Beste fokkers,
Ik heb nu al 3 jaar een aquarium, een koudwater bak met 2 goudvissen (3 en 2 jaar oud) en 2 sluierstaartjes (beide 1 jaar). 1 van die sluierstaartjes groeit wat minder als de ander en blijft soms ook een beetje op de bodem liggen. Maar soms zag ik hem ook weer een paar rondjes zwemmen. Beetje luie vis, kan gebeuren.
De vissen zijn al die tijd vriendelijk met elkaar om gegaan. Ze eten allemaal goed en doen elkaar ook geen kwaad, tot deze week. Ik werd wakker 's ochtends van wat geklots in de bak en ik zag dat de kleine sluierstaart beroofd was van zijn staartje. De oudste goudvis duwde hem een beetje en het sluierstaartje lag zielig in een hoekje. Ik heb m direct apart gezet in een vaas en dacht dat ie snel zou overlijden. Maar nu 2 dagen later leeft ie nog steeds. Hij zwemt een beetje rustig rond voor zover dat gaat zonder staart en schrikt al van de kleinste bewegingen in het water.
Weet iemand of deze vis gaat herstellen? En zo ja, hoelang duurt zoiets ongeveer? Hij eet nog wel en lijkt weer een soort op te knappen, maar het water in de vaas is alweer bijna troebel. Voor ik 'm een apart aquarium geef ben ik wel benieuwd of het uberhaupt nut heeft.
Iemand een idee?
Een foto van de vis, arm beestje