Hallo, ik ben Bas. Ik ben 18 jaar en was tot half november een normale student. Ik ging gewoon elke weekend uit, had best wel goede cijfers op school. Gewoon zoals het eigenlijk hoort. Totdat ik in november mentale problemen kreeg. Dit werd zo erg dat ik hierdoor een tijdje op het randje van een depressie zat. Nu 4 maanden later gaat het beter, maar ik ben mijn school en vrienden kwijtgeraakt door al dat gedoe.
Ik heb dus nu al letterlijk 4 maanden lang bijna geen contact meer met andere mensen dan mijn ouders en twee hele goede vrienden gehad. Ik heb werkelijk geen reet te doen. Ik werk wel maar daar ontmoet ik weinig mensen, naast werken zit ik vaak in de sportschool en dat is eigenlijk alles wat ik doe. Ik voel me nogal nutteloos, ik heb geen doelen meer en ik zit bijna elke avond in mijn kamer of in de sportschool. Het lijkt een beetje alsof ik gevangen zit in mijn eigen wereldje. Ik voel me hier vaak heel eenzaam door.
Ik wil graag mensen ontmoeten, nieuwe vrienden maken. Gewoon weer ergens bij horen, en ook eens naar andere plaatsen gaan dan de sportschool en mijn werk, maar ik weet niet hoe. Alles lijkt ineens zo onbereikbaar voor mij. Alle mensen die ik tegenkom (bijv bij werk) hebben een hechte vriendengroep waar ik niet zomaar bij kom. Kortom ik begin een beetje radeloos te worden.
Ik vraag me af of er meerdere mensen zijn die in dit soort situaties hebben gezeten, of zitten. En ik zou als dat het geval is graag weten wat jullie daar aan hebben gedaan.