abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 oktober 2002 @ 22:22:53 #101
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6265168
Ik heb het met de oudste gehad dat ze vaak voor ouder aangezien werd. Zelfs toen ik met 3 en halve maand kennis ging maken op het kinderdagverblijf waar ze vanaf 6 maanden op zou gaan kreeg ze van de directrice een lange vinger in haar handen gedrukt terwijl ze nog nooit iets anders dan een flesje melk had gezien! Maar ze had een ontzettende dikke, lange bos haar (was bij de geboorte al 6 centimeter lang, heel het ziekenhuis liep uit omdat ze dat nog nooit gezien hadden) en oogde al veel ouder. Ze begon ook al met 9 maanden te praten en dus heb ik de eerste jaren heel wat verbaasde blikken gekregen als ik haar leeftijd zei. Nu nog steeds overigens. Ze is nu 6 en 1.30 lang. Ze steekt een kop boven klasgenootjes uit en is een beetje een wijsneusje. Vaak schatten ze haar rond de 8 jaar. Van de week kreeg ik zelfs de vraag "Is ze nu pas aan het wisselen?"
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † zondag 13 oktober 2002 @ 23:45:31 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_6266661
mijn jongste is dan wel klein, maar hij heeft praats voor tien. hij gaat gewoon mee met zijn grote broer en zijn vrienden en gedraagt zich net als hun. zo kan hij als iets hem niet zint schelden als een bootwerker.
ik schaam me regelmatig rot voor hem als hij weer een medepeuter voor iets lelijks uitmaakt

toch kan ik best ontzettend lachen als een ander kind aan hem vraagt hoe oud hij is, dan zegt hij altijd : 8 (want dat is zijn broer ook).

maandag 14 oktober 2002 @ 00:01:07 #103
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6266915
Aaaargh, wat een vreselijke verhalen over reizen met babies allemaal! Ik lag net gisteravond in bed te denken dat ik maar eens moest vragen of iemand ervaring heeft met lange (vlieg-) reizen. Iemand tips?

Wij gaan in december naar Nederland en Frankrijk op vakantie, als Iris zo'n 10 maanden is, en ik zie er al vreselijk tegenop. In totaal gaan we er waarschijnlijk meer dan 24 uur over doen, inclusief 7 uur wachten in Seoul, en hebben dan 8 uur tijdsverschil als we aankomen. Ergens zou ik net zo lief thuis blijven, maar ik kan me goed voorstellen dat de opa's en oma's daar een probleem mee hebben.

Nog een vraagje: als je in Nederland een wandelwagen koopt, kun je die dan meteen meenemen of is er een levertijd? Ik ga op zoek naar wat ze hier een 'jogger' noemen: een wagen met brede banden, die ook op ruw terrein nog vooruit komt. Iemand tips wat merken/modellen betreft?

pi_6268260
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 23:45 schreef lady-wrb het volgende:
mijn jongste is dan wel klein, maar hij heeft praats voor tien. hij gaat gewoon mee met zijn grote broer en zijn vrienden en gedraagt zich net als hun. zo kan hij als iets hem niet zint schelden als een bootwerker.
ik schaam me regelmatig rot voor hem als hij weer een medepeuter voor iets lelijks uitmaakt

toch kan ik best ontzettend lachen als een ander kind aan hem vraagt hoe oud hij is, dan zegt hij altijd : 8 (want dat is zijn broer ook).

