Vragen, opmerkingen en commentaar graag in Commentaar op de streamverslagen deel 13. Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op de Streamverslagen van donderdag 10 oktober 2002.
Mustapha: Zo Tinus, jij was blij he, dat je beste maat er uit ging?
Martijn: Ja, ik had beter 3 minuten kunnen wachten. Hij had gezegd dat hij anders een vrijwillige exit zou doen, maar ik weet niet of hij dat meende. Maar ja, ik was blij als ik weg zou moeten, maar ook als ik mocht blijven. En ik dacht het is de live uitzending dus ik schreeuw even 'Twente bedankt'.
Na enige tijd komt Arthur ook naar buiten. Ze bespreken de stemming in de bungalow. Arthur is een beetje boos dat de mensen in de bungalow nu feest zitten te vieren. Hij cijferde zich weg voor de groep en ze laten hem zou vallen, het kan ze geen moer schelen.
Stefan: Nou, bij Daan en Judith zag ik wel tranen.
Arthur: Nou die tover ik ook zo tevoorschijn hoor. Je moet echt over je schouder kijken, ze laten je zo vallen.
0.02 Joyce : Ik wil even duidelijk maken, ik wil niet vergeleken worden met Belgen. Ik ben geen Belg. Dennis blijft er bij dat ik als een Belg praat. Ik zeg geen ge. Judith : Het lijkt er niet op. Ik heb er gewerkt (België). Joyce noemt een snackbar een frituur.
Stream 5
0.05 Buiten. Mustapha : Tinus is ook een halve zool. Stefan : Ik snap het niet. Mustapha tegen Martijn die naar het hek komt : Je was blij hè ? Je beste maat ging weg en je staat te springen (het was dus niet Dennis zoals ik eerder vanavond dacht). Martijn : Hij had gezegd dat hij anders een vrijwillige exit wou. Mustapha : Hij zei dat hij wilde blijven. Martijn : Dat zei hij tegen mij ook. Ik wilde weg en ik wilde blijven. Stefan : Als Daniela weer een sanctie krijgt zitten we met zijn achten.
0.08 Martijn : Ik ga morgen in de dagboekkamer smeken om een kapper. Arthur komt er bij. Stefan : Bram offert zich voor de groep op. Martijn : Dat deed ie ook. Arthur : Hij is een man van het leger. Arthur zegt dat er bij Bram meer vocht in ging dan uit kwam. Stefan : Hij was wel blij dat ie weg ging. Martijn : Hij had het over Bonaire maar ik denk dat hij wilde blijven. Hij dacht te veel aan anderen. Hij moet iets meer aan zichzelf denken. Arthur : Er zijn gewoon personen die daar gebruik van maken. Die zijn straks bezopen. Martijn : Dat geloof ik niet (o.i.d.). Judith en Daniela hebben tranen in hun ogen. Arthur : Dat kan iedereen. Mustapha : Dat zijn krokodillentranen.
0.15 Martijn vertelt dat Daniela vannacht snurkte. Hij legde per ongeluk zijn hand op haar borst. Ze zei, doe niet. Martijn zei, doe jij effen niet.
Op het moment dat ze even ademhaalt neemt Laurens de kans om even te vertellen dat hij ruzie met Stefan heeft gehad.
Joyce neemt weer over door te vertellen dat zij en Ting in Portugal niet goed met elkaar op konden schieten.
Joyce: Ja toch, he Ting? (Tegen Ting die er even bij komt staan.)
(Joyce is iemand die als je tegelijk begint te praten harder gaat praten terwijl ze de eerste twee woorden blijft herhalen. Net zolang tot de ander luistert.)
Joyce vind het jammer dat ze in dit huis niet zo open kan zijn als in Portugal. Ze is namelijk iemand die geen geheimen heeft en in het buitenland kon ze gewoon over haar vrienden en dat soort dingen praten maar dat gaat ze hier niet doen.
Stream 3
0.20 Joyce tegen Laurens : Ik ben blij dat ik de laatste week met Ursula heb gezeten. Ik kan soms heel agressief worden. Ik geef soms een klap in een reflex. Dat had ik veel met Dennis. Dennis en ik hadden een haat liefde relatie. Het ging niet met Ting. Ik had ruzie met haar. Ik zie dat zij veranderd is en dat ik veranderd ben. Daarom ben ik blij dat het nu anders is. Ting komt er vervolgens even bij zitten. Joyce : Twee meisjes uit het buitenland zijn er uit. Ik zal hier lang niet zo open zijn met mijn gesprekken. Er zijn dingen die ik wil dat niet in de publiciteit komen. Ik kon daar veel meer vertellen. Dat vind ik jammer. Laurens : Dat doen wij ook. Uit bescherming. Joyce : Ik heb totaal geen geheimen. Ik moet iets kwijt. Ik kan het niet voor mezelf houden. Wat ik over vrienden ga vertellen wordt mij niet in dank afgenomen. Laurens : Ik ben ook een prater. Dan noem ik gewoon geen namen. Geen situaties uit mijn vriendenkring. Joyce : De aankomst is gefilmd (in Portugal).
Stream 5
0.28 Buiten. Stefan : Vinden jullie het erg dat ik naar binnen ga ? Margriet : Ja. Ik ben eerlijk geworden. Ik heb het hart op mijn tong. Na twee minuten gaat de stream weer naar binnen. Judith, Geesje en Ursula kletsen over Martijn geloof ik. Geesje : Hij leeft helemaal op. Ursula : Van wie is die hond ? Geesje vertelt over de hond en de parkiet.
In de bungalow bespreken Judith en Laurens de nominaties.
Dennis komt er ook bij.
Dennis: Bo en Bram zijn niet mensen waarvan ik dacht dat ze weg zouden gaan. Niemand zou Bram nomineren. Dat doet het publiek dus. Ik denk niet dat er gemanipuleerd wordt met de stemmen. Het is een miljoenenprogramma dat in heel veel landen uitgezonden wordt. Ze kunnen echt niet manipuleren want er zou anders echt wel iemand zijn mond voorbij praten. Ze kunnen wel bepaalde beelden achter elkaar zetten.
Laurens: Het is dus wel zo, we worden 24 uur per dag opgenomen, ze kunnen die beelden zo achter elkaar zetten....
Dennis: Ze hebben Bram neergezet als iemand die naar huis wilde.
Martijn: Nou ik stond net buiten en Arthur zei dat er mensen bij ons zijn die zich nu rotlachen. Dat heel veel mensen nu blij waren... (Iedereen reageert geshockeerd.)
Daniela: Arthur heeft ook gezegd dat Bram heel veel voor mensen gedaan heeft, die daardoor hier nu nog zitten.
Martijn: Ik mocht hem wel.
Laurens: Bram was nog teveel met het leger bezig. Misschien moet hij nog een keer terug gaan als hij wat ouder is.
(Verder gaan ze nu een rondje positief over Bram praten, zal wel door die opmerking van Martijn komen.)
Stream 3
0.47 Op en voor de banken. Joyce : Hoe reageert Mustapha ? Dennis : Hij is heel rustig. Martijn brieft door dat Arthur zei dat anderen gebruik maakten van Bram en dat de tranen van Judith en Daniela niet echt waren. Martijn : Ik heb gezegd dat ik het er niet mee eens ben (o.i.d.). Daniela : Bedankt. Arthur heeft gezegd dat mensen hier dankzij hem zitten. Joyce : Bram was een hele zachte gevoelige jongen. Hij was de eerste die met tranen in zijn ogen stond toen Carmen weg ging.
Mijn pc liep weer eens vast.
1.02 Martijn : Ik zeg eerlijk dat de patat een beetje slap is. Die had iets langer gemoeten. De patat is wel een beetje slap.
Stream 5
1.03 Ursula : Ik maak me zeker niet druk. Ik dacht het zal wel een lange week zijn voor jou. Arthur : Hij is omgevlogen. Als mensen zich druk maken om er uit te gaan maken ze zich drukker om zich te profileren. Ursula : O, dat geloof ik ook best. Arthur : Ik was onzeker. Ursula : Waar was je onzeker van dan ? Arthur : Het was heel veel. Ursula : Ik voel nu al bepaalde dingen nu. Negatief, nee positief, ik heb dat wel vaker, dat je dingen gewoon aanvoelt.
1.07 Ursula : Het is echt super dat we bij elkaar kunnen zitten. Arthur : Het is wel één grote droom. Dus ze hadden een close up van mij en Mustapha ? En toen zat je al in de studio ? Ursula : In de kleine studio boven. Weet ik veel. Het gesprekje van jullie, heel kort. Het is gewoon idioot. Arthur : Er komt zo veel op je af.
Arthur: Daar zitten we dan.
Ursula: Ik met tranen, vanwege mijn lenzen.
Arthur: Goed dat je toch nog een poar leuke doagen hep gehad. Alleen Bram.... Altijd positief, altijd vrolijk, ik snap niet dat Nederland hem heeft weg gestemd. (Arthur geeft haar af en toe een zoen op haar wang.)
Ursula: je gaat je hier wel gedragen he!
Stefan komt er even bij staan.
Stefan: dat is nou wel leuk wat we met die pinda's gedaan hebben, maar hoe krijgen we die mezen hier?
Ursela stelt voor om met stenen te gooien.
Stefan: Ja, we moeten een grote meeuw proberen, dan hebben we wel een pan vol.
Arthur: Nou, dat doe ik niet, want ik ondersteun Stichting Aap.
(Stefan weer weg.)
Arthur: Wat een droom he?
1.24 Quincy komt de slaapkamer in. Jeanette : Ik schrik me rot, in één keer dat beest hier. Steef, niet dat beest op de slaapkamer. Quincy, schat, naar je mand. Margriet : Er zijn nog zo weinig dropjes over. Ik wist dat dat zou gebeuren. Mag het licht uit ? Het licht gaat inderdaad uit. Mustapha met een schorre harde stem : Stefan, blijf van die vrouwen af, slecht voor mijn rep. Mustapha : Ik heb echt heel veel persoonlijkheden. De ene keer komt die boven, dan komt die boven. Ik ben benieuwd wie er morgen weer is.
1.28 Stream naar het woongedeelte. Ursula : Ik ben moe. Het is veel drukker daar. Dan word ik helemaal naar. Arthur zegt dat ze een appel moet eten omdat ze anders met honger wakker wordt. Ursula : Wat zou het mooi zijn om samen in een echt bed te slapen. Dit is niks. Arthur : Dit is echt leuk. Je waardeert het meer als je halverwege de week daar komt. Ursula : Ik voel me tien keer meer op mijn gemak dan in het buitenland. Arthur : Waarom ? Ursula gaat er niet op in. Arthur : Als je geboemel hoort, een treintje, dat zijn de camera's hier achter.
Margriet doet of ze huilt omdat ze geen aandacht krijgt. jeanette blijft Stefan er op wijzen: Kijk nou wat je doet Stefan, kijk nou!
Stefan stapt uiteindelijk uit bed.
Margriet: Maar nou heeft hij geen dekens. Die moet je dus aan je liefje vragen.
Geesje: Ik heb geen extra dekens. (Ze reageert dus als ze haar het liefje van Stefan noemen. )
Mustapha is op dit moment de gangmaker in de slaapkamer. Hij schreeuwt de hele tijd met een zware 'grunt' stem. Hij zegt dat hij verschillende persoonlijkheden heeft. Deze vind hij niet zo aardig.
De stream switched weer naar Ursula en Arthur.
Ursula: Ik zou graag willen dat we samen in een gewoon bed konden slapen. Blijven al die lampen aan hier? Ik voel me hier veel beter dan in Portugal. En mijn moeder die zat mij maar te zoenen en aan mij te trekken.
Arthur: Mijn ouders waren er ook, maar ik heb ze niet gezien. Dat hoorde ik later.
1.37 Geesje : Als we in bed liggen doen we de zender om en we gaan kletsen of we doen ze af en we gaan slapen. Jeanette : Okee, ga verder. Ik ken Joyce niet. Geesje : Het is goed dat ze daar begint. Het past bij haar. Het is zeker geen kampeerder. Het is een dame die houdt van sieraden en mooie kleren. Het is een lieve meid, een beauty. We hebben afgesproken dat ze niet tegen mij gaat schreeuwen omdat ik daar niet tegen kan. Ik ben heel blij voor d'r dat ze met Dennis zit. Martijn daar kon ze ook wel goed mee. Margriet : En ting ? Geesje : Ting zit daar ook ja. Gelach. Geesje : Ting is minder. Margriet : Die groepen gaan ze echt wel door elkaar schudden. Jeanette : Ik wil echt wel een keer met Dennis. Dat lijkt me gezellig. Mustapha : Dan lig jij er al uit. Margriet en Jeanette zeggen dat ze dat geen leuke opmerking vinden. Geesje zegt dat ze haar microfoon af gaat doen. Ze wenst de anderen welterusten. Mustapha met zijn harde stem ineens : Welterusten Big Brother. Margriet : Het lijkt wel op hij wat op heeft. Hou deze maar, deze vind ik wel gezellig. Generaal Moesta vinden we wel leuk. Jeanette : Deze is wel heel leuk. Desnoods geef ik mijn schepje suiker er voor op.
Stream 3
1.47 Ting en Dennis gaan in het bubbelbad buiten zitten.
De streams stoppen.
Joyce en Laurens komen er ook bij zitten terwijl Martijn toekijkt.
Mijn twee uur zitten er op.
21.43 Ting en Dennis in De Zevende Hemel.
22.07 Margriet : Slijmerd. Je bent ook echt bang voor me.
22.35 Scanman, Ursula is niet preuts.
1.13 Een uitgelaten stemming in de arme slaapkamer.
1.23
Arthur als eerste op. Martijn een uur in bad & douche. Daarna een tijdje een serieus gesprek tussen Arthur en Laurens (over Bram?). Daniela in haar eentje in de sportruimte. Laurens aan de bar met o.a. Martijn, en dat zag er ook serieus uit (over Laurens-Bram gesprek?). En daarna Daniela een hele tijd aan het hek met ik geloof Geesje (over de verwijten van gisteren?). En al die tijd lagen Margriet en Jeanette in bed lol te maken.
Meer kan ik er niet van maken.
Ook in de bungalow zijn er een aantal bewoners wakker, Joyce en Laurens, ze hangen aan de bar in hun ochtendjassie en eten wat.
13.02 Dennis komt even kijke en is weer weg. Geesje: Als de zon niet schijnt, dan...Dennis komt terug en brengt een paar dekens. Het zijn geen echte legerkisten, wat Dennis aan heeft.
13.04 Martijn heeft niet zo goed geslapen, hij heeft niet gekotst. Laurens heeft behoorlijk gesnurkt volgens Martijn. Ik lig altijd wakker van een ander zijn gesnurk, zegt Laurens, nu mag ik ook wel eens snurken.
13.05 Die nieuwe in arm (Ursula?) heeft met een ander op een matrasje geslapen. Ging veel door haar hoofd. Laurens vertelt hoe lang hij in arm had gezeten, 11 dagen in arm was zijn langste tijd. Hij vertelt nu dat hij de kapper en de masseur heeft gemist, ook Marco Borsato die er niet was. Hij laat zijn nagels zien, want daar was hij wel bij.
13.08 Er praten nu in rijk verschillende mensen door elkaar. Dennis moet een lange zwarte pruik opdoen van de anderen. Iedereen staat stilzwijgend toe te kijken, hij heeft hem opgehad en meteen weer af.
13.10 Die nieuwe in rijk (Joyce?) heeft de pruik nu op. Net Nana Mouskouri volgens Ting. Daniela is de deuren aan het schoonmaken, ze vertelt Joyce welk kastje van Margriet is. De pruik is opgeruimd. In arm is iemand aan het douchen.
13.12 Reclame
13.14 Arthur en Mus in de kooi bij het fornuis, Quincy loopt erbij rond. Stefan weer klef bij Geesje, hij vertelt haar over zijn reis langs de kust van Belgie, hij wilde alle plaatsen zien. Ik verstond niet hoe lang hij erover heeft gedaan. Mus vindt Q een bungalowhond, hoort hier niet thuis. hij probeert het verwende hondje terug te sturen.
13.17 Stream weer naar Stefan en Geesje, ik heb geen flauw idee waar het over gaat. Kernwoorden zijn: negatief, jezelf herkennen enz. De ouders van Geesje zijn bij haar in Normandie geweest, haar vader is op Curacao geweest, toen ze zolang getrouwd waren heeft haar vader haar moeder meegenomen. Hij wilde haar laten zien waar hij was geweest, nu wil haar moeder dit bij hun doen. Stefan is ook ergens mee heen geweest, ze lieten hem alles zien: kerkje, cafe, drankenzaak. Geesje vraagt belangstellend: Begraafplaatsen? Stefen beaamt dit.
13.21 De nieuwe in arm (Ursula) zit bij Arthur op schoot, ze zingt ik wil geen kinderen. Ze zitten behoorlijk 'verliefd'. Margriet mag zich niet te mooi maken van Arthur. Ook Ting is zich aan het opmaken.
13.24 Als Laurens iets hoort moet hij reageren. Marijn zit in diepe trance bij Carmen (hij lijkt me niet erg gelukkig). De nieuwe arme vraagt of Martijn ook zulke vogels thuis heeft. Meteen krijgt ze een verhaal over hoeveel jonge vogels op kunnen brengen, ca 100 gulden per stuk. Bij een vogeltje had hij ooit es 10 jongen.
13.27 Einde uitzending.
In de kooi zitten Stefan, Geesje en Jeanette te kletsen.
Jea: Ik heb ervaren hoe het was om van iemand te houden.
Het gaat over haar relatie die ze had vlak voor zij het BB huis in ging.
Dat vriendje ging vlak voor zij er in ging samenwonen met een ander, jeanette heeft hem nog wel gesmst. Zij hoopt dat als zij eruit komt dat er weer gewoon een vriendschap kan zijn.
Geesje denkt dat ze de vriendschap niet meer aan moet halen want hij heeft nu een ander.
Arthur komt informeren hoe hij het brood moet maken. Hij wordt geinstrueerd door Stefan.
Geesje gaat door wijze lessen te geven aan Jeanette'
"Als je zandkorrels vast wilt houden, slippen ze tussen je vingers door en als je het los laat blijven ze op je hand liggen" (Is dat wijs of niet!)
Margriet gaat zingen en Jeanette valt in.
Geesje weet wat haar lievelingsgedicht is maar ze weet het niet meer (letterlijk) Alles van Toon Hermans vindt ze mooi, waarop Jeanette zegt: "Toon Hermans was uit de tijd van mijn opa".
Geesje zegt nu spreukjes van Toon.
"Liefde is passie, een passie naar voren en een passie naar achter""
Geesje weet niet of het nu leven of liefde moest zijn en ze verklaart dat je passie moet zien als stapje. (JAJA)
Toch maar even binnen.
Daar zitten Ting, Ursula en Arthur bij elkaar , ook Joyce en Dennis bemoeien zich met het gesprek. Zij praten over Portugal en over de battle van gisteren avond. Ting snapte niets van de redenatie van Martijn en daarom ging ze ook niet juichen. Joyce en Ursula begrepen er ook niets van, ze wisten niet wie er nou voor wie aan het schieten was.
Joyce zegt wel moe te zijn maar ze wil niet op het mooi opgemaakte bedje gaan liggen. Judith zegt haar dat ze dat gewoon kan doen.
"Doen wij ook wel eens, lekker effe ligge".
Binnen legt Judith uit aan Joyce hoe het leven in de bunker is.
Hoeveel matrassen ze hebben en dat de lakens al 40 dagen niet gewassen zijn.
Ja, zegt ze en zelf boodjes bakken. Ze vertelt ook wat je daar te eten krijgt.
Joyce is zo moe dat ze met haar hoofd op de tafel gaat liggen. Judith zegt dat ze beter even kan gaan slapen. Dan praten ze over Carmen, dat die in portugal al wat ziekjes was. Judith vertelt dat Carmen hier keelontsteking kreeg en wel 4 nachten niet had geslapen, alleen overdag een beetje.
Ting vertelt weer dat iedereen op een avond nieuws van thuis kreeg. Ze kregen allemaal foto's van hun familie. Die foto's waren gemaakt in de studio en ze zagen toen dat hun familie's allemaal bij elkaar zaten.
Joyce gaat toch maar even naar bed en vraagt hoelaat er meestal gegeten wordt.
Dat ligt volgens JUdith tussen half zeven en negen uur.
Dennis en Judith praten nu over Bram en zijn exit.
Quincy ligt uitgeteld op de bank te slapen.
Jeanette begint nu al honger te krijgen. Water drinken zegt Margriet.
Ursula vindt het eigenlijk wel smerig die matrassen naar buiten terwijl ze daar 's avonds op moeten liggen. De anderen maken daar niet zo'n punt van.
Joyce is inderdaad op bed gaan liggen. oei het is Laurens die dwars over het bed ligt te slapen. ( Waar is Joyce dan?)
De camera neemt uitgebreid Laurens in beeld.
Moes zit nu ook buiten en hoort Ursula uit.
Arthur vergist zich en zegt dat hij het nooit gehoopt had om hier samen met Ursula te zitten.
De anderen zeggen meteen : "gehoopt, gelooft toch wel?"
Dennis ligt in het bad in de badkamer ( zwembroek aan) en Daniela gaat in haar bikini douchen. Gesprek is niet te verstaan door de lopende kranen.
Arthur wil wel buiten de slaapkamer slapen maar het probleem is dan dat wanneer de bungalowers feest gaan vieren er zoveel herrie is.
Ursula wil het toch wel proberen want die flappen die in de deuropening hangen isoleren ook niet echt.
Geesje vraagt zich nu af waarom Herman Brood dood wilde. Zelf geeft ze het antwoord al : teveel ellende en ziekte.
Alle streams op Dennis in d het bad!!!
De broodjes moeten nog zeven minuten rijzen, antwoord Arthur op de vraag van Jeanette.
Na 1 uur houden mijn streams ermee op Ik ga even proberen er opnieuw in te komen.
Ursula vertelt over haar reizen, ook haar reis naar New York. Een week voor de aanslag op WTC had zij nog boven op de torens gestaan. Toen zij van de aanslag hoorde was ze erg geschrokken. Ze had nog wel foto's gemaakt van de twin towers.
Margriet heeft wel veel belangstelling voor de reisverhalen. Ursula vertelt wat ze allemaal gedaan heeft in New York. Ze was daar ook naar een football wedstrijd geweest, ze snapte er niets van , maar ze ging maar juichen als de rest ook ging juichen.
(Poe, die griet praat wel heel vlug)
Joyce is toch maar niet gaan slapen ( die weet ook niet wat ze wil)
want ze zit weer aan tafel. Ze wil nu een maskertje gaan doen.
Judith: "Ik ga met Quincy wandelen".
Ting gaat de badkamer in voor masker, daar ligt Dennis nog in het bad en Daniela keek niet echt vrolijk toen ze door Ting gestoord werden. Zij loopt echt in haar bh en string te paraderen voor Dennis.
Dennis aait wat over zijn buik en meldt dat hij in een dag al een dikke buik heeft gekregen.
In de bunker zijn ze de tafel aan het dekken ( ziet er toch wel lekker uit)
Iedereen schuift aan en Ursula vraagt hoeveel bolletjes ze mag. "
"vier"zegt Stefan en begint te lachen.
"Even bidden "zegt maargriet, waarop Ursula meteen vraagt of ze dat altijd doen.
"Nee hoor, grapje"zegt Margriet.
Margriet geeft de wat grotere broodjes aan de mannen, want ze vindt dat zij groter zijn dus de grotere broodjes mogen hebben.
Ze genieten van de kaas en de leverworst. Het stuk kaas willen ze in tweeen snijden, want het is een onhandelbaar stuk.
Margriet heft voor vanavond het gehakt uit het vriesvak gehaald.
Laat ze maar lekker eten, ik ga maar eens ergens anders kijken.
JJeezzus daar schrik ik me kapot.
Staat daar iemand met een masker op, gelukkig ze veegt het af , het is Joyce. ( hart bonst in mijn keel)
Dennis ligt het vanuit zijn bad allemaal aan te zien.
Laurens staat onder de douche ( wel naakt ) Ting loopt ook in de badkamer ( dus niet goed voor haar Ting-momentje)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |