abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6228846
Waarom kunnen bands tegenwoordig niet gewoon albums uitbrengen zoals ze bedoeld zijn
De fan die compleet wil blijven wordt echt bedolven onder albums met:
-verschillende hoesjes
-verschillende tracks
-bonus cd
-extra live optreden dvds wauw gaaf moet je ook kopen!
-alle clips ook nog op de losse singles zodat je die ook nog moet kopen!

Is het echt zo nodig dat ze in Japan of Australie een extra nummer krijgen? Moet ik als ik een clip wil ook nog de single kopen van een nummer wat al lang op het album staat?

Oh ja en op allmusic.com zie je door al die bomen het bos ook niet meer

Ik dacht dat de ideale situatie meer zo was:
album: alle zooi die je wil releasen er in één keer op zetten, geen gezeur en voor de hele wereld 1 pressing
singles: voor mensen die alleen 1 nummer leuk vinden en DJs die het nummer willen draaien

music business... af en toe ben ik het een beetje beu

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_6228928
Echte fans willen alles kopen, en als ze dat niet willen zijn het gewoon geen echte fans~~~~
Ãnders fik je de cd's gewoon!!
am
---=**En nu jij!**=---
pi_6228970
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:38 schreef MadScientist het volgende:
Is het echt zo nodig dat ze in Japan of Australie een extra nummer krijgen? Moet ik als ik een clip wil ook nog de single kopen van een nummer wat al lang op het album staat?
In Japan zijn de cd's toch ook een stuk duurder dan hier?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 oktober 2002 @ 13:45:11 #4
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6228977
quote:
Is het echt zo nodig dat ze in Japan of Australie een extra nummer krijgen?
voor Japan in ieder geval wel. Daar komen cds later uit dan elders meestal, en zijn duurder. Dus als ze daar willen dat de "eigen" releases gekocht worden moet er wel wat extras opgezet worden, anders koopt iedereen de imports.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:13:37 #5
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_6229551
Ik kan me bijvoorbeeld nog een Pavement-single herinneren, Shady Lane. In Europa en de VS betrof het gewoon een 1-track single met het titelnummer, in Japan was het een heus mini-album met 7 extra nummers, die nooit elders zijn gereleased. In dat geval heb ik er graag wat extra's voor over om zo'n Japanse versie aan te schaffen... Maar als het slechts om 1 of 2 bonustracks gaat, dan interesseert het me al een stuk minder.
pi_6231169
quote:
Kijk, daar zijn Kazaa en WinMX nou perfect voor. Ik koop graag originele cd's, maar mooi dat ik 'm niet voor een tweede keer ga aanschaffen voor een of twee bonus-tracks. Ik ben geen postzegel-verzamelaar.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 15:27:15 #7
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6231264
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 15:23 schreef Zander het volgende:

[..]

Kijk, daar zijn Kazaa en WinMX nou perfect voor. Ik koop graag originele cd's, maar mooi dat ik 'm niet voor een tweede keer ga aanschaffen voor een of twee bonus-tracks. Ik ben geen postzegel-verzamelaar.

Precies. Ik ben, zoals iedereen wel weet, een groot Megadeth-fan, maar alle Japanse tracks download ik wel.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 15:39:24 #8
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_6231565
Het is gewoon een manier om nog meer voor een cd te kunnen vragen.
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
pi_6232423
Meestal wacht ik een tijdje tot de limited edition uit komt en koop ik die dan
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')