abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138961556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 14:47 schreef gijsman het volgende:
Ze zijn daar in ieder geval hard op weg naar een burgeroorlog
Zelfs dat niet. :)

Oekraïense soldaten lopen nu al over. Denk dat de machtsovername relatief rustig zal verlopen.
  Moderator woensdag 16 april 2014 @ 22:36:45 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_138961915
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 22:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zelfs dat niet. :)

Oekraïense soldaten lopen nu al over. Denk dat de machtsovername relatief rustig zal verlopen.
Dat denk en hoop ik ook.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:25:21 #203
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_138973379
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:44 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat is dat toch met nederlanders die een kant kiezen zonder zich te verdiepen en alle tegenspraak vervolgens zien als verheerlijking.
Als Poetin al wordt bestreden door een mafia, dan is het een onderonsje van mafiosi. Hij is niet voor niets bewonderaar van een van de ergste mafia-staten van de twintigste eeuw, de Sovjet-Unie. Voeg nog wat klassiek Russisch imperialisme toe en je hebt een mafia-staat met antecedenten.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_138973785
quote:
7s.gif Op woensdag 16 april 2014 18:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Turkije, Thailand en Suriname moeten iig blauw en ik denk eigenlijk stiekem Brazilië en Argentinië en Mongolië ook.
Ik zie zelfs Rusland en China niet direct als bondgenoten.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:54:05 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138974193
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik zie zelfs Rusland en China niet direct als bondgenoten.
Laten we voor het gemak er vanuit gaan dat ze zich verbonden voelen in hun klootzakkerigheid. Dat schept een band.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator zaterdag 19 april 2014 @ 13:24:47 #206
249559 crew  Lavenderr
pi_139041486
Er zijn geen belemmeringen om de betrekkingen met het Westen te verbeteren, ondanks de toegenomen spanningen over de crisis in Oekraïne.

Dat heeft de Russische president Vladimir Poetin zaterdag in een televisie-interview gezegd.

Op de vraag of de banden met het Westen tegen het einde van het jaar zullen zijn verbeterd, antwoordde Poetin dat 'dat niet van ons afhangt', meldde persbureau Itar-Tass.

"Ik ben van mening dat er niets is dat normalisatie en normale samenwerking in de weg staat", zei hij.

Poetin zei in het interview verder dat de Russische militairen die tijdens het referendum op het Oekraïense schiereiland de Krim waren, worden onderscheiden.

''Ik denk dat in de nabije toekomst nog niet is vast te stellen wie er op de Krim waren, maar een onderscheiding van de staat krijgen zij natuurlijk sowieso'', aldus Poetin. De president wil de mannen voor hun werk eren, omdat zij de bevolking zouden hebben beveiligd.

Poetin gelooft niet dat de aanwezigheid van militairen de stemming heeft beïnvloed.

http://www.nu.nl/buitenla(...)etin-verbeteren.html
pi_139058670
Voor wie denkt dat de CIA Euromaidan organiseerde

parallellen met omverwerping Ceausescu: http://by-julietbonnay.com/2014/03/how-to-start-a-revolution/
De youtube videos in de link zijn private, maar volledige video is hier te vinden: BNW / [De Kluis] BNW Documentaires #3
  donderdag 24 april 2014 @ 13:00:23 #208
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139211643
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139219644
quote:
:')

Jij mist echt spanning in je leventje he?
pi_139221229
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:10 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Jij een chromosoom voor een normale reactie?
  donderdag 24 april 2014 @ 18:10:31 #211
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139221369
quote:

[..]

:D _O- bitch please :P
scrum weet wel beter :P
  donderdag 24 april 2014 @ 20:41:12 #212
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139227016
"t is echt een schaakspel aan het worden nu.

Wat ik me eigenlijk af vraag is de regio's waar de mensen op de barricades gaan, de PRO-russen wat zijn de aantallen? Hoorde net op het nieuws dat oekrainsche leger een barricade overnemen en weer verder gaan, even later hebben de Pro russen het weer in genomen zodra het leger weer weg is.

Ik snap die pro-russen voor geen meter, kunnen ze niet beter wachten tot er gewoon verkiezingen komen?

Dit is een compleet ander beeld dan toe ik het topic starte want toen ging het er nog om de opstand in Kiev, 't is een mooi zooitje waarbij ik beide kampen wel snap, op de Pro-russen na, die verlangen gewoon bij een oorlog van Russland en Westen.
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 21:53:36 #213
249559 crew  Lavenderr
pi_139230917
Ben toch bang dat het nu snel los gaat.
  donderdag 24 april 2014 @ 22:06:34 #214
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139231626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
Ben toch bang dat het nu snel los gaat.
Dat ziet er wel naar uit!
Maar hoe zal het loslopen straks?
flashback polen 1939
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 22:18:05 #215
249559 crew  Lavenderr
pi_139232227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat ziet er wel naar uit!
Maar hoe zal het loslopen straks?
flashback polen 1939
Brrr. Hoop dat zoiets niet gaat gebeuren.
  Moderator donderdag 24 april 2014 @ 22:18:35 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_139232253
quote:

[..]

Nergens voor nodig dit :N
pi_139240414
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nergens voor nodig dit :N
Die link evengoed niet.
  vrijdag 25 april 2014 @ 02:15:36 #218
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139240646
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 april 2014 01:58 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Die link evengoed niet.
Ik vind het juist zeer relevant in dit topic. aangezien er elk jaar wel zo'n type bommenwerper overvliegt.
Zeker nu er zo veel spanning is tussen het westen en Rusland.

Als je dat niet vind, zeg dat dan gewoon, i.p.v Jij mist echt spanning in je leventje he?

Ik ben electricien! ;) zie topic 9/11 laatste 2 pagina's
pi_139244246
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 02:15 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik vind het juist zeer relevant in dit topic. aangezien er elk jaar wel zo'n type bommenwerper overvliegt.
Zeker nu er zo veel spanning is tussen het westen en Rusland.

Als je dat niet vind, zeg dat dan gewoon, i.p.v Jij mist echt spanning in je leventje he?

Ik ben electricien! ;) zie topic 9/11 laatste 2 pagina's

Ik zou eerder stellen dat het juist niet relevant is omdat het elk jaar gebeurd. Dat het tijdens deze 'spanningen' alsnog gebeurd zegt niet zo bijzonder veel. Vergeet niet: dit topic heeft het over 'aanleiding tot WW3', en is geen algemeen 'Krim of Oekraine' topic.

Maar goed, sorry, *;

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2014 10:29:27 ]
  vrijdag 25 april 2014 @ 11:06:51 #220
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139245287
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 10:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik zou eerder stellen dat het juist niet relevant is omdat het elk jaar gebeurd. Dat het tijdens deze 'spanningen' alsnog gebeurd zegt niet zo bijzonder veel. Vergeet niet: dit topic heeft het over 'aanleiding tot WW3', en is geen algemeen 'Krim of Oekraine' topic.

Maar goed, sorry, *;
Klopt gebeurt vaak, maar omdat de spanning nu toch wel oploopt is het wel toevallig dat ie nu weer over komt vliegen, jaarlijks word deze gespot in de herfst, vandaar ;)

en is al goed *;
pi_139246193
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 11:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Klopt gebeurt vaak, maar omdat de spanning nu toch wel oploopt is het wel toevallig dat ie nu weer over komt vliegen, jaarlijks word deze gespot in de herfst, vandaar ;)

en is al goed *;
Ah, dat ze normaal gesproken in de herfst komen wist ik niet.

Overigens, vandaag wel wat interessante linkjes van dezelfde FP.

Russen 1 km van grens Oekraïne
'Rusland wil WO3 ontketenen'
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 20:44:57 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_139261239
.

Waarnemers gegijzeld in Oekraïne

Gewapende separatisten hebben in de Oost-Oekraïense stad Slavjansk waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) gegijzeld.

Dit heeft het ministerie van Binnenlandse Zaken in Kiev vrijdag gemeld.

Volgens een leider van de pro-Russische separatisten zit er een Oekraïense spion tussen de waarnemers van de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa. Zij zijn staande gehouden met hun bus.

Volgens het Duitse ministerie van Defensie bestaat de groep uit die Duitse militairen, een Duitse tolk en militaire waarnemers uit Tsjechië, Polen, Zweden en Denemarken.

Vrijdag liep de spanning tussen Oekraïne en Rusland nog hoger op. Volgens de Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek is Rusland is uit op het ontketenen van een Derde Wereldoorlog.

Volgens Jatsenjoek wil de Russische president Vladimir Poetin door Oekraïne militair en politiek te bezetten een conflict creëren dat zich over de rest van Europa zal verspreiden, zo meldt persbureau Reuters.

"De Tweede Wereldoorlog is nog niet vergeten door de wereld. Maar Rusland wil de Derde Wereldoorlog nu al beginnen", zei Jatsenjoek. "Pogingen om een militair conflict te beginnen in Oekraïne zullen leiden tot een conflict in heel Europa."

"We doen een oproep aan de internationale gemeenschap tot vereniging en verzet tegen de agressie van Rusland."

Oekraïne heeft het Internationaal Strafhof speciaal gevraagd de laatste fase van het Janoekovitsj-bewind te onderzoeken. Het Oost-Europese land is niet aangesloten bij het ICC. Daarom kan dat nog niets doen aan mogelijke misdaden van het nieuwe bewind of van Russische troepen, zolang Oekraïne geen lid wordt. Op deze mogelijkheid tot 'selectief winkelen' is veel kritiek onder kenners en diplomaten.

http://www.nu.nl/buitenla(...)eld-in-oekraine.html
pi_139263702
Ik vertrouw die Jatlultuitzijnnek echt niet meer, met die vieze opruiende praatjes van hem "Rusland wil een WO3, en we moeten steun hebben van de rest van de Wereld. Die Jatsenjoek wil gewoon zelf een WO3, met Rusland als slachtoffer.
En het Westen gelooft nog steeds in zijn zelf gecreeerde mythe van Oost vs West, en gaat hier nog graag in mee ook. Helemaal vergeten dat het de Russen waren die Hitler in WO2 flink op zijn ballen gegeven hebben. Want daar is de VS mee weggelopen (iets van overwinnaars schrijven de geschiedenis).
Neen, als er een WO3 uitkomt dan ben ik voor Rusland wat er ook gebeurt. Dat zullen ook geen goede gasten zijn, wie wel tegenwoordig, maar het Westen is gewoon boeventuig in schaapsklederen onder het mom van democratie en dat soort onzin meer.
En als het aan de Westelijke landen onderling ligt dat naaien ze elkaar waar ze bij staan. Behalve als er een gezamenlijke vijand is gecreeerd.

Been there, done that..
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  Moderator vrijdag 25 april 2014 @ 21:59:05 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_139263832
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:55 schreef BerjanII het volgende:
Ik vertrouw die Jatlultuitzijnnek echt niet meer, met die vieze opruiende praatjes van hem "Rusland wil een WO3, en we moeten steun hebben van de rest van de Wereld. Die Jatsenjoek wil gewoon zelf een WO3, met Rusland als slachtoffer.
En het Westen gelooft nog steeds in zijn zelf gecreeerde mythe van Oost vs West, en gaat hier nog graag in mee ook. Helemaal vergeten dat het de Russen waren die Hitler in WO2 flink op zijn ballen gegeven hebben. Want daar is de VS mee weggelopen (iets van overwinnaars schrijven de geschiedenis).
Neen, als er een WO3 uitkomt dan ben ik voor Rusland wat er ook gebeurt. Dat zullen ook geen goede gasten zijn, wie wel tegenwoordig, maar het Westen is gewoon boeventuig in schaapsklederen onder het mom van democratie en dat soort onzin meer.
En als het aan de Westelijke landen onderling ligt dat naaien ze elkaar waar ze bij staan. Behalve als er een gezamenlijke vijand is gecreeerd.

Been there, done that..
Heb precies hetzelfde idee bij deze man.
pi_139264158
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 april 2014 21:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb precies hetzelfde idee bij deze man.
Hij kruipt gewoon zwaar in de slachtofferrol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')