abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137723714
Zoals sommige van jullie misschien al wel in de kattenvraagbaak gelezen hebben is sinds afgelopen zondag mijn kat Max vermist. We hebben het hele dorp 100x afgelopen, natuurlijk meldingen gemaakt bij alle daarbij horende instanties (Amivedi o.a.) en posters opgehangen door het hele dorp.

Op woensdag ochtend kregen we opeens een telefoontje van een vrouw die hem gezien dacht te hebben. Mijn vriend werkt afwisselend door heel Brabant, en ik in Eindhoven (1,5 uur reizen naar huis met het ov), maar toch maar richting huis gegaan. Maar toen we er eenmaal waren was er geen tegen van Max meer. We spraken wel meerdere mensen die dachten dat ze hem gezien hadden dus er begon weer een beetje hoop te groeien. Net op het moment dat we besloten om te gaan eten, werden we weer gebeld dat hij bij een vrouw door de tuin heen gelopen kwam. Wij meteen weer die kant op, maar geen teken van leven. Weer een heleboel rondjes gelopen.. maar niks. Tot we een vrouw tegenkwamen die vroeg wat we zochten. Dus wij het hele verhaal uitgelegd. Vertelde ze dat ze een poes had die er precies hetzelfde uitziet. Ze heeft de poes ook aan ons laten zien, en inderdaad ze leek sprekend op Max, zeker voor vreemde. Het enige duidelijke verschil is dat ze een halsbandje draagt en onze Max niet. We gingen er in ieder geval van uit dat de signalementen loos alarm waren geweest, geen teken van Max..

De volgende ochtend werd ik op mijn werk gebeld. Door een vrouw die dacht dat ze Max bijna gevangen had, hij had zich alleen los geklauwd (ze zit echt helemaal onder de krassen, die vrouw verdient minstens een bosje bloemen). En de belangrijkste vraag, droeg het een halsbandje? Nee! Mijn vriend is weer eerder gestopt op zijn werk om te gaan kijken, maar natuurlijk weer helemaal niks. We hebben nu wel zijn mandje daar in de tuin gezet met wat brokjes erbij. En de vrouw heeft hem nog een keer zien lopen, maar toen ze naar buiten ging schoot hij er natuurlijk vandoor.

Nu is dus mijn belangrijkste vraag, heeft iemand tips om hem te pakken te krijgen? We hebben van alles geprobeerd, zachtjes roepen, stil op een plekje gaan zitten, heel hard roepen, met brokjes schudden. Ik heb zelfs heel het voerdoos open maken en bakje vullen ritueel gedaan. Maar helemaal niks. Wat is nu de manier om hem te pakken te krijgen? Ik zit er aan te denken om mijn andere kat in zijn reismandje te stoppen en hem mee te nemen naar de plek. Als je hem lang genoeg laat zitten begint hij vanzelf te miauwen, misschien dat Max daar op af komt. Of zou hem dat juist afschrikken? Ze waren wel echt net jut & jul. Deden alles samen..

pi_137724001
Volgens mij is het een jong beest?
Die kunnen ook nogal eens gewoon een weekje ervandoor gaan om te beesten als het beter weer word.
2 van de 3 katten die ik heb gehad hebben dat gedaan in hun jongere jaren.
pi_137724070
Als je dat reismandje idee wil uitoefenen zou ik gewoon zo'n uitlaat touwtje nemen en met zo'n steekpin in de grond steken. Mijn kat (net als vrijwel alle andere katten) reageert altijd op het geluid van het rommel van de brokjes blik dus dat eventueel meenemen.. en niet met teveel mensen aandacht vragen van dat beest want dan word ie bang.

Succes!
pi_137724071
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:15 schreef Darkomen het volgende:
Volgens mij is het een jong beest?
Die kunnen ook nogal eens gewoon een weekje ervandoor gaan om te beesten als het beter weer word.
2 van de 3 katten die ik heb gehad hebben dat gedaan in hun jongere jaren.
Hij is 8 maanden en de kans zit er dik in dat dat het geval is. We wilde hem met 6 maanden al laten castreren maar de dierenarts vond dat hij nog te weinig woog, i.v.m. de narcose. Het probleem is een beetje dat op de plek waar hij ronddwaalt er mensen een schuur hebben. Die altijd open staan en waar ze katten voeren. De noodzaak is er dus niet echt om nog terug te komen. ;(
pi_137724479
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 10:17 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Hij is 8 maanden en de kans zit er dik in dat dat het geval is. We wilde hem met 6 maanden al laten castreren maar de dierenarts vond dat hij nog te weinig woog, i.v.m. de narcose. Het probleem is een beetje dat op de plek waar hij ronddwaalt er mensen een schuur hebben. Die altijd open staan en waar ze katten voeren. De noodzaak is er dus niet echt om nog terug te komen. ;(
Laat dat een troostende gedachte zijn, hij krijgt voedsel, liefde en aandacht. Hij komt wel weer terug bij zijn huis zodra hij daar genoeg van heeft.
pi_137725650
Allereerst zou ik niemand hem nog laten vangen (of dat proberen tenminste), dat werkt waarschijnlijk alleen averechts tenzij je iemand hebt die weet hoe je een doordraaiende kat vast moet houden. Dus dat zou ik sowieso in de buurt duidelijk maken. Proberen in een schuurtje te lokken oid, prima, maar hoe vaker vangpogingen mislukken, hoe lastiger het zal worden. Misschien kun je aan die mensen met schuur vragen of ze 'm op kunnen sluiten als ze in die schuur voeren?

Mocht je zelf weten waar hij zit, rustig blijven en geduld, geduld, geduld. Ga er in de buurt zitten, praat zachtjes tegen 'm, knijp rustig met je ogen (vooral niet aanstaren) en probeer steeds iets dichterbij te komen. Zorg wel dat er een mandje vlakbij staat, eventueel met iemand met handdoek om te helpen als je hem vast hebt en hij uit angst probeert weg te komen. Als je hem te pakken hebt, hou er dan rekening mee dat hij ook bij jou ineens anders kan reageren. Mocht je dat idee hebben, hou 'm dan niet vast zoals je je lieve Max rustig vast kan houden, je Max die bang en/of in paniek is, kan ook jou aanvallen.

Je andere kat zou je kunnen proberen, mits deze kat zijn kooitje niet eng vindt en buiten zijn ook niet. Relaxte kat die het allemaal wel best en interessant vindt, prima. Kat die bang is in het kooitje, niet doen, werkt denk ik alleen maar averechts als je een paniekmieuwert erbij hebt. Misschien kun je een tuigje proberen als die kat normaal ook buiten komt? Maar nogmaals, dat zou ik alleen doen als ie 't wel best vindt. Je wil tenslotte niet dat hij Max afschrikt (als er hier 1 een angstig mieuwtje laat horen geeft dat vaak een kettingreactie).
Verder kun je bij het asiel of de dierenambulance vaak wel vangkooien huren, wat een goede optie kan zijn, al heb je natuurlijk het nadeel dat er meerdere katten loslopen. Anders is een vangstok misschien een optie.

In ieder geval sterkte en succes!
pi_137725966
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 11:13 schreef Holyme het volgende:
Allereerst zou ik niemand hem nog laten vangen (of dat proberen tenminste), dat werkt waarschijnlijk alleen averechts tenzij je iemand hebt die weet hoe je een doordraaiende kat vast moet houden. Dus dat zou ik sowieso in de buurt duidelijk maken. Proberen in een schuurtje te lokken oid, prima, maar hoe vaker vangpogingen mislukken, hoe lastiger het zal worden. Misschien kun je aan die mensen met schuur vragen of ze 'm op kunnen sluiten als ze in die schuur voeren?

Mocht je zelf weten waar hij zit, rustig blijven en geduld, geduld, geduld. Ga er in de buurt zitten, praat zachtjes tegen 'm, knijp rustig met je ogen (vooral niet aanstaren) en probeer steeds iets dichterbij te komen. Zorg wel dat er een mandje vlakbij staat, eventueel met iemand met handdoek om te helpen als je hem vast hebt en hij uit angst probeert weg te komen. Als je hem te pakken hebt, hou er dan rekening mee dat hij ook bij jou ineens anders kan reageren. Mocht je dat idee hebben, hou 'm dan niet vast zoals je je lieve Max rustig vast kan houden, je Max die bang en/of in paniek is, kan ook jou aanvallen.

Je andere kat zou je kunnen proberen, mits deze kat zijn kooitje niet eng vindt en buiten zijn ook niet. Relaxte kat die het allemaal wel best en interessant vindt, prima. Kat die bang is in het kooitje, niet doen, werkt denk ik alleen maar averechts als je een paniekmieuwert erbij hebt. Misschien kun je een tuigje proberen als die kat normaal ook buiten komt? Maar nogmaals, dat zou ik alleen doen als ie 't wel best vindt. Je wil tenslotte niet dat hij Max afschrikt (als er hier 1 een angstig mieuwtje laat horen geeft dat vaak een kettingreactie).
Verder kun je bij het asiel of de dierenambulance vaak wel vangkooien huren, wat een goede optie kan zijn, al heb je natuurlijk het nadeel dat er meerdere katten loslopen. Anders is een vangstok misschien een optie.

In ieder geval sterkte en succes!
De enige die hem probeert te vangen is die vrouw, ze heeft zelf ook katten dus weet wel hoe ze ermee om moet gaan. Hij heeft zichzelf nog niet laten zien aan ons, en zolang hij eten en onderdak heeft (die schuur) zal hij ook niet de behoefte gaan voelen om terug te komen ben ik bang.

Onze andere kat is absoluut niet bang van zijn reismandje. Ik hoef hem maar op de grond te zetten met het deurtje open en hij gaat erin liggen spinnen. Dus dat is wel een goede optie. Ik ben van die kattenlijntjes voor buiten niet zo'n fan. Die hebben wij gehad, een duurdere maar zelfs daar kon hij uit, dan ben ik straks allebei mijn katten kwijt. Maar dan ga ik vanavond toch maar eens met kat in t mandje ernaar toe.
pi_137728754
Hej! Zag ik Max niet ook bij TMA langskomen :o

Zal ik een poosje bij de buurvrouw in de tuin gaan zitten? O+
Verveel me toch te pletter -O-
pi_137728925
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_137728983
quote:
En dit post je hier, want....?
pi_137736805
Niet gezien maar succes!
  maandag 17 maart 2014 @ 16:28:37 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137847210
Nog nieuws?
The love you take is equal to the love you make.
pi_137847622
Van het weekend is Max nog 2x in de tuin geweest bij dezelfde vrouw. Ze gaat hem nu telkens wat voer geven met de hoop dat ze hem te pakken krijgt. Wij hebben ook zelf nog trouw op verschillende tijdstippen gezocht maar hem nog steeds niet gezien.
pi_137849321
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:38 schreef Fripsel het volgende:
Van het weekend is Max nog 2x in de tuin geweest bij dezelfde vrouw. Ze gaat hem nu telkens wat voer geven met de hoop dat ze hem te pakken krijgt. Wij hebben ook zelf nog trouw op verschillende tijdstippen gezocht maar hem nog steeds niet gezien.
Toch best goed nieuws! Die gekke ouwe Max is zich helemaal een ongeluk aan het genieten. Als hij het zat is, komt ie wel weer thuis :Y
pi_137909629
We dachten, hele dag slecht weer laten we nog eens een rondje doen.

Onze andere kat liep uit zichzelf mee, en opeens hoorde we een gemiauw uit de bosjes komen. Die kat leek erg veel op onze Max, maar hij was heel schuchter. En het was donker.. Ik kreeg hem bijna bij me. Tot de huiseigenaar zijn tuin in kwam en vroeg wat we daar om half 12 S nachts deden. Ik heb een glimp in het licht gezien van die kat. Alleen hij leek wat breder gebouwd, en zijn voetjes iets lichter van kleur. En ik snap nu ook opeens waarom die vrouw vond dat de kat die ze bijna gevangen had een dikke kraag heeft. Kan het zo zijn dat je je eigen kat niet herkent..? en dat het hem toch is, ookal zegt mijn verstand van niet
pi_137913655
Ik heb geen ervaring met zo'n lange tijd weg, maar wel met 1 nachtje buiten, na zo'n 24u hadden we haar te pakken maar dat katje leek wel een heel ander beestje. Ik wist dat ze het was, maar angst enzo (die kwam normaal niet buiten) kan de uitstraling en blik in de ogen flink veranderen. Pas toen ze binnen was, werd het weer mijn lieve knuffelbeestje wat ik herkende. En ondanks dat het zo kort was, kwam ze niet op geroep, brokjes gerammel enzo af, ook niet toen ik midden in de nacht buiten was. Toen ik d'r oppakte, was dat ook best even spannend, ze liet het toe maar was duidelijk een heel ander beestje dan ik gewend was (en toen ze later schrok is ze doorgedraaid en heeft mij en vooral mijn ex ontzettend te pakken gehad :X). Dus mocht het hem zijn, dan zou het best zo kunnen dat ie inderdaad schuchter is naar jullie toe, en dat ie vooral in z'n koppie en ogen er anders uitziet dan je gewend bent. Heeft ie nou andere dingen waarvan je zegt, dat klopt toch niet helemaal, zoals een dikkere kraag, dan denk ik dat je op je verstand af moet gaan. Het blijft wel erg rot zeg, moet er niet aan denken :{ Hopelijk heb je snel je vertrouwde Max weer thuis!
pi_137994297
Het laatste strohalmpje gebruikt wat we nog hebben, in het eerstvolgende dorpskrantje staat een advertentie dat we Max kwijt zijn. Als hij dan niet gevonden wordt weet ik het ook niet meer..
pi_138524044
Verdomme ik heb hier zo'n pleuris hekel aan. Ik had de hoop toch wel een beetje opgegeven en begon er net 'n beetje los te laten in mijn kop, en nu werd ik vanmiddag gebeld door een vrouw dat ze onze flyers zag hangen toen ze wat brieven op de post deed, en dat ze zelf in de polder woont en al een aantal avonden een rood katje zag lopen wat ze niet kent.

We zijn er nog naar toe gereden maar natuurlijk geen teken van leven. En nu is mijn vriend in den Haag en wordt ik weer opgebeld, dat hij er is. Maar het is 2 km de donkere polder heen, mijn vriend maakt me af als ik nu in mijn eentje de polder in loop en ik krijg niemand overgehaald om er met me naar toe te rijden. :'( :( :(
pi_138526500
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:55 schreef Fripsel het volgende:
Verdomme ik heb hier zo'n pleuris hekel aan. Ik had de hoop toch wel een beetje opgegeven en begon er net 'n beetje los te laten in mijn kop, en nu werd ik vanmiddag gebeld door een vrouw dat ze onze flyers zag hangen toen ze wat brieven op de post deed, en dat ze zelf in de polder woont en al een aantal avonden een rood katje zag lopen wat ze niet kent.

We zijn er nog naar toe gereden maar natuurlijk geen teken van leven. En nu is mijn vriend in den Haag en wordt ik weer opgebeld, dat hij er is. Maar het is 2 km de donkere polder heen, mijn vriend maakt me af als ik nu in mijn eentje de polder in loop en ik krijg niemand overgehaald om er met me naar toe te rijden. :'( :( :(
Je zou mij bellen, weet je nog ^O^

Moet ik komen?
pi_138526768
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 22:55 schreef Fripsel het volgende:

Ik hoop echt dat dit jou kat is.
Heel veel sterkte
pi_138562459
Gister avond nog gaan zoeken maar niks gevonden. En nu krijg ik van dezelfde vrouw als eerst uit het dorp een bericht dat ze hem nog steeds wel eens ziet en dat ze hem dan brokjes geeft. Dat kan toch niet dezelfde kat zijn? Hoe een groot gebied houd een kat normaal
aan?
pi_138576587
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 10:44 schreef Fripsel het volgende:
Gister avond nog gaan zoeken maar niks gevonden. En nu krijg ik van dezelfde vrouw als eerst uit het dorp een bericht dat ze hem nog steeds wel eens ziet en dat ze hem dan brokjes geeft. Dat kan toch niet dezelfde kat zijn? Hoe een groot gebied houd een kat normaal
aan?
Enkele vierkante kilometers.
pi_139666400
Verwarring..

Krijg wederom een berichtje dat ze denkt dat hij nog steeds af en toe in de tuin komt eten.. Ik weet oprecht niet wat ik er mee aan moet. Hij reageert niet op ons, zit vlak in de buurt heeft blijkbaar honger en komt toch niet terug. Toch nog eens een rondje lopen vanavond? Wat voor opties heb ik nog..
  woensdag 7 mei 2014 @ 17:49:24 #24
403520 Sway-
La vie est belle
pi_139666545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:44 schreef Fripsel het volgende:
Verwarring..

Krijg wederom een berichtje dat ze denkt dat hij nog steeds af en toe in de tuin komt eten.. Ik weet oprecht niet wat ik er mee aan moet. Hij reageert niet op ons, zit vlak in de buurt heeft blijkbaar honger en komt toch niet terug. Toch nog eens een rondje lopen vanavond? Wat voor opties heb ik nog..
Kan die vrouw geen foto maken?
pi_139666791
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 17:49 schreef Sway- het volgende:

[..]

Kan die vrouw geen foto maken?
Hij is er normaal gesproken als het donker is. Ze heeft eerder al heel veel foto's gezien en is er van overtuigd dat het Max is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')