Doe een klein proefstukje in een hoekje o.i.d.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:15 schreef dikkedaniel het volgende:
Ik heb mijn huis geschilderd met Flexa witte muurverf Ral 9010.
Nu heb ik een goedkopere variant Sency wit Ral 9010 gekocht om nog wat plekjes bij te werken omdat de Flexa op is. Dat het kwalitatief minder is en minder dekt maakt niet uit.
Zal dit erg veel kleurverschil opleveren of niet?
Kleur is één ding, glans bijvoorbeeld een ander.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef FritsFlits het volgende:
RAL9010 moet ongeacht het merk hetzelfde zin. Merk wel verschil in kwaliteit. De verf van de Karwei en Praxis is minder schadegevoelig dan die van de Action.
Zijn er geen kleurverschillen omdat de verschillende merken uit andere fabrieken komen en dus de samenstelling ietsje anders is?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef FritsFlits het volgende:
RAL9010 moet ongeacht het merk hetzelfde zin. Merk wel verschil in kwaliteit. De verf van de Karwei en Praxis is minder schadegevoelig dan die van de Action.
Theoretisch dezelfde kleur, maar in de praktijk heb je vrijwel altijd kleurverschil.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef FritsFlits het volgende:
Dat dus: maak niet uit welk merk je neemt: risico op klerverschil blijf je houden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Zelfs al is het merk hetzelfde dan kan de kleur nog afwijken als dat blik uit een andere batch komt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |