Ligt er denk ik ook wel aan of het in een klein dorpje is of in een grote drukke stad.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:04 schreef Sunshine1982 het volgende:
Iemand gedag zeggen op straat; doen jullie dat of niet? Raar of niet?
Waarom? Als je vlak langs iemand loopt zoals net in het paadje, dan is het toch een kleine moeite om wat terug te zeggen?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:07 schreef Fok-it het volgende:
Ligt aan het moment. Begrijp wel dat mensen er niet op reageren
Dit ^^quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:08 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ligt er denk ik ook wel aan of het in een klein dorpje is of in een grote drukke stad.
Misschien dat daar het verschil zit. Ik kom uit een dorp en woon nu in Rotterdamquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:09 schreef Burdie het volgende:
Ligt er aan waar, in ons dorp hier is het heel gebruikelijk om elkaar te groeten, maar in de stad juist helemaal niet.
Ik heb er ook erg aan moeten wennen toen ik in Den Haag ging wonenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Misschien dat daar het verschil zit. Ik kom uit een dorp en woon nu in Rotterdam
Vind ik ook. Maar sommige mensen voelen die behoefte niet.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Waarom? Als je vlak langs iemand loopt zoals net in het paadje, dan is het toch een kleine moeite om wat terug te zeggen?
Ik verwacht minstens een half uur lang gepijpt te worden, maar goed zo ben ik dan weer.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:15 schreef Yi-Long het volgende:
, maar als je elkaar midden in de nacht tegenkomt in een verlaten donkere steeg, dan verwacht ik toch wel een vriendelijke warme knuffel...
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar ik het altijd deed omdat je elkaar altijd wel kent, tenminste van gezicht meestal.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:30 schreef Gewas het volgende:
Ik woon in een van de grote steden en ik vind het heel normaal om mensen te begroeten. Niet overal natuurlijk (zoals gezegd is eerder in dit topic) maar als het rustig op straat is doe ik het altijd.
Woon je in de binnenstad of in een wat rustigere wijk?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 17:32 schreef Rosario het volgende:
[..]
Ik kom oorspronkelijk uit een dorp waar ik het altijd deed omdat je elkaar altijd wel kent, tenminste van gezicht meestal.
Ik woon nu ook in de stad en hier is het me gauw afgeleerd.. Niemand doet dat gewoon, heb ik het idee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |