abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137572476
Meer mensen die dat wel eens doen?
Ik doe het al jaren zo af en toe (vriesvakje heeft 3 sterren), maar nu las ik toevallig dat alleen 4 sterren goed genoeg is om in te vriezen.
3 sterren (ongeveer -18 graden geloof ik) zou wel goed zijn om al bevroren producten een tijdje in te bewaren.

Nu was ik toch al van plan om een gewone vriezer aan te schaffen ivm de ruimte, maar vroeg het me toch af. Heb namelijk nog wat maaltijden erin zitten. Met brood lijkt het sowieso niet echt een probleem te zijn, maar heb het er nog nooit langer dan een week in bewaard. Daarna droogt het wel wat uit.
  maandag 10 maart 2014 @ 08:54:19 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137572617
Ligt eraan wat je invriest en hoe lang je het daarin bewaart.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:00:29 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_137572686
Je doet het al jaren, dus het gaat prima zo.
Anders had je echt wel gemerkt dat je eten droog of vies werd.
pi_137572978
Ik bewaar het meestal niet langer dan 3 weken ofzo. En altijd maaltijden voor 1 persoon, zoals pasta of stamppot. Misschien is het inderdaad pas een probleem als je het echt maanden wilt bewaren.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:21:33 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_137573006
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 09:19 schreef Crystal86 het volgende:
Ik bewaar het meestal niet langer dan 3 weken ofzo. En altijd maaltijden voor 1 persoon, zoals pasta of stamppot. Misschien is het inderdaad pas een probleem als je het echt maanden wilt bewaren.
Ja, dat denk ik ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_137573440
Jah het probleem is dat het niet koud genoeg is.. ik denk eigenlijk dat als het eenmaal bevroren is hetweinug uitmaakt. Ik denk dat je vooral geen dingen eerst 3 dagen moet laten liggen.. ik heb een 3 sters vriezer met een knop waardoor het tijdelijk een 4 sters wordt. Dat zou betekennen dat het vooral kouder dan -18 moet zijn om in te vriezen, daarna is -18 wel prima.

Steeds vaker merk ik dat de hygiene en voedsel veiligheids eisen ook in de prive keuken worden gepropageerd, maar gewoon goed nadenken en proeven, je kookt niet voor betalende gasten, dus hoeft je minder druk te maken.
pi_137580256
Niet alles geloven wat je leest. :) Als je zegt dat je het al jaren doet en dat het werkt waarom zal je dan afwijken van je eerdere manier van handelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')