abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137705231
Beste fokkers,

Ik heb nu al 3 jaar een aquarium, een koudwater bak met 2 goudvissen (3 en 2 jaar oud) en 2 sluierstaartjes (beide 1 jaar). 1 van die sluierstaartjes groeit wat minder als de ander en blijft soms ook een beetje op de bodem liggen. Maar soms zag ik hem ook weer een paar rondjes zwemmen. Beetje luie vis, kan gebeuren.

De vissen zijn al die tijd vriendelijk met elkaar om gegaan. Ze eten allemaal goed en doen elkaar ook geen kwaad, tot deze week. Ik werd wakker 's ochtends van wat geklots in de bak en ik zag dat de kleine sluierstaart beroofd was van zijn staartje. De oudste goudvis duwde hem een beetje en het sluierstaartje lag zielig in een hoekje. Ik heb m direct apart gezet in een vaas en dacht dat ie snel zou overlijden. Maar nu 2 dagen later leeft ie nog steeds. Hij zwemt een beetje rustig rond voor zover dat gaat zonder staart en schrikt al van de kleinste bewegingen in het water.

Weet iemand of deze vis gaat herstellen? En zo ja, hoelang duurt zoiets ongeveer? Hij eet nog wel en lijkt weer een soort op te knappen, maar het water in de vaas is alweer bijna troebel. Voor ik 'm een apart aquarium geef ben ik wel benieuwd of het uberhaupt nut heeft.

Iemand een idee?

Een foto van de vis, arm beestje :(

pi_137705481
Ik weet wel dat bij zoiets als vinrot er wel herstel plaats kan vinden maar het duurt wel lang dus geduld hebben en uitsluiten of het komt door zoiets als vinrot want dan heb je medicijnen nodig (dierenwinkel bij voorkeur met kennis over aquaria). ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137707092
Goed plan. Ik moet toch al een nieuw plantje halen binnenkort dus gelijk even navragen. Heb de vaas ondertussen maar verschoond en aangekleed met wat steentjes, ik zie het vanzelf wel.
pi_137707427
onhygienisch
5 Ferrari's op videoband!
pi_137715067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Ferrari_Tape het volgende:
onhygienisch
Bedankt voor je nuttige post
pi_137715128
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:33 schreef Vermecelli het volgende:
Goed plan. Ik moet toch al een nieuw plantje halen binnenkort dus gelijk even navragen. Heb de vaas ondertussen maar verschoond en aangekleed met wat steentjes, ik zie het vanzelf wel.
Ik zou niet te lang wachten met dat medicijn, vinrot is behoorlijk agressief en hoe sneller je handelt hoe beter. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137736437
Geen idee hoe lang het duurt maar je zou bij de dierenwinkel langs kunnen gaan? Misschien hebben zij een weerstandverhogend middel want dat is denk ik wel belangrijk...
pi_137736511
Mijn zus heeft een keer Echinaniforce in het water van de vissen gedaan maar ik weer niet in hoeverre dat handig is ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')