3. Je vriendin duidelijk maken dat je geen 5 meer bent en ze je moeder niet is.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 04:51 schreef Metalfrost het volgende:
Je kan twee dingen doen:
1. je relatievriendin verzekeren dat je je contactvriendin niks vertelt over haar, en de contactvriendin duidelijk maken dat je niet met haar over je relatievriendin wil praten, denk dat dat wel een van de grotere punten zijn waar je relatievriendin bang voor is
2. het contact verbreken met je contactvriendin om zo je relatievriendin gelijk te geven
Ja! Vooral alleen aan jezelf denken, en je vriendin heur gevoelens bagatelliseren of negeren. Hét recept voor een goede relatie, want een relatie heb je immers vooral voor jezelf.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
3. Je vriendin duidelijk maken dat je geen 5 meer bent en ze je moeder niet is.
Behalve natuurlijk als ze een goede reden heeft. Maar dat moet dan wel iets serieus zijn, bijvoorbeeld dat je vriendin door haar verkracht is ofzo. Anders moet ze zich niet aanstellen.
Nee, vooral gelijk gaan toegeven, dat is goed voor de relatie. Okee, ik stelde het inderdaad wat hard, maar ze moet toch echt met een betere reden komen dan 'ik vind haar niet aardig.' Anders zijn de verhoudingen de rest van de relatie totaal scheef.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:32 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ja! Vooral alleen aan jezelf denken, en je vriendin heur gevoelens bagatelliseren of negeren. Hét recept voor een goede relatie, want een relatie heb je immers vooral voor jezelf.
Probeer optie 1 van Metalfrost. Als dat moeizaam gaat, probeer dan bij beide uit te vogelen wat er tussen die twee is gebeurd, misschien is het uit te praten? Als het niet bespreekbaar is voor beide dames, kun je zelf vast wel beoordelen óf je een kant moet kiezen, en zo ja, wiens kant dat is.
Er denkt maar één alleen aan zichzelf en dat is zijn vriendin. Leren leven met mensen die je niet zo mag is deel van het leven. Als je dat niet snapt dat ben je inderdaad geestelijk nog een kind. De vriendengroep van jouw partner heb je nooit voor het kiezen en de vriendin in kwestie is degene die onredelijke eisen stelt.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:32 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Ja! Vooral alleen aan jezelf denken, en je vriendin heur gevoelens bagatelliseren of negeren. Hét recept voor een goede relatie, want een relatie heb je immers vooral voor jezelf.
Zolang je niet weet wat er tussen de twee dames is voorgevallen, is het niet evident dat de vriendin overtrokken reageert. Misschien heeft deze vriendin ooit een vriendje van de relatie in kwestie afgepakt, weten wij veel. Dan zouden haar zorgen toch gegrond zijn?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
Er denkt maar één alleen aan zichzelf en dat is zijn vriendin. Leren leven met mensen die je niet zo mag is deel van het leven. Als je dat niet snapt dat ben je inderdaad geestelijk nog een kind. De vriendengroep van jouw partner heb je nooit voor het kiezen en de vriendin in kwestie is degene die onredelijke eisen stelt.
Zorgen mag ze best hebben, maar zij wil dat TS die ene persoon nooit meer ziet. Dat is van een hele andere orde. Ik zie niet in waarom zij daar iets over te zeggen zou moeten hebben. Dat zij niet mee gaat wanneer die twee wat gaan doen samen moet ze zelf weten, maar TS was al vrienden met die persoon. Waarom zou hij dat moeten beeindigen?quote:Op vrijdag 7 maart 2014 08:49 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Zolang je niet weet wat er tussen de twee dames is voorgevallen, is het niet evident dat de vriendin overtrokken reageert. Misschien heeft deze vriendin ooit een vriendje van de relatie in kwestie afgepakt, weten wij veel. Dan zouden haar zorgen toch gegrond zijn?
Als het niet bespreekbaar is een kant kiezen? Waarom dat nou weer, dan weet hij dus helemaal niet waarover het gaat. En als hij dat wel weet hoeft hij dat ook niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 07:32 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Probeer optie 1 van Metalfrost. Als dat moeizaam gaat, probeer dan bij beide uit te vogelen wat er tussen die twee is gebeurd, misschien is het uit te praten? Als het niet bespreekbaar is voor beide dames, kun je zelf vast wel beoordelen óf je een kant moet kiezen, en zo ja, wiens kant dat is.
Nergens heb ik geopperd dat hij de vriendschap maar klakkeloos moet verbreken. Ik vond alleen de optie die Tja...1986 bood veel te cru en egoïstisch. Zo ook die van zijn relatie, daarom opteerde ik voor het eerste wat Metalfrost postte, met kanttekening.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zorgen mag ze best hebben, maar zij wil dat TS die ene persoon nooit meer ziet. Dat is van een hele andere orde. Ik zie niet in waarom zij daar iets over te zeggen zou moeten hebben. Dat zij niet mee gaat wanneer die twee wat gaan doen samen moet ze zelf weten, maar TS was al vrienden met die persoon. Waarom zou hij dat moeten beeindigen?
Met bespreekbaar bedoel ik in deze, dat de dames (en heer) eens om de tafel gaan zitten om de boel uit te praten of een middenweg te vinden. Als ze beide geen duimbreed willen wijken, moet TS zelf beoordelen of hij daartussen wil blijven schipperen, want telkens ruzie met zijn relatie als hij met die vriendin af wil spreken is toch ook geen optie.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:21 schreef Chai het volgende:
[..]
Als het niet bespreekbaar is een kant kiezen? Waarom dat nou weer, dan weet hij dus helemaal niet waarover het gaat. En als hij dat wel weet hoeft hij dat ook niet.
Ik lees helemaal niet dat hij 'gewone' vriendin al langer kent dan 'relatie' vriendin.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Zorgen mag ze best hebben, maar zij wil dat TS die ene persoon nooit meer ziet. Dat is van een hele andere orde. Ik zie niet in waarom zij daar iets over te zeggen zou moeten hebben. Dat zij niet mee gaat wanneer die twee wat gaan doen samen moet ze zelf weten, maar TS was al vrienden met die persoon. Waarom zou hij dat moeten beeindigen?
Direct de kop indrukken dat gedrag. Als je dat nu niet doet komt het als een boemerang terug in je gezicht.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 04:03 schreef iZAjz het volgende:
Tja, zoals de titel al zegt.
We hebben al een half jaar en ze kan de vriendin niet uit staan aangezien ze een verleden hebben (voordat ik beide kende) en ze wilt zeker niet dat ik haar zie/spreek. Maar het is gewoon een vriendin waar ik goed mee kan praten en ze vertrouwt me ook wat dat betreft wel met veel.
Dit dus. Wie de fuck denkt ze wel niet te zijnquote:Op vrijdag 7 maart 2014 06:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
3. Je vriendin duidelijk maken dat je geen 5 meer bent en ze je moeder niet is.
Aan den lijve ondervondenquote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:58 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit dus. Wie de fuck denkt ze wel niet te zijnBegin van alle ellende als je er aan toe geeft.
Lijkt met niet dat jaloerste gevoelens onderhandelbaar zijn.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 09:27 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Nergens heb ik geopperd dat hij de vriendschap maar klakkeloos moet verbreken. Ik vond alleen de optie die Tja...1986 bood veel te cru en egoïstisch. Zo ook die van zijn relatie, daarom opteerde ik voor het eerste wat Metalfrost postte, met kanttekening.
[..]
Met bespreekbaar bedoel ik in deze, dat de dames (en heer) eens om de tafel gaan zitten om de boel uit te praten of een middenweg te vinden. Als ze beide geen duimbreed willen wijken, moet TS zelf beoordelen of hij daartussen wil blijven schipperen, want telkens ruzie met zijn relatie als hij met die vriendin af wil spreken is toch ook geen optie.
Als TS zijn vriendin een topvriendin is, dan laat TS die andere vanzelf los, omdat hij alles in zijn partner vindt. Of TS geilt stiekem op zijn 'beste vriendin' en vertelt dat niet.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:58 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Dit dus. Wie de fuck denkt ze wel niet te zijnBegin van alle ellende als je er aan toe geeft.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:04 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als TS zijn vriendin een topvriendin is, dan laat TS die andere vanzelf los, omdat hij alles in zijn partner vindt. Of TS geilt stiekem op zijn 'beste vriendin' en vertelt dat niet.
Klopt, dan zijn sociale contacten een aanvullingquote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is dit voor gedachtekronkel.
Als je een goede partner hebt heb je buiten die partner geen sociale contacten meer nodig is eigenlijk wat je zegt?
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 12:08 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt, dan zijn sociale contacten een aanvulling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |