abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137763463
Ik heb afgelopen etmaal drie brommende hommels in huis gehad.
Hopelijk zijn ze binnen gevlogen toen de deur open stond en zit er geen nest in de spouwmuur oid. Maar zover ik weet zijn hommels niet gevaarlijk toch?

Ik heb echter ook twee katten.
Als hun er achter aan jagen en de hommel vangen, heeft dit dan nare gevolgen voor de kat?
pi_137763892
Hommels zijn relatief rustig en ongevaarlijk, maar ze kunnen wel degelijk steken. Ze gaan alleen zelf dood nadat ze hebben gestoken (net als een bij) dus zullen ze dat pas als laatste noodgreep doen.

Maar mocht één van je katten zo'n hommel vangen dan kan hij dus wel degelijk gestoken worden. In een pootje o.i.d. zal dat pijnlijk zijn maar (denk ik) niet heel gevaarlijk. Mocht de kat in z'n bek of keel gestoken worden dan kan het wel gevaarlijk zijn. Dus goed opletten en hommels zo snel mogelijk uit huis verwijderen en buiten vrijlaten.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_137764079
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:17 schreef Miss_Isis het volgende:
Dus goed opletten en hommels zo snel mogelijk uit huis verwijderen en buiten vrijlaten.
Heb ik ook gedaan.

Ze was inderdaad niet agressief. Maar ik kan me voorstellen dat als ze zo'n kat zien dat ze zich dan bang voelen. Alhoewel ik eerlijk gezegd ook denk dat de kat niet gelijk toe hapt, dus kans dat ze in de bek gestoken wordt ook kleiner is
pi_137764549
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 13:25 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan.

Ze was inderdaad niet agressief. Maar ik kan me voorstellen dat als ze zo'n kat zien dat ze zich dan bang voelen. Alhoewel ik eerlijk gezegd ook denk dat de kat niet gelijk toe hapt, dus kans dat ze in de bek gestoken wordt ook kleiner is
Ik weet niet of een hommel zich bang kan voelen, vast niet alleen maar van het zien van een kat. Maar sommige katten slaan zo'n beestje uit de lucht en proberen hem dan op te eten, dan voelt een hommel zich wel bedreigd natuurlijk. Het kan zijn dat de kat dan gestoken wordt in een pootje of in de bek. Slimme katten (of katten die al eens gestoken zijn :P ) laten een hommel (of wesp of bij o.i.d.) vaak wel met rust gelukkig :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_137764621
Ik denk eerder dat je kat het hele huis overhoop haalt door achter een hommel aan te zitten :P
  zaterdag 15 maart 2014 @ 13:55:25 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137764907
hommols laat mevrouw wel met rust, wespen niet :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')