Ik breek ook even in ('lurker-alert!'), want mijn kinderen zijn al zo oud dat ik het wél heel leuk vond om hier af en toe mee te lezen, maar me minder aangesproken voelde te reageren. Dit was echter zooo herkenbaar, ik moest even wat zeggen
Mijn jongste (hij wordt woensdag 12) is altijd klein voor zijn leeftijd geweest en vanaf groep 3/4 ongeveer compenseerde hij dat met een grote mond. De meest vreselijke schuttingtaal sloeg hij uit. Ik geloof dat ze op zijn uiterst progressieve montessorischool het 'mond spoelen met zeep' opnieuw voor hem hebben uitgevonden.
Hij zit nu in de brugklas en het wordt eindelijk iets minder. Gewoon omdat z'n leeftijdsgenootjes het niet meer allemaal even ruig vinden. Maar lastig was het wél, ik schaamde me ook regelmatig rot.
Hij is overigens qua lengte nog steeds aan de krappe kant, zo'n 1.45 m. en erg mager. Z'n vader was ook een late groeier dus ik neem aan dat het wel goed komt. (Maar ik denk wel dat het voor jongens een stuk moeilijker is klein te zijn dan voor meisjes.)
  maandag 14 oktober 2002 @ 07:37:50 #105
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_6270146
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 00:01 schreef Gaoxing het volgende:
Aaaargh, wat een vreselijke verhalen over reizen met babies allemaal! Ik lag net gisteravond in bed te denken dat ik maar eens moest vragen of iemand ervaring heeft met lange (vlieg-) reizen. Iemand tips?

Wij gaan in december naar Nederland en Frankrijk op vakantie, [knip]

Nog een vraagje: als je in Nederland een wandelwagen koopt, kun je die dan meteen meenemen of is er een levertijd? Ik ga op zoek naar wat ze hier een 'jogger' noemen: een wagen met brede banden, die ook op ruw terrein nog vooruit komt. Iemand tips wat merken/modellen betreft?

Wij hebben de mazzel gehad dat Kaytje bijna de hele reis naar Spanje geslapen heeft (wel in de wagen natuurlijk)

wat die wagens betreft, de meesten hebben helaas een levertijd van een paar weken. Ik zou dus op voorhand bestellen zodat je zeker weet dat je een wagen mee kan nemen. Wij hebben een Quinny 3-wieler met grote brede banden en dat ging uitstekend op het strand.

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
pi_6270311
quote:
Je kunt wel een showmodelletje meenemen (dat vertelde ze mij bij de babysuperstore tenminste) Maar op de meeste wagens zit inderdaad een levertijd (bij ons zelfs 12 weken )
Maar het hangt er wel vanaf wat voor merk je wilt. Want soms staan er ook merkloze joggers bij bijv. de Hema.
  maandag 14 oktober 2002 @ 11:22:07 #107
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6271480
Bij de Beter-Baby hebben ze wel eens wagens op voorraad, en als ze een model in de aanbieding hebben kun je hem ook meteen meenemen. Die mazzel hadden wij tenminste. Dus let op de aanbiedingen bij hun. Wij hebben ook een Quinny, maar dan met 4 wielen, dus geen jogger, maar het zijn fijne wagens.
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_6271491
quote:
Ehm, één ding, om van te voren uit te zoeken. In de VS is het toegestaan om bepaalde autostoeltjes mee het vliegtuig in te nemen. Dat is natuurlijk een stuk veiliger dan op schoot (turbulentie, aaahrg!), en voor het kind ook een stuk comfortabeler (ook voor de ouders). Je moet dan overigens of een zitplaats voor een kind kopen, of het erop gokken dat je een stoel naast je vrij hebt.

Omdat wij van plan geweest zijn om dit najaar naar de VS te vliegen, heb ik hier deze zomer 'onderzoek' naar gedaan (google). In Europa was het nog niet toegestaan om een autostoeltje mee te nemen. Maar kort geleden hoorde ik daar weer over dat 'men' (whoever that may be) toch een of twee modellen heeft toegelaten.

Nou ja, dat is mijn tip dus. Hoop dat je er wat aan hebt.

Link: http://www.parents.com/articles/family_time/4117.jsp

Jubileum moderator maandag 14 oktober 2002 @ 11:29:25 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6271569
Gao eventueel kan ik of iemand anders wel de wagen die jij wilt hebben voor je bestellen mocht daar een levertijd op zitten. Zo staat hij klaar als je hem nodig hebt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2002 @ 11:34:41 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6271638
Je kunt ook om een bassinet vragen, dat is een soort wiegje dat in het tussenschot kan worden gehangen. Daar moet je bijtijds werk van maken, want ze kunnen er niet zo heel veel ophangen en het kan alleen als je bij een wand zit dus wie het eerst komt het eerst maalt. Dat is wel heel handig want je hoeft Iris dan niet alsmaar vast te houden en ze kan er lekker in slapen.

Verder kan het handig zijn om iets van Kindival of vergelijkbaar mee te nemen.

En zorg voor iets te drinken tijdens het opstijgen en landen, om pijn aan haar oortjes te voorkomen.

Informeer ook of je poedermelk mag meenemen (ik weet niet of je bv geeft), dat mag niet naar alle landen en als het niet mag heb je een probleem dat je van tevoren op moet lossen. Heet water kun je ook aan boord krijgen voor de melk. Gewone melk is in principe ook aan boord.

Vraag ook na of ze potjes babyvoeding aan boord hebben of dat je ze zelf mee moet nemen.

Neem voldoende luiers voor de reis mee (het is wel een enorm geklungel, verschonen in een vliegtuig, er zijn planken in de toiletten maar het is allemaal zo vreselijk krap). Je kunt ook overwegen een eigen stoel te boeken voor Iris, dan zou je haar daarop kunnen verschonen en het geeft jullie sowieso wat meer bewegingsruimte, je hebt dan waarschijnlijk een rij van drie stoelen.

Ik kan me voorstellen dat je vooral tegen de duur van de reis opziet. Vraag na of je tijdens de tussenstop de kinderwagen/buggy kunt meekrijgen, anders loop je enorm te sjouwen en bovendien kan Iris erin slapen.

Meer schiet me even niet te binnen. Hopelijk heb je er iets aan

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † maandag 14 oktober 2002 @ 12:03:35 #111
7074 moussy
kuttekop
pi_6272094
(ik ben net behoorlijk geschrokken , dus dit kan er wel vreselijk spastisch neegezet zijn)

Peter is net voor zn rug naar een andere neuroloog geweest als toen voor zijn epilepsie. Hij heeft waarschijnlijk een beginnende hernia. (de huisarts & bedrijfsarts gooide het op spierspanning ivm stress) Nu heeft ie ook naar zn putje laten kijken..... Het komt héél dicht bij de buurt van een spina bifida occulta( verborgen open rug). De neuroloog wil het eerst nog even verder onderzoeken voordat hij het écht een SB noemt. Over René zei hij ongezien het zelfde!! Omdat haar putje duidelijker is en Peter dat dus verteld/omschreven heeft.

Ik vrees dat ik hiermee ook de uitslag van de obductie heb
Ik vind dit zo eng, ik ben overtijd en niet fatsoenlijk ongesteld geweest en René vraagt sinds een dag of 3/4 of ik een baby in mn buik heb of dat Mink weer terug is.... "Je hebt een baby in je buik he mam, neuhhhh , oh is Mink dan weer in je buik?"

~edit~ idioot spelfoutje weggehaald

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 14-10-2002 12:18]

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_6272243
Oh Moussy, ik weet niet wat ik enger vind: de spina bifida in je familie of Renés vraag! Maar misschien, toch? Zou je het graag willen? Kun je het aan, zo snel?
Heb je de resultaten van de obductie trouwens nog steeds niet? Waarom moet dat zo lang duren?

En nu, wat gebeurt er nu met je man? Moet er iets aan gebeuren?

(sorry voor alle vragen, je hoeft er natuurlijk niet op te antwoorden).

Sterkte

maandag 14 oktober 2002 @ 12:18:11 #113
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6272295
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 12:03 schreef moussy het volgende:
(ik ben net behoorlijk geschrokken , dus dit kan er wel vreselijk spastisch neegezet zijn)

Peter is net voor zn rug naar een andere neuroloog geweest als toen voor zijn epilepsie. Hij heeft waarschijnlijk een beginnende hernia. (de huisarts & bedrijfsarts gooide het op spierspanning ivm stress) Nu heeft ie ook naar zn putje laten kijken..... Het komt héél dicht bij de buurt van een spina bifida occulta( verborgen open rug). De neuroloog wil het eerst nog even verder onderzoeken voordat hij het écht een SB noemt. Over René zei hij ongezien het zelfde!! Omdat haar putje duidelijker is en Peter dat dus verteld/omschreven heeft.

Ik vrees dat ik hiermee ook de uitslag van de obductie heb
Ik vind dit zo eng, ik ben overtijd en niet fatsoenlijk ongesteld geweest en René vraagt sinds een dag of 3/4 of ik een baby in mn buik heb of dat Mink weer terug is.... "Je hebt een baby in je buik he man, neuhhhh , oh is Mink dan weer in je buik?"

Jeetje, wat een vervelend nieuws weer Moussy. Het ziet er dus naar uit dat het erfelijk is. Het zit jullie ook niet mee ook. Kan je al een zwangerschapstest doen? Al is het maar even als "geruststelling", je hebt nu even genoeg aan je hoofd.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2002 @ 12:28:51 #114
13151 crew  Rewimo
pi_6272436
Moussy, wat eng joh... Zou je niet gauw een test doen? SB is in principe niet erfelijk hebben ze mij verteld, maar gezien jullie situatie ga je daar toch aan twijfelen hè? Je slikt nu toch ook 5 mg foliumzuur? Meer kun je er zelf niet aan doen, dat weet je wel. René kan het best bij het rechte eind hebben, ze heeft al meer goed aangevoeld over Mink ook. Wel moeilijk om te bepalen hoe je daarmee om moet gaan hoor. Sterkte, het houdt maar niet op hè
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6272484
sorry ik ben vreselijk aan het spammen de laatste dagen met foto's maar ik kan het gewoon niet laten als ik dan dit soort foto's aan het einde van een reuzeleuke dag tegenkom bij het leeghalen van de camera

edit: sorry had het bericht van moussy nog niet gelezen en wals er gewoon weer eens overheen

Moussy ik weet niet goed wat ik hier op moet zeggen alleen dat ik het zo ontzettend naar en vervelend vind voor je. Heel veel sterkte en doet eens gauw een testje...

[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 14-10-2002 12:35]

† In Memoriam † maandag 14 oktober 2002 @ 12:32:16 #116
7074 moussy
kuttekop
pi_6272487
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 12:14 schreef Nausicaa het volgende:
Oh Moussy, ik weet niet wat ik enger vind: de spina bifida in je familie of Renés vraag! Maar misschien, toch? Zou je het graag willen? Kun je het aan, zo snel?
Heb je de resultaten van de obductie trouwens nog steeds niet? Waarom moet dat zo lang duren?

En nu, wat gebeurt er nu met je man? Moet er iets aan gebeuren?

(sorry voor alle vragen, je hoeft er natuurlijk niet op te antwoorden).

Sterkte

Ik weet ook niet zo goed wat ik het engste vind. Ik weet ook helemaal niet wat ik met René aan moet. Hoe ga ik dr straks in vredesnaam uitleggen dat ik ongesteld ben geworden, ze blijft het nml te hooi en te gras vragen. Ik zou het wel graag willen ja, niet te vervannging, dat ben ik me heel bewust, maar gewoon omdat mn gezin niet compleet is. Ik zelf ben ook niet "compleet" en dat zal ik ook nooit meer worden omdat Mink er niet meer is. Of ik het aan zou kunnen, ik weet het niet.... echt niet. Ik denk van wel ook al zou ik het zwanger zijn niet leuk vinden. En weet ik dat ik vanaf week 10 al voor onderzoeken moet. Dan zouden er al enige sporen van SB zichtbaar kunnen zijn.

We hebben idd de uitslag van de obductie nog steeds niet. We hebben wel 2 weken geleden met een arts van het VU gesproken, die zat er eigenlijk ook op te wachten. Hij legde ons uit dat de uitslag van het lijfje 6 weken duurde en de uitslag van de hersentjes 8 weken. We wilde graag de uitslag meteen hebben en dan nog eens wachten op de uitslag van de hersentjes, maar misschien geven de artsen het onderling pas door als het hele plaatje compleet is. Het duurt zo lang omdat er het 1 en ander op kweek is gezet.

En Peter.... als het een SB occulta is, is er niks aan te doen. Bij René idem ditto. Peter zijn rugklachtn nu zijn waarschijnlijk een zenuwverknelling, wat daar aan te doen is.. geen idee.

† In Memoriam † maandag 14 oktober 2002 @ 12:36:53 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_6272542
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 12:28 schreef Rewimo het volgende:
Moussy, wat eng joh... Zou je niet gauw een test doen? SB is in principe niet erfelijk hebben ze mij verteld, maar gezien jullie situatie ga je daar toch aan twijfelen hè? Je slikt nu toch ook 5 mg foliumzuur? Meer kun je er zelf niet aan doen, dat weet je wel. René kan het best bij het rechte eind hebben, ze heeft al meer goed aangevoeld over Mink ook. Wel moeilijk om te bepalen hoe je daarmee om moet gaan hoor. Sterkte, het houdt maar niet op hè
Ik durf niet te testen.... SB is in maar 2% van alle gevallen erfelijk, maar aangezien 2 van peet zn zussen een putje hebben en daar ook kindertjes van vind ik dit heel eng worden. Hun willen er overigens nog steeds niets over horen of weten. Ze zeggen ook gewoon, bij mij gebeurt dit niet dacht ik ook

Misschien wil René wel heel graag een broertje of een zusje dat ze dit nu zegt. (dat weet ik haast wel zeker omdat ze al heel snel vroeg wanneer ze nou een baby kreeg die wel zou blijven)

Wat is Alicia toch een vrolijk poppetje, echt een meid hoor

pi_6273121
Moussy, zou toch mooi zijn als je zwanger ben. Ik begrijp uit je woorden dat je dit graag wilt. De kans op SB is in kleine matig aanwezig, maar met de verhoogde foliumzuur toch nog een stuk minder? Of heb ik het mis.
En net zo graag als jij nog een baby wil, wil Rene nog graag een broertje of zussie, ook zo logisch. Wel heel moeilijk hoor lijkt me. De twijfel tijdens de zwangerschap voor jullie als gezin. Als ik het zo als buitenstaander zie denk ik Jezus waar beginnen jullie aan. (eerste gedachte die er in me op komt, niet zo vervelend bedoelt als het weer overkomt) Maar het jullie intense wens. Jou lijf. En als het lukt zou dat alleen maar heel mooi zijn. Dikke knuf vanuit hier

Van de week me eerste bod op ebay gedaan. Op een leuk tweedhands skipakje (lekker voor in de wandelwagen) En ik heb het zag ik net. Woont diegene nog in me buurt ook dus kan ik het dalijk ophalen. Scheelt me weer 5,25 verzendkosten. Ga daar toch eens vaker kijken. Sommige dingen zijn echt niet duur.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6273395

Bo is dus gek op onderzettertjes. Waar we ook zijn en wat voor speelgoed ze er hebben. Bo speelt met de onderzettertjes.
Wat een poepie he !!!

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 14 oktober 2002 @ 14:29:24 #120
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6274004
Jeetje Moussy, wat een puinhopen allemaal weer. Ik denk dat je je portie nu wel gehad hebt hoor. En tsja...... zou Rene gelijk hebben? Je schreef eerder een verbazingwekkend verhaal over haar, dat ze gespeeld had met Mink.

Dank allemaal voor alle tips. Het wiegje hebben we al gereserveerd voor in het vliegtuig, daar past ze nog net in, als het goed is. Het autostoeltje is dus niet nodig Nausicaa, maar dank voor de tip; ik wist niet dat het nu soms in Europa ook mogelijk was, en we hebben het vast nog wel eens nodig. Of we het wandelwagentje mee kunnen nemen (ik heb expres een super-kleine 'umbrella stroller' gekocht) is de vraag, vliegmaatschappijen lijken wat dat betreft maar te doen waar ze zin in hebben. Oh en Rewimo: dank voor de poeder-tip. Naar Nederland is dat natuurlijk geen probleem (en Korea komen we officieel niet binnen), maar als we teruggaan mogen we het inderdaad niet Guam mee innemen. Zouden we bijna grote problemen krijgen om helemaal niets Ik heb trouwens voor in het vliegtuig een fles met wegwerpzakjes gekocht. Als dat goed werkt, hoef ik alleen de speentjes en die zakjes maar mee te nemen in m'n handbagage (hubbylief komt pas twee weken later, dus het moet allemaal een beetje draagbaar blijven)

Ben ik even blij dat ik jullie vroeg naar die levertijden! Lois, dank voor je lieve aanbod. Ik zal eens even gaan rondkijken en i-netshoppen, en misschien kom ik er nog op terug

edit: oh ja, Rewimo: wat is Kindival ik ken echt belachelijk weinig Nederlandse merknamen ? Is het een anti-pijnlijke-oortjes-middeltje?

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2002 @ 15:04:00 #121
13151 crew  Rewimo
pi_6274516
Hoi Gao, Kindival is een homeopathisch kalmerend middeltje. Klinkt misschien een beetje drastisch, maar soms vinden kinderen vliegen helemaal niks en je wilt echt niet urenlang met een huilend kind op schoot zitten... Misschien is er bij jullie ook zoiets te krijgen, anders even aan je huisarts vragen om een veilig alternatief.
pi_6274523
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 14:29 schreef Gaoxing het volgende:
edit: oh ja, Rewimo: wat is Kindival ik ken echt belachelijk weinig Nederlandse merknamen ? Is het een anti-pijnlijke-oortjes-middeltje?
Ik ben natuurlijk niet Rewimo maar Kindival is een homeopathisch kalmerend medicijn voor kinderen (val voor valeriaan? of zit dat er niet in?). Van VSM als ik me niet vergis. Maar Rewimo, jij hebt er ervaring mee?
  maandag 14 oktober 2002 @ 15:04:52 #123
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6274530
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 14:29 schreef Gaoxing het volgende:
Kindival is een homeopatisch middeltje voor onrustige of drukke kinderen. Ik gebruik het ook wel eens (met succes) als mijn dochtertje ergens op een feestje toch weer te veel suiker en kleurstoffen op heeft. Ze wordt er iets rustiger van.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2002 @ 15:05:36 #124
13151 crew  Rewimo
pi_6274544
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 13:52 schreef jessie het volgende:
[afbeelding]

Bo is dus gek op onderzettertjes. Waar we ook zijn en wat voor speelgoed ze er hebben. Bo speelt met de onderzettertjes.
Wat een poepie he !!!

Onderzetters zijn hier ook een tijdlang mateloos populair geweest Alleen kon ik ze nooit meer vinden. Bleken ze vaak onder het kleed te liggen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 oktober 2002 @ 15:09:20 #125
13151 crew  Rewimo
pi_6274597
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:04 schreef Rewimo het volgende:
Hoi Gao, Kindival is een homeopathisch kalmerend middeltje. Klinkt misschien een beetje drastisch, maar soms vinden kinderen vliegen helemaal niks en je wilt echt niet urenlang met een huilend kind op schoot zitten... Misschien is er bij jullie ook zoiets te krijgen, anders even aan je huisarts vragen om een veilig alternatief.
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:04 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Ik ben natuurlijk niet Rewimo maar Kindival is een homeopathisch kalmerend medicijn voor kinderen (val voor valeriaan? of zit dat er niet in?). Van VSM als ik me niet vergis. Maar Rewimo, jij hebt er ervaring mee?

quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:04 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Kindival is een homeopatisch middeltje voor onrustige of drukke kinderen. Ik gebruik het ook wel eens (met succes) als mijn dochtertje ergens op een feestje toch weer te veel suiker en kleurstoffen op heeft. Ze wordt er iets rustiger van.

Okee, ik geloof dat het nu wel duidelijk is wat Kindival is Ik heb het zelf nooit gebruikt voor Christan, Nausicaa, maar ik las die tip eens ergens, vandaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')