Dat lijkt me een opinie. En in mijn optiek een inschattingsfout.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Grappig, een paar dagen geleden is er nou juist een Russische geschiedenisprofessor ontslagen omdat hij zei dat hij Rusland's politiek niets anders was dan de Anschluss politiek.
Met vriendelijke groet,quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dit alleen al, en berecht waarvoor eigenlijk, hij is gewoon tegen afspraken in gebombardeerd en toen aan het oordeel van gestoorde extremisten overhandigd.
Dit was natuurlijk het plan geweest bij yanukovych, inschattingsfout van het westen dat rusland daar niet op zou reageren, maar het komt ze nogsteeds goed uit want ze kunnen alles toch wel omdraaien met het monopolie op de media.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:36 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Met vriendelijke groet,
Het progressieve Westen.
Goed voorbeeld inderdaad.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:24 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik denk dat als de EU zich terug zou trekken uit de NAVO Rusland zich volledig zou richten op het Oosten. Gezien de afspraken die zijn gemaakt met Rusland na de val van de USSR, zoals het stoppen met uitbreiden van de NAVO of dat NAVO troepen niet verder dan in voormalig DDR zouden worden gestationeerd kun je maar een conclusie trekken. De EU, onder leiding van de VS, is in deze de agressor. De Russische militaire doctrine schrijft dan ook defensieve agressie voor, i.t.t. westerse militaire expansiedrift.
Zucht. Om te beginnen zijn Khadaffi en Sadam door hun eigen volk gelynched. Daarbij is een oorlog, burgeroorlog of revolutie natuurlijk geen rechtzaak. Fijn dat je Georgië noemt. Daar heeft Poeta toch meer mooi 25% van gestolen. En dat doet hij nu weer en dat zal hij blijven doen. En elk volk heeft het recht zich te ontdoen van zelfverrijkende, moordende dictators, ook waren ze eerst gekozen. Zo komen de meeste dictators aan de macht. En helemaal hilarisch dat je hier Morsi aanhaalt want in de Arabische wereld zijn ze juist weer boos om het Westen omdat deze Morsi bleven steunen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:33 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Daar begrijp ik weinig van. Is Khadaffi eerlijk berecht? Saddam Hoessein? Morsi was democratisch gekozen in Egypte, tot het ons even niet uitkwam. En weg was 'ie. We doen nu zaken met een ondemocratisch gekozen leider in Oekraïne. Allemaal aan de hand van de VN? Onze weg van de diplomatiek is een lachwekkende schijnvertoning.
De Russen hebben een vergelijkbare casus gehad met Saakashvili. Maar hebben hem allesbehalve uitgemoord met drones, laten berechten door de dorpsrechtbank of uiteen laten scheuren door opgehitste lokale milities.
[..]
Het Westen is zwak en een schijnbondgenootschap. Wat mij betreft is het niet langer het Westen, maar de Angelsaksische landen en de EU. Waarvan de EU zich prima progressiever kan opstellen richting het Oosten en zich moet losweken van de angstzaaierij en paranoïde koers van de VS en trawanten.
[..]
Contraproductieve, obstinate bewegingen. Bovendien onbetaalbaar.
Oekraine is een verzameling buisiness bonds mbt gas en olie en het reduceren van de economie van rusland. Genoeg reden om het te willen voor europa/vs.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:38 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is geen land, samengeraapt zootje. Wil Europa dat?
Dat ligt in oblast Kiev, in het noorden van Oekraïne.quote:
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:08 schreef Schurkenstaat het volgende:
Zoveel mogelijk informatie opgenomen de afgelopen weken, helaas weinig kunnen reageren. Rusland heeft de afgelopen jaren een aantal dingen aangetoond:
- Gezien de wederzijdse (EU) belangen heeft het aangetoond dat het zonder enige slag of stoot haar invloedssfeer en territorium kan uitbreiden. Het toont zich zelfverzekerder dan ooit lijkt het.
- NAVO is inderdaad een papieren tijger.
- Het dicteert de pijnpunten in MO (goede diplomatieke relatie met Iran, bepalende positie inzake Syrië)
- Hypocrisie en schijnbondgenootschap van Angelsaksische alliantie (Irak, Libië, Afghanistan, drone-operaties, afluistermethodes, steunen dubieuze ondemocratische vazalregeringen als in Egypte, Oekraïne etc.)
- Poetin administratie handelt rationeel en progressief (in de zin van, weinig oorlogstaal en dreigingen, kiezen voor diplomatieke routes) in tegenstelling tot de Westerse tegenhangers (NAVO, VS). Actie-reactie.
Ergo: ze zijn terug op het wereldtoneel. En wat betekent dat voor Nederland en de andere meewaaiers uit de EU? If you can't beat them, join them. Een uitstekende handelsrelatie opbouwen met de Russen en de komende eeuw van elkaar gaan profiteren. Rusland is een steviger slot op de deur dan onze Angelsaksische schijnvrienden.
Bovendien hoeft de EU mijns inziens totaal niet bang te zijn voor geopolitieke aspiraties. De Russen richten zich hooguit op de slavisch orthodoxe gebieden (zoals Oost-Oekraïne), omdat die gebieden zich historisch gezien verwant voelen aan Rusland. Daarbij zal Rusland zich vooral op de expansie van China richten, en traditioneel Japan in het vizier houden.
Het is niet voor niets dat de Krim zich bij Rusland voegt zonder één kogel. Dan wil de bevolking het kennelijk en wordt de wil van het volk eenvoudigweg uitgevoerd. Dat kunnen we niet zeggen van de Westerse interventies in deze wereld.
Win-win voor EU. Kansen.
Herstel van de grenzen van het Russische Rijk en de Sovjet-Unie? Dat soort dingen zijn altijd populair in nationalistische kringen. Al lijkt het me sterk dat ze NAVO-landen aan gaan vallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:22 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Wat zou het belang van Rusland zijn om gebieden in Europa te annexeren?
Lebensraum? Lijkt me niet. Zuiveringen? In dat geval heeft Rusland genoeg aan haar eigen grondgebied, gezien het multiculturele karakter ervan. De discussie is niet eens relevant.
Het domste wat Europa nu kan doen is hoge grenzen optrekken met allerlei (Amerikaans) militair geschut en materieel. Dat zou een offensieve beweging betekenen en in de ogen van de Russen terecht een provocatie. Net zoals dat zogenaamde raketschild tegen " ballistische gevaren uit Iran". Nergens op gebaseerd, provocatief gedrag van paranoïde Europeanen gedicteerd door schijnbondgenoten.
quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Grappig, een paar dagen geleden is er nou juist een Russische geschiedenisprofessor ontslagen omdat hij zei dat hij Rusland's politiek niets anders was dan de Anschluss politiek.
En die Rus heeft natuurlijk volkomen gelijk, komt bekend voor?
[..]
Het verdrag van Saint-Germain (1919) was trouwens een inbreuk op het zelfbeschikkingsrecht van Oostenrijk, gezien het verbod aan Oostenrijk om een (politieke of economische) unie met Duitsland aan te gaan zonder goedkeuring van de Volkenbond.quote:The international response to the Anschluss was publicly moderate. The Times commented that 300 years before, Scotland had joined England as well, and that this event would not really differ much.
Saddam hoessein:quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
Zucht. Om te beginnen zijn KGhadaffi en Sadam door hun eigen volk gelynched.
Europa heeft tot nu toe geen eigen mening.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:38 schreef schvvmert het volgende:
Oekraine is geen land, samengeraapt zootje. Wil Europa dat?
Huntington is dood, dus die heeft geen mening over dit onderwerp.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:35 schreef Schurkenstaat het volgende:
[..]
Dat lijkt me een opinie. En in mijn optiek een inschattingsfout.
Lees liever de werken van prof. Huntington over dit onderwerp. Zeer kundige en verstandige uiteenzetting mbt dit onderwerp.
het is natuurlijk ook een kwestie van zeer gekwetste trost, zelfhaat en zelfmedelijden.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:41 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Herstel van de grenzen van het Russische Rijk en de Sovjet-Unie? Dat soort dingen zijn altijd populair in nationalistische kringen. Al lijkt het me sterk dat ze NAVO-landen aan gaan vallen.
gelukkig. als jij het zegt weet ik zeker dat ik gelijk heb.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Saddam hoessein:
-
"The execution took place at the joint Iraqi-American military base Camp Justice, located in Kazimain, a north-eastern suburb of Baghdad. "
"The Americans wanted to delay the execution by 15 days because they weren't keen on having him executed right away. But during the day [before the execution] the prime minister's office provided all the documents they asked for and the Americans changed their minds when they saw the prime minister was very insistent. Then it was just a case of finalizing the details."
-
Ghadaffi:
http://www.telegraph.co.u(...)ot-in-Las-Vegas.html
Schaam je gvd diep.
Niemand neemt je nu meer serieus als je bovenstaande niet erkent.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
gelukkig. als jij het zegt weet ik zeker dat ik gelijk heb.
Tja, dan kan je Gorbachev de schuld geven, hij geloofde de beloftes van het Westen. Jeltsin werd ook actief gesteund toen hij de rest verkwanselde.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
het is natuurlijk ook een kwestie van zeer gekwetste trost, zelfhaat en zelfmedelijden.
30 jaar geleden nog een wereldmacht met een groot rijk. In rap tempo eerst alles verloren waar ze 80 jaar in hebben geloofd. Toen verloren ze heel wat invloedsgebied. Toen onder Jeltsin waren ze het lachertje van de wereld. En toen de rook optrok bleken ze een totaal achterlijk land te hebben waar ze alleen met verkoop olie en gas iets van konden maken. En ach, dan verdien je je geld maar met de gezworen vijand. En als klap op de appelflap weet je dat je in feite een maffiastaat runt.
En dan kan je ene sportfeestje geven. Iedereen ziet je als de stelende, agressieve oom die zwelgt in het verleden en weet dat de toekomst hem ontglipt is.
En met het laatste restje kracht doe je nog even heel stoer. ik herhaal. Fok him.
hahahaha I rest my case dear Baajguardian. maar ga aub door want ik vind het echt grappig. onschuldig vermaak.quote:Op vrijdag 7 maart 2014 11:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niemand neemt je nu meer serieus als je bovenstaande niet erkent.
Saddam is gehaast geexecuteerd op bevel van de amerikanen, Ghadaffi is door de amerikanen gedrone-bombardeerd en daarna nogeens door de fransen aangevallen met vliegtuigen, en toen aan de rebellen overgelaten. (extremisten van het soort dat normaal gesproken door het westen zelf bevochten werd, maar in libië en syrië overigens ook actief gesteund)
Beiden executies door het westen. F-E-I-T.
twitter:EuromaidanPR twitterde op vrijdag 07-03-2014 om 11:46:57Second ship sunk by Russian troops to block entry to #Donuzlav lake in #Crimea. http://t.co/46YZOyTCQy |PR News reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |