Ik ben ook bezig met een keuken, maar bij mij is juist min. 120cm aaneengesloten vrij keukenblad een eis/wens, ivm werkruimte.quote:Op donderdag 6 maart 2014 22:57 schreef Appelkoek13 het volgende:
Pannen passen dus niet altijd in een 45cm vaatwasser? Ik zou ook nog voor een 60cm kunnen kiezen, dan wordt het aanrechtblad wel 15cm langer.
Gootsteen op het lange stuk is wel een goede tip. Heb het meteen even geschetst. Dan is ook dat lange aanrecht wat onderbroken
De bergruimte wordt dan wel heel erg beperkt denk ik..quote:Op vrijdag 7 maart 2014 10:37 schreef Cathmar het volgende:
Kun je zonder dat kastje boven de koelkast? Dat lijkt me mooier.
En wat denk je van andere bovenkastjes? Wat bredere maar minder hoog, met een klepdeurtje?
Glasplaat wordt achter de kookplaat afgeraden ivm risico op barsten.quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef JantinaGr het volgende:
Als je budget het toelaat, gaan voor meer laden in plaats van kastjes!
Is een glasplaat tegen je wand niets voor je? Beschikbaar in allerlei kleuren uiteraard.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 maart 2014 21:05 schreef Appelkoek13 het volgende:
Er zijn wat punten waar ik niet helemaal tevreden over ben:
- Ik twijfel of ik voldoende ruimte heb naast de wasbak (20 cm tot de koelkast).
Is krap, niet heel praktisch, maar niet onwerkbaar.
- Is het raar om in de onderkasten een plint van 10cm te zetten tussen de koelkast en de kast onder de wasbak? Dan heb ik 10cm meer aanrecht ruimte naast de wasbak. Anders zit er een plint van 10cm in de hoek van de keuken, of aan de rechterkant van de koelkast.
Ik zou er een bredere kast in zetten. Waarom 2x 10cm weggooien als je daar ook kastruimte van kan maken?
- Standaard vaatwassers zijn 60cm, 45cm is voor iemand alleen voldoende lijkt mij. Iemand ervaring met 45 cm vaatwassers? De meeste vaatwassers die ik bekijk zitten rond de 47-49 dB geluid maar is dat storend? iemand ervaring hoe veel dat is?
Valt best mee, is al vrij stil, zoek anders een VW met uitgestelde start, laat je het snachts draaien.
- Ik vind een achterwand of tegeltjes niet mooi, dus wil eigenlijk een gestucte muur hebben. Maar ben wel wat bang dat dat vlek gevoelig is, en ik ieder jaar opnieuw moet verven.
Van die afwasbare tex kan. Sta je alleen wel om de 2 tot 4 jaar te texen. Eventueel kun je een opstaand randje van bladmateriaal maken van ongeveer 10 tot 15cm hoog. Houdt het meeste vuil wel tegen. Ervaring leert dat juist de onderste 10cm muur bij je blad vies wordt (doekje erlangs etc).
- Is het handig om de kookplaat op het uiteinde van de keuken te zetten?
Absoluut niet!
- Wat is een handige hoogte van het werkblad? heb nu 96cm thuis maar vind dat eigenlijk al te laag. (ben zelf 1,88). Een keukenzaak adviseerde mij max. 95cm voor mijn lengte. Zelf denk ik aan 1 meter, maar wil ook niet de fout maken om de keuken te hoog te kiezen, je moet er toch jaren lang mee doen.
Daar is geen goed of fout in of een "vuistregel" dat is puur persoonlijk.
Tip: hoog je werkhoogte nu eens op met boeken/tijdschriften/snijplank. en gewoon door ervaren leren wat voor jou de fijnste hoogte is. Let wel: nu was je wellicht met de hand af. Dit geeft indirect een wens voor een hogere keuken (je duikt elke keer in de spoelbak), je meestgebruikte werkhoogte word namelijk de bodem van je spoelbak. Als je niet meer met de hand afwast ga je je werkblad meer gebruiken en ga je dus meer van die hoogte gebruik maken.
- De hoekkast vind ik echt super handig een "le mans" systeem. Dus die wil ik er zeker in hebben.
Goed idee, niet heel goedkoop maar wel praktisch.
- Brede lades vind ik mooi, en ook praktisch. Dus dat wil ik er eigenlijk ook in.
Zelfde antwoord als hierboven
- Er zit 2 meter aanrecht tussen kookplaat en hoek, Dat lijkt me wat lang, maar als ik alle apparatuur en kasten er in wil kan het niet kleiner.
Hier zie ik juist een mogelijkheid, anders pb me even je mailadres, stuur ik je een tekening door hoe het ook kan.
Wie wil er even met me meedenken?
Bij deze, ik ben zelf namelijk zon enge keukenagrarier (met 2 puntjes op de E)
quote:Op donderdag 6 maart 2014 23:20 schreef JantinaGr het volgende:
Als je budget het toelaat, gaan voor meer laden in plaats van kastjes!
Die versie zonder bovenkasten was meer om even te kijken of dat ook mooi staat. Verder wil ik een dressoir van ongeveer 1,5 meter lang in de woonkamer, daar zou nog wat servies in als het moet. Maar de bedoeling is om het meeste van kookgerei in de keuken te kunnen zetten. Ik woon nu nog bij mijn ouders, dus heb ook nog niet zo veel spullen.quote:Heb je eigenlijk, behalve je keukenkasten nog andere kasten voor voorraad,servies ect?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |