quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:39 schreef FuryOverkill het volgende:
heb ik gister gelezen, koop een kat, die valt altijd op zijn pootjes.
smeer dan boter op zijn rug want iets waar boter op gesmeerd is valt altijd met de boterkant op de gronddan gooi je de kat van de trap en omdat hij op zijn pootjes land maar toch ook op de boterkant wil landen gaat hij oneindig rond draaien.
sluit er een dynamo op aan en klaar is kees.
altijd stroom(spanning) en kost niks en valt niet uit
lampen dus ?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heb je stroom van omgekeerde zonnepanelen TS?
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb dit laatst ook thuis gehad, en na enig zoeken vond ik een los contactje. Wij kwamen er achter omdat de Computer soms opnieuw opgestart was in de ochtend.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:56 schreef robber57 het volgende:
Hoe lang valt de stroom dan uit? seconden ,minuten ,uren?
Bij mij valt met enige regelmaat de stroom uit, dat zie ik omdat daarna de magnetron klok staat te knipperen.
Het is echter minder dan een seconde dat de stroom uit valt maar das genoeg voor die klok om op tilt te gaan.
Ik heb al lang geleden begrepen dat dit kan komen doordat de stroom voorziener overschakeld naar een ander station, dat over schakel moment moet zo kort mogelijk zijn en ik meen zelfs dat er een wettelijk maximum voor is dat de onderbreking mag duren maar dat is voor een electronische klok genoeg op nul te springen
En vooral dit.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef naaa het volgende:
Zit er niet wat verkeerd aangesloten in de MK aan wal?
Timer bijvoorbeeld die een relais schakelt waar jouw afzekering (en dus boot) aan gekoppeld is?
De volgende keer als de stroom uitvalt, meet dan met een duspol (fatsoenlijke spanningsmeter)
of je uberhaupt wel spanning binnenkrijgt onder de fases.
Ik heb hem al een keer een weekje in de slaapkamer gezet op een andere groep; hetzelfdequote:Op zondag 16 maart 2014 12:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik wil je niet bang maken, maar ik heb dit laatst ook thuis gehad, en na enig zoeken vond ik een los contactje. Wij kwamen er achter omdat de Computer soms opnieuw opgestart was in de ochtend.
Ah o.k.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:12 schreef robber57 het volgende:
[..]
Ik heb hem al een keer een weekje in de slaapkamer gezet op een andere groep; hetzelfde
Maanpanelen zul je bedoelen dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Heb je stroom van omgekeerde zonnepanelen TS?
Dan zou je een moment moeten hebben van net wel/net niet waarbij de boel gaat flikkeren, en de contactpunten hierdoor steeds verder wegbranden.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
woonboot, stroom van de wal, hmmm tja klinkt mij nu als een kabelbreukje oid, die door de opwarming van de kabel overdag ( door de zon bv ) intreed, en savonds als het toch weer wat koeler wordt, zich zelf hersteld,
Kan je niet die wekker radio aan de wal inpluggen. Als je daar storing hebt ben je klaar en ligt het niet aan wat dan ook.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:01 schreef Ou-Tannu het volgende:
woonboot, stroom van de wal, hmmm tja klinkt mij nu als een kabelbreukje oid, die door de opwarming van de kabel overdag ( door de zon bv ) intreed, en savonds als het toch weer wat koeler wordt, zich zelf hersteld,
mischien kan je eens fotos maken van hoe de boel aangesloten is, zowel aan de wal als op je boot? mischien dat t dan duidelijker wordt :-)
daar is wel een punt ja..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan zou je een moment moeten hebben van net wel/net niet waarbij de boel gaat flikkeren, en de contactpunten hierdoor steeds verder wegbranden.
TS moet eerst kijken of hij nog voeding op zijn gedeelte van de installatie heeft en vandaar uit conclusies trekken.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:39 schreef FuryOverkill het volgende:
heb ik gister gelezen, koop een kat, die valt altijd op zijn pootjes.
smeer dan boter op zijn rug want iets waar boter op gesmeerd is valt altijd met de boterkant op de gronddan gooi je de kat van de trap en omdat hij op zijn pootjes land maar toch ook op de boterkant wil landen gaat hij oneindig rond draaien.
sluit er een dynamo op aan en klaar is kees.
altijd stroom(spanning) en kost niks en valt niet uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |