quote:Binnenkort speciale ov-kaart voor toeristen
Toeristen kunnen binnenkort makkelijker met het openbaar vervoer door Nederland reizen. Er komt een proef met een speciale ov-kaart, het Holland Travel Ticket, waarmee ze een dag lang met de trein, bus, tram en metro kunnen.
De kaart komt in twee vormen: met de ene (voor 59 euro) kunnen toeristen op elk gewenst tijdstip reizen, met de tweede (voor 39 euro) pas na de ochtendspits.
De proef was al aangekondigd, maar staatssecretaris Dijksma zegt nu dat de kaart "nog dit kwartaal" verschijnt.
Proef
De kaart komt voor toeristen die het reizen met het Nederlandse openbaar vervoer nu vaak nog ingewikkeld vinden, maar ook niet-toeristen kunnen er gebruik van maken. Over een jaar wordt gekeken of er nog verbeteringen nodig zijn.
Vorig jaar bezochten bijna vijftien miljoen buitenlandse toeristen ons land.
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 19:58 schreef Kansenjongere het volgende:
Het zal inderdaad wel neerkomen op toeristen een poot uitdraaien en ze het gevoel geven dat ze juist voordeliger uit zijn, zoals eerder al bij het Schiphol Service kaartje en het Amsterdam Travel Ticket gebeurde.
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant isquote:Op woensdag 13 april 2016 10:50 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Jammer dat ik inderdaad gelijk heb gekregen.
Vind je? Op www.spoordeelwinkel.nl dumpt NS dagtickets plus een wisselende snack/drankje/uitje voor om en nabij de 20 euro (en anders zijn er de regelmatige acties in combinatie met Blokker, Hema, Albert Heijn et cetera), maar daar hebben toeristen niets aan omdat je alleen mag betalen met iDeal. Om dan nog eens 19 euro extra te gaan lappen, enkel om ook met bus, tram en metro te mogen reizen lijkt me niet echt interessant.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is
Best een redelijke deal als je een lange afstand retour moet reizen en geen kortingskaart hebt.quote:Op woensdag 13 april 2016 10:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Ironisch dat die 39 euro ook voor niet-toeristen interessant is
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?quote:Op woensdag 13 april 2016 17:49 schreef WammesWaggel het volgende:
En die toeristen hebben natuurlijk geen idee van daluren en kopen dus de duurste kaart.
Wel handig want op steeds meer plekken kun je niet meer contant in de bus of tram betalen.
En als dat wel kan zorgen die voor behoorlijk veel oponthoud.
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopenquote:Op woensdag 13 april 2016 17:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De automaten van de NS zullen na 9.00 uur toch geen dagkaarten voor dat tarief meer verkopen? Of zouden toeristen die dagkaarten ook zonder datum kunnen kopen en ze dan alsnog voor gebruik eerst voor een automaat moeten gaan houden om deze te activeren?
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:00 schreef Aether het volgende:
[..]
Ze mogen er eerst voor zorgen dat die automaten credit cards accepteren anders kunnen ze helemaal niets kopen
OK, dan heb ik niet gezegd.quote:Op woensdag 13 april 2016 18:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zou volgens onderstaand bericht sinds 2014 bij 90% van de automaten moeten werken.
http://www.treinreiziger.(...)aartautomaten-146425
quote:Op zaterdag 21 mei 2016 14:29 schreef Paxcon het volgende:
Is er ook een manier om je OV Chipkaart NU met saldo op te waarderen zonder naar zo'n apparaatje te gaan?
Kun je automatisch opwaarderen nu aanzetten en dan gelijk gebruiken?
zo te zien niet..quote:Log in en selecteer de persoonlijke kaart waar u automatisch opladen voor wilt aanvragen. U geeft éénmalig een machtiging via iDEAL door het betalen van ¤ 0,01. Daarna gaat u met uw OV-chipkaart naar een ophaalautomaat en zet u automatisch opladen op uw kaart. Dat kan al een kwartier na de aanvraag.
quote:Privacytoezichthouder moet onderzoek doen naar anoniem reizen met korting
In de beroepszaak tussen de Arnhemmer Michiel Jonker en de Autoriteit Persoonsgegevens heeft de rechter bepaald dat de toezichthouder opnieuw onderzoek moet verrichten naar de mogelijkheid om met korting te reizen op een anonieme ov-chipkaart.
[...]
De heenreis moeten we in de spits, al kennen we dat hier niet in Fryslânquote:Op zaterdag 22 april 2017 20:23 schreef James1988 het volgende:
Ik wou dat ik 'slechts' 33% korting kreeg op busreizen![]()
Misschien heeft de vervoerder op het traject waar jullie op reizen nog wat interessante kaartjes, zoals Eurokaartjes of Dalurendagkaartjes.
Nee, heenreis niet. Moeten we rond 18.00 op stappen.quote:
Je kunt het best bij de vervoerder informeren. Voor de bern hebben ze soms kortingsacties/gratis in de schoolvakanties.quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:46 schreef Poes. het volgende:
[..]
Nee, heenreis niet. Moeten we rond 18.00 op stappen.
Terugreis voor mij alleen plusminus rond 23.00.
Ja dat vermoeden had ik ook al..quote:Op zaterdag 22 april 2017 20:51 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Je kunt het best bij de vervoerder informeren. Voor de bern hebben ze soms kortingsacties/gratis in de schoolvakanties.
Maar je reist te weinig om de abonnementen en kortingkaarten eruit te kunnen halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |