Joh ik weet dondersgoed wat, en hoe die dingen zijn..quote:Op maandag 10 maart 2014 11:22 schreef the-it het volgende:
[..]
Afkeur? Die dingen staan er net 2 jaar... Weet niet wat jij je voorstelt bij een container woning, maar krijg het idee dat jij je 1 of andere roestbak voor je ziet
quote:Wooncontainers Damsterdiep blijven staan
GRONINGEN - De wooncontainers voor studenten aan het Damsterdiep in Groningen blijven voorlopig staan. Dat heeft het gemeentebestuur besloten.
Voor het plaatsen van de containers werd in 2005 vrijstelling van het bestemmingsplan verleend, omdat de behoefte aan woonruimte voor studenten groot was. Deze vrijstelling gold tot eind vorig jaar, maar de containers zijn nog steeds nodig. Daarom blijven ze voorlopig staan.
Bron
Omdat dat heel normaal is als de zon de hele dag naar binnen schijnt om de ramen en/of deuren open te zetten zodat de zonnewarmte ook weer naar buiten kan en zich niet binnen ophoopt. In mijn woning met grote ramen op het zuiden was het gistermiddag na 3 uurtjes afwezigheid ook 25,5 graden in de woonkamer. En dat is gewoon een woning met baksteen buitenmuur en pannendak.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom doen ze daar dan allemaal hun ramen/deuren tegen elkaar open.. als ze nergens last van hebben?
Ja en dus heb je er daar ook last van.. anders laat je de ramen wel dicht..?quote:Op maandag 10 maart 2014 12:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Omdat dat heel normaal is als de zon de hele dag naar binnen schijnt om de ramen en/of deuren open te zetten zodat de zonnewarmte ook weer naar buiten kan en zich niet binnen ophoopt. In mijn woning met grote ramen op het zuiden was het gistermiddag na 3 uurtjes afwezigheid ook 25,5 graden in de woonkamer. En dat is gewoon een woning met baksteen buitenmuur en pannendak.
Maar verrek, even de ramen open en het koelde zomaar een paar graden af in korte tijd!
Als de zon erop staat, ja. En dat kun je in een gewoon huis net zo goed hebben.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:19 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja en dus heb je er daar ook last van.. anders laat je de ramen wel dicht..?
(In die containers moet de voor- en achterkant dus tegen elkaar open)
Nee in een gewoon huis is dat veel minder het geval...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de zon erop staat, ja. En dat kun je in een gewoon huis net zo goed hebben.
En je punt was...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:23 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee in een gewoon huis is dat veel minder het geval...
Dat je in zo'n container WEL last hebt van overmatige hitte...quote:
Dan zet 'ie de boel tegen elkaar open.quote:Op maandag 10 maart 2014 12:26 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat je in zo'n container WEL last hebt van overmatige hitte...
(anders lees je even terug ofzo, je maakte het punt zelf....)
Doe niet zo achterlijk irritant mens...quote:Op maandag 10 maart 2014 12:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zet 'ie de boel tegen elkaar open.
Je punt?
dat doe ik nu in mijn nette keurig geisoleerde woning ok? ik hou niet van warm en benauwd. maar ik durf echt wel te claimen dat het in de gimmy niet buitensporig veel warmer was (bij warm weer. duh!) dan nu in mijn nette geisoleerde koopwoning hoor. die containers zijn prima voor studenten om in te leven.quote:Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Waarom doen ze daar dan allemaal hun ramen/deuren tegen elkaar open.. als ze nergens last van hebben?
Ik weet zeker dat je je ramen gister niet tegenover elkaar open moest hebben in je "gewone" woning, terwijl TS het al bloedheet had...quote:Op maandag 10 maart 2014 13:19 schreef simmu het volgende:
[..]
dat doe ik nu in mijn nette keurig geisoleerde woning ok? ik hou niet van warm en benauwd. maar ik durf echt wel te claimen dat het in de gimmy niet buitensporig veel warmer was (bij warm weer. duh!) dan nu in mijn nette geisoleerde koopwoning hoor. die containers zijn prima voor studenten om in te leven.
Wie doet er nou godvernondeju achterlijk irritant!quote:Op maandag 10 maart 2014 12:30 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Doe niet zo achterlijk irritant mens...![]()
Fijn de keuze hebben tussen tocht of hitte is gewoon niet gezond en hoort niet bij het wooncomfort van een woning..
Je punt...?quote:Op maandag 10 maart 2014 13:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie doet er nou godvernondeju achterlijk irritant!
Kerel, je bent vandaag in allerlei topics het opgewonden standje aan het uithangen.quote:
quote:Op maandag 10 maart 2014 13:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kerel, je bent vandaag in allerlei topics het opgewonden standje aan het uithangen.
quote:Op maandag 10 maart 2014 13:27 schreef Lienekien het volgende:
Wie doet er nou godvernondeju achterlijk irritant!
Er jeukt iets in mn bilnaad...quote:Op maandag 10 maart 2014 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gek hè, dat mensen daarop gaan reageren.
jawel, net zoals ik nu boven ook alles open heb? eerlijk gezegd is juist een goed geisoleerde woning vervelender wanneer het warm is, want dat houdt alle warmte vast. maar goed. gaat jij nog lekker ff door met je hele "nee hoor"quote:Op maandag 10 maart 2014 13:24 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat je je ramen gister niet tegenover elkaar open moest hebben in je "gewone" woning, terwijl TS het al bloedheet had...
Eens met je, hier ook alles open lekker frisse lucht erin.quote:Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef simmu het volgende:
[..]
jawel, net zoals ik nu boven ook alles open heb? eerlijk gezegd is juist een goed geisoleerde woning vervelender wanneer het warm is, want dat houdt alle warmte vast. maar goed. gaat jij nog lekker ff door met je hele "nee hoor"
Wat jij wil... je modern geisoleerde woning met een wooncontainer vergelijken gaat niet... niet linksom en niet rechtsom...quote:Op maandag 10 maart 2014 14:41 schreef simmu het volgende:
[..]
jawel, net zoals ik nu boven ook alles open heb? eerlijk gezegd is juist een goed geisoleerde woning vervelender wanneer het warm is, want dat houdt alle warmte vast. maar goed. gaat jij nog lekker ff door met je hele "nee hoor"
Maar hoe koelt dat dan?quote:Op maandag 10 maart 2014 09:09 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Wat dacht je van het systeem van de Dyson.
Aangezien die containers ook gewoon voorzien zijn van de nodige isolatie en dubbel glas, zullen de thermische eigenschappen niet bijzonder verschillen van een meer traditioneel gebouwde woning in dezelfde vorm en met dezelfde ligging ten opzichte van de zon.quote:Op maandag 10 maart 2014 16:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Wat jij wil... je modern geisoleerde woning met een wooncontainer vergelijken gaat niet... niet linksom en niet rechtsom...
Veel plezier en geniet van je dag..
Een stuk staal, hoe je het ook isoleert, word veel sneller- en warmer dan welke andere bouwstof dan ook.. en een traditionele woning, heeft een gewoon pannendak, dus daar is het niet ala minute super heet...quote:Op maandag 10 maart 2014 18:32 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Aangezien die containers ook gewoon voorzien zijn van de nodige isolatie en dubbel glas, zullen de thermische eigenschappen niet bijzonder verschillen van een meer traditioneel gebouwde woning in dezelfde vorm en met dezelfde ligging ten opzichte van de zon.
Goed, je mist een beetje het massa-effect van steen/beton maar feit is dat de warmte gewoon door het raam naar binnen komt en vervolgens in een geïsoleerd en afgesloten hok zit opgesloten. Om dat hok op een meer gelijkmatige temperatuur te houden zijn er 2 opties: Zorgen dat er op zonnige dagen minder zonne-energie binnentreed (zonwering aan de buitenzijde) of zorgen dat je de energie die reeds is binnengetreden ook weer kunt afvoeren (ventilatie). De laatste optie is alleen effectief als de temperatuur van de buitenlucht lager ligt dan de gewenste kamertemperatuur.
Vanmiddag bedroeg de temperatuur bij thuiskomst na anderhalf uur afwezigheid ook alweer 24,5 graden in mijn traditioneel gebouwde woning uit 1960, en de zon was minder krachtig als gisteren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |