Ik ben er geen lid, maar een paar van mijn buren - van wie er een paar ook last van de sportschool hebben - wel.quote:
Nou ja, is dat zo? De regels van een VvE kunnen behoorlijk streng zijn. Dat er overdag geluiden zijn, okay, maar zijn die er ook 's-avonds na bepaalde tijden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 19:12 schreef Extraneus het volgende:
maar kregen daarop een mondelinge reactie dat alles volgens de regels is.
Heeft jullie VvE een eigen penningmeester, of gaat het via een administratiekantoor? Kijk, ongeacht de (goede of slechte) relatie met die huurder moeten de maandelijkse service kosten natuurlijk gewoon opgebracht worden. Ik zou zeer, zeer scherp optreden bij wanbetaling. Want straks gaat die tent de fles op, en dan zijn die centen foetsie.quote:De sportschool loopt ook achter met betalingen
Het schijnt dat de isolatie van de sportschool nog beter is dan de normen vereisen. Maar het gedreun klinkt helemaal door tot de achtste etage boven de sportschool.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:38 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Nou ja, is dat zo? De regels van een VvE kunnen behoorlijk streng zijn. Dat er overdag geluiden zijn, okay, maar zijn die er ook 's-avonds na bepaalde tijden?
[..]
Ja, klopt. Ze zitten er wel gewoon achteraan. wij hebben inderdaad een beheerder en die verzorgt de administratie.quote:Heeft jullie VvE een eigen penningmeester, of gaat het via een administratiekantoor? Kijk, ongeacht de (goede of slechte) relatie met die huurder moeten de maandelijkse service kosten natuurlijk gewoon opgebracht worden. Ik zou zeer, zeer scherp optreden bij wanbetaling. Want straks gaat die tent de fles op, en dan zijn die centen foetsie.
Lijkt mij dat als het geluid zo ver draagt, dat er niet aan de normen word voldaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:06 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Het schijnt dat de isolatie van de sportschool nog beter is dan de normen vereisen. Maar het gedreun klinkt helemaal door tot de achtste etage boven de sportschool.
Dit.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Gemeente inschakelen, laat ze alles maar eens even checken. Misschien moet de vergunning verlengd worden en kun je daar bezwaar tegen maken. Misschien kun je via de overkoepelende VVE iets, als je de meerderheid van stemmen hebt kan die wellicht bepaalde normen opleggen.
Het is gewoon een bedrijf, en die doen atlijd wat harder hun best als ze het geld gaat kosten. Als het de keuze is om een paar duizend euro uit te geven aan goede vloer of niets uit te geven dan is die keuze snel gemaakt. Als het de keuze is tussen advocatenkosten en kosten voor een vloer dan ligt dat alweer anders.
Elke keer als je je armen te snel ontspant klappen de gewichten al op de stapel.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Leuk voor de waarde van de flat
Ik mag aannemen dat de VVEs wel wat kunnen betekenen hier, want de hele flat heeft hier last van.
Uberhaupt snap ik niet waar het gedreun vandaan komt, die zooi leg je toch gewoon neer ipv ermee te gooien en voetballen?
Als je de halter nog rustig kan neerleggen, dan heb je te weinig reps gedaanquote:Op zondag 16 maart 2014 15:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Uberhaupt snap ik niet waar het gedreun vandaan komt, die zooi leg je toch gewoon neer ipv ermee te gooien en voetballen?
Dat lijkt mij ook. Op de 7e etage horen ze het alsof ze ernaast staan.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Lijkt mij dat als het geluid zo ver draagt, dat er niet aan de normen word voldaan.
Goed idee, ik ga het bekijken. Zou het - daarnaast - een idee kunnen zijn om te vragen of de wijkagent een keer langskomt?quote:Op zondag 16 maart 2014 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Gemeente inschakelen, laat ze alles maar eens even checken. Misschien moet de vergunning verlengd worden en kun je daar bezwaar tegen maken. Misschien kun je via de overkoepelende VVE iets, als je de meerderheid van stemmen hebt kan die wellicht bepaalde normen opleggen.
quote:Het is gewoon een bedrijf, en die doen atlijd wat harder hun best als ze het geld gaat kosten. Als het de keuze is om een paar duizend euro uit te geven aan goede vloer of niets uit te geven dan is die keuze snel gemaakt. Als het de keuze is tussen advocatenkosten en kosten voor een vloer dan ligt dat alweer anders.
Ja, het enige waarvoor het - mogelijk - positief is, is de WOZ-waarde.quote:
Klopt. Binnnkort gaat de tweede brief uit en ik hoop dat dat iets oplevert.quote:Ik mag aannemen dat de VVEs wel wat kunnen betekenen hier, want de hele flat heeft hier last van.
Na die laatste herhaling laten ze de halters de laatste paar centimeter vallen.quote:Uberhaupt snap ik niet waar het gedreun vandaan komt, die zooi leg je toch gewoon neer ipv ermee te gooien en voetballen?
Het hangt er van af... dat is contactgeluid. Dat kan gewoon heel ver dragen.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:51 schreef hottentot het volgende:
Lijkt mij dat als het geluid zo ver draagt, dat er niet aan de normen word voldaan.
Weet ik eigenlijk niet, misschien is de wijkagent meer van het brandjes blussen en kan die niks oplossen als niet vaststaat dat de regels overtreden zijn. Ik zou eerst eens met RO gaan praten.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:50 schreef Extraneus het volgende:
Goed idee, ik ga het bekijken. Zou het - daarnaast - een idee kunnen zijn om te vragen of de wijkagent een keer langskomt?
Je zou gezamenlijk kunnen zorgen dat alle bewoners bezwaar indienen, dan moet je ook bereid zijn in beroep te gaan. Misschien is dat een extra financiele prikkel voor de gemeente om het op te lossen.quote:Ja, het enige waarvoor het - mogelijk - positief is, is de WOZ-waarde.
ga maar deadliften zonder geluid te makenquote:Op zondag 16 maart 2014 15:09 schreef Fe2O3 het volgende:
Dat is sowieso slecht voor je rug. Gew lekker halfuurtje op de crosstrainer is genoeg. Lekker stil ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:08 schreef 16meter het volgende:
[..]
ga maar deadliften zonder geluid te maken
Trolololllooolololquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht voor je rug. Gew lekker halfuurtje op de crosstrainer is genoeg. Lekker stil ook.
Ja, van die dikke kokosmatten die ze in speeltuinen hebben lijken mij een goed idee.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:26 schreef Deshain het volgende:
[..]
Trolololllooololol
Meetapparatuur is vrijwel kansloos, je hebt last van contactgeluid en dat is nou eenmaal lastig te isoleren en tegen een norm af te zetten.
De enige manier om dit probleem op te lossen is inderdaad om te zorgen dat het geluid in eerste instantie niet ontstaat/doordreunt naar de constructie.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:14 schreef Weissman het volgende:
[..]
Dat is sowieso slecht voor je rug. Gew lekker halfuurtje op de crosstrainer is genoeg. Lekker stil ook.
Dank je wel. Dit is heel erg nuttig!quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:57 schreef Rozendael het volgende:
Neem contact op met je gemeente en vraag naar de afdeling milieu. Sportscholen vallen onder het Activiteitenbesluit en daarin zijn geluidsnormen opgenomen. Zowel lamgdurige normen als pieknormen.
http://www.infomil.nl/ond(...)uit/geluid-%27-kort/
Bij jullie zal het voornamelijk om piekgeluiden gaan dus dan kijk je naar de LaMax.
Informeer ook meteen of er een akoestisch rapport is ingediend bij de oprichting van de sportschool. Mocht duidelijk zijn dat normen worden overschreden worden kun je bij de gemeente een verzoek tot handhaving indienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |