Dat zal vast wel kunnen, al komt daar in de praktijk wel iets meer bij kijken denk ik

Allereerst:
-Komen er andere appartementen op die binnenplaats uit, zo ja, vinden zij dit ok?
-Vind je verhuurder (ik ga er even van uit dat die ook eigenaar binnenplaats is) dit ok?
-Wat zijn eventuele verhuisplannen voor de toekomst, hebben die ook een buitenmogelijkheid? Soms kan een kat prima wennen aan geen buitenruimte meer, maar dat gaat niet altijd goed.
Dat zijn dingen die ik eerst zeker zou willen weten, je wil liever niet dat Igor gewend is aan naar buiten kunnen en dat dat dan ineens niet meer kan.
Verder:
-Hoe ga je Igor naar binnen/buiten laten? Op commando

of met een constructie waarbij je raam altijd open staat maar met planken dicht gebouwd is met een kattenluikje ofzo? Dit is ook iets om over na te denken, sommige katten vinden het prima alleen op bepaalde tijden naar buiten te mogen, maar anderen krijgen er geen genoeg van en kunnen gaan zeuren. Daarnaast zijn er genoeg katten die het liefst buiten/binnen beide als mogelijkheid hebben, dus zou je gemeow kunnen krijgen, buiten, binnen, buiten, binnen. Een ombouw en eigen mogelijkheid om naar buiten te kunnen zou dat verhelpen.
Als je geen ombouw wil maar het raam op aanvraag van Igor open wil zetten, hoe ga je dat doen als je een paar dagen weg bent? Als Igor elke dag even naar buiten mag, kan het zijn dat hij niet zo blij gaat zijn met meerdere dagen binnen en zou dat eventueel problemen kunnen geven. En hoe ga je dat doen als hij het buiten wel best vindt en niet naar binnen wil komen, terwijl jij eigenlijk wil gaan slapen of weg moet?
-Een trappetje zou ik een stuk veiliger maken, dwz goede ruimte om zijn pootjes op te zetten, liefst ruimte om onderweg om te draaien (als ie ergens van schrikt en weer naar binnen wil ipv verder naar beneden) en ik zou dan zelf echt voor een ombouw gaan van gaas. Denk aan gaas in een U vorm over de gehele trap, dit zodat hij niet naar beneden kan vallen. Ja katten zijn over het algemeen lenig enzo, maar een ongelukje is zo gebeurd, van een sullig momentje tot een voorbij vliegend vlindertje, en dan is 6m behoorlijk hoog.
-Hoe ziet die binnenplaats er uit, is die veilig en schoon voor katten, zijn er plekken die Igor als kattenbak zou kunnen gebruiken (daar zullen eventuele onderburen misschien minder blij mee zijn) en kun jij er zelf ook in?
Heel verhaal zo! Het kan natuurlijk best zo zijn dat Igor een katje is wat het allemaal wel prima vindt en braaf komt als je hem roept en accepteert dat ie alleen op bepaalde tijden naar buiten kan, maar dit zijn wel dingen om van tevoren even bij stil te staan denk ik

Ik zou hem zeker wel even laten castreren (helemaal voor je hem naar buiten laat), daar issie oud genoeg voor

Wil je een makkelijkere oplossing, denk dan eens aan planken in je woning, katten gaan graag de hoogte in en je kan de raarste creaties op je woning loslaten om hem meer ruimte te bieden. Maar van iets simpels zoals een krabpaal naast een kast zodat ie ook op de kast kan worden katten vaak ook al blij