abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139667103
Morgen maar het asiel bellen voor een vangkooi
pi_139667220
Hoop voor je dat hij nog terug komt..

En in het vervolg je tuin kattenproof maken?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_139667654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:11 schreef Njosnavelin het volgende:
Hoop voor je dat hij nog terug komt..

En in het vervolg je tuin kattenproof maken?
Nee dat ga ik mijn andere kat niet aandoen. Die is helemaal weg van de buurtkatten en luisterd zo ontzettend goed. Max is van nature een straatkat, daar is hij geboren en ik ben bang dat we dat er gewoon niet meer uit krijgen. Al krijgen we hem weer te pakken dan is een afgezette tuin geen oplossing. Via een deur of raam of wat dan ook kan hij er altijd weer vandoor, en hoe erg u k het ook vind dat hij weg is, ik ga niet als een gevangene in mijn eigen huis leven. Dit zal vast haat oproepen bij sommige katteneigenaren maar dat is hoe ik erover denk.

Wat we wel gaan doen is hem voorlopig binnenhouden en laten castreren, dat stond eigenlijk gepland voor de korte termijn.
pi_139667768
Als gevangene in je huis? Hij kan dan toch in de tuin?
Ik heb begrepen dat het voor katten helemaal niet zielig is om binnen te blijven. Als je hem op straat laat kun je verwachten dat hij niet meer terugkomt, of wordt aangereden, of de verkeerde tuin binnenglipt en wordt doodgebeten door een hond, enzovoort. Maar goed, dit helpt je natuurlijk niet om hem terug te vinden.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_139667867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 18:32 schreef Njosnavelin het volgende:
Als gevangene in je huis? Hij kan dan toch in de tuin?
Ik heb begrepen dat het voor katten helemaal niet zielig is om binnen te blijven. Als je hem op straat laat kun je verwachten dat hij niet meer terugkomt, of wordt aangereden, of de verkeerde tuin binnenglipt en wordt doodgebeten door een hond, enzovoort. Maar goed, dit helpt je natuurlijk niet om hem terug te vinden.
Zoals ik net al aangeef, via voordeur raam of wat dan ook, hij vind wel een uitweg. We hebben in het begin geprobeerd om er een binnen kat van te maken en dat werkte niet.
pi_139668598
Ik denk dat je tuin afzetten of een kat binnen houden alleen werkt als je of hele makkelijke katten hebt, of het vanaf dag 1 doet. Een echte buitenkat krijg je lang niet altijd bekeerd tot binnenkat of alleen-tuin-kat, sommige katten zijn gewoon niet binnen te houden (gaan bv alles onder zeiken). Zo'n echte buitenkat binnen houden na castratie zal waarschijnlijk al lastig genoeg zijn.
TS, ik hoop dat je 'm nog terug krijgt, en dat het dan allemaal goed afloopt met de castratie en hem weer als jullie (buiten)kat kan houden :)
pi_140238344
Er zit een rode bij TMA in Made. Maar volgens mij is dat niet Max. Maar voor de zekerheid... :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')