abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137773421
Beste mensen,

Afgelopen week ben ik verhuisd naar een oude woning met een gaskachel. (Siegler VO 335-B)
Bij bezichtiging heb ik gezien dat deze goed functioneerde. Het probleem is alleen dat het mij dus niet lukt om deze te aan de praat te krijgen.

Ik heb me al hopeloos lopen zoeken op internet, maar word er niet wijzer van.
Vandaar dat ik hoop dat iemand van hier mij kan helpen met een warmer bestaan!

De waakvlam krijg ik wel voor korte tijd aan, alleen doordat ik niet precies weet wat de knoppen betekenen, lukt het me niet om hem goed aan te krijgen. Ik wil ook liever niet mijn nieuwe woning in de fik knallen dus vandaar mijn vraag om hulp!

Dit zijn de knoppen op mijn kacheltje..

Alvast bedankt!

Gr. Huilegat
pi_137773810
Je moet als je de waakvlam aanhebt, de knop even langer ingedrukt houden (3 minuten ofzo).
Dan blijft de waakvlam branden.

Althans bij ons (wel een ander) gaskachel.
pi_137774266
Bedankt voor je antwoord!

Dat heb ik inderdaad geprobeerd, alleen werkt het bij geen van beide perfect.
Als ik knop I indruk, kan ik de waakvlam aankrijgen alleen moet II dan ook ingedrukt zijn.
Wanneer ik vervolgens I langer ingedrukt houd gaat de vlam na verloop toch uit.

Alleen knop II indrukken kan ook niet, want I gaat automatisch mee.
Als ik knop II nog een x indruk wanneer de waakvlam aan is, gaat deze gelijk uit.

Of de draaiknop een extra gastoevoer is weet ik niet precies, vandaar mijn vraag.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 19:21:12 #4
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137774805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:10 schreef huilegat het volgende:
Bedankt voor je antwoord!

Dat heb ik inderdaad geprobeerd, alleen werkt het bij geen van beide perfect.
Als ik knop I indruk, kan ik de waakvlam aankrijgen alleen moet II dan ook ingedrukt zijn.
Wanneer ik vervolgens I langer ingedrukt houd gaat de vlam na verloop toch uit.

Alleen knop II indrukken kan ook niet, want I gaat automatisch mee.
Als ik knop II nog een x indruk wanneer de waakvlam aan is, gaat deze gelijk uit.

Of de draaiknop een extra gastoevoer is weet ik niet precies, vandaar mijn vraag.
Knop I is waakvlam aan, knop II is waakvlam uit. De draaiknop werkt alleen als de waakvlam aan is. Knop I indrukken, waakvlam ontsteken, 30 seconden wachten en dan loslaten. Met de draaiknop stel je dan een gewenste stand in.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137777827
thermokoppel zal kapot zijn.
pi_137778374
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 19:21 schreef cvboer het volgende:

[..]

Knop I is waakvlam aan, knop II is waakvlam uit. De draaiknop werkt alleen als de waakvlam aan is. Knop I indrukken, waakvlam ontsteken, 30 seconden wachten en dan loslaten. Met de draaiknop stel je dan een gewenste stand in.
Thanks! Dit was zo'n beetje wat ik al vermoedde.. Hij werkt nu!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 23:05:39 #7
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137784217
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 20:29 schreef sybsyb het volgende:
thermokoppel zal kapot zijn.
Nee, dat had ie het helemaal niet gedaan. Een thermokoppel is kapot, of hij is het niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137787588
Ze vervuilen vaak en dan werkt het zozo.
Laat die handjes wapperen!
pi_137787705
Niet een beetje laat in het seizoen voor kachels? Verder herken ik je pijn, ik stuntel ook iedere herfst minutenlang met mijn gashaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')