toch kan ik best ontzettend lachen als een ander kind aan hem vraagt hoe oud hij is, dan zegt hij altijd : 8 (want dat is zijn broer ook).
Wij gaan in december naar Nederland en Frankrijk op vakantie, als Iris zo'n 10 maanden is, en ik zie er al vreselijk tegenop. In totaal gaan we er waarschijnlijk meer dan 24 uur over doen, inclusief 7 uur wachten in Seoul, en hebben dan 8 uur tijdsverschil als we aankomen. Ergens zou ik net zo lief thuis blijven, maar ik kan me goed voorstellen dat de opa's en oma's daar een probleem mee hebben.
Nog een vraagje: als je in Nederland een wandelwagen koopt, kun je die dan meteen meenemen of is er een levertijd? Ik ga op zoek naar wat ze hier een 'jogger' noemen: een wagen met brede banden, die ook op ruw terrein nog vooruit komt. Iemand tips wat merken/modellen betreft?
quote:Ik breek ook even in ('lurker-alert!'), want mijn kinderen zijn al zo oud dat ik het wél heel leuk vond om hier af en toe mee te lezen, maar me minder aangesproken voelde te reageren. Dit was echter zooo herkenbaar, ik moest even wat zeggen
Op zondag 13 oktober 2002 23:45 schreef lady-wrb het volgende:
mijn jongste is dan wel klein, maar hij heeft praats voor tien. hij gaat gewoon mee met zijn grote broer en zijn vrienden en gedraagt zich net als hun. zo kan hij als iets hem niet zint schelden als een bootwerker.
ik schaam me regelmatig rot voor hem als hij weer een medepeuter voor iets lelijks uitmaakttoch kan ik best ontzettend lachen als een ander kind aan hem vraagt hoe oud hij is, dan zegt hij altijd : 8 (want dat is zijn broer ook).
quote:Wij hebben de mazzel gehad dat Kaytje bijna de hele reis naar Spanje geslapen heeft (wel in de wagen natuurlijk)
Op maandag 14 oktober 2002 00:01 schreef Gaoxing het volgende:
Aaaargh, wat een vreselijke verhalen over reizen met babies allemaal! Ik lag net gisteravond in bed te denken dat ik maar eens moest vragen of iemand ervaring heeft met lange (vlieg-) reizen. Iemand tips?Wij gaan in december naar Nederland en Frankrijk op vakantie, [knip]
Nog een vraagje: als je in Nederland een wandelwagen koopt, kun je die dan meteen meenemen of is er een levertijd? Ik ga op zoek naar wat ze hier een 'jogger' noemen: een wagen met brede banden, die ook op ruw terrein nog vooruit komt. Iemand tips wat merken/modellen betreft?
wat die wagens betreft, de meesten hebben helaas een levertijd van een paar weken. Ik zou dus op voorhand bestellen zodat je zeker weet dat je een wagen mee kan nemen. Wij hebben een Quinny 3-wieler met grote brede banden en dat ging uitstekend op het strand.
quote:Je kunt wel een showmodelletje meenemen (dat vertelde ze mij bij de babysuperstore tenminste) Maar op de meeste wagens zit inderdaad een levertijd (bij ons zelfs 12 weken
quote:Ehm, één ding, om van te voren uit te zoeken. In de VS is het toegestaan om bepaalde autostoeltjes mee het vliegtuig in te nemen. Dat is natuurlijk een stuk veiliger dan op schoot (turbulentie, aaahrg!), en voor het kind ook een stuk comfortabeler (ook voor de ouders). Je moet dan overigens of een zitplaats voor een kind kopen, of het erop gokken dat je een stoel naast je vrij hebt.
Aaaargh, wat een vreselijke verhalen over reizen met babies allemaal! Ik lag net gisteravond in bed te denken dat ik maar eens moest vragen of iemand ervaring heeft met lange (vlieg-) reizen. Iemand tips?
Omdat wij van plan geweest zijn om dit najaar naar de VS te vliegen, heb ik hier deze zomer 'onderzoek' naar gedaan (google). In Europa was het nog niet toegestaan om een autostoeltje mee te nemen. Maar kort geleden hoorde ik daar weer over dat 'men' (whoever that may be) toch een of twee modellen heeft toegelaten.
Nou ja, dat is mijn tip dus. Hoop dat je er wat aan hebt.
Verder kan het handig zijn om iets van Kindival of vergelijkbaar mee te nemen.
En zorg voor iets te drinken tijdens het opstijgen en landen, om pijn aan haar oortjes te voorkomen.
Informeer ook of je poedermelk mag meenemen (ik weet niet of je bv geeft), dat mag niet naar alle landen en als het niet mag heb je een probleem dat je van tevoren op moet lossen. Heet water kun je ook aan boord krijgen voor de melk. Gewone melk is in principe ook aan boord.
Vraag ook na of ze potjes babyvoeding aan boord hebben of dat je ze zelf mee moet nemen.
Neem voldoende luiers voor de reis mee (het is wel een enorm geklungel, verschonen in een vliegtuig, er zijn planken in de toiletten maar het is allemaal zo vreselijk krap). Je kunt ook overwegen een eigen stoel te boeken voor Iris, dan zou je haar daarop kunnen verschonen en het geeft jullie sowieso wat meer bewegingsruimte, je hebt dan waarschijnlijk een rij van drie stoelen.
Ik kan me voorstellen dat je vooral tegen de duur van de reis opziet. Vraag na of je tijdens de tussenstop de kinderwagen/buggy kunt meekrijgen, anders loop je enorm te sjouwen en bovendien kan Iris erin slapen.
Meer schiet me even niet te binnen. Hopelijk heb je er iets aan
Peter is net voor zn rug naar een andere neuroloog geweest als toen voor zijn epilepsie. Hij heeft waarschijnlijk een beginnende hernia. (de huisarts & bedrijfsarts gooide het op spierspanning ivm stress) Nu heeft ie ook naar zn putje laten kijken.....
Het komt héél dicht bij de buurt van een spina bifida occulta( verborgen open rug). De neuroloog wil het eerst nog even verder onderzoeken voordat hij het écht een SB noemt. Over René zei hij ongezien het zelfde!! Omdat haar putje duidelijker is en Peter dat dus verteld/omschreven heeft.
Ik vrees dat ik hiermee ook de uitslag van de obductie heb
Ik vind dit zo eng, ik ben overtijd en niet fatsoenlijk ongesteld geweest en René vraagt sinds een dag of 3/4 of ik een baby in mn buik heb of dat Mink weer terug is.... "Je hebt een baby in je buik he mam, neuhhhh , oh is Mink dan weer in je buik?"
~edit~ idioot spelfoutje weggehaald
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 14-10-2002 12:18]
En nu, wat gebeurt er nu met je man? Moet er iets aan gebeuren?
(sorry voor alle vragen, je hoeft er natuurlijk niet op te antwoorden).
Sterkte
quote:Jeetje, wat een vervelend nieuws weer Moussy. Het ziet er dus naar uit dat het erfelijk is.
Op maandag 14 oktober 2002 12:03 schreef moussy het volgende:
(ik ben net behoorlijk geschrokken , dus dit kan er wel vreselijk spastisch neegezet zijn)
Peter is net voor zn rug naar een andere neuroloog geweest als toen voor zijn epilepsie. Hij heeft waarschijnlijk een beginnende hernia. (de huisarts & bedrijfsarts gooide het op spierspanning ivm stress) Nu heeft ie ook naar zn putje laten kijken.....Het komt héél dicht bij de buurt van een spina bifida occulta( verborgen open rug). De neuroloog wil het eerst nog even verder onderzoeken voordat hij het écht een SB noemt. Over René zei hij ongezien het zelfde!! Omdat haar putje duidelijker is en Peter dat dus verteld/omschreven heeft.
Ik vrees dat ik hiermee ook de uitslag van de obductie heb
![]()
Ik vind dit zo eng, ik ben overtijd en niet fatsoenlijk ongesteld geweest en René vraagt sinds een dag of 3/4 of ik een baby in mn buik heb of dat Mink weer terug is.... "Je hebt een baby in je buik he man, neuhhhh , oh is Mink dan weer in je buik?"
edit: sorry had het bericht van moussy nog niet gelezen en wals er gewoon weer eens overheen ![]()
Moussy ik weet niet goed wat ik hier op moet zeggen alleen dat ik het zo ontzettend naar en vervelend vind voor je. Heel veel sterkte en doet eens gauw een testje...
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 14-10-2002 12:35]
quote:Ik weet ook niet zo goed wat ik het engste vind. Ik weet ook helemaal niet wat ik met René aan moet. Hoe ga ik dr straks in vredesnaam uitleggen dat ik ongesteld ben geworden, ze blijft het nml te hooi en te gras vragen. Ik zou het wel graag willen ja, niet te vervannging, dat ben ik me heel bewust, maar gewoon omdat mn gezin niet compleet is. Ik zelf ben ook niet "compleet" en dat zal ik ook nooit meer worden omdat Mink er niet meer is. Of ik het aan zou kunnen, ik weet het niet.... echt niet. Ik denk van wel ook al zou ik het zwanger zijn niet leuk vinden. En weet ik dat ik vanaf week 10 al voor onderzoeken moet. Dan zouden er al enige sporen van SB zichtbaar kunnen zijn.
Op maandag 14 oktober 2002 12:14 schreef Nausicaa het volgende:
Oh Moussy, ik weet niet wat ik enger vind: de spina bifida in je familie of Renés vraag! Maar misschien, toch? Zou je het graag willen? Kun je het aan, zo snel?
Heb je de resultaten van de obductie trouwens nog steeds niet? Waarom moet dat zo lang duren?En nu, wat gebeurt er nu met je man? Moet er iets aan gebeuren?
(sorry voor alle vragen, je hoeft er natuurlijk niet op te antwoorden).
Sterkte
We hebben idd de uitslag van de obductie nog steeds niet. We hebben wel 2 weken geleden met een arts van het VU gesproken, die zat er eigenlijk ook op te wachten. Hij legde ons uit dat de uitslag van het lijfje 6 weken duurde en de uitslag van de hersentjes 8 weken. We wilde graag de uitslag meteen hebben en dan nog eens wachten op de uitslag van de hersentjes, maar misschien geven de artsen het onderling pas door als het hele plaatje compleet is. Het duurt zo lang omdat er het 1 en ander op kweek is gezet.
En Peter.... als het een SB occulta is, is er niks aan te doen. Bij René idem ditto. Peter zijn rugklachtn nu zijn waarschijnlijk een zenuwverknelling, wat daar aan te doen is.. geen idee.
quote:Ik durf niet te testen.... SB is in maar 2% van alle gevallen erfelijk, maar aangezien 2 van peet zn zussen een putje hebben en daar ook kindertjes van vind ik dit heel eng worden. Hun willen er overigens nog steeds niets over horen of weten. Ze zeggen ook gewoon, bij mij gebeurt dit niet dacht ik ook
Op maandag 14 oktober 2002 12:28 schreef Rewimo het volgende:
Moussy, wat eng joh... Zou je niet gauw een test doen? SB is in principe niet erfelijk hebben ze mij verteld, maar gezien jullie situatie ga je daar toch aan twijfelen hè? Je slikt nu toch ook 5 mg foliumzuur? Meer kun je er zelf niet aan doen, dat weet je wel. René kan het best bij het rechte eind hebben, ze heeft al meer goed aangevoeld over Mink ook. Wel moeilijk om te bepalen hoe je daarmee om moet gaan hoor. Sterkte, het houdt maar niet op hè
Misschien wil René wel heel graag een broertje of een zusje dat ze dit nu zegt. (dat weet ik haast wel zeker omdat ze al heel snel vroeg wanneer ze nou een baby kreeg die wel zou blijven)
Wat is Alicia toch een vrolijk poppetje, echt een meid hoor
Van de week me eerste bod op ebay gedaan. Op een leuk tweedhands skipakje (lekker voor in de wandelwagen) En ik heb het zag ik net. Woont diegene nog in me buurt ook dus kan ik het dalijk ophalen. Scheelt me weer 5,25 verzendkosten. Ga daar toch eens vaker kijken. Sommige dingen zijn echt niet duur.
Bo is dus gek op onderzettertjes. Waar we ook zijn en wat voor speelgoed ze er hebben. Bo speelt met de onderzettertjes.
Wat een poepie he !!!
Dank allemaal voor alle tips. Het wiegje hebben we al gereserveerd voor in het vliegtuig, daar past ze nog net in, als het goed is. Het autostoeltje is dus niet nodig Nausicaa, maar dank voor de tip; ik wist niet dat het nu soms in Europa ook mogelijk was, en we hebben het vast nog wel eens nodig. Of we het wandelwagentje mee kunnen nemen (ik heb expres een super-kleine 'umbrella stroller' gekocht) is de vraag, vliegmaatschappijen lijken wat dat betreft maar te doen waar ze zin in hebben. Oh en Rewimo: dank voor de poeder-tip. Naar Nederland is dat natuurlijk geen probleem (en Korea komen we officieel niet binnen), maar als we teruggaan mogen we het inderdaad niet Guam mee innemen. Zouden we bijna grote problemen krijgen om helemaal niets
Ik heb trouwens voor in het vliegtuig een fles met wegwerpzakjes gekocht. Als dat goed werkt, hoef ik alleen de speentjes en die zakjes maar mee te nemen in m'n handbagage (hubbylief komt pas twee weken later, dus het moet allemaal een beetje draagbaar blijven)
Ben ik even blij dat ik jullie vroeg naar die levertijden! Lois, dank voor je lieve aanbod. Ik zal eens even gaan rondkijken en i-netshoppen, en misschien kom ik er nog op terug ![]()
edit: oh ja, Rewimo: wat is Kindival ik ken echt belachelijk weinig Nederlandse merknamen
? Is het een anti-pijnlijke-oortjes-middeltje?
quote:Ik ben natuurlijk niet Rewimo
Op maandag 14 oktober 2002 14:29 schreef Gaoxing het volgende:
edit: oh ja, Rewimo: wat is Kindival ik ken echt belachelijk weinig Nederlandse merknamen? Is het een anti-pijnlijke-oortjes-middeltje?
quote:Kindival is een homeopatisch middeltje voor onrustige of drukke kinderen. Ik gebruik het ook wel eens (met succes) als mijn dochtertje ergens op een feestje toch weer te veel suiker en kleurstoffen op heeft. Ze wordt er iets rustiger van.
Op maandag 14 oktober 2002 14:29 schreef Gaoxing het volgende:
edit: oh ja, Rewimo: wat is Kindival ik ken echt belachelijk weinig Nederlandse merknamen? Is het een anti-pijnlijke-oortjes-middeltje?
quote:Onderzetters zijn hier ook een tijdlang mateloos populair geweest
Op maandag 14 oktober 2002 13:52 schreef jessie het volgende:
[afbeelding]Bo is dus gek op onderzettertjes. Waar we ook zijn en wat voor speelgoed ze er hebben. Bo speelt met de onderzettertjes.
Wat een poepie he !!!
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:04 schreef Rewimo het volgende:
Hoi Gao, Kindival is een homeopathisch kalmerend middeltje. Klinkt misschien een beetje drastisch, maar soms vinden kinderen vliegen helemaal niks en je wilt echt niet urenlang met een huilend kind op schoot zitten... Misschien is er bij jullie ook zoiets te krijgen, anders even aan je huisarts vragen om een veilig alternatief.
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 15:04 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Ik ben natuurlijk niet Rewimo
maar Kindival is een homeopathisch kalmerend medicijn voor kinderen (val voor valeriaan? of zit dat er niet in?). Van VSM als ik me niet vergis. Maar Rewimo, jij hebt er ervaring mee?
quote:Okee, ik geloof dat het nu wel duidelijk is wat Kindival is
Op maandag 14 oktober 2002 15:04 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Kindival is een homeopatisch middeltje voor onrustige of drukke kinderen. Ik gebruik het ook wel eens (met succes) als mijn dochtertje ergens op een feestje toch weer te veel suiker en kleurstoffen op heeft. Ze wordt er iets rustiger van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |