abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137761240
Ik heb een aantal planten in potten geplaatst waar in de zomer groente aan gaat groeien :P Hier heb ik een verse zak potgrond voor gebruikt. Nu zie ik alleen dat er in alle potten gele dingetjes op de aarde groeien. Ik heb het gevoel dat het er met de dag meer zijn. Wat is het, en kan het kwaad?

Ik heb niet het idee dat de planten veel te veel water krijgen oid, ze staan eigenlijk meer droog dan dat ze echt nat zijn. Wel geef ik ze water van onderaf, het zijn van die pot met schotel combinaties.

pi_137761478
Als ik de structuur zie is het dan wel potgrond? Of bemeste tuinaarde( of te wel gft afval)
pi_137761661
Ziet eruit als plantaardige schimmel.
pindazakje
pi_137761825
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:44 schreef hoas het volgende:
Als ik de structuur zie is het dan wel potgrond? Of bemeste tuinaarde( of te wel gft afval)
:D dat je dat zo herkent. Ik ben even naar de kelder gelopen om die zak nogeens te checken, het blijkt "bloemen aarde" te zijn. Mss dat dat dan niet helemaal de juist keuze was.
pi_137761914
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:57 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

:D dat je dat zo herkent. Ik ben even naar de kelder gelopen om die zak nogeens te checken, het blijkt "bloemen aarde" te zijn. Mss dat dat dan niet helemaal de juist keuze was.
Ja 25 jaar glastuinbouw, die grond is dus ongeschikt.
pi_137761972
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 11:59 schreef hoas het volgende:

[..]

Ja 25 jaar glastuinbouw, die grond is dus ongeschikt.
Ok, dan ga ik zometeen even andere grond halen ^O^ Kan ik de planten wel overzetten (met zo min mogelijk aarde), of nemen ze dan die shit gewoon mee?
pi_137762937
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:02 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Ok, dan ga ik zometeen even andere grond halen ^O^ Kan ik de planten wel overzetten (met zo min mogelijk aarde), of nemen ze dan die shit gewoon mee?
Zoveel mogelijk eraf evt even afspoelen, dan komt het helemaal goed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')