abonnement Unibet Coolblue
pi_199410870
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:15 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Die GTX 980 is zelfs nog wat sneller dan een GTX 1060 6GB, de enige reden dat die laatste stuk duurder is omdat je daarmee hogere hashrate haalt.
Valt dat weg kom je met beide kaarten bij 2e handse verkoop ergens in de buurt van 50 Euro terecht,
De huidige 2e handse videokaarten markt is totaal verkloot door tekorten, mining opbrengst en scalpers.
En wat heb je zelf?
pi_199410947
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:21 schreef JDx het volgende:

[..]

En wat heb je zelf?
Zelf heb ik een RTX 3060 Ti en RTX 3090 draaien.
Een GTX 980 in de verkoop. RTX 2060 Super, 2x RX 5600 XT + RX 5700 met dikke winst verkocht.
pi_199410994
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:25 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Zelf heb ik een RTX 3060 Ti en RTX 3090 draaien.
Een GTX 980 in de verkoop. RTX 2060 Super, 2x RX 5600 XT + RX 5700 met dikke winst verkocht.
Mja, die 980 heb ik al en geen geld voor een 1080, 2060 of hoger. Wil wel graag beginnen.
pi_199411083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:28 schreef JDx het volgende:

[..]

Mja, die 980 heb ik al en geen geld voor een 1080, 2060 of hoger. Wil wel graag beginnen.
Met gratis stroom kun je die 980 wel laten draaien, alles is winst dan.
Wanneer je voor het verbruik moet betalen maakt ie verlies.
pi_199411202
quote:
2s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:34 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Met gratis stroom kun je die 980 wel laten draaien, alles is winst dan.
Wanneer je voor het verbruik moet betalen maakt ie verlies.
Yup, wil alleen graag eentje erbij omdat ik te bang ben dat ie kapot gaat en ik dan niet meer kan gamen, dat is toch wel iets wat ik veel en graag doe. Anders draaide hij denk ik elke dag wel, maar dan had ik hem waarschijnlijk ook niet, dan had ik een laptop ofzo.

Misschien spaar ik wel door voor een 1080 of 2060+ voor gamen en gaat die 980 is mn andere kast in de kelder.

Dan kan ik wellicht ook op 4K gamen. Alleen zoals jij zegt, zijn de prijzen gewoon erg hoog en niemand weet of dat ooit nog lager gaat worden, zelfs hout en allerlei andere grondstoffen zijn al extreem duur momenteel.
pi_199411264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Yup, wil alleen graag eentje erbij omdat ik te bang ben dat ie kapot gaat en ik dan niet meer kan gamen, dat is toch wel iets wat ik veel en graag doe. Anders draaide hij denk ik elke dag wel, maar dan had ik hem waarschijnlijk ook niet, dan had ik een laptop ofzo.

Misschien spaar ik wel door voor een 1080 of 2060+ voor gamen en gaat die 980 is mn andere kast in de kelder.

Dan kan ik wellicht ook op 4K gamen. Alleen zoals jij zegt, zijn de prijzen gewoon erg hoog en niemand weet of dat ooit nog lager gaat worden, zelfs hout en allerlei andere grondstoffen zijn al extreem duur momenteel.
Mijn 980 staat te koop, is een mooi blower model.
pi_199411320
quote:
6s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:44 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Mijn 980 staat te koop, is een mooi blower model.
Ik heb zo'n WindForce met 3 ventilatoren.
pi_199411597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:48 schreef JDx het volgende:

[..]

Ik heb zo'n WindForce met 3 ventilatoren.
Je zou een Dell XPS kunnen kopen met RTX 3060 Ti voor 1400 Euro.
Die kaart doet op dit moment 10 Euro per dag.
Stort het mining in heb je leuke 8 core i7-11700 met snelle gamekaart in klein kastje.
pi_199411890
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:04 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Je zou een Dell XPS kunnen kopen met RTX 3060 Ti voor 1400 Euro.
Die kaart doet op dit moment 10 Euro per dag.
Stort het mining in heb je leuke 8 core i7-11700 met snelle gamekaart in klein kastje.
Heb nu een Corsair Obsidian 750D, vind een grote kast wel fijn.

En een HP 8300 als server.

Maar dat is voordeliger uiteindelijk? Een complete pc? Want met 3D renderen is 8 cores wel lekker. Heb er nu 6.
pi_199411964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:23 schreef JDx het volgende:

[..]

Heb nu een Corsair Obsidian 750D, vind een grote kast wel fijn.

En een HP 8300 als server.

Maar dat is voordeliger uiteindelijk? Een complete pc? Want met 3D renderen is 8 cores wel lekker. Heb er nu 6.
Je huidige PC was een mooi systeem maar is inmiddels aan alle kanten ingehaald.
Die Dell verdien je in 4 -5 maanden terug en je hebt komende jaren weer prima PC.
pi_199412005
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:29 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Je huidige PC was een mooi systeem maar is inmiddels aan alle kanten ingehaald.
Die Dell verdien je in 4 -5 maanden terug en je hebt komende jaren weer prima PC.
Slim slim, stof tot nadenken, daar zijn topics voor he.

Altijd leuk om geld uitgeven goed te praten, ja want dan dit en dit en dit moest ik toch dus eigenlijk pure winst :9

meestal lukt dat me wel trouwens, laatst m'n koelkast en diepvries verkocht en een koelvriescombi gekocht voor de helft van de opbrengst, heb nu alles op 1 plek in de keuken en dus meer gemak en bespaar nog energie ook :D
pi_199412086
quote:
14s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:33 schreef JDx het volgende:

[..]

Slim slim, stof tot nadenken, daar zijn topics voor he.

Altijd leuk om geld uitgeven goed te praten, ja want dan dit en dit en dit moest ik toch dus eigenlijk pure winst :9

meestal lukt dat me wel trouwens, laatst m'n koelkast en diepvries verkocht en een koelvriescombi gekocht voor de helft van de opbrengst, heb nu alles op 1 plek in de keuken en dus meer gemak en bespaar nog energie ook :D
Je loopt 1 risico, de opbrengst moet wel 4 maanden op rij 300 Euro of meer per maand zijn.
Maar stort het in heb je altijd nog een moderne PC over.
pi_199412136
quote:
12s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:39 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Je loopt 1 risico, de opbrengst moet wel 4 maanden op rij 300 Euro of meer per maand zijn.
Maar stort het in heb je altijd nog een moderne PC over.
Ja maar die moest ik toch ;)

Maar mijn idee was dus met kleine kaart beginnen, zo gauw als die winst maakt, snellere en zo in een jaartje opbouwen tot een 2080/3060 ofzo. Maar goed, wat ik zei, iets om over na te denken.
pi_199412213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:42 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja maar die moest ik toch ;)

Maar mijn idee was dus met kleine kaart beginnen, zo gauw als die winst maakt, snellere en zo in een jaartje opbouwen tot een 2080/3060 ofzo. Maar goed, wat ik zei, iets om over na te denken.
Op die manier blijf je achter de feiten aanlopen. Om winst te maken moet je eerst investeren.
pi_199412251
quote:
12s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:49 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Op die manier blijf je achter de feiten aanlopen. Om winst te maken moet je eerst investeren.
Ja dan moet je dat geld wel hebben (of lenen).
pi_199412327
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:51 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja dan moet je dat geld wel hebben (of lenen).
Lenen om te investeren in een zeer risicovol project is nooit slim.
Zelf heb ik mijn hardware bij elkaar gehandeld maar dat doe ik al 20 jaar met PC's.
pi_199412490
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:55 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Lenen om te investeren in een zeer risicovol project is nooit slim.
Zelf heb ik mijn hardware bij elkaar gehandeld maar dat doe ik al 20 jaar met PC's.
Daarom ook tussen haken. Ik wil ook een beetje extra hier en daar meepikken, nou ja dat doe ik wel, maar meer.
pi_199429606
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:55 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Lenen om te investeren in een zeer risicovol project is nooit slim.
Zelf heb ik mijn hardware bij elkaar gehandeld maar dat doe ik al 20 jaar met PC's.
Zonder jouw advies had ik gisteren een GTX970 gehaald voor 150 euro, heb die maar laten liggen.
pi_199486430
Graag zou ik ook willen beginnen met het minen van Bitcoins. Na het lezen van de afgelopen paar topics is het wel duidelijk dat het nu erg prijzig is om in te stappen in het minen, en als je het doet, je het goed moet doen, anders loop je heel snel hopeloos achter.

Geeft de dip in BTC nu een mogelijkheid om aan een goeie miner te komen die ook een beginner kan gebruiken? Heb nog nooit zelf een PC gebouwd oid dus zelf een rig in elkaar zetten wordt denk ik erg lastig, maar de kant-en-klare zijn volgens mij bijna overal uitverkocht en natuurlijk weer duurder dan het zelf bouwen .

Hebben jullie tips voor een beginner die wil beginnen met minen? Er niet aan beginnen is ook een tip :P
PSN: Duuc-nl
pi_199487285
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:21 schreef Duuc-nl het volgende:
Graag zou ik ook willen beginnen met het minen van Bitcoins. Na het lezen van de afgelopen paar topics is het wel duidelijk dat het nu erg prijzig is om in te stappen in het minen, en als je het doet, je het goed moet doen, anders loop je heel snel hopeloos achter.

Geeft de dip in BTC nu een mogelijkheid om aan een goeie miner te komen die ook een beginner kan gebruiken? Heb nog nooit zelf een PC gebouwd oid dus zelf een rig in elkaar zetten wordt denk ik erg lastig, maar de kant-en-klare zijn volgens mij bijna overal uitverkocht en natuurlijk weer duurder dan het zelf bouwen .

Hebben jullie tips voor een beginner die wil beginnen met minen? Er niet aan beginnen is ook een tip :P
Je bedoelt letterlijk "bitcoin minen met een computer"? Dat is in geen enkele vorm rendabel.
Met een ASIC kan je misschien uit de kosten komen als je stroom goedkoop is maar dan kan je beter gewoon dat geld in bitcoin stoppen op een dip zoals nu, veel minder risico.
pi_199488563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 17:24 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je bedoelt letterlijk "bitcoin minen met een computer"? Dat is in geen enkele vorm rendabel.
Met een ASIC kan je misschien uit de kosten komen als je stroom goedkoop is maar dan kan je beter gewoon dat geld in bitcoin stoppen op een dip zoals nu, veel minder risico.
Jij bent de expert?

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:21 schreef Duuc-nl het volgende:
Graag zou ik ook willen beginnen met het minen van Bitcoins. Na het lezen van de afgelopen paar topics is het wel duidelijk dat het nu erg prijzig is om in te stappen in het minen, en als je het doet, je het goed moet doen, anders loop je heel snel hopeloos achter.

Geeft de dip in BTC nu een mogelijkheid om aan een goeie miner te komen die ook een beginner kan gebruiken? Heb nog nooit zelf een PC gebouwd oid dus zelf een rig in elkaar zetten wordt denk ik erg lastig, maar de kant-en-klare zijn volgens mij bijna overal uitverkocht en natuurlijk weer duurder dan het zelf bouwen .

Hebben jullie tips voor een beginner die wil beginnen met minen? Er niet aan beginnen is ook een tip :P
Op dit moment is het lastig om aan een goede videokaart te komen, niet allleen vanwege het minen, maar ook vanwege de grondstoffen, daardoor zat een dip in BTC niet heel veel schelen ben ik bang.

Hoop het wel, want wil niet alleen voor het minen, maar ook voor gamen een nieuwe GPU.
pi_199488721
quote:
Op dit moment is het lastig om aan een goede videokaart te komen, niet allleen vanwege het minen, maar ook vanwege de grondstoffen, daardoor zat een dip in BTC niet heel veel schelen ben ik bang.

Hoop het wel, want wil niet alleen voor het minen, maar ook voor gamen een nieuwe GPU.
Dank voor je antwoord, vreesde al zoiets. Zou je zeggen dat Cloud mining dan eventueel een optie is? Had even wat naast elkaar gezet in Excel, maar die toekomstige mining difficulty is natuurlijk moeilijk om in te schatten om een goeie vergelijk te kunnen maken tussen gewoon BTC kopen, of dat geld investeren in een cloud hashing service. Als de difficulty een jaar hetzelfde blijft heb je meer aan hashing, maar dat ligt waarschijnlijk natuurlijk niet dicht de realiteit. Denk dat ik het maar bij gewoon BTC kopen houd. 8-)
PSN: Duuc-nl
pi_199488895
quote:
19s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 19:10 schreef Duuc-nl het volgende:

[..]

Dank voor je antwoord, vreesde al zoiets. Zou je zeggen dat Cloud mining dan eventueel een optie is? Had even wat naast elkaar gezet in Excel, maar die toekomstige mining difficulty is natuurlijk moeilijk om in te schatten om een goeie vergelijk te kunnen maken tussen gewoon BTC kopen, of dat geld investeren in een cloud hashing service. Als de difficulty een jaar hetzelfde blijft heb je meer aan hashing, maar dat ligt waarschijnlijk natuurlijk niet dicht de realiteit. Denk dat ik het maar bij gewoon BTC kopen houd. 8-)
Heb geen idee, geen interesse in, heb zonnepanelen en stroom over.

Maar ik zie dat een beetje zoals zonnepanelen leasen, er moeten meer mensen aan verdienen. Ik ben het internet aan het afstruinen voor een leuke 2e hands kaart of doorsparen voor een nieuwe waarmee ik heel snel minstens 50% van de kosten eruit heb.

Een nieuwe GPU moet sowieso, als ik zeker wist dat die prijzen nog zakken, dan wacht ik wel, als de prijzen van GPU's blijven stijgen dan kan ik beter snel eentje halen.
pi_199499815
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 16:21 schreef Duuc-nl het volgende:
Geeft de dip in BTC nu een mogelijkheid om aan een goeie miner te komen die ook een beginner kan gebruiken? Heb nog nooit zelf een PC gebouwd oid dus zelf een rig in elkaar zetten wordt denk ik erg lastig, maar de kant-en-klare zijn volgens mij bijna overal uitverkocht en natuurlijk weer duurder dan het zelf bouwen .
Minen is wel al een stuk minder interessant geworden merk ik, de BTC/dag zakt niet echt, maar de waarde van de BTC wel, dus wellicht dat als het vertrouwen echt weg is, dat de videokaarten opeens in bosjes worden aangeboden.
pi_199500971
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 19:00 schreef JDx het volgende:

[..]

Jij bent de expert?
[..]

"Expert" is een groot woord.

Ik zit in crypto sinds 2011, heb daarvan de eerste 2,5 jaar gemined met 14 GPU's.

Dus tsja, niet echt een expert maar ik heb er wel eens wat over gehoord.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')