Ik neem uiteraard mijn eigen spullen mee, maar ik koop dan denk ik wel bij de IKEA wat nieuwe spullen.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef LittleLady het volgende:
Dat vermogen gaat wel naar beneden, huisje inrichten is niet gratis en tikt vrij snel aan.
Een wasmachine hoeft niet perse direct, maar een koelkast is inderdaad wel een must. Maar ik heb even gekeken bij de Mediamarkt en zo duur zijn die ook niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef Lienekien het volgende:
Wasmachine, koelkast. Dat zijn wel redelijke aanschaffen.
Als mij ouders me om steun vragen wanneer ik echt op mijzelf woon dan mogen ze gewoon net als iedere andere Nederlander bij de gemeente aankloppen.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:28 schreef Dehelerambam het volgende:
Je lijkt me zeker van je zaak.
Wat ga je doen als je ouders je dan nog om ondersteuning vragen? Is dit een tijdelijke situatie bij ze?
26quote:
Ik moet een geschikte woning vinden, ik moet zo'n IB60 verklaring hebben ( Vandaag aangevraagd ) en ik moet de stap zetten om uberhaupts te gaan bezichtigen.quote:
Ja die heb inderdaad, maar ik heb alleen nog nooit op mezelf gewoond en dat wou ik eerst ook niet omdat ik niet zo'n sociaal persoon ben.quote:
als je vermoed dat je vrij snel uit huis zal gaan (binnen 3 maanden) haal dan alvast een GBA bij je gemeente.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:37 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik moet een geschikte woning vinden, ik moet zo'n IB60 verklaring hebben ( Vandaag aangevraagd ) en ik moet de stap zetten om uberhaupts te gaan bezichtigen.
Want ik verkeer momenteel in een psychologische staat dat ik geregeld moeite heb om zaken te regelen, of ik voel me er gewoon te moe voor. En mijn vader is ook nog ziek, maar goed daar kan ik natuurlijk niks aan doen.
Een GBA?quote:Op maandag 17 maart 2014 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
als je vermoed dat je vrij snel uit huis zal gaan (binnen 3 maanden) haal dan alvast een GBA bij je gemeente.
Scheelt weer hoofdzorgen op het laatste moment.
ja tegenwoordig heet 't weer BRP geloof ik.quote:
Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat ik de woningvereniging zoveel documenten moet overhandigen.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
als je vermoed dat je vrij snel uit huis zal gaan (binnen 3 maanden) haal dan alvast een GBA bij je gemeente.
Scheelt weer hoofdzorgen op het laatste moment.
Why the hell hebben die zoveel gegevens van mij nodig? Ik heb toch al een IB60 verklaring aangevraagd?quote:Tijdens de bezichtiging maken we kennis en controleer ik een aantal gegevens:
- Gegevens over het inkomen van alle te verhuizen personen (exclusief inwonende kinderen)
- de meest recente IB60-verklaring (van het afgelopen jaar of het jaar ervoor; op te vragen bij de Belastingdienst 0800-0543)
- de meest recente definitieve aanslag inkomstenbelasting (van het afgelopen jaar of het jaar ervoor)
- de meest recente jaaropgave én
een actueel maandoverzicht van loon, uitkering of pensioen
- een actueel alimentatieoverzicht (indien van toepassing)
- Verhuurdersverklaring (als u nu ook huurt) of een hypotheekverstrekkersverklaring (als u een eigen woning heeft). Deze kunt u opvragen bij uw bank
- Recent uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie met woonverleden over de afgelopen vijf jaar. U kunt dit opvragen bij uw gemeente
De woning stichting moet wel weten of de huurder de maandelijkse huur wel kan betalen. Anders kunnen ze je weigeren. Tenminste, dat is bij de woning stichting bij mij in de omgeving wel zo.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat ik de woningvereniging zoveel documenten moet overhandigen.
[..]
Why the hell hebben die zoveel gegevens van mij nodig? Ik heb toch al een IB60 verklaring aangevraagd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |