abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:01:13 #1
424039 TheKindOne
Do you like cookies?
pi_137699854
Goeiendag!

Ik ben een jongen van 20 jaar oud , geboren in Vlissingen en nu woonachtig in Heerlen (Zuid-Limburg)...

Ik ben hier wegens omstandigheden wezen wonen bij mijn pa en krijg het hier nou ook niet bepaald naar mijn zin.

Nu heb ik het geniale plan om aankoment schooljaar mijn studie te vervolgen als Assistent manager internationale handel bij Nova college @ Haarlem of bij de Roc van Amsterdam..

de studie begint 1 augustus en ben dus nu al heel enthousiast aan het kijken voor kamers, mijn budget is maximaal 400, ( er valt eventueel na te denken als het nou paar tientjes meer gaat kosten)

Welke school zal ik gaan studeren , het zijn beide dezelfde opleindingen en weet iemand waar ik in deze regio makkelijk aan een kamer kan komen, heeft iemand toevallig een kamer op het oog voor mij wat vanaf juni/juli te huur is?????

Ik hoor het graag van jullie Fokkers want er is teveel keuze en zie dat extra kosten betalen voor reageren op advertenties ook niet zitten :') :X
pi_137700379
Haarlem dus. Kamer vinden in Amsterdam is met jou budget gewoon erg lastig. Ik had het zelfs verdomd moeilijk met 550 euro.
Haarlem is net wat makkelijker maar nog steeds lastig.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:22:51 #3
424039 TheKindOne
Do you like cookies?
pi_137700484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:19 schreef TwisterNederland het volgende:
Haarlem dus. Kamer vinden in Amsterdam is met jou budget gewoon erg lastig. Ik had het zelfs verdomd moeilijk met 550 euro.
Haarlem is net wat makkelijker maar nog steeds lastig.
Hmmm, dacht al dat dat moeilijk ging worden maar het leek me wel kicks om in A''dam te kunnen wonen, gelukkig ligt het lekker bij elkaar, maar nu eerst .... iets kunnen vinden..

weet jij toevallig of het aanbod in die maanden hoog aan huizen is in die regio en dus daadwerkelijk iets te kunne gaan huren????
pi_137700811
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:22 schreef TheKindOne het volgende:

[..]

Hmmm, dacht al dat dat moeilijk ging worden maar het leek me wel kicks om in A''dam te kunnen wonen, gelukkig ligt het lekker bij elkaar, maar nu eerst .... iets kunnen vinden..

weet jij toevallig of het aanbod in die maanden hoog aan huizen is in die regio en dus daadwerkelijk iets te kunne gaan huren????
Als je nou op de hogeschool of universiteit zou studeren zouden je opties al een stuk groter zijn.
Je komt uit Vlissingen dus dan zou met voorrang een kamer krijgen in een campus in Diemen, Osdorp of Noord (Noord is beste keus volgens mij). Maar dat is alleen wanneer je op de universiteit of hogeschool zou studeren.

Het aanbod loopt het hele jaar wel door. Ik heb nou niet echt een piek of dal gemerkt. Je moet er wel rekening mee houden dat er in Amsterdam een kamertekort is dus dat er altijd wel veel gegadigden zijn (lees als in 50-100, soms zelfs meer). In Haarlem ben ik er niet echt bekend mee.
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:36:20 #5
424039 TheKindOne
Do you like cookies?
pi_137701015
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:31 schreef TwisterNederland het volgende:

[..]

Als je nou op de hogeschool of universiteit zou studeren zouden je opties al een stuk groter zijn.
Je komt uit Vlissingen dus dan zou met voorrang een kamer krijgen in een campus in Diemen, Osdorp of Noord (Noord is beste keus volgens mij). Maar dat is alleen wanneer je op de universiteit of hogeschool zou studeren.

Het aanbod loopt het hele jaar wel door. Ik heb nou niet echt een piek of dal gemerkt. Je moet er wel rekening mee houden dat er in Amsterdam een kamertekort is dus dat er altijd wel veel gegadigden zijn (lees als in 50-100, soms zelfs meer). In Haarlem ben ik er niet echt bekend mee.
Ja die hogeschool ervaar ik nu als een toekomstbeeld , nu zit ik dus met mbo en heb ik pech.
Zou echt een drama zijn als ik mn aanmeldingsprocedure van opleiding gereed heb en eigenlijk zou kunnen beginnen, maar dan geen kamer hebben....

Nou ik denk dat ik de zoektocht voort ga zetten de komende maanden , heb gelukkig nog wel even.
Iniedergeval bedankt!
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:36:58 #6
424039 TheKindOne
Do you like cookies?
pi_137701045
Mocht iemand nog wat weten voor mij dan hoor ik het graag :D
pi_137701269
Als limburger kan dit nog wel eens een cultuurshock opleveren trouwens. Beide scholen bestaan uit 50% tokkie en 50% allochtoon.

Maar goed, Haarlem is makkelijker.. Maar Adam en H'lem liggen niet ver van elkaar (20min van cs naar cs).

Weet niet of OV vergoed wordt als mbo-er? Anders kan je beginnen in Hlem te wonen en daarna verder zoeken in Adam.

Maar als je alleen komt te zitten, weet ik niet of Haarlem een goede stad is om te zijn, tenzij je goede aansluiting hebt met wat klasgenootjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 18:45:09 ]
pi_137701413
Vlakbij Nova Haarlem zit ook een InHolland trouwens. Daarom zijn er in de directe buurt van Nova aardig wat kamers te vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 18:44:22 ]
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:47:45 #9
424039 TheKindOne
Do you like cookies?
pi_137701594
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:41 schreef LelijKnap het volgende:
Als limburger kan dit nog wel eens een cultuurshock opleveren trouwens. Beide scholen bestaan uit 50% tokkie en 50% allochtoon.

Maar goed, Haarlem is makkelijker.. Maar Adam en H'lem liggen niet ver van elkaar (20min van cs naar cs).

Weet niet of OV vergoed wordt als mbo-er? Anders kan je beginnen in Hlem te wonen en daarna verder zoeken in Adam.

Maar als je alleen komt te zitten, weet ik niet of Haarlem een goede stad is om te zijn, tenzij je goede aansluiting hebt met wat klasgenootjes.
Leuk dat je t nog ff zegt , de cultuurshock is juist voor mij hier gaande in limburg, ben stedelijk opgegroeit in vlissingen , in Alkmaar gewoont bij mijn vader en dat is mijn mentaliteit, ben recht voor mijn raap en daarnaast ook nog half allochtoon maar voel me een echte kaaskoop.

Maargoed limburg killt mij met dat verziekte eigenwereldje hierzo :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 18:48:47 #10
424039 TheKindOne
Do you like cookies?
pi_137701644
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 18:44 schreef LelijKnap het volgende:
Vlakbij Nova Haarlem zit ook een InHolland trouwens. Daarom zijn er in de directe buurt van Nova aardig wat kamers te vinden.
En OV word vergoed indeed :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')