abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137826276
Vandaag de woonkamer een andere muurkleur gegeven, ik heb gekozen voor lichtgrijs met een blauwe ondertoon, en uiteindelijk heeft dit geresulteerd in een meer lichtblauwe kleur, dan echt lichtgrijs (verschrikkelijk).

Het ziet er ongeveer uit zoals dit:

Maar ik wilde eigenlijk meer zoiets als op de onderstaande foto, en dan ook nog een tint lichter:

Een kleur op de kleurenkaart kiezen is wel verdomd lastig, aangezien deze zo beïnvloedbaar zijn door je belichting. Zijn er meer fokkers die een lichtgrijze kleur hebben gekozen, en hoe hebben jullie de juiste lichtgrijs gekozen? :)
BlaBlaBla
pi_137828815
Mij ook gebeurd.
Alsof ik in een babykamer voor een aanstaand jongetje zat :X
En zo stond ik drie dagen later de boel opnieuw te doen :')

Ik denk dat je het in de zandtinten moet zoeken. Zeker weg blijven van het blauw!
pi_137829920
Ik zou eerder in de richting van taupe zoeken.
pi_137830098
Flexa Pure heeft goede grijstinten. Ik heb zelf de lichtste tint gekocht en die nog gemengd met Flexa Strak op de muur wolkenwit. Is mooi koel grijs geworden zonder blauwe gloed :)
pi_137834198
Ik vind het er wel mooi uitzien.
pi_137835996
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:22 schreef Queller het volgende:
Mij ook gebeurd.
Alsof ik in een babykamer voor een aanstaand jongetje zat :X
En zo stond ik drie dagen later de boel opnieuw te doen :')

Ik denk dat je het in de zandtinten moet zoeken. Zeker weg blijven van het blauw!
Haha, ik had precies hetzelfde idee! Ik denk dat ik ook meer moet gaan kijken naar een warmte tint grijs, en niet meer de zilveren grijs.
BlaBlaBla
pi_137837904
Ik zou ook richting taupe gaan zoeken, en dan een lichte tint. Sommige (huis)merken hebben grotere kleurkaarten ipv een rij tinten op 'n kaartje, die kun je thuis ook wat makkelijker op de betreffende muur plakken, kijken hoe het er dan uit ziet. In de winkel kan het prima lijken maar ik zou thuis pas beslissen, eigen ervaring (wel met een andere kleur) is dat het buiten al snel veel blauwer is dan in de winkel.
pi_137847650
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 02:22 schreef Intipi het volgende:
Flexa Pure heeft goede grijstinten. Ik heb zelf de lichtste tint gekocht en die nog gemengd met Flexa Strak op de muur wolkenwit. Is mooi koel grijs geworden zonder blauwe gloed :)
:Y
pi_137854515
Als je dénkt de juiste kleur te hebben, koop je de kleinste hoeveelheid en smeer je dat als teststukje op de muur. Faalt het ben je ¤15,- kwijt, is het OK en ga je terug voor een grotere hoeveelheid. Een kleurenkaart is niet te beoordelen onder TL-licht in een bouwmarkt (sowieso niet eigenlijk) en meestal kom je met een veel te donkere kleur thuis.

Hier ook een Flexa grijstint op de muur gespoten, #3005.
pi_137854613
:W hier nog een slachtoffer die dacht grijs te hebben, maar uiteindelijk een blauwe muur kreeg :X

(geen idee meer wat ik er uiteindelijk opgesmeerd heb, maar nu is de achterwand van de keuken mooi grijs)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_137856233
Wel knap. Heb je je zolang druk gemaakt over voorstrijken, verdunnen en floetrol. Dat je gee tijd hebt gehad voor de kleur.
pi_137857139
Heb zelf echte LEEM op de muur in de huiskamer.
Is een mengsel van klei met koeienstront.
Stinkt wel een paar weken maar dan ziet t er echt mooi en natuurlijk uit.
pi_137857171
Lastig he, die inimini staaltjes vs een groot muuroppervlak. De kleur in onze kamer zou ik zelf nooit uitgezocht hebben, want het staaltje lijkt best kil, maar dat is het uiteindelijk niet. De kleur
werd geadviseeerd door een verkoopster.
Het is de kleur Cyber van Histor. Was een goede tip. Het is echt heel mooi.
pi_137857301
ik heb trouwens een roze keukenmuur, terwijl ik dacht grijs met een licht paarse toon te hebben , dat dan weer wel :@
pi_137857321
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:02 schreef tiho1 het volgende:
Wel knap. Heb je je zolang druk gemaakt over voorstrijken, verdunnen en floetrol. Dat je gee tijd hebt gehad voor de kleur.
Mja, ik heb een heel huis geverfd, en alle kleuren zijn goed uitgekomen, behalve de kleur die voor de woonkamer is gekozen.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:31 schreef 4wood het volgende:
Als je dénkt de juiste kleur te hebben, koop je de kleinste hoeveelheid en smeer je dat als teststukje op de muur. Faalt het ben je ¤15,- kwijt, is het OK en ga je terug voor een grotere hoeveelheid. Een kleurenkaart is niet te beoordelen onder TL-licht in een bouwmarkt (sowieso niet eigenlijk) en meestal kom je met een veel te donkere kleur thuis.

Hier ook een Flexa grijstint op de muur gespoten, #3005.
Dat is eigenlijk wel het beste, maar er zijn zoveel kleuren waar je dan een sample van zou willen hebben.
BlaBlaBla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')