Hij is 8 maanden en de kans zit er dik in dat dat het geval is. We wilde hem met 6 maanden al laten castreren maar de dierenarts vond dat hij nog te weinig woog, i.v.m. de narcose. Het probleem is een beetje dat op de plek waar hij ronddwaalt er mensen een schuur hebben. Die altijd open staan en waar ze katten voeren. De noodzaak is er dus niet echt om nog terug te komen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:15 schreef Darkomen het volgende:
Volgens mij is het een jong beest?
Die kunnen ook nogal eens gewoon een weekje ervandoor gaan om te beesten als het beter weer word.
2 van de 3 katten die ik heb gehad hebben dat gedaan in hun jongere jaren.
Laat dat een troostende gedachte zijn, hij krijgt voedsel, liefde en aandacht. Hij komt wel weer terug bij zijn huis zodra hij daar genoeg van heeft.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:17 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Hij is 8 maanden en de kans zit er dik in dat dat het geval is. We wilde hem met 6 maanden al laten castreren maar de dierenarts vond dat hij nog te weinig woog, i.v.m. de narcose. Het probleem is een beetje dat op de plek waar hij ronddwaalt er mensen een schuur hebben. Die altijd open staan en waar ze katten voeren. De noodzaak is er dus niet echt om nog terug te komen.
De enige die hem probeert te vangen is die vrouw, ze heeft zelf ook katten dus weet wel hoe ze ermee om moet gaan. Hij heeft zichzelf nog niet laten zien aan ons, en zolang hij eten en onderdak heeft (die schuur) zal hij ook niet de behoefte gaan voelen om terug te komen ben ik bang.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:13 schreef Holyme het volgende:
Allereerst zou ik niemand hem nog laten vangen (of dat proberen tenminste), dat werkt waarschijnlijk alleen averechts tenzij je iemand hebt die weet hoe je een doordraaiende kat vast moet houden. Dus dat zou ik sowieso in de buurt duidelijk maken. Proberen in een schuurtje te lokken oid, prima, maar hoe vaker vangpogingen mislukken, hoe lastiger het zal worden. Misschien kun je aan die mensen met schuur vragen of ze 'm op kunnen sluiten als ze in die schuur voeren?
Mocht je zelf weten waar hij zit, rustig blijven en geduld, geduld, geduld. Ga er in de buurt zitten, praat zachtjes tegen 'm, knijp rustig met je ogen (vooral niet aanstaren) en probeer steeds iets dichterbij te komen. Zorg wel dat er een mandje vlakbij staat, eventueel met iemand met handdoek om te helpen als je hem vast hebt en hij uit angst probeert weg te komen. Als je hem te pakken hebt, hou er dan rekening mee dat hij ook bij jou ineens anders kan reageren. Mocht je dat idee hebben, hou 'm dan niet vast zoals je je lieve Max rustig vast kan houden, je Max die bang en/of in paniek is, kan ook jou aanvallen.
Je andere kat zou je kunnen proberen, mits deze kat zijn kooitje niet eng vindt en buiten zijn ook niet. Relaxte kat die het allemaal wel best en interessant vindt, prima. Kat die bang is in het kooitje, niet doen, werkt denk ik alleen maar averechts als je een paniekmieuwert erbij hebt. Misschien kun je een tuigje proberen als die kat normaal ook buiten komt? Maar nogmaals, dat zou ik alleen doen als ie 't wel best vindt. Je wil tenslotte niet dat hij Max afschrikt (als er hier 1 een angstig mieuwtje laat horen geeft dat vaak een kettingreactie).
Verder kun je bij het asiel of de dierenambulance vaak wel vangkooien huren, wat een goede optie kan zijn, al heb je natuurlijk het nadeel dat er meerdere katten loslopen. Anders is een vangstok misschien een optie.
In ieder geval sterkte en succes!
En dit post je hier, want....?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:14 schreef Chinless het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?v=811383395541734
Toch best goed nieuws! Die gekke ouwe Max is zich helemaal een ongeluk aan het genieten. Als hij het zat is, komt ie wel weer thuisquote:Op maandag 17 maart 2014 16:38 schreef Fripsel het volgende:
Van het weekend is Max nog 2x in de tuin geweest bij dezelfde vrouw. Ze gaat hem nu telkens wat voer geven met de hoop dat ze hem te pakken krijgt. Wij hebben ook zelf nog trouw op verschillende tijdstippen gezocht maar hem nog steeds niet gezien.
Je zou mij bellen, weet je nogquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:55 schreef Fripsel het volgende:
Verdomme ik heb hier zo'n pleuris hekel aan. Ik had de hoop toch wel een beetje opgegeven en begon er net 'n beetje los te laten in mijn kop, en nu werd ik vanmiddag gebeld door een vrouw dat ze onze flyers zag hangen toen ze wat brieven op de post deed, en dat ze zelf in de polder woont en al een aantal avonden een rood katje zag lopen wat ze niet kent.
We zijn er nog naar toe gereden maar natuurlijk geen teken van leven. En nu is mijn vriend in den Haag en wordt ik weer opgebeld, dat hij er is. Maar het is 2 km de donkere polder heen, mijn vriend maakt me af als ik nu in mijn eentje de polder in loop en ik krijg niemand overgehaald om er met me naar toe te rijden.![]()
![]()
Ik hoop echt dat dit jou kat is.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:55 schreef Fripsel het volgende:
Verdomme ik heb hier zo'n pleuris hekel aan. Ik had de hoop toch wel een beetje opgegeven en begon er net 'n beetje los te laten in mijn kop, en nu werd ik vanmiddag gebeld door een vrouw dat ze onze flyers zag hangen toen ze wat brieven op de post deed, en dat ze zelf in de polder woont en al een aantal avonden een rood katje zag lopen wat ze niet kent.
We zijn er nog naar toe gereden maar natuurlijk geen teken van leven. En nu is mijn vriend in den Haag en wordt ik weer opgebeld, dat hij er is. Maar het is 2 km de donkere polder heen, mijn vriend maakt me af als ik nu in mijn eentje de polder in loop en ik krijg niemand overgehaald om er met me naar toe te rijden.![]()
![]()
Enkele vierkante kilometers.quote:Op zondag 6 april 2014 10:44 schreef Fripsel het volgende:
Gister avond nog gaan zoeken maar niks gevonden. En nu krijg ik van dezelfde vrouw als eerst uit het dorp een bericht dat ze hem nog steeds wel eens ziet en dat ze hem dan brokjes geeft. Dat kan toch niet dezelfde kat zijn? Hoe een groot gebied houd een kat normaal
aan?
Kan die vrouw geen foto maken?quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:44 schreef Fripsel het volgende:
Verwarring..
Krijg wederom een berichtje dat ze denkt dat hij nog steeds af en toe in de tuin komt eten.. Ik weet oprecht niet wat ik er mee aan moet. Hij reageert niet op ons, zit vlak in de buurt heeft blijkbaar honger en komt toch niet terug. Toch nog eens een rondje lopen vanavond? Wat voor opties heb ik nog..
Hij is er normaal gesproken als het donker is. Ze heeft eerder al heel veel foto's gezien en is er van overtuigd dat het Max is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |