omdat ze dit keer wél hebben besloten om het te boycottenquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?
Omdat de nederlandse ministers niet het volk vertegenwoordigen.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:16 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Ik keek het Russische nieuws. Maar waaom waren er geen Nederlandse ministers aanwezig? Of waren die er wel?
Oekrains is een officiële taalquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:38 schreef arjan1112 het volgende:
Mja Wikipedia meld... dat in het rusland van de tsaren..
Kleinrussische dialect van de Russische taal"
dus oekrains is een soort limburgs ofzo ?
Wel top hoor - dat je tegen andere zegt dat ze niet zo zwart wit moeten denken. Maar zodra het om het westen gaat dan is je hele retoriek nogal plat en kort door de bocht. Over zwart wit gesproken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 18:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Waarom bouwen die mongolen in amerika eigenlijk niet hun raketjes aan de westkant van hun mainland ipv in europa.
Ga lekker over de zee heen vuren als het er ooit van komt.
Dus het is een soort Afrikaans , of Vlaams zeg maar ?quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef poemojn het volgende:
Genoeg voor dit soort foto's
http://www.nrc.nl/inbeeld(...)-voor-de-moedertaal/
Zelfde oorsprong, maar sinds 18e eeuw een verschillende ontwikkeling. Ongeveer 2/3e van de woorden komt overeen las ik.
quote:KanslozeKutStudent
Ik heb Duitsers het Nederlands ook wel eens als ‘lelijk Duits’ horen typeren. Het gaat hier ook niet direct om een daadwerkelijk linguïstisch verschil tussen de twee talen, maar inderdaad om de identiteit van het Oekraïense volk. Oekraïens was de taal van het verzet tegen de sovjet (en Nazi!) onderdrukking tijdens de tweede wereldoorlog en koude oorlog, en veel belangrijke Oekraïense nationalisten zijn in gevangenschap gesneuveld of moesten onderduiken. Dit volk heeft op het heden het recht niet eens om de archieven in te zien waarin de bronnen die getuigen van deze donkere geschiedenis bewaard worden en dat alleen maar omdat dit blaam kan berokkenen aan de Russen. Het gaat hier ook om een vertegenwoordiging van het volk, het moet daar uiteindelijk toch ook allemaal een democratie voorstellen? 24 procent van de Oekraïner’s spreekt Russisch als moedertaal, dat is an sich best een significant aantal, ook zitten de politieke betrekkingen met Rusland er natuurlijk dik in. Maar, je kunt je, net zoals Kees, afvragen wat er zou gebeuren als we het Nederlands als voertaal binnen ons parlement zouden inwisselen voor Duits of Engels (de Republiek der Nederlanden voerden trouwens politiek in het Frans, als ik mij niet vergis (je maintiendrai), maar toen kon je ook nog lang niet spreken van een gestandaardiseerd Nederlands). Vreemde talen spreken in buitenlandse politiek is niet meer dan noodzakelijk, maar het belang van de nationale belangen, bespreek je het best in de moedertaal.
Nee het is verstandig om je raketten over europa heen te schieten ipv over een stukje zee met de helft in afstand.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:41 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Wel top hoor - dat je tegen andere zegt dat ze niet zo zwart wit moeten denken. Maar zodra het om het westen gaat dan is je hele retoriek nogal plat en kort door de bocht. Over zwart wit gesproken.
Dit ging niet over de inhoudelijke zinloosheid van je post maar de manier waarop je zaken brengt en het feit dat je mensen meent aan te kunnen spreken op dingen waar je zelf in ieder geval niet vies van bent. Polariseren en zwart wit denken.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee het is verstandig om je raketten over europa heen te schieten ipv over een stukje zee met de helft in afstand.
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:47 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit ging niet over de inhoudelijke zinloosheid van je post maar de manier waarop je zaken brengt en het feit dat je mensen meent aan te kunnen spreken op dingen waar je zelf in ieder geval niet vies van bent. Polariseren en zwart wit denken.
Self-proclaimed hero alert.quote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.
voor taalkennis zeker nietquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik meedeed aan de olympische spelen voor niet zwart wit denken was ik nu ook toegejuigt.
Of dat hij van zichzelf denkt dat ie onpartijdig isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:54 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het is al triest genoeg dat hij zichzelf vergelijkt met een echte activist.
Je hoeft niet keer op keer te bewijzen dat realisme niet aan jou beteed isquote:Op zaterdag 8 maart 2014 23:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |