Omdat Tataren niet het geheugen hebben van een vis.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:59 schreef kossikvassik het volgende:
Why de fuck zijn Tataren nou weer bang voor Rusland...
Wat bedoel je?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Omdat Tataren niet het geheugen hebben van een vis.
Hun historische bezwaren zijn duidelijk doch ongegrond afgezet tegen het huidige Russische beleid aangaande minderheden.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:00 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Omdat Tataren niet het geheugen hebben van een vis.
Ach ja sommige mensen in dit topic hebben de kennis over Rusland van een goudvisquote:Op zondag 16 maart 2014 20:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hun historische bezwaren zijn duidelijk doch ongegrond afgezet tegen het huidige Russische beleid aangaande minderheden.
Zelfs veel EU landen kunnen op dit gebied een voorbeeld aan Rusland nemen.
(Bron, ik kom regelmatig in Tatarstan voor werk)
Ligt eraan wie ze willen raken..als het bredere sancties worden en beperkingen op kapitaalstromen zou dat wel kunnen ja.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:08 schreef Scrummie het volgende:
Zou al dit gezeik nog gevolgen hebben voor 't voetbal wereldje eigenlijk? Met al die russen bij Engelse clubs, en hier in NL bij Vitesse.
Hier in Nederland hebben we een Marokkaan als burgemeester van de een na grootste stad en was er bijna een homo minister-president geworden. Oftewel, alles is geassimileerd en wordt geaccepteerd , totaal vrij land en discriminatie kennen we nietquote:Op zondag 16 maart 2014 20:09 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ach ja sommige mensen in dit topic hebben de kennis over Rusland van een goudvis
De burgemeester van Moskou is niet eens een Rus, de minister van defensie van Rusland is geen Rus. Laat staan dat minderheden in hun eigen republieken zouden worden gediscrimineerd (door wie? zichZelf?)
quote:Op zondag 16 maart 2014 20:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hun historische bezwaren zijn duidelijk doch ongegrond afgezet tegen het huidige Russische beleid aangaande minderheden.
Tsja, het is schijnbaar niet genoeg om de Krimtataren te overtuigen dat een Russische bezetting en annexatie een goed idee zou zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:09 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Ach ja sommige mensen in dit topic hebben de kennis over Rusland van een goudvis
Dat zeg ik niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
Tsja, het is schijnbaar niet genoeg om de Krimtataren te overtuigen dat een Russische bezetting en annexatie een goed idee zou zijn.
Maar misschien zijn dat allemaal wel gewoon kneuzige pussies die niet zo moeten zeiken?
Het is net als Nederlanders die nog immer een hekel aan Duitsland hebben vanwege de 2e wereldoorlog. Ik kan het ook wel begrijpen, echter is het niet van toepassing meer op de huidige situatie.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:11 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Tsja, het is schijnbaar niet genoeg om de Krimtataren te overtuigen dat een Russische bezetting en annexatie een goed idee zou zijn.
Maar misschien zijn dat allemaal wel gewoon kneuzige pussies die niet zo moeten zeiken?
Ik zeg niet dat ze gediscrimineerd zouden worden, ik zeg dat ze geen onderdeel willen worden van Rusland, en dat sommige van hen zelfs naar het westen van Oekraïne uit beginnen te wijken, wat duidt op angst.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:14 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Wat ik wil zeggen is dat de aanname dat ze in Rusland zouden worden gediscrimineerd gezien de status en positie van minderheden geen hout snijdt.
Wat niet wil zeggen dat etnische Achterhoekers zouden staan te springen als Duitsland het gebied ging annexeren.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is net als Nederlanders die nog immer een hekel aan Duitsland hebben vanwege de 2e wereldoorlog. Ik kan het ook wel begrijpen, echter is het niet van toepassing meer op de huidige situatie.
quote:Ukraine Tightens Border Crossings With Russia
By Alan Cullison
KIEV–Ukraine has all but closed its border crossings with Russia in a bid to stem an influx of Russians who it accuses of stirring unrest in eastern provinces, Ukraine’s interior minister said Sunday.
Ukrainian border guards are stopping hundreds of Russia civilians at the border with “dubious intentions,” said Interior Minister Arsen Avakov, who noted that this has created bottlenecks at points near the eastern Ukraine cities of Kharkov and Luhansk. “Every day, hundreds of people have been delayed,” he said.
Ukraine’s border service has reported turning Russians away from its borders in greater numbers in the past two weeks, following a rash of violence in the eastern cities of Kharkiv and Donetsk. At least three people have been killed and scores injured in the fighting, between Ukrainians and ethnic Russians who are calling for breaking away from the government in Kiev and joining the Russian Federation.
The Ukrainian government blames much of the unrest on Russians who are being bussed over the border. They have arrested several Russian passport holders and are holding one of them on charges of terrorism.
Travelers say that Ukraine border guards at Kiev’s international airport have also stepped up scrutiny of arriving flights, questioning all incoming men who hold Russian passports.
http://stream.wsj.com/sto(...)y-clashes-in-ukraine
Dat ziet er significant opgefokter uit dan wat we tot nu toe gezien hebben...is van de 13e als ik het goed heb gezien...quote:Op zondag 16 maart 2014 20:09 schreef firefly3 het volgende:
Interessante opnames van het Krim bij een militaire basis:
http://www.theguardian.co(...)est-hard-place-video
twitter:kattolikamente twitterde op zondag 16-03-2014 om 20:14:42#Ukraine's east on fire: Kharkov demands referendum, Donetsk prosecutor’s HQ stormed http://t.co/I8Ln8qWTZK #Crimea #Russia reageer retweet
Dat is ook het opmerkelijkste aan dit bericht. Je zou zeggen dat de grens allang dicht zou zijn.quote:
Alleen bestaat Nederland niet voor 80% uit Duitstaligen en voor 60% uit Duitsersquote:Op zondag 16 maart 2014 20:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat etnische Achterhoekers zouden staan te springen als Duitsland het gebied ging annexeren.
Ik vraag me af of er dan ook Fokkers zouden roepen dat het allemaal wel mee zou vallen en dat Duitsland uitstekend met minderheden om gaat.
Dit; kijk eens naar die gezichten van de mensen op het einde van de reportage die firefly net postte... Pure angst... Wij kunnen ons dat niet voorstellen hier hoor....quote:Op zondag 16 maart 2014 20:17 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat etnische Achterhoekers zouden staan te springen als Duitsland het gebied ging annexeren.
Ik vraag me af of er dan ook Fokkers zouden roepen dat het allemaal wel mee zou vallen en dat Duitsland uitstekend met minderheden om gaat.
Het punt is dat de angst van de Tataren hier een beetje belachelijk wordt gemaakt, "want ze zouden het kei gezellig gaan hebben in Rusland." Ik snap dat niet zo goed.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:20 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Alleen bestaat Nederland niet voor 80% uit Duitstaligen en voor 60% uit Duitsers
Ik zeg ook niet dat Westerse media beweren dat Pussy Riot door iedereen in Rusland gesteund worden, ik zeg dat ze er in verhouding veel te veel aandacht aan besteden. 158 artikels en opiniestukken over Pussy Riot zijn er in de krant De Standaard verschenen, is dat nog in verhouding? Hoeveel opposanten van de Russische regering kent de doorsnee Westerling? Kasparov en pussy riot, meer niet. Analyses in de pers blijven meestal beperkt tot Putin, media controle en corruptie. Bij reportages over China is het net zo eenzijdig; baby in de wc gevonden, politicus aangeklaagd, dus een politieke machtsstrijd. Of twee paginas in de Standaard over een jonge vrouw die een zelfmoordpoging gedaan heeft, wat natuurlijk komt door de werkdruk in de iPhone fabriek, en dus door de Chinese overheid. Elke bericht uit China is het hetzelfde.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:28 schreef truthortruth het volgende:
[..]
[..]
Dus als die 'westerse' media iets roept wat jullie wel uitkomt, dan is het wel goed....Juist!
Inderdaad. Of de angsten gegrond zijn in realiteit is niet relevant. Gezien wat er in het verleden met hen is gebeurd is het begrijpelijk dat de gevoelens leven bij de Tataren.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het punt is dat de angst van de Tataren hier een beetje belachelijk wordt gemaakt, "want ze zouden het kei gezellig gaan hebben in Rusland." Ik snap dat niet zo goed.
Niet slechter dan in Oekraïne en waarschijnlijk beterquote:Op zondag 16 maart 2014 20:21 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Het punt is dat de angst van de Tataren hier een beetje belachelijk wordt gemaakt, "want ze zouden het kei gezellig gaan hebben in Rusland." Ik snap dat niet zo goed.
Wtf, er word op 4.20 gewoon geschoten en een aantal van die Russen (of Oekrainse militairen?) geven geen fuckquote:Op zondag 16 maart 2014 20:09 schreef firefly3 het volgende:
Interessante opnames van het Krim bij een militaire basis:
http://www.theguardian.co(...)est-hard-place-video
Precies. Laten we ook niet vergeten dat ze pas sinds 1980 (!) op de Krim terug zijn gaan keren van de deportaties, en dat ze nu opeens weer heel veel Russische agressie in hun gebied zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:23 schreef DeJori het volgende:
[..]
Inderdaad. Of de angsten gegrond zijn in realiteit is niet relevant. Gezien wat er in het verleden met hen is gebeurd is het begrijpelijk dat de gevoelens leven bij de Tataren.
En het feit dat de Tataren een succelvolle republiek hebben in Rusland? Dat 2 federale ministers in Rusland Tataars zijn enz?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:23 schreef DeJori het volgende:
[..]
Inderdaad. Of de angsten gegrond zijn in realiteit is niet relevant. Gezien wat er in het verleden met hen is gebeurd is het begrijpelijk dat de gevoelens leven bij de Tataren.
Wanneer mensen met vlaggen de straat op gaan om feest te vieren is agressie?:Pquote:Op zondag 16 maart 2014 20:25 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Precies. Laten we ook niet vergeten dat ze pas sinds 1980 (!) op de Krim terug zijn gaan keren van de deportaties, en dat ze nu opeens weer heel veel Russische agressie in hun gebied zien.
Zo praten we langs elkaar. Ik zeg nadrukkelijk niet dat de angsten van de Tataren gegrond zijn realiteit en dat zij slecht behandeld zouden worden. Gezien hun historie is het m.i. wel logisch dat zij met huivering kijken naar de Russen.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:25 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
En het feit dat de Tataren een succelvolle republiek hebben in Rusland? Dat 2 federale ministers in Rusland Tataars zijn enz?
Maar ja het zal wel aan mij liggen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 20:26 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Wanneer mensen met vlaggen de straat op gaan is agressie?:P
Dat snap ik welquote:Op zondag 16 maart 2014 20:27 schreef DeJori het volgende:
[..]
Zo praten we langs elkaar. Ik zeg nadrukkelijk niet dat de angsten van de Tataren gegrond zijn realiteit en dat zij slecht behandeld zouden worden. Gezien hun historie is het m.i. wel logisch dat zij met huivering kijken naar de Russen.
Ja inderdaad!quote:Op zondag 16 maart 2014 20:19 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat ziet er significant opgefokter uit dan wat we tot nu toe gezien hebben...is van de 13e als ik het goed heb gezien...
Heb je wel stalen zenuwen voor nodig inderdaadquote:Op zondag 16 maart 2014 20:25 schreef Romanus het volgende:
[..]
Wtf, er word op 4.20 gewoon geschoten en een aantal van die Russen (of Oekrainse militairen?) geven geen fuck
In principe wel. Het enige is dat hun republiek midden in Rusland ligt en de bevolking daar 50/50 is (Tataars en Russisch).quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef SureD1 het volgende:
Even voor mijn begrip: voor de mensen die voor zelfbeschikking op de Krim zijn: zouden jullie ook voor een hypothetische afscheiding van Tatarstan zijn als de Tataren in Rusland dat zouden willen... Aanzetten tot separatisme is immers strafbaar in Rusland...
Dat is hier allemaal tegen dovemansoren gericht. Men in het westen hoort alleen wat deze wil horen en alleen als het in zijn voordeel is, anders niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:09 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
De burgemeester van Moskou is niet eens een Rus, de minister van defensie van Rusland is geen Rus. Laat staan dat minderheden in hun eigen republieken zouden worden gediscrimineerd (door wie? zichZelf?)
Als Duitsland opeens weer op de stoep staat in Nederland of Israel, kun je moeilijk verwachten dat iedereen gaat juichen omdat Angela Merkel zo'n fantastische minderheidspolitiek bezigt.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef kossikvassik het volgende:
Maar moeten zwarte mensen dan ook wantrouwig kijken naar de VS?
En Nederlanders en Joden naar Duitsland?
Ik denk losse flodders, ik zag niets afketsen. De verbinding is momenteel echter triest waardoor ik dit niet nog een keer zonder verstoringen kan bekijken.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:25 schreef Romanus het volgende:
[..]
Wtf, er word op 4.20 gewoon geschoten en een aantal van die Russen (of Oekrainse militairen?) geven geen fuck
Is de bevolking in Nederland dan 60% Duits of in Israel?:Pquote:Op zondag 16 maart 2014 20:30 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Als Duitsland opeens weer op de stoep staat in Nederland of Israel, kun je moeilijk verwachten dat iedereen gaat juichen omdat Angela Merkel zo'n fantastische minderheidspolitiek bezigt.
Duitsland neemt toch geen gebieden van Nederland over? Maar to the point: De Tataren willen niet bij Rusland, wonen op een stuk land waar de meerderheid dat blijkbaar wel wil (of dat nou rechtens mogelijk is of niet) en kijken huiverig naar een samenvoeging met Rusland. Ik zie niet in waarom we die gevoelens niet serieus zouden moeten nemen.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:28 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Dat snap ik wel
Maar moeten zwarte mensen dan ook wantrouwig kijken naar de VS?
En Nederlanders en Joden naar Duitsland?
Hoewel ik absoluut niet aan de kant van de Russen sta in dit conflict, vind ik de toenadering die zij tot nu toe zoeken tot de Krimtataren een positieve. Neemt echter niet weg dat ik begrijp waarom de gevoelens onder de Tataren leven.quote:
In Nederland is niet 60% van de bevolking toch Duits?:Pquote:Op zondag 16 maart 2014 20:33 schreef DeJori het volgende:
[..]
Duitsland neemt toch geen gebieden van Nederland over? Maar to the point: De Tataren willen niet bij Rusland, wonen op een stuk land waar de meerderheid dat blijkbaar wel wil (of dat nou rechtens mogelijk is of niet) en kijken huiverig naar een samenvoeging met Rusland. Ik zie niet in waarom we die gevoelens niet serieus zouden moeten nemen.
Omdat de Russen in het Boedapest memorandum nogmaals ondertekend hebben dat de destijds bestaande grenzen van Oekraïne gehandhaafd zouden blijven en daarmee nogmaals bevestigden dat de Krim onderdeel was van Oekraïne.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:33 schreef kossikvassik het volgende:
Wil overigens Poetins regime van dieven en moordenaars niet verdedigen.
Maar het feit dat de Krim in Oekraïne ligt is gewoon een historische fout. Waarom
ia de beslissing van een Sovjet dictator om de Krim weg te geven zo heilig voor mensen?:P
Daar ging je vergelijking toch niet over?quote:Op zondag 16 maart 2014 20:31 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Is de bevolking in Nederland dan 60% Duits of in Israel?:P
Ja want een dronken president kan heel goed beslissingen nemen xdquote:Op zondag 16 maart 2014 20:35 schreef DeJori het volgende:
[..]
Omdat de Russen in het Boedapest memorandum nogmaals ondertekend hebben dat de destijds bestaande grenzen van Oekraïne gehandhaafd zouden blijven en daarmee nogmaals bevestigden dat de Krim onderdeel was van Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |