abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137650377
Hello people,

Je hoort vaak '' liefde moet je niet zoeken maar het gebeurd vanzelf als je het niet verwacht''.
In hoeverre vinden jullie deze stelling waar / niet waar?

Internetdaten wat een vrij grote hype is.. is volgens mij toch echt het opzoeken van liefde, nietwaar?
pi_137650469
Daarom werkt internetdating ook niet
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
pi_137650632
Liefde komt na gewoon zo veel mogelijk mensen ontmoeten. Want er zit er vanzelf een tussen met wie het meer word of kan worden

Liefde word ook overdreven romantisch gemaakt
Het is niet meer en niet minder dan hormonen en feromonen
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_137650749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:11 schreef za18za18 het volgende:
Hello people,

Je hoort vaak '' liefde moet je niet zoeken maar het gebeurd vanzelf als je het niet verwacht''.

Internetdaten wat een vrij grote hype is.. is volgens mij toch echt het opzoeken van liefde, nietwaar?
Ik vind dat je liefde inderdaad niet "hardcore" moet zoeken, maar je kunt best je kansen op het ontmoeten van een liefde vergroten via bijvoorbeeld internetdaten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:21:49 #5
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_137650757
Oke goed opletten bij deze het is nogal verweg gezocht maargoed,

Ik was bij een vriend thuis en zijn zus had een vriendje die woonde in amstelveen.
we hadden niks te doen dus zijn we maar naar amstelveen gegaan om te kijken of daar wat te doen was.
dus vrienden geworden met mensen daar (kwam er normaal nooit)
half jaar later midden in de zomer vakantie werkte ik gemiddeld 60 uur per week dus was altijd doodop in het weekend.
toch maar weer eens naar amstelveen gegaan voor een film en die vrienden van me hadden een meisje uitgenodigd om mee te gaan naar de film.
Ik verwachtte ook niks maar ik was op slag verliefd op dat meisje alleen wist niet of het wederzijds was.
we begonnen wel steeds meer te praten en soms afspreken met wat vrienden erbij om wat leuks te gaan doen.
en alles ging verder vanaf daar.
had het ook nooit verwacht maar om een lang verhaal kort te maken is ze nu al bijna 2 jaar mijn vriendin (beide zijn we 18 nu) en ik had niet verwacht dat ik zo iemand zou ontmoeten en er zoveel van kon houden.
pi_137650827
quote:
17s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef FuryOverkill het volgende:
Oke goed opletten bij deze het is nogal verweg gezocht maargoed, het is nogal een warrig getypt verhaal
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:24:13 #7
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137650843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:18 schreef rhubarbje het volgende:
Liefde word ook overdreven romantisch gemaakt
Het is niet meer en niet minder dan hormonen en feromonen
´Het leven op aarde´ wordt ook altijd zo schromelijk overdreven. Gewoon moleculen en atomen.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:24:17 #8
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_137650846
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef iScream. het volgende:

[..]

ja dat dus :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:26:02 #9
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137650898
quote:
17s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef FuryOverkill het volgende:
we hadden niks te doen dus zijn we maar naar amstelveen gegaan om te kijken of daar wat te doen was.
_O- Dat je van alle plaatsen waarvan je je afvraagt of er wat te doen is... fucking Amstelveen uitkiest. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_137650899
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:21 schreef iScream. het volgende:

[..]

Ik vind dat je liefde inderdaad niet "hardcore" moet zoeken, maar je kunt best je kansen op het ontmoeten van een liefde vergroten via bijvoorbeeld internetdaten.
De nuance hierin lijkt mij wel lastig.. want op het moment dat men inlogt gaat men toch actief ''zoeken''.
Het vergroten van je kansen zou dan opgaan in het geval men zich inschrijft en er verder niet naar omkijkt en wacht totdat anderen haar/hem benaderen (denk ik :')
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:27:59 #11
423873 FuryOverkill
Go hard or go home.
pi_137650957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:26 schreef Silenus het volgende:

[..]

_O- Dat je van alle plaatsen waarvan je je afvraagt of er wat te doen is... fucking Amstelveen uitkiest. :')
in de ronde venen wonen is ook niet denderend, dan is alles beter :')
pi_137651124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:11 schreef za18za18 het volgende:
Hello people,

Dat is grote onzin, als je nooit ergens naartoe gaat, dan vind je echt geen partner
pi_137651170
Het komt niet vanzelf aanwaaien, je moet er wel wat voor doen. Op het meisje afstappen, laten merken dat je interesse hebt, je kansen verhogen om haar nogmaals te spreken en zo. (En andersom, dames mogen ook best wat doen.)

Je moet niet overdrijven, je komt dan kansloos en hopeloos over. En dat ruiken vrouwen.
pi_137651191
quote:
3s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef zarGon het volgende:
Het komt niet vanzelf aanwaaien, je moet er wel wat voor doen. Op het meisje afstappen, laten merken dat je interesse hebt, je kansen verhogen om haar nogmaals te spreken en zo. (En andersom, dames mogen ook best wat doen.)

Je moet niet overdrijven, je komt dan kansloos en hopeloos over. En dat ruiken vrouwen.
Ik ben een vrouw :D
pi_137651200
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:34 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Ik ben een vrouw :D maar ik snap wat je bedoelt.
pi_137651453
Het komt niet aanwaaien, maar echt die-hard op zoek gaan werkt ook niet.

Je loopt er vanzelf tegenaan, in ieder geval zo gaat het bij mij. Er komt vanzelf iemand op je pad terecht waarvan je denkt "dit kan wel eens meer worden". Dan is het aan jezelf om daar werk van te maken. Overigens hoef je niet eens vaak erop uit te gaan in de zin van discotheek/kroeg, zo'n iemand kan je ook vinden in de supermarkt/tijdens hardlopen/sporten/op het werk. Maar dan moet je wel de ballen hebben om diegene aan te spreken op dat moment.

Wat betreft internetdaten.. Ik vind het al niets om dat er meteen zo'n "druk" op ligt. Je weet beide dat je op zoek bent naar een partner, dus zodra je afspreekt (na tig berichten heen en weer waarschijnlijk) is het "nieuwe" er al af. Terwijl dat in mijn ogen juist het leukste is; eerste oogcontact, het op elkaar afstappen, het eerste -flirterige- gesprek, elkaar aftasten. Het zal voor sommigen best werken, internetdaten, ik denk dat het veelal een manier is voor mensen die niet alleen kunnen/willen zijn en daarom hard op zoek gaan.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:41:31 #17
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_137651460
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:26 schreef za18za18 het volgende:

[..]

De nuance hierin lijkt mij wel lastig.. want op het moment dat men inlogt gaat men toch actief ''zoeken''.
Het vergroten van je kansen zou dan opgaan in het geval men zich inschrijft en er verder niet naar omkijkt en wacht totdat anderen haar/hem benaderen (denk ik :')
Dat klopt, maar uiteindelijk is toch iedereen op zoek naar liefde. Of je dat nou in de kroeg doet, in de kerk of via internet, wat maakt het uit, zolang je maar niet hopeloos op zoek bent.
pi_137651561
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:41 schreef iScream. het volgende:

[..]

Dat klopt, maar uiteindelijk is toch iedereen op zoek naar liefde. Of je dat nou in de kroeg doet, in de kerk of via internet, wat maakt het uit, zolang je maar niet hopeloos op zoek bent.
klopt : -)
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:45:25 #19
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_137651608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:41 schreef _Meredith het volgende:

Het zal voor sommigen best werken, internetdaten, ik denk dat het veelal een manier is voor mensen die niet alleen kunnen/willen zijn en daarom hard op zoek gaan.
Mwah, dat is ook niet waar. Het merendeel van de mensen gaat niet op stap, zit niet bij verenigingen waar je snel nieuwe mensen leert kennen etc. Daarnaast heb je nog een grote groep mensen die het lastig vindt om in het echt een onbekend iemand aan te spreken, voor dit soort mensen is denk ik internetdaten wel echt een uitkomst zonder dat er sprake is van het "niet alleen kunnen zijn".

Daarnaast heb je natuurlijk verschillende gradaties van "internetdaten", de mensen op een site als relatieplanet zullen inderdaad harder op zoek zijn naar een relatie dan bijvoorbeeld Tinder/Badoo etc.
pi_137651957
quote:
7s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:45 schreef iScream. het volgende:

[..]

Mwah, dat is ook niet waar. Het merendeel van de mensen gaat niet op stap, zit niet bij verenigingen waar je snel nieuwe mensen leert kennen etc. Daarnaast heb je nog een grote groep mensen die het lastig vindt om in het echt een onbekend iemand aan te spreken, voor dit soort mensen is denk ik internetdaten wel echt een uitkomst zonder dat er sprake is van het "niet alleen kunnen zijn".

Daarnaast heb je natuurlijk verschillende gradaties van "internetdaten", de mensen op een site als relatieplanet zullen inderdaad harder op zoek zijn naar een relatie dan bijvoorbeeld Tinder/Badoo etc.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar gelijkertijd denk ik dan ook dat internetdaten juist voor de groep mensen die het lastig vindt om iemand aan te spreken echt funest is. Vaak kom je bedrogen uit via internetdating, profiel is beter dan werkelijkheid, en doordat je al zoveel berichten heen en weer hebt gestuurd waarin je wel van alles "durfde" te zeggen komt de ander ook flink bedrogen uit zodra je op de eerste ontmoeting merkt dat er niets uitkomt. Ik denk dat het de onzekerheid van de persoon in kwestie deste groter maakt.

Tinder/Badoo noem ik overigens geen internetdaten, dat is puur vleeskeuring.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:59:20 #21
401891 iScream.
Cold as ice!
pi_137652122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:54 schreef _Meredith het volgende:

[..]

Dat is naar de kroeg gaan met het idee iemand te versieren ook :P Het is wel een manier om nieuwe mensen op een luchtige manier te leren kennen.

Het blijft toch grotendeels bepaald door de mindset van de mens achter het internetdaten, je kunt je inschrijven op een site met het doel om je levenspartner binnen 1 jaar te vinden en kindjes te maken, je kunt je op dezelfde site inschrijven met het doel om nieuwe mensen te leren kennen en over de bloemetjes en bijtjes te praten, om zo de vijver waarin je vist te vergroten. Immers, hoe meer mensen je leert kennen, hoe groter de kans dat je iemand tegenkomt die bij je past.
pi_137652193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:54 schreef _Meredith het volgende:

[..]

Ja, daar heb je gelijk in. Maar gelijkertijd denk ik dan ook dat internetdaten juist voor de groep mensen die het lastig vindt om iemand aan te spreken echt funest is. Vaak kom je bedrogen uit via internetdating, profiel is beter dan werkelijkheid, en doordat je al zoveel berichten heen en weer hebt gestuurd waarin je wel van alles "durfde" te zeggen komt de ander ook flink bedrogen uit zodra je op de eerste ontmoeting merkt dat er niets uitkomt. Ik denk dat het de onzekerheid van de persoon in kwestie deste groter maakt.

Daarnaast vind ik dat internetdaten het juist lastiger maakt voor de personen die werkelijkheid iets serieus zoeken. Ik heb weleens verhalen gehoord dat de man in kwestie gewoon niet bereid was om zijn profiel van internet af te halen of het slechts deactiveerde.. allemaal in de hoop dat er wellicht ''iemand beters rondloopt''. Het is een mythe dat aan internetdaten verbonden is... het lijkt alsof je heel veel keuze hebt en de meesten vergelijken dan ook (on)-bewust.. klinkt niet als een stabiele basis.
pi_137652399
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:02 schreef za18za18 het volgende:

[..]

Daarnaast vind ik dat internetdaten het juist lastiger maakt voor de personen die werkelijkheid iets serieus zoeken. Ik heb weleens verhalen gehoord dat de man in kwestie gewoon niet bereid was om zijn profiel van internet af te halen of het slechts deactiveerde.. allemaal in de hoop dat er wellicht ''iemand beters rondloopt''. Het is een mythe dat aan internetdaten verbonden is... het lijkt alsof je heel veel keuze hebt en de meesten vergelijken dan ook (on)-bewust.. klinkt niet als een stabiele basis.
Leuk dat je dit noemt, dit heb ik namelijk zelf ervaren. Ik heb mijn ex-vriend niet via internetdaten ontmoet, maar hij was daar wel mee bezig. De gehele relatie (zo'n 3 jaar) is zijn account niet op non-actief gesteld; ondanks dat ik aangaf dat het overkwam alsof hij bleef rondkeken naar iets beters, omdat hij nog steeds af en toe inlogde onder het mom "nieuwsgierig naar wie mijn profiel heeft bekeken".

Dat was inderdaad geen stabiele basis, het maakt de andere partner onzeker (al zullen mensen vinden dat dat bij diegene zelf ligt) maar ik vind het eigenlijk ook een beetje respectloos.
pi_137652576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:09 schreef _Meredith het volgende:

[..]

Leuk dat je dit noemt, dit heb ik namelijk zelf ervaren. Ik heb mijn ex-vriend niet via internetdaten ontmoet, maar hij was daar wel mee bezig. De gehele relatie (zo'n 3 jaar) is zijn account niet op non-actief gesteld; ondanks dat ik aangaf dat het overkwam alsof hij bleef rondkeken naar iets beters, omdat hij nog steeds af en toe inlogde onder het mom "nieuwsgierig naar wie mijn profiel heeft bekeken".

Dat was inderdaad geen stabiele basis, het maakt de andere partner onzeker (al zullen mensen vinden dat dat bij diegene zelf ligt) maar ik vind het eigenlijk ook een beetje respectloos.
het is ook respectloos, vervelend dat je het meegemaakt heb!
pi_137652605
quote:

quote:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')