abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6228154
Wat voor pedalen hebben jullie en wat gebruiken jullie voro welk soort muziek riff en welke sound past het beste bij wat

WAt vinden jullie van de korg ax 1500G?

Ik heb namelijk een Korg ax 1500g. Vind ik wel het beste pedaal in zijn prijsklasse.
Alleen de gitaar die ik erbij heb is een beetje jammerr een Squier infinity model

Ik heb geen foto's op het moment beschikbaar

Welke gitaar of versterker past goed bij dit pedaal?

Oja heeft één van jullie nog een epiphone lespaul of SG te koop?

ok laterz

HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
pi_6228425
Ik gebruik nog steeds een Digitech GSP2101 met dual processor en met één foot controller. Geen losse pedalen meer
pi_6228510
http://www.musiciansnews.com/guitars/13/gt5_multi_effect.shtml

de boss gt5, nog steeds in mijn ogen de beste bak die gt6 met die draai knoppen vind ik maar niks, die trap je volgens mij te snel kapot...

pi_6228754
Ik heb een boss CH-1 chorus (inde verkoop) ik haat daty klote ding, ik haat het geluid van chorus en dit ding geeft een vervelende treble boost in bypass wat niet egt lekker klinkt met single coils.

en ik heb een zelfgebouwded univox superfuzz

wat ik graag zou willen: een degelijke distortion/overdrive, als die niet op de amp zit, een VOX wah en een delay dingetje (die line6 lijkt me wel aardig) maar effecten hebben nu niet echt prioriteit, ik wil eerst een betere amp.

pi_6228776
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:21 schreef _Etter_ het volgende:

de boss gt5, nog steeds in mijn ogen de beste bak die gt6 met die draai knoppen vind ik maar niks, die trap je volgens mij te snel kapot...

De ?GT-6 is gewoon beter, omdat ie nieuwe technologie en blabla heeft, dat resuslteert (natuurlijk) in beter geludi met meer mogelijkheden en boss staat bekend om degelijkheid dus zo snel zul je hem vast neit kapot trappen.
pi_6228876
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:35 schreef LenL het volgende:

[..]

De ?GT-6 is gewoon beter, omdat ie nieuwe technologie en blabla heeft, dat resuslteert (natuurlijk) in beter geludi met meer mogelijkheden en boss staat bekend om degelijkheid dus zo snel zul je hem vast neit kapot trappen.

nou nieuwe technologie? dezelfde chip wordt gebruikt, de pre settings zijn wel beter en er kunnen wat extra dingen mee maar niet dingen die ik vaak gebruikt. En het is misschien wel degelijk maar als je met een stelletje kisten tegen zo uitstekend knopje trapt dan houd die het echt niet hoor! (heb een groot voetje )
pi_6228923
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:40 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

nou nieuwe technologie? dezelfde chip wordt gebruikt, de pre settings zijn wel beter en er kunnen wat extra dingen mee maar niet dingen die ik vaak gebruikt. En het is misschien wel degelijk maar als je met een stelletje kisten tegen zo uitstekend knopje trapt dan houd die het echt niet hoor! (heb een groot voetje )

De gt6 is nieuwer heeft meer funscites en ik denk dat ze die draai knoppen er niet voor niets op hebben gezet en als je met je stoere kisten op die knopjes van je GT-5 stampt zijn ze net zo goed kapot. die gt-6 heet neit voor neits zes, of wil je zeker beweren dat de gt-3 nog weer beter is dat de gt-5???
pi_6228942
Ik heb een Boss MT-2!

Meer heb je niet nodig!

Als je superstoer wilt zijn!

pi_6228968
MAAR ER GAAT NIKS BOVEN ANALOGE SINGLE EFFECTEN IN EEN BUIZENBAK!!!!!!!!!11111
pi_6229123
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:42 schreef LenL het volgende:

[..]

De gt6 is nieuwer heeft meer funscites en ik denk dat ze die draai knoppen er niet voor niets op hebben gezet en als je met je stoere kisten op die knopjes van je GT-5 stampt zijn ze net zo goed kapot. die gt-6 heet neit voor neits zes, of wil je zeker beweren dat de gt-3 nog weer beter is dat de gt-5???

Ik ben echt niet zo'n retro man (rustig maar), Ik heb de gt-6 ook vaak genoeg gehoord en gezien wat je er allemaal mee kan (onze andere gitarist heeft er een) maar als je in de metal speelt dan kan het voorkomen dat er een crowdsurfer op je effectenbak springt. De knoppen van de gt5 steken niet uit waardoor je gewoon minder snel dingen kapot trapt. En als iets een hoger nummer heeft wil nog niet zeggen dat het beter is (kijk maar naar de top 40 )
pi_6229204
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:52 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ik ben echt niet zo'n retro man (rustig maar), Ik heb de gt-6 ook vaak genoeg gehoord en gezien wat je er allemaal mee kan (onze andere gitarist heeft er een) maar als je in de metal speelt dan kan het voorkomen dat er een crowdsurfer op je effectenbak springt. De knoppen van de gt5 steken niet uit waardoor je gewoon minder snel dingen kapot trapt. En als iets een hoger nummer heeft wil nog niet zeggen dat het beter is (kijk maar naar de top 40 )

beter is relatief en dat nummer bij de GT series zegt dus echt wel dat het beter is. de DA/AD decoder van de GT5 is 22 khz ofzo en die van de GT6 24 en zo heeft hij nog veel meer opties. hij IS gewoon beter.
pi_6229262
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:56 schreef LenL het volgende:

[..]

beter is relatief en dat nummer bij de GT series zegt dus echt wel dat het beter is. de DA/AD decoder van de GT5 is 22 khz ofzo en die van de GT6 24 en zo heeft hij nog veel meer opties. hij IS gewoon beter.

Als ik ze naast elkaar zet dan hoor ik weinig verschil en daar draait het toch om. Maargoed, jij hoeft hem niet beter te vinden.
pi_6229344
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:59 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Als ik ze naast elkaar zet dan hoor ik weinig verschil en daar draait het toch om. Maargoed, jij hoeft hem niet beter te vinden.

Het gaat neit om vinden het gaaat gewoon om wat het is man. hou op te zeueren, de gt6 is duurder, heeft betere technologie, meer opties, meer knoppen en hij heeft een betere AD/DA convertor maar hij is neit beter nee
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:04:48 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6229379
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 13:21 schreef _Etter_ het volgende:

Als je presets goed instelt heb je alleen de kleine pedaaltjes nodig. Die gaan niet kapot. Dus ik snap je punt niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 11-10-2002 14:10]

pi_6229434
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:03 schreef LenL het volgende:

[..]

Het gaat neit om vinden het gaaat gewoon om wat het is man. hou op te zeueren, de gt6 is duurder, heeft betere technologie, meer opties, meer knoppen en hij heeft een betere AD/DA convertor maar hij is neit beter nee

Tuurlijk gaat het wel om het vinden en niet om de techniek! Het gaat er toch om welk gitaargeluid JIJ goed vind niet of het een betere techniek is! als iemand een effect wil gebruiken uit de jaren 60 omdat hij dan VIND dat hij een beter geluid hebt dan moet hij dat toch doen?

Dit gaat over (gitaargeluid) smaak en over smaak valt niet te twisten.

pi_6229466
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:07 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Tuurlijk gaat het wel om het vinden en niet om de techniek! Het gaat er toch om welk gitaargeluid JIJ goed vind niet of het een betere techniek is! als iemand een effect wil gebruiken uit de jaren 60 omdat hij dan VIND dat hij een beter geluid hebt dan moet hij dat toch doen?

Dit gaat over (gitaargeluid) smaak en over smaak valt niet te twisten.

Maar jij had het over beter en slechter... en de gt6 is gewoon beter punt uit. en ik kies een (goed) effect uit ded jaren 60 waarschijnlijk over een gt5 of gt6.
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:14:30 #17
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6229587
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:08 schreef LenL het volgende:

[..]

Maar jij had het over beter en slechter... en de gt6 is gewoon beter punt uit. en ik kies een (goed) effect uit ded jaren 60 waarschijnlijk over een gt5 of gt6.

Ik zal ff mezelf quoten: 'die gt6 met die draai knoppen vind ik maar niks, die trap je volgens mij te snel kapot...' VIND IK MAAR NIKS! Dus het was een mening, daar kan jij dus helemaal niks over zeggen. Net zoals ik niks kan zeggen over een DED.
  vrijdag 11 oktober 2002 @ 14:17:39 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_6229609
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:16 schreef _Etter_ het volgende:

[..]

Ik zal ff mezelf quoten: 'die gt6 met die draai knoppen vind ik maar niks, die trap je volgens mij te snel kapot...' VIND IK MAAR NIKS! Dus het was een mening, daar kan jij dus helemaal niks over zeggen. Net zoals ik niks kan zeggen over een DED.

Waarom vind je dat maar nix? Live heb je presets, geen draaiknoppen nodig. What's ur point?
pi_6229628
Een boss DS-1 (distortion)

een boss SD-1 (SuperOverdrive)

en een boss BF-2 (Flanger)

Ik wil alleen nog een Blues Driver erbij (BD-2)

pi_6229650
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:17 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Waarom vind je dat maar nix? Live heb je presets, geen draaiknoppen nodig. What's ur point?

omdat je die draai knoppen te snel kapot trapt, de meest gehoorde klacht over de GT-6
pi_6229678
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:17 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder zei, de draaiknoppen vind ik niet alles (sneller kapot). Tevens is die wel iets groter als de gt5. De gt5 vind ik eigenlijk al te groot En ik hoor weinig verschil in geluid daarom ben ik meer fan van de gt5.
pi_6229876
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 14:19 schreef LenL het volgende:

[..]

omdat je die draai knoppen te snel kapot trapt, de meest gehoorde klacht over de GT-6

goh, sorry hoor dat ik een mening heb..
pi_6232394
-edit: flame-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 11-10-2002 16:10]

vrijdag 11 oktober 2002 @ 17:08:55 #25
32966 Flying_Vee
Toyota Corolla G6R _O_
pi_6233609
Okey dan

Digitech RP3
Morley Pro Series Wah (PWA)
Boss Metal Zone MT-2
Boss Super Over Drive SD-1
Boss Chorus CE-2
Ibanez Fat Cat Distortion FC10
Ibanez Digital Delay DL10 te koop ( niet kopen hoor klinkt niet )
Ibanez Compressor Sustainer CP10

Zo en een heleboel adapters en patch cables

Ps m'n Boss Denoiser heb ik verkocht " Ruist het niet dan Bruist het niet "

"Censuur is de dood van de democratie"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')