Bedankt voor je antwoord.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:16 schreef Snowballed het volgende:
Voor ongeveer een tientje haal je er eentje bij een demontagebedrijf..
Wat de rest kost is aan jezelf.. Hij zit meestal met 1 bout vast....
Mwoah, laat dat maar effe doen door een beetje ervaren klussert. Op zich is de sloop een prima plan, maar vergeet niet dat er een gordelspanner onder aan die sluiting zit, dat is een heel naar ding die je vingertjes aan puin knalt als je hem niet goed behandelt. Meestal zit er een zekeringsclip bij- of aan vast die je in de cilinder kunt stoppen en die hem dan blokkeert, en dan is het redelijk 'safe', maar he is niet een 'effe doen' klusje. Het handigste is meestal om de stoel er even uit te halen, dan kun je overal mooi bij zondr dat je een slangenmensch hoeft te zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:16 schreef Snowballed het volgende:
Voor ongeveer een tientje haal je er eentje bij een demontagebedrijf..
Wat de rest kost is aan jezelf.. Hij zit meestal met 1 bout vast....
Als je het gewoon bij een garage laat doen, dan zit je er niet zover naast met die 200... en het is ook maar de vraag hoeveel bekleding er los moet...quote:Op zondag 16 maart 2014 13:31 schreef J-Style het volgende:
[..]
Bedankt voor je antwoord.
Maar ik ben zelf niet zo handig dus vind het niet erg om dat een garage te laten doen. Binnenkort stuur ik de auto toch langs voor APK.
Ik lees dat andere mankementen aan de gordel soms >200 euro kosten.
Maar dit probleempje aan het kliksysteem zal dat toch niet gaan worden?
Ruim onder de 50 schat ik. Kan iemand dat bevestigen, want ik heb er geen verstand van en ik moet tevens bij een nieuwe garage langs. Die kunnen me alles wijsmaken
Meestal is enkel het systeem bij de zitting kapot, dus kan de rest vd gordel gewoon blijven zitten...quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mwoah, laat dat maar effe doen door een beetje ervaren klussert. Op zich is de sloop een prima plan, maar vergeet niet dat er een gordelspanner onder aan die sluiting zit, dat is een heel naar ding die je vingertjes aan puin knalt als je hem niet goed behandelt. Meestal zit er een zekeringsclip bij- of aan vast die je in de cilinder kunt stoppen en die hem dan blokkeert, en dan is het redelijk 'safe', maar he is niet een 'effe doen' klusje. Het handigste is meestal om de stoel er even uit te halen, dan kun je overal mooi bij zondr dat je een slangenmensch hoeft te zijn.
Ding bij de autodemontage of sloperij halen, niet uit een platte pakken dus, want dan is de spanner kapoet, lijkt me duidelijk, en dan effe door handige Harry of de garage om de hoek erin laten zetten.
Dat ik het zelf niet moet gaan proberen, dat is duidelijk. Dat gaat mis. Maar ik hoor nu dus dat het zelfs voor een ervaren iemand niet iets wat 1-2-3 gedaan is. Waarschijnlijk hangt er dan ook een flinker prijskaartje aan, dan ik verwacht.quote:Op zondag 16 maart 2014 13:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
maar het is niet een 'effe doen' klusje.
Zal niet passen en ook al zou het wel passen heb je nog steeds een probleem met APK.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:20 schreef Life2.0 het volgende:
gewoon een van achter losmaken en voor zetten?
goed punt, nee dan toch vervangenquote:Op zondag 16 maart 2014 14:22 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zal niet passen en ook al zou het wel passen heb je nog steeds een probleem met APK.
Zou ik ook wel willen weten.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Om wat voor auto gast het eigenlijk hier, kan uiteraard ook zo zijn dat er helemaal geen gordelspanners aanwezig.
Ach, als je het ook voor een tientje met een slooponderdeel kan oplossen, waarom niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 18:01 schreef CoolGuy het volgende:
Wel een auto willen hebben maar dan over iets belangrijks als een autogordel moeilijk willen doen en willen beknibbelen.Als je moeilijk moet doen over 200 euro moet je misschien niet met alle geweld een auto willen rijden.
Type en bouwjaar zou ook wel handig zijn. Je hebt ze uit 1950 en uit 2014 en dat maakt nogal wat uit.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:57 schreef J-Style het volgende:
Het gaat om een Opel.
Geld is geen probleem, maar begrijp me goed:
voor iets als een kliksysteem van 1 autogordel, verwacht ik geen hoge bedragen.
Ik noem maar wat: niemand gaat 200 euro betalen, als een andere garage het bijvoorbeeld voor 100 zou doen toch?
Nou, je autogordel lijkt me redelijk belangrijk voor je eigen veiligheid en zo.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ach, als je het ook voor een tientje met een slooponderdeel kan oplossen, waarom niet?
Als je het nou hebt over distributie, onderhoud, banden o.i.d. dan zeg ik, je hebt gelijk.
Dat klopt, maar als ie werkt, werkt ie.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, je autogordel lijkt me redelijk belangrijk voor je eigen veiligheid en zo.
Helemaal mee eens, maar zo las ik 't topic nietquote:Op zondag 16 maart 2014 20:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt, maar als ie werkt, werkt ie.
Of het nou van de sloop is voor 10 euro of van de dealer voor 200 euro.
Je hoeft je geld ook weer niet weg te gooien, toch?
En dat klopt ook.quote:Op zondag 16 maart 2014 20:50 schreef CafeRoker het volgende:
Ik denk dat er best veel garages zullen zijn die geen tweedehands gordelonderdelen voor je gaan monteren.
TS heeft een Opel zegt 'ie, en in mijn Opel Astra uit '94 zat er iig wel een, en in alle andere Opels van die bouwjaren ook. Ik denk ook niet dat dat er weer uit is gegaan na die tijd; volgens mij heeft bijna elke auto dat.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:56 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Om wat voor auto gast het eigenlijk hier, kan uiteraard ook zo zijn dat er helemaal geen gordelspanners aanwezig.
Klopt, maar wel iets waarvoor je wel moet weten wat je doet als je geen vingers kwijt wilt.quote:Op zondag 16 maart 2014 21:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
En dat klopt ook.
Maar een gordelclip monteren is nou niet echt hogere wiskunde ofzo.
TS heeft het over het vast zittende gedeelte aan de stoel, niet aan de riem, waar de spanner onderaan zit. Is een kwestie van een M12 bout losdraaien en opnieuw vastzetten.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, maar wel iets waarvoor je wel moet weten wat je doet als je geen vingers kwijt wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |