abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137601266
Ik had een vraagje. Ik woon op de 3e verdieping van een pand in de Pijp van Amsterdam. Ik heb superactief geweldig (nu nog ongecastreerd) katertje (Igor) van 6 maanden oud. Ik wil hem zo graag wat meer ruimte bieden dan alleen mijn kleine appartement. Twee verdiepingen naar beneden aan de achterkant zit een afgesloten binnenplaats. Dat is denk ik ongeveer 6 meter naar beneden. Ik wilde misschien een lange lat met schotjes erop schuin langs het pand naar beneden laten gaan en vastmaken aan mijn vensterbank. Ik kan hem moeilijk in een mandje naar beneden laten zakken :) Heeft iemand hier ervaring mee, is dit gevaarlijk, en hoe doe je dat?
  maandag 10 maart 2014 @ 22:42:06 #2
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
  maandag 10 maart 2014 @ 22:45:56 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137601584
Daar zal je dan toch je onderburen bij moeten betrekken, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137602186
Dat mandje kan makkelijk, moet je hem alleen wel leren dat 'ie er weer in moet kruipen als 'ie naar binnen wil.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:59:07 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_137602276
Het is wel belangrijk dat een kat snel naar zijn veilige plek (huis) kan als er wat is (ruzie bijvoorbeeld) dat kan met een mandje niet. Ik denk dat je je kat dan regelmatig kwijt bent.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 00:08:05 #6
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137604973
Ik ken de situatie aldaar niet, dus kan er weinig over zeggen, maar een kat kan prima 1,5 - 2 meter omhoog en omlaag springen, als 'ie wil. Als je ergens een plateautje kwijt kunt (hoeft niet per se aan het huis), dan zoekt de kat het zelf wel verder uit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137605129
Lange lat met treetjes werkt prima, maar 6 meter is wel veel, dat moet denk ik dan in etappes, zijn er nog andere daken halverwege, of een schuurtje ofzo?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_137607828
Dat zal vast wel kunnen, al komt daar in de praktijk wel iets meer bij kijken denk ik :)

Allereerst:
-Komen er andere appartementen op die binnenplaats uit, zo ja, vinden zij dit ok?
-Vind je verhuurder (ik ga er even van uit dat die ook eigenaar binnenplaats is) dit ok?
-Wat zijn eventuele verhuisplannen voor de toekomst, hebben die ook een buitenmogelijkheid? Soms kan een kat prima wennen aan geen buitenruimte meer, maar dat gaat niet altijd goed.
Dat zijn dingen die ik eerst zeker zou willen weten, je wil liever niet dat Igor gewend is aan naar buiten kunnen en dat dat dan ineens niet meer kan.

Verder:
-Hoe ga je Igor naar binnen/buiten laten? Op commando :+ of met een constructie waarbij je raam altijd open staat maar met planken dicht gebouwd is met een kattenluikje ofzo? Dit is ook iets om over na te denken, sommige katten vinden het prima alleen op bepaalde tijden naar buiten te mogen, maar anderen krijgen er geen genoeg van en kunnen gaan zeuren. Daarnaast zijn er genoeg katten die het liefst buiten/binnen beide als mogelijkheid hebben, dus zou je gemeow kunnen krijgen, buiten, binnen, buiten, binnen. Een ombouw en eigen mogelijkheid om naar buiten te kunnen zou dat verhelpen.
Als je geen ombouw wil maar het raam op aanvraag van Igor open wil zetten, hoe ga je dat doen als je een paar dagen weg bent? Als Igor elke dag even naar buiten mag, kan het zijn dat hij niet zo blij gaat zijn met meerdere dagen binnen en zou dat eventueel problemen kunnen geven. En hoe ga je dat doen als hij het buiten wel best vindt en niet naar binnen wil komen, terwijl jij eigenlijk wil gaan slapen of weg moet?
-Een trappetje zou ik een stuk veiliger maken, dwz goede ruimte om zijn pootjes op te zetten, liefst ruimte om onderweg om te draaien (als ie ergens van schrikt en weer naar binnen wil ipv verder naar beneden) en ik zou dan zelf echt voor een ombouw gaan van gaas. Denk aan gaas in een U vorm over de gehele trap, dit zodat hij niet naar beneden kan vallen. Ja katten zijn over het algemeen lenig enzo, maar een ongelukje is zo gebeurd, van een sullig momentje tot een voorbij vliegend vlindertje, en dan is 6m behoorlijk hoog.
-Hoe ziet die binnenplaats er uit, is die veilig en schoon voor katten, zijn er plekken die Igor als kattenbak zou kunnen gebruiken (daar zullen eventuele onderburen misschien minder blij mee zijn) en kun jij er zelf ook in?

Heel verhaal zo! Het kan natuurlijk best zo zijn dat Igor een katje is wat het allemaal wel prima vindt en braaf komt als je hem roept en accepteert dat ie alleen op bepaalde tijden naar buiten kan, maar dit zijn wel dingen om van tevoren even bij stil te staan denk ik :)
Ik zou hem zeker wel even laten castreren (helemaal voor je hem naar buiten laat), daar issie oud genoeg voor :Y Wil je een makkelijkere oplossing, denk dan eens aan planken in je woning, katten gaan graag de hoogte in en je kan de raarste creaties op je woning loslaten om hem meer ruimte te bieden. Maar van iets simpels zoals een krabpaal naast een kast zodat ie ook op de kast kan worden katten vaak ook al blij :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')