abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 maart 2003 @ 18:38:50 #51
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8816753
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:53 schreef MuadDib het volgende:
Hoe kunnen ze dan de BM scene verziekt hebben als ze geen BM zijn?
Dat klopt niet helemaal. De heren van Dimmu Borgir zien zichzelf ondanks alles nog wel als Black Metal band.

Het vreemde is dat Dimmu Borgir op de eerste twee platen veel atmosferischer en rustiger was, en dat de band toen wel als volwaardig lid van de Black Metal gemeenschap werd gezien, en toen de band een harder album maakte dat beter geproduceerd werd en op een groter label uitkwam (ik heb het natuurlijk over "Enthrone..."), de band ineens uitgekotst werd door de Black Metal core.

Het heeft niet met sound te maken, want die werd harder, maar alles met op welk label de band zit en hoeveel (of beter: hoe weinig) cd's ze verkopen.

zondag 2 maart 2003 @ 18:43:38 #52
18413 Summoner
pi_8816846
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat ik me nu afvraag: welke betrokken heeft Dimmu Borgir bij die foute Noorse Blackmetal scene van begin jaren negentig?
Misschien dat iemand mij dat kan vertellen.
Weinig. Heerschappen als Shagrath en Nagash hebben wel een 'true' ( ) Black Metal verleden, maar ik geloof niet dat ze actief mee hebben gedaan aan de criminele actie's en ze zijn zeker niet lid geweest van de beruchte 'Inner Circle'.
pi_8816908
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:43 schreef Summoner het volgende:

[..]

Weinig. Heerschappen als Shagrath en Nagash hebben wel een 'true' ( ) Black Metal verleden, maar ik geloof niet dat ze actief mee hebben gedaan aan de criminele actie's en ze zijn zeker niet lid geweest van de beruchte 'Inner Circle'.

nou ja.. ik vroeg dat omdat een vriendin van mij iemand kent (een Noor) die in die scene van Noorse bands zat... Dimmu Borgir zou er ook wat mee te maken hebben gehad... nou ik vind het wel een beetje vreemd.. die gasten zouden dan behoorlijk jong moeten zijn geweest..
  zondag 2 maart 2003 @ 18:49:59 #54
18413 Summoner
pi_8816977
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
nou ja.. ik vroeg dat omdat een vriendin van mij iemand kent (een Noor) die in die scene van Noorse bands zat... Dimmu Borgir zou er ook wat mee te maken hebben gehad... nou ik vind het wel een beetje vreemd.. die gasten zouden dan behoorlijk jong moeten zijn geweest..
Dat was heel gewoon toen. Varg Vikernes was een jaar of 16 toen hij betrokken raakte bij de Inner Circle en Enslaved's Ivar Bjornson was een jaar of 14 toen hij de eerste opnames maakte met Enslaved! Toen was hij al een gerespecteerd lid van de scene!
  zondag 2 maart 2003 @ 18:51:26 #55
18413 Summoner
pi_8817011
quote:
Op zondag 2 maart 2003 18:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het klopt ook wel, want in die periode werd er fanatiek gecorrespondeerd tussen Black Metal figuren.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:49:40 #56
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_8843478
quote:
Ik vind Dimmu Borgir eens van die bands die het hele ündergroundse" van de black metal verziekt hebben. Er zijn de laatste jaren een boel bands gekomen die de BM scene hebben verziekt...... Neem een voorbeeld aan Bestial Summoning, necroschizma en dergelijke.... das pas black metal. Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
Yup.
Het typische "3 jaar geleden luisterde ik nog naar Korn maar nu naar true blackmetal" gelul.
Altijd amusant, dit soort pubers.
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
  maandag 3 maart 2003 @ 21:56:15 #57
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8843689
quote:
Op zondag 2 maart 2003 07:53 schreef sumerian het volgende:
Hopelijk triggert Nick z'n toms niet meer op de volgende DB.
Wat een vreselijk geluid was dat zeg..
Vind ik ook. En die snare hoeft ook niet getriggerd, gewoon bikkel en alleen bassdrum trigger, meer is niet nodig. Zonder triggers klinkt het ook strak, maar dan natuurlijker. Check die link even naar Old Man's Child topic, daar hoor je Nick zijn laatste drumgeluid. Het klinkt erg vet, maar nog steeds tom triggers... Opzicht is het niet erg storend, maar ik had toch liever zonder triggering gehoord.

Trouwens, als je Dusk And Her Embrace kent van CoF weet je wel hoe kickass zijn toms NIET getriggerd kunnen klinken. Dus, ik snap het niet waarom hij dat doet. Hij kan strak zat spelen zonder triggers. Misschien hoort het bij de Sweedse spirit ofzo Bij zweedse albums hoor je iig heel vaak alles behalve de bekkens getriggerd. (misschien komt het ook omdat vaak dezelfde studio's worden gebruikt)

quote:
das pas black metal. Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
Man, het is 3 maart en jij loopt nog steeds 2 jaar achter. Ga eerst dat laatste album luisteren, dan oordeel je wel anders hoor.

En die hiphop kerel, als je liever hiphop luistert wat doe je dan in dit topic?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-03-2003 23:09]

maandag 3 maart 2003 @ 22:27:21 #58
9613 Seborik
I, Voyager
pi_8844491
quote:
Op maandag 3 maart 2003 21:56 schreef Yokozuna het volgende:
Man, het is 3 maart en jij loopt nog steeds 2 jaar achter. Je hebt het laatste album nieteens gehoord, waarom lul je dan zo dom?

En die hiphop kerel, als je liever hiphop luistert wat doe je dan in dit topic. Ga groente verkopen man!

Yoko let eens op je woorden.
  maandag 3 maart 2003 @ 23:00:25 #59
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8845257
quote:
Op maandag 3 maart 2003 22:27 schreef Seborik het volgende:

[..]

Yoko let eens op je woorden.

Ik maak ze niet voor iets uit.

TMC zit gewoon kortzichtig te doen, absoluut no mercy.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-03-2003 23:05]

maandag 3 maart 2003 @ 23:04:06 #60
9613 Seborik
I, Voyager
pi_8845354
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:00 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik maak ze niet voor iets uit.

TMC zit gewoon kortzichtig te doen, absoluut no mercy!

Kijk dan ook even naar de andere posters hoe die het wel op een fatsoenlijke manier kunnen brengen.
  maandag 3 maart 2003 @ 23:06:00 #61
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8845394
Bijdehant.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-03-2003 23:08]

maandag 3 maart 2003 @ 23:07:33 #62
9613 Seborik
I, Voyager
pi_8845431
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:06 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Maar als ik zeg "ga groenten verkopen man" ben ik degene die het hardst flamet? Vind ik niet.

quote:
Jij bent een dwaas met je stupide 'true' gedachte. De meeste van de bands die die regels bedacht hebben, spelen nu een soort van Black Metal (of zelfs een stijl die helemaal niets meer met Black Metal te maken heeft) die hen volgens de BM regels tot 'gay' en 'traitors' maakt.
Lezen wat er nog meer staat, ipv alleen een loze uitspraak met "lul niet etc.". En als er verder nog commentaar is, dan kan dat in het feedback topic, niet hier.
pi_8845505
Vet cool dat mijn topic is veranderd in een zeik-topic.

Iemand die weet wanneer deze heren weer in Nederland komen?

Die Unheil geschwängerte Nacht zum 19.November 1942 ist hereingebrochen.
Stille liegt über dem Land.
Nur die Stimme aus Moskau hämmert unermüdlich, monