abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137850377
Ik speel al een hele tijd met de gedachten om op mij zelf te gaan wonen, maar ik heb deze stap nog nooit gezet omdat ik altijd perse samen wou gaan wonen. Maar het samen wonen is helaas ook niks geworden en omdat mijn ouders financiële problemen hebben ondervind ik stress.

Want mijn ouders hebben net als heel veel andere Nederlanders geld uitgeven dat ze niet hadden en daardoor hebben mijn ouders zich onder andere een lening van de DSB vroeger laten aansmeren.

En omdat ik wel geld heb kloppen mijn ouders steeds bij mij aan of ik even het eigen risico kan betalen, en ik wil dat eigenlijk niet doen, maar mijn moeder chanteert mij gewoon en zegt mijn vriendin mag dan niet komen.

En omdat ik dus zat ben om iedere keer weer voor bepaalde rekeningen op te draaien wil ik dus de stap zetten om op mezelf te wonen, omdat ik denk dat het gezonder is voor mij, omdat ik me nu gewoon psychische niet goed voel.

Want mijn moeder hoeft mij bijvoorbeeld niet te vragen om haar te helpen met haar smartphone, want ik kan eigenlijk niet veel meer hebben en dan is het gewoon teveel moeite. Wat trouwens wel een nadeel voor mij is om op mij zelf te wonen, is dat ik mijn recht op huurtoeslag verspeeld heb of ik moet dit jaar nog mijn vermogen omlaag brengen.

Het kost mij overigens ook heel wat moeite om deze stap overigens te zetten, maar de laatste tijd denk ik dat dit het beste is, ik ben namelijk zat dat mij steeds om geld word gevraagd.
pi_137850619
als je vermogen hebt, is dat verlies van de huurtoeslag geen probleem.

Dan vraag je het aan als het vanzelf onder dat niveau zakt, toch?
(bovendien kost verhuizen ook wat, mooie kans om wat van dat geld uit te geven zodat het naar beneden gaat, jij mooie spullen en toch nog huurtoeslag win win)
pi_137850790
Ik heb dat rekensommetje van Huurtoeslag al paar keer gemaakt en dan heb je toch gauw over zo ¤ 100 a ¤ 150 of zelfs meer per maand.

Dus omdat ik teveel gespaard heb loop ik minimaal ¤ 1200 mis, al heb ik voor dit jaar wel nog gewoon recht op huurtoeslag omdat ik op 1 januari niet over de grens zat. Maar het lijkt me ook weer niet verstandig om mijn vermogen omlaag te gaan brengen vanwege de huurtoeslag.

Dan zoek ik liever naar een huurwoning die me rond de ¤ 350 kost bijvoorbeeld.
pi_137850858
Sta je ingeschreven bij woningbouw al?

Vervelende situatie trouwens, je hoeft inderdaad hun rekeningen niet te betalen maar doe je wel af en toe boodschappen of iets? Ik bedoel, je zit toch onder hun dak en dat kost je ouders ook geld natuurlijk.
pi_137851107
Dat vermogen gaat wel naar beneden, huisje inrichten is niet gratis en tikt vrij snel aan.
pi_137851130
Ik betaal uiteraard kostgeld aan mijn ouders, en dat bedraagt ondertussen al ¤ 300, en ik koop ook nog wel eens wat kleine dingen omdat ze het vergeten.

Omdat ik al langer met deze gedachtes speel heb ik me een tijd terug al ingeschreven bij de woningbouw en daar sta ik nu vijf maanden ingeschreven. Ik was een tijdje terug overigens al geselecteerd voor een woning te bezichtigen, maar ik was nummer 10 ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:15 schreef LittleLady het volgende:
Dat vermogen gaat wel naar beneden, huisje inrichten is niet gratis en tikt vrij snel aan.
Ik neem uiteraard mijn eigen spullen mee, maar ik koop dan denk ik wel bij de IKEA wat nieuwe spullen.

Maar voor de rest heb ik weinig nodig, maar dat het niet gratis is snap ik.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:21:00 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137851282
Wasmachine, koelkast. Dat zijn wel redelijke aanschaffen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137851307
Wat dacht je van tapijt en gordijnen dat tikt snel aan, dat zag ik 2 maand geleden wel weer, even een paar gordijnen, een paar klemmetjes, een stang, en dan heb je 1 raam met gordijnen en dan de rest nog
pi_137851524
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:21 schreef Lienekien het volgende:
Wasmachine, koelkast. Dat zijn wel redelijke aanschaffen.
Een wasmachine hoeft niet perse direct, maar een koelkast is inderdaad wel een must. Maar ik heb even gekeken bij de Mediamarkt en zo duur zijn die ook niet.

Dus ik denk dat het persoonlijk wel mee valt, en meestal zijn die woningen al voorzien van behang en gordijnen etc en als die nog prima zijn laat ik ze gewoon hangen, want ik geef niet zoveel om die dingen.

Maar goed met inrichting weet ik mijn vermogen inderdaad wel omlaag te krijgen. Overigens zoek ik strategische bewust naar een huurwoning vlak bij de Duitse grens zodat ik goedkoper in kan kopen in Duitsland.
pi_137851571
Je lijkt me zeker van je zaak.

Wat ga je doen als je ouders je dan nog om ondersteuning vragen? Is dit een tijdelijke situatie bij ze?
  maandag 17 maart 2014 @ 18:29:27 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137851600
Hoe oud ben je?
pi_137851652
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:28 schreef Dehelerambam het volgende:
Je lijkt me zeker van je zaak.

Wat ga je doen als je ouders je dan nog om ondersteuning vragen? Is dit een tijdelijke situatie bij ze?
Als mij ouders me om steun vragen wanneer ik echt op mijzelf woon dan mogen ze gewoon net als iedere andere Nederlander bij de gemeente aankloppen.

Want ondanks dat ik een zakcentje op gebouwd heb, ben ik niet van plan om stukje bij stukje mee te betalen aan de schulden van mijn ouders.

quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:29 schreef Lienekien het volgende:
Hoe oud ben je?
26
  maandag 17 maart 2014 @ 18:31:50 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137851685
Wat houdt je nog tegen?
pi_137851910
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:31 schreef Lienekien het volgende:
Wat houdt je nog tegen?
Ik moet een geschikte woning vinden, ik moet zo'n IB60 verklaring hebben ( Vandaag aangevraagd ) en ik moet de stap zetten om uberhaupts te gaan bezichtigen.

Want ik verkeer momenteel in een psychologische staat dat ik geregeld moeite heb om zaken te regelen, of ik voel me er gewoon te moe voor. En mijn vader is ook nog ziek, maar goed daar kan ik natuurlijk niks aan doen.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:39:06 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137851990
Ik neem aan dat je een baan hebt?
pi_137852092
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:39 schreef Lienekien het volgende:
Ik neem aan dat je een baan hebt?
Ja die heb inderdaad, maar ik heb alleen nog nooit op mezelf gewoond en dat wou ik eerst ook niet omdat ik niet zo'n sociaal persoon ben.

Ik wou daarom juist samen wonen, maja om samen te wonen ligt het werk van mijn vriendin sowieso te ver weg, dus samen wonen is helaas geen optie.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:42:34 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137852128
Nou, succes!
  maandag 17 maart 2014 @ 19:06:20 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_137853207
Het is sowieso een stuk fijner om eerst zelf je boontjes te leren doppen en je eigen weg te vinden.
Ook voor je relatie.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_137854894
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:37 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik moet een geschikte woning vinden, ik moet zo'n IB60 verklaring hebben ( Vandaag aangevraagd ) en ik moet de stap zetten om uberhaupts te gaan bezichtigen.

Want ik verkeer momenteel in een psychologische staat dat ik geregeld moeite heb om zaken te regelen, of ik voel me er gewoon te moe voor. En mijn vader is ook nog ziek, maar goed daar kan ik natuurlijk niks aan doen.
als je vermoed dat je vrij snel uit huis zal gaan (binnen 3 maanden) haal dan alvast een GBA bij je gemeente.
Scheelt weer hoofdzorgen op het laatste moment.
  maandag 17 maart 2014 @ 19:42:36 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137855122
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

als je vermoed dat je vrij snel uit huis zal gaan (binnen 3 maanden) haal dan alvast een GBA bij je gemeente.
Een GBA?
pi_137855247
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een GBA?
ja tegenwoordig heet 't weer BRP geloof ik.
Maar een uittreksel van de gemeente, waar je hebt gewoond etc.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:05:07 #22
355337 Conjopaard
1 halen 2 betalen
pi_137856389
Ik heb min of meer in dezelfde situatie gezeten (maar dan gescheiden ouders, wonend bij paps en die had moeite met rondkomen maar weigerde z'n levensstijl aan te passen).

Toen ik de mogelijkheid kreeg om te verhuizen was dat ook snel gebeurd.

Ik hou nu misschien nog minder over dan toen ik bij m'n pa woonde, maar ik werd gewoon moe van de loze beloftes (je krijgt je geld wel terug, dit dat...). Nu had ik mazzel dat ik aan het sparen was voor een Macbook (inb4: Macbook :') ), dus ik had een klein zakcentje opgebouwd voor het kluswerk (schilderwerk, vloer en overige belangrijke zaken.

Dus als je het financieel aankan gewoon doen, 26 is ook een mooie leeftijd om het ouderlijk huis te verlaten (ik was net 25).
pi_137859072
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat ik de woningvereniging zoveel documenten moet overhandigen.

quote:
Tijdens de bezichtiging maken we kennis en controleer ik een aantal gegevens:
- Gegevens over het inkomen van alle te verhuizen personen (exclusief inwonende kinderen)
- de meest recente IB60-verklaring (van het afgelopen jaar of het jaar ervoor; op te vragen bij de Belastingdienst 0800-0543)
- de meest recente definitieve aanslag inkomstenbelasting (van het afgelopen jaar of het jaar ervoor)
- de meest recente jaaropgave én
een actueel maandoverzicht van loon, uitkering of pensioen
- een actueel alimentatieoverzicht (indien van toepassing)
- Verhuurdersverklaring (als u nu ook huurt) of een hypotheekverstrekkersverklaring (als u een eigen woning heeft). Deze kunt u opvragen bij uw bank
- Recent uittreksel uit de Gemeentelijke Basisadministratie met woonverleden over de afgelopen vijf jaar. U kunt dit opvragen bij uw gemeente
Why the hell hebben die zoveel gegevens van mij nodig? Ik heb toch al een IB60 verklaring aangevraagd?
pi_137860512
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Ik vind het persoonlijk nogal vreemd dat ik de woningvereniging zoveel documenten moet overhandigen.

[..]

Why the hell hebben die zoveel gegevens van mij nodig? Ik heb toch al een IB60 verklaring aangevraagd?
De woning stichting moet wel weten of de huurder de maandelijkse huur wel kan betalen. Anders kunnen ze je weigeren. Tenminste, dat is bij de woning stichting bij mij in de omgeving wel zo.
pi_137878065
Misschien moet je je scheerschuim en scheermesjes verkopen.
Je hebt er toch een blog erover :')

EDIT:
gevonden: http://goedkoop-natscheren.blogspot.nl/
Wel een rare hobby hoor :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')