dat niet alsof we daar iets op tegen moeten hebben. Probleem is echter dat de praktijk uitwijst dat de overheid veel te log is om mensen daartoe aan te zetten zonder te vervallen in allerlei wantoestanden. Mensen die grassprietjes moeten knippen, 10 keer op een dag plantjes water geven of de papierversnipperaar aan slingeren en alles wat er uit komt weer aan elkaar laten plakken. 'Iets voor de maatschappij' doen is leuk als dat op vrijwillige basis gebeurt of in kleinschalige projecten voor bijvoorbeeld HALT.

En er wordt ook teveel voorbijgegaan aan het aspect dat mensen die een uitkering ontvangen daar in eerste instantie helemaal niet voor kiezen. Dus waarom zouden zij dan wel verplicht iets moeten doen en de mensen met een part-time baan niet bijvoorbeeld? En voor wie is 'iets voor de maatschappij doen' in deze vorm nu precies goed? Voor de bijstandsgerechtigden in ieder geval niet. Voor de maatschappij ook niet, want het kost fucking veel geld (7 miljard) en het levert geen flikker op (want zeg nu zelf, wat hebben we aan dooie plantjes en volgelopen plantenbakken?). Dus wie dan?
pi_137882653
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel tegen op mensen die 'iets voor de maatschappij doen', dus als je het zo zegt klinkt dat niet alsof we daar iets op tegen moeten hebben. Probleem is echter dat de praktijk uitwijst dat de overheid veel te log is om mensen daartoe aan te zetten zonder te vervallen in allerlei wantoestanden. Mensen die grassprietjes moeten knippen, 10 keer op een dag plantjes water geven of de papierversnipperaar aan slingeren en alles wat er uit komt weer aan elkaar laten plakken. 'Iets voor de maatschappij' doen is leuk als dat op vrijwillige basis gebeurt of in kleinschalige projecten voor bijvoorbeeld HALT.

En er wordt ook teveel voorbijgegaan aan het aspect dat mensen die een uitkering ontvangen daar in eerste instantie helemaal niet voor kiezen. Dus waarom zouden zij dan wel verplicht iets moeten doen en de mensen met een part-time baan niet bijvoorbeeld? En voor wie is 'iets voor de maatschappij doen' in deze vorm nu precies goed? Voor de bijstandsgerechtigden in ieder geval niet. Voor de maatschappij ook niet, want het kost fucking veel geld (7 miljard) en het levert geen flikker op (want zeg nu zelf, wat hebben we aan dooie plantjes en volgelopen plantenbakken?). Dus wie dan?
Zo simpel zie ik het ook niet. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen er niet voor kiezen. Maar als je langere tijd in de bijstand zit mag je best iets van iemand vragen. Het moet wel zinnig zijn. Het moet niet iemands zelfvertrouwen gaan afbreken. Het levert wel wat op. Weer participeren.
pi_137882696
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Zo simpel zie ik het ook niet. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen er niet voor kiezen. Maar als je langere tijd in de bijstand zit mag je best iets van iemand vragen. Het moet wel zinnig zijn. Het moet niet iemands zelfvertrouwen gaan afbreken. Het levert wel wat op. Weer participeren.
Maar dat doet het dus gewoon niet. Het zorgt alleen maar voor wantoestanden.
pi_137882778
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar dat doet het dus gewoon niet. Het zorgt alleen maar voor wantoestanden.
Blijkbaar. Ik leer vandaag ook weer wat bij. Maar vanuit normaal denken gezien zou het niet zo gek zijn......alleen werkt het dus geheel niet. Lang leve Utopia.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:59:17 #222
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137882793
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:48 schreef Globali het volgende:

[..]

Dan zie je die uitkering toch gewoon als loon?
Daar is de regering al mee bezig. duizenden ontslagen bij de zorg. In Deventer zijn bij een zorginstelling de mensen al vervangen door mensen met een uitkering. Ook op jouw functie zal uiteindelijk beslag gelegd kunnen worden zodat je uiteindelijk met behoud van een uitkering hetzelfde werk kunt vervullen.

Ik heb wel een oplossing. Jeugdloon stoppen. Regering moet dan de lak aan werkgevers en studenten hebben. Die doen het maar van het geld wat ze maandelijks krijgen van de staat. Blijf je maar thuis wonen bij mams en paps. Of ga met 10 man op 1 kamer in stapelbedden. Kan je niet meer ophoesten dan een jeugdloner, zoals veel supermarkten en detailhandel doen, ga jij zelf maar achter de kassa staan. Zo ontstaat er tenminste wel een situatie dat een werkgever eerder voor een volwassene kiest met ervaring.

Minder gezinnen een uitkering.
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_137882808
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:11 schreef Globali het volgende:

Nu weer aan het werk?
Dat is afhankelijk van de discussie. De ene keer weer wel en de andere weer niet...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137882834
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de discussie. De ene keer weer wel en de andere weer niet...
Een flex werker? Ik ben nieuw en ken niemand hier.
pi_137882855
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:00 schreef Globali het volgende:

Een flex werker? Ik ben nieuw en ken niemand hier.
Flex verhalenverteller...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_137882883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:55 schreef Globali het volgende:

[..]

Maar als mensen met een WW uitkering vrijwilligerswerk doen of gaan doen worden ze juist weer gekort.
pi_137882895
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:59 schreef Jareth het volgende:

[..]

Daar is de regering al mee bezig. duizenden ontslagen bij de zorg. In Deventer zijn bij een zorginstelling de mensen al vervangen door mensen met een uitkering. Ook op jouw functie zal uiteindelijk beslag gelegd kunnen worden zodat je uiteindelijk met behoud van een uitkering hetzelfde werk kunt vervullen.

Ik heb wel een oplossing. Jeugdloon stoppen. Regering moet dan de lak aan werkgevers en studenten hebben. Die doen het maar van het geld wat ze maandelijks krijgen van de staat. Blijf je maar thuis wonen bij mams en paps. Of ga met 10 man op 1 kamer in stapelbedden. Kan je niet meer ophoesten dan een jeugdloner, zoals veel supermarkten en detailhandel doen, ga jij zelf maar achter de kassa staan. Zo ontstaat er tenminste wel een situatie dat een werkgever eerder voor een volwassene kiest met ervaring.

Minder gezinnen een uitkering.
Jeugdloon stoppen? Wat bedoel je daarmee?

Ik ben in elk geval tegen het normale arbeidsplaatsen vervangen door mensen met een uitkering. Want dan gaan we inderdaad toe naar een basisloon voor iedereen en volgens mij werkt dat niet
pi_137882918
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

En er wordt ook teveel voorbijgegaan aan het aspect dat mensen die een uitkering ontvangen daar in eerste instantie helemaal niet voor kiezen.
Misschien ook goed voor hun eigen zelfrespect? Want je krijgt geen gratis geld meer, je doet er iets voor. Wel ben ik het met je eens dat het zoals het nu gaat niet goed gaat.

Beter is het om met iedere bijstandspersoon te overleggen wat hem/haar het leukste lijkt (met bejaarden wandelen) en dan later het bejaardenhuis bellen om na te gaan of die persoon dat dan ook inderdaad doet. En maar 3 of 2 dagen per week, zodat je wel kan solliciteren
pi_137882979
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar als mensen met een WW uitkering vrijwilligerswerk doen of gaan doen worden ze juist weer gekort.
Noem mij eigenwijs. Ik sta open voor alles. Is dat echt zo? Als ik nu een WW uitkering zou hebben en ik ga 8 uur per week vrijwilligerswerk doen bij een bejaardentehuis......krijg ik dan korting?
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:04:32 #230
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883030
@ Globali. Precies zoals ik het zeg. Jeugdloon afschaffen. Iedereen minimaal nettoloon. Meer kansen voor volwassenen.
pi_137883034
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:03 schreef Globali het volgende:

[..]

Noem mij eigenwijs. Ik sta open voor alles. Is dat echt zo? Als ik nu een WW uitkering zou hebben en ik ga 8 uur per week vrijwilligerswerk doen bij een bejaardentehuis......krijg ik dan korting?
Op je uitkering ? Ja dat is gebeurt. Ga jij dan vrijwilligerswerk doen als je 10% gekort wordt ?

http://www.telegraaf.nl/o(...)olledig_door___.html

Dan is dan weer het rare van het beleid van de overheid. Mensen die zelf willen werken, ga je straffen.
pi_137883090
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:58 schreef Globali het volgende:

[..]

Blijkbaar. Ik leer vandaag ook weer wat bij. Maar vanuit normaal denken gezien zou het niet zo gek zijn......alleen werkt het dus geheel niet. Lang leve Utopia.
https://decorrespondent.n(...)43007242520-822a11ac
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:06:07 #233
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883102
Zo gauw functies waar mensen voor in dienst zijn geweest vervangen gaan worden door mensen met behoud van uitkering ben ik tegen. Deventer als voorbeeld.
pi_137883107
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:04 schreef Jareth het volgende:
@ Globali. Precies zoals ik het zeg. Jeugdloon afschaffen. Iedereen minimaal nettoloon. Meer kansen voor volwassenen.
Iedereen boven de 18 krijgt standaard zeg 1000 euro op zijn rekening p/m? Dat bedoel je?
pi_137883134
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:02 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Misschien ook goed voor hun eigen zelfrespect? Want je krijgt geen gratis geld meer, je doet er iets voor. Wel ben ik het met je eens dat het zoals het nu gaat niet goed gaat.
Het is juist funest voor het beetje zelfrespect - als dat er nog is.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:07:21 #236
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883158
Precies wat ik bedoel. Als dat het nettoloon is.
pi_137883187
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is juist funest voor het beetje zelfrespect - als dat er nog is.
Lijkt mij juist niet eigenlijk, mits het geen vernederende chain gang is die het nu wel is. Bedoeld om de onderbuik te voeden. :)
pi_137883200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:07 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Lijkt mij juist niet eigenlijk, mist het geen vernederende chain gang is die het nu wel is. Bedoeld om de onderbuik te voeden. :)
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)het-wantrouwen.dhtml
pi_137883222
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

Op je uitkering ? Ja dat is gebeurt. Ga jij dan vrijwilligerswerk doen als je 10% gekort wordt ?

http://www.telegraaf.nl/o(...)olledig_door___.html

Dan is dan weer het rare van het beleid van de overheid. Mensen die zelf willen werken, ga je straffen.
Dat laatste is ook deels zo.....soms. Dat van korten als je vrijwilligerswerk gaat doen is te gek voor woorden. Ik zelf ben ziek en 100% afgekeurd (niet voor de lol) en als ik iets wil ondernemen ziet de gemeente dat eigenlijk ook niet zitten. Dat is administratief wat moeilijk.....geeft men aan.
pi_137883232
quote:
Ja, die heb ik ook gelezen. Maar dat was wel een hufter uwv. Zo hoeft het niet te zijn.
pi_137883262
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ja, die heb ik ook gelezen. Maar dat was wel een hufter uwv. Zo hoeft het niet te zijn.
Nee, in Lalala-land hebben we allemaal werk.
pi_137883327
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, in Lalala-land hebben we allemaal werk.
Je serveert nu een zinnig idee af omdat het verrot wordt uitgevoerd
(verwachte reactie: Ja, dat zeiden ze van het communisme ook)
pi_137883396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Je serveert nu een zinnig idee af omdat het verrot wordt uitgevoerd
Nee. Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is en of ze vrijwilligerswerk willen gaan doen zolang ze werkeloos zijn. Daar hebben ze geen overheid voor nodig.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:14:33 #244
190104 Jareth
Such a pity...
pi_137883438
@globali. Ik wil nog wel verder gaan.
quote:
Vanaf een leeftijd van 16 jaar mogen ze vrijwel alle werkzaamheden verrichten en vanaf 18 jaar gelden er geen beperkingen meer, ze worden gezien al volwassenen.
Vanaf 16 jaar. Ten 1e: werken ze vaak net zo hard als een volwassene en ten 2e Werkgevers nemen jongeren aan omdat ze goedkoop zijn. (zie supermarkten en detailhandel) Ik vind dat misbruik. Gewoon nettoloon dus
pi_137883485
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:14 schreef Jareth het volgende:
@globali. Ik wil nog wel verder gaan.

[..]

Vanaf 16 jaar. Ten 1e: werken ze vaak net zo hard als een volwassene en ten 2e Werkgevers nemen jongeren aan omdat ze goedkoop zijn. (zie supermarkten en detailhandel) Ik vind dat misbruik. Gewoon nettoloon dus
Daar heb ik op zich geen probleem mee.
pi_137884132
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Mensen zijn zelf prima in staat om te bedenken wat goed voor ze is en of ze vrijwilligerswerk willen gaan doen zolang ze werkeloos zijn. Daar hebben ze geen overheid voor nodig.
Exact! Die belachelijke betutteling van volstrekt capabele mensen die écht wel in staat zijn zelf een baan te vinden. Daar hoeft het UWV niets voor te doen. Kost het ook geen 87 miljoen per dag.

Ik maak me er bijna kwaad om.
pi_137885063
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:32 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Exact! Die belachelijke betutteling van volstrekt capabele mensen die écht wel in staat zijn zelf een baan te vinden. Daar hoeft het UWV niets voor te doen. Kost het ook geen 87 miljoen per dag.

Ik maak me er bijna kwaad om.
Nee joh, werkloze mensen kunnen helemaal niks zelf, anders waren ze niet werkloos :{w

:')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137885146
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Nee joh, werkloze mensen kunnen helemaal niks zelf, anders waren ze niet werkloos :{w

:')
Ja. Bijv. mensen van 58 jaar oud zijn vaak voor de grap werkeloos. Banen voor het oprapen........
pi_137885365
quote:
Ik had hier geen last van toen ik in de WW kwam. Via internet aangevraagd en ontvangen en ben verder nergens meer heengeweest. Ooit ene keer opgeroepen voor een gesprek. Ik had op dat tijdstip een sollicitatiegesprek, dus die afspraak met het uwv werd verschoven. Toen had ik weer een sollicitatiegesprek en toen waren ze het zat en kreeg ik de afspraak per telefoon. 5 minuten wat standaard vragen of ik wel wist van dit en dat. Echt heel onpersoonlijk, 1 advies gekregen en verder niks. 5 dagen later had ik werk. *O*
Ik kreeg wel allerlei standaard uitnodigingen voor beursen, etc. maar dat was allemaal vrijwillig, dus niet heen gegaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137914886
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:59 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. Bijv. mensen van 58 jaar oud zijn vaak voor de grap werkeloos. Banen voor het oprapen........
Banen voor het oprapen, inderdaad! *O*
pi_137914953
http://www.nu.nl/economie(...)klozencarrousel.html

quote:
'Gemeenten dwingen aannemer tot werklozencarrousel'
Gemeenten dwingen aannemers bij bouwopdrachten steeds vaker lokale werklozen aan te nemen, waardoor zij hun eigen personeel moeten ontslaan.
Foto: ANP

De aannemers klagen nu dat zo een werklozencarrousel ontstaat, schrijft de Volkskrant woensdag.

Een nationaal stimuleringsplan van de overheid om de komende jaren drieduizend jongeren, ouderen en werklozen aan gesubsidieerd werk op bouwplaatsen te helpen dreigt de problemen te vergroten.

Bouwend Nederland en het ministerie van Sociale Zaken stellen dat dit plan voor extra banen zorgt en dat niet meer personeel wordt verdrongen. Arbeidseconoom Ronald Dekker spreekt dat in de krant tegen. "Er komt geen extra weg of brug bij, dus er blijft evenveel werk te verdelen. Dan werkt het wel degelijk verdringend."

Ontslagen

Vooral wegenbouwers en bedrijven die riolering aanleggen hebben hier last van. Zij zijn voor bijna al hun werk afhankelijk van gemeenten.

Omdat gemeenten al veel bezuinigen, hebben de aannemers vaak al te weinig werk om hun eigen personeel aan de gang te houden. Zij vrezen dat meer ontslagen vallen als ze werklozen aan werk moeten helpen.

Een bruggenbouwer wijst erop dat het bouwen van een brug meestal slechts enkele maanden duurt. "Die periode is veel te kort om een vak te leren. Het is dus voor iedereen frustrerend." Een wegenbouwer wijst erop dat werknemers die binnen zijn bedrijf net zijn opgeleid hun plek aan 'passanten' verliezen.
-O- vakbekwame menen moeten ontslaan om werklozen, die het niet kunnen, aan te nemen -O-
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137915021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

-O- vakbekwame menen moeten ontslaan om werklozen, die het niet kunnen, aan te nemen -O-
Dat postte ik net ook :P Belachelijk, want het enige wat je ermee bereikt is dat je de uitkeringsgroep vergroot. -O- Een langdurig werkloze met geen ervaring in de bouw komt niet dichterbij de arbeidsmarkt door voor een paar maanden op een bouwplaats rond te lopen lijkt me.
pi_137915093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Dat postte ik net ook :P Belachelijk, want het enige wat je ermee bereikt is dat je de uitkeringsgroep vergroot. -O- Een langdurig werkloze met geen ervaring in de bouw komt niet dichterbij de arbeidsmarkt door voor een paar maanden op een bouwplaats rond te lopen lijkt me.
Ik zag het inderdaad :@ scheelde 2 minuten. Je kan wel eerst je eigen mensen ontslaan, het project doen met niet gemotiveerde mensen, die het eigenlijk niet willen, en het project daarop, je eigen mensen weer via een uitkering aan het werk zetten.
pi_137915139
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Grappig ook, dat je met die carroussel alleen maar mensen de uitkering in dwingt die dus hun recht op WW opmaken en misschien hun huizen e.d. moeten verkopen.

Wie kan straks nog een hypotheek met een looptijd van 30 jaar blijven bekostigen als je zomaar ontslagen kan worden om plek te maken voor werklozen?
pi_137915198
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zag het inderdaad :@ scheelde 2 minuten. Je kan wel eerst je eigen mensen ontslaan, het project doen met niet gemotiveerde mensen, die het eigenlijk niet willen, en het project daarop, je eigen mensen weer via een uitkering aan het werk zetten.
En dat alleen maar om de gemeentes te kunnen laten zeggen dat het werkloosheidspercentage gedaald is :')
  woensdag 19 maart 2014 @ 09:59:54 #256
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137915253
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:24 schreef Pikkebaas het volgende:
Gezinnen die niet in de bijstand zitten komen ook structureel geld tekort. Doe daar eerst maar eens iets aan.
Inderdaad, 2x per jaar niet op wintersport kunnen is echt schandalig.
  woensdag 19 maart 2014 @ 11:39:31 #257
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137918080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet eens. OZB, afvalstoffen, 'vrijwillige schoolbijdrage', boodschappen, benzine. Noem alles maar op. Alles wordt duurder en duurder. En met name het feit dat de overheden telkens een schaamteloze greep in je portemonnee doen wordt steeds vervelender.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_137924068
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 11:39 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet eens. OZB, afvalstoffen, 'vrijwillige schoolbijdrage', boodschappen, benzine. Noem alles maar op. Alles wordt duurder en duurder. En met name het feit dat de overheden telkens een schaamteloze greep in je portemonnee doen wordt steeds vervelender.
Ik ben dus solliciterende en het begint mij op te vallen dat er binnen bedrijven die geld krijgen van consumenten (vakbonden, koepelorganisaties,) e.d. om hen te helpen, enorm met geld gesmeten wordt. Bij twee van die organisaties boden zij zonder te blikken of te blozen ¤5000.- bruto p.m. voor een 36-urige werkweek. Dit terwijl ¤3000.- tot max ¤3500.- heel gangbaar is voor mijn beroep. En extreem luxe gebouwen, mooie lease bakken e.d. En ik ben maar een simpele HRM-er, niets bijzonders dus.
Contributies stijgen vanwege de inflatie, 'vrijwillige' bijdrages stijgen vanwege de inflatie, abonnementsgelden stijgen vanwege de inflatie.. alles wordt extreem duur.. maar de lonen gaan in de commerciële tak alleen maar omlaag, niet omhoog. Zeker daar waar men geen verplichte Cao heeft.
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:52:29 #259
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925007
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben dus solliciterende en het begint mij op te vallen dat er binnen bedrijven die geld krijgen van consumenten (vakbonden, koepelorganisaties,) e.d. om hen te helpen, enorm met geld gesmeten wordt. Bij twee van die organisaties boden zij zonder te blikken of te blozen ¤5000.- bruto p.m. voor een 36-urige werkweek. Dit terwijl ¤3000.- tot max ¤3500.- heel gangbaar is voor mijn beroep. En extreem luxe gebouwen, mooie lease bakken e.d. En ik ben maar een simpele HRM-er, niets bijzonders dus.
Contributies stijgen vanwege de inflatie, 'vrijwillige' bijdrages stijgen vanwege de inflatie, abonnementsgelden stijgen vanwege de inflatie.. alles wordt extreem duur.. maar de lonen gaan in de commerciële tak alleen maar omlaag, niet omhoog. Zeker daar waar men geen verplichte Cao heeft.
Idem trouwens voor Europese organisaties. Ik had hetzelfde met Europol. Reusachtig salaris en belastingvoordeel. Helaas tegen mijn principes om daar te werken.
pi_137925155
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:52 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Idem trouwens voor Europese organisaties. Ik had hetzelfde met Europol. Reusachtig salaris en belastingvoordeel. Helaas tegen mijn principes om daar te werken.
Europol? Lijkt me niks mis mee om voor te werken. Als het nu zoiets als Brein was...
  woensdag 19 maart 2014 @ 14:59:50 #261
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925262
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 14:56 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Europol? Lijkt me niks mis mee om voor te werken. Als het nu zoiets als Brein was...
Nope. Ik ben bij dat soort instanties weggegaan vanwege de tendens om ALLES met camera's te monitoren, aan elkaar te knopen en van gezichtsherkenning te voorzien.
Ik ben tegen een politiestaat en ga dus niet bij een instantie werken die dat faciliteert.
pi_137925372
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:59 schreef xzaz het volgende:

[..]

Die mensen werken voor hun geld. Dat kan van bijstandstrekkers niet gezegd worden.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:05:04 #263
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925445
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Die mensen werken voor hun geld. Dat kan van bijstandstrekkers niet gezegd worden.
Precies en ik ga maar 1 keer per jaar op wintersport, 't is al duur genoeg met drie kinderen.
pi_137925623
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:05 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Precies en ik ga maar 1 keer per jaar op wintersport, 't is al duur genoeg met drie kinderen.
Yep en al zou je 100x per jaar gaan... Als je er voor werkt....

Bijstandstrekkers werken niet en vertikken het om te werken. Als je er dan voor kiest dat deze mensen niet uit mogen hongeren, geef ze dan het absolute minimale, zodat ze met 4 of 5 man in 1 woning kunnen wonen en wat kunnen eten. Alle andere luxe is compleet overbodig.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:12:12 #265
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925661
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bijstandstrekkers werken niet en vertikken het om te werken. Als je er dan voor kiest dat deze mensen niet uit mogen hongeren, geef ze dan het absolute minimale, zodat ze met 4 of 5 man in 1 woning kunnen wonen en wat kunnen eten. Alle andere luxe is compleet overbodig.
Eens. Zo lang ze nog een mobiel hebben, huisdieren, een auto en roken is de bijstand te hoog.
pi_137925679
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:12 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Eens. Zo lang ze nog een mobiel hebben, huisdieren, een auto en roken is de bijstand te hoog.
:Y

De werkende mens dient zo min mogelijk belast te worden ten gunste van bijstandsuitkeringen voor de niet-werkende mens.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:14:37 #267
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137925745
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:12 schreef Halcon het volgende:

[..]

:Y

De werkende mens dient zo min mogelijk belast te worden ten gunste van bijstandsuitkeringen voor de niet-werkende mens.
De enige uitzondering zijn mensen die vanwege een handicap niet KUNNEN werken. Ik vind wel dat je als samenleving de morele plicht hebt om daar voor te zorgen.
pi_137925818
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:14 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

De enige uitzondering zijn mensen die vanwege een handicap niet KUNNEN werken. Ik vind wel dat je als samenleving de morele plicht hebt om daar voor te zorgen.
Niet kunnen werken is wat anders inderdaad, maar ook daar moet je kritisch mee omgaan. Ik vind het erg apart dat Nederland zoveel arbeidsongeschikten heeft, terwijl er hier geen kerncentrale o.i.d. is ontploft.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:19:11 #269
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137925906
quote:
En als je willens en wetens een zwaargehandicapt kind geboren laat worden, wetende dat dat kind miljoenen euro's aan medische zorg nodig gaat hebben (een veelvoud van de uitkering!), zonder enige kans op een menswaardig leven...? Wat mij betreft hebben we de morele plicht dat te voorkomen i.p.v. te faciliteren...
censuur :O
pi_137926017
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En als je willens en wetens een zwaargehandicapt kind geboren laat worden, wetende dat dat kind miljoenen euro's aan medische zorg nodig gaat hebben (een veelvoud van de uitkering!), zonder enige kans op een menswaardig leven...? Wat mij betreft hebben we de morele plicht dat te voorkomen i.p.v. te faciliteren...
Dat ouders voor hun eigen kinderen moeten zorgen valt ook wel iets voor te zeggen natuurlijk.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:23:23 #271
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137926074
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Moeilijke vraag. Je komt daar al snel in het zelfbeschikkingsrecht van mensen. Prenatale screening en euthanasie bij afwijkingen gaat al snel richting eugenetica.
Voor zware afwijkingen kan ik het best met je eens zijn, maar je creert een hellend vlak en voor je het weet ben je hazelippen aan het aborteren terwijl daar prima mee te leven is.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:23:56 #272
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137926092
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat ouders voor hun eigen kinderen moeten zorgen valt ook wel iets voor te zeggen natuurlijk.
Lastig als je een ziek kind hebt dat tonnen aan zorg kost.
pi_137926117
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:23 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Lastig als je een ziek kind hebt dat tonnen aan zorg kost.
Dat klopt, da's lastig.
pi_137926759
quote:

[..]

We zouden ze juist dankbaar moeten zijn dat ze niet willen werken en ze daarvoor belonen. Nu is er immers voor de mensen die wel willen werken meer kans op een baan.
pi_137926881
quote:

[..]

Waarom zou je daar een arbitrair onderscheid in willen maken? Niet kunnen werken door overmacht is dan toch evengoed reden om die mensen te helpen?
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:48:01 #276
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137926888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:23 schreef Pikkebaas het volgende:
Moeilijke vraag. Je komt daar al snel in het zelfbeschikkingsrecht van mensen. Prenatale screening en euthanasie bij afwijkingen gaat al snel richting eugenetica.
Voor zware afwijkingen kan ik het best met je eens zijn, maar je creert een hellend vlak en voor je het weet ben je hazelippen aan het aborteren terwijl daar prima mee te leven is.
Des te meer reden om er eens een open discussie over te hebben...
pi_137927029
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Des te meer reden om er eens een open discussie over te hebben...
Nee, juist niet. Voor je het weet krijg je mensen die de aandoening van een ander niet meer willen betalen omdat men alles maakbaar acht.
pi_137927098
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Voor je het weet krijg je mensen die de aandoening van een ander niet meer willen betalen omdat men alles maakbaar acht.
Even heel abstract: als dat een aangeboren afwijking is en hij had voorkomen kunnen worden, waarom voorkwamen we het dan niet?

Heilige huisjes in de ethiek mag best tegenaan geschopt worden. Een open discussie niet voeren omdat de mogelijke uitkomst je niet bevalt lijkt me niet de juiste weg.
pi_137927185
quote:

[..]

je weet dat uitkeringsfraude verboden is?
dus bijstandtrekkers die het vertikken om te werken, die worden gestraft. tenminste, dat is de bedoeling.
dan hoef je dus niet hen, en ook alle bijstandtrekkers die niet KUNNEN werken, in de armoede te gooien.

dit soort redenaties zijn gewoon puur egositsiche matras. heb eens wat over voor je medemens, zeg... als jij nog eens niet kan werken, om wat voor reden dan ook, vind je het ook fijn als je niet naar de voedselbank hoeft.
  woensdag 19 maart 2014 @ 15:58:25 #280
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137927207
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:54 schreef Mystikvm het volgende:
Even heel abstract: als dat een aangeboren afwijking is en hij had voorkomen kunnen worden, waarom voorkwamen we het dan niet?
De 10 weken screening hiervoor wordt zelfs niet vergoed voor verzekeraars, terwijl het een veelvoud van de kosten kan besparen.
pi_137927378
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je weet dat uitkeringsfraude verboden is?
dus bijstandtrekkers die het vertikken om te werken, die worden gestraft. tenminste, dat is de bedoeling.
dan hoef je dus niet hen, en ook alle bijstandtrekkers die niet KUNNEN werken, in de armoede te gooien.

dit soort redenaties zijn gewoon puur egositsiche matras. heb eens wat over voor je medemens, zeg... als jij nog eens niet kan werken, om wat voor reden dan ook, vind je het ook fijn als je niet naar de voedselbank hoeft.
Je maakt mij niet wijs dat al die bijstandstrekkers niet kunnen werken.

Hebben ze in Nederland jaarlijks een Tsjernobyl-voorval ofzo?
pi_137927493
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij dat de banen voor het oprapen liggen?
pi_137927537
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In welke wereld leef jij dat de banen voor het oprapen liggen?
Wat komen al die Oosteuropeanen dan in Nederland doen? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken :?
pi_137927686
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:07 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat komen al die Oosteuropeanen dan in Nederland doen? De hele dag op de bank zitten en tell sell kijken :?
Nee de banen inpikken van die luie bijstandsgerechtigden.
pi_137927717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:07 schreef Halcon het volgende:
Ja, dus wat krijg je dan? Geen overschot aan banen hè.
pi_137927729
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

de bijstand is niet bedoeld voor fraudeurs, nogal simpel.
als je de fraudeurs eruit haalt, heb je dus mensen over die niet kunnen.
als je nu dus fraudeurs in de bijstand hebt, moet je niet gaan lopen korten op geld; dan moet je beter je best doen die fraudeurs te pakken.

als de hema last van winkeldieven heeft, gaan ze het toch ook niet moeilijker maken voor iedereen om de winkel binnen te komen..
pi_137927744
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee de banen inpikken van die luie bijstandsgerechtigden.
Onzin. Er is werkgelegenheid voor hen omdat Nederlandse werklozen niet gemotiveerd zijn om dat werk te doen.

Ken wat mensen die vanuit het buitenland naar NL zijn gekomen. Hadden binnen 3 dagen werk. :')
pi_137927786
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:13 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

de bijstand is niet bedoeld voor fraudeurs, nogal simpel.
als je de fraudeurs eruit haalt, heb je dus mensen over die niet kunnen.
als je nu dus fraudeurs in de bijstand hebt, moet je niet gaan lopen korten op geld; dan moet je beter je best doen die fraudeurs te pakken.

als de hema last van winkeldieven heeft, gaan ze het toch ook niet moeilijker maken voor iedereen om de winkel binnen te komen..
Als de bijstandsuitkering van iedereen die niet "niet kan werken" (door handicap e.d.) wordt stopgezet, dan vind ik het ook prima hoor.

Dat gaat om heel wat bijstandsuitkeringen. :Y
pi_137927791
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Onzin. Er is werkgelegenheid voor hen omdat Nederlandse werklozen niet gemotiveerd zijn om dat werk te doen.

Ken wat mensen die vanuit het buitenland naar NL zijn gekomen. Hadden binnen 3 dagen werk. :')
Wat begrijp je niet aan 100.000 vacatures en 700.000 werkzoekenden ??

En wat voor werk hadden jouw vrienden ?
pi_137927953
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan 100.000 vacatures en 700.000 werkzoekenden ??

En wat voor werk hadden jouw vrienden ?
In de kas of stratenmaker. Dat werk waar de Nederlandse uitkeringstrekker zijn neus voor ophaalt. Gewoon omdat het kan.

En zo zijn er in best wel wat landen nog wel wat baantjes te vinden. Probleem is echter dat mensen hun neus daarvoor ophalen.
pi_137927976
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dus moeten we de mensn die nu in de bijstand zitten dankbaar zijn. Ze zorgen er immers voor dat er minder concurrentie is.
pi_137928004
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

In de kas of stratenmaker. Dat werk waar de Nederlandse uitkeringstrekker zijn neus voor ophaalt. Gewoon omdat het kan.

En zo zijn er in best wel wat landen nog wel wat baantjes te vinden. Probleem is echter dat mensen hun neus daarvoor ophalen.
Nee het probleem is dat er 7x zoveel werkelozen zijn dan banen. Maar negeer dat nu maar lekker en ga lekker los op werkelozen.
pi_137928019
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:19 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens jouw logica kunnen ze het tekort aan parkeerplekken in Amsterdam oplossen door er in Maastricht een zooi aan te leggen.
pi_137928043
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus moeten we de mensn die nu in de bijstand zitten dankbaar zijn. Ze zorgen er immers voor dat er minder concurrentie is.
Nee, die moeten we niet dankbaar zijn. Kost immers geld dat neus ophalen van hun.
pi_137928054
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens jouw logica kunnen ze het tekort aan parkeerplekken in Amsterdam oplossen door er in Maastricht een zooi aan te leggen.
Onzin. Mensen kunnen best verhuizen. Hele volksstammen doen dat.
pi_137928145
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nee, die moeten we niet dankbaar zijn. Kost immers geld dat neus ophalen van hun.
Er is voor hen geen werk, dus zitten de goeie mensen nu op de goeie plek.
pi_137928154
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als de bijstandsuitkering van iedereen die niet "niet kan werken" (door handicap e.d.) wordt stopgezet, dan vind ik het ook prima hoor.

Dat gaat om heel wat bijstandsuitkeringen. :Y
fijn dat je dus van je plan om de bijstand nog meer te korten, af stapt. kan je voortaan kwaad worden op de beleidsmakers die niet genoeg fraude opsporen.
pi_137928206
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:22 schreef Halcon het volgende:
Onzin. Mensen kunnen best verhuizen. Hele volksstammen doen dat.
Hele volksstammen geloven in medicijnmeesters.
pi_137928230
quote:
7s.gif Op woensdag 19 maart 2014 16:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is voor hen geen werk, dus zitten de goeie mensen nu op de goeie plek.
Er is wel werk voor hen, alleen halen ze hun neus daarvoor op.

Denk dat er zo ongeveer 350.000 Oosteuropeanen in Nederland zijn gekomen om te werken. Dat naast een groot aantal vacatures...

Het aantal Nederlanders dat langs de kant staat is dus onnodig hoog.
pi_137928235
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 15:58 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De 10 weken screening hiervoor wordt zelfs niet vergoed voor verzekeraars, terwijl het een veelvoud van de kosten kan besparen.
En dat terwijl met die huidige participatiemaatschappij de kosten steeds meer bij de ouders gelegd worden. Lijkt mij niet meer dan eerlijk dat ze dat dan ook vergoeden voor wie er geen geld voor heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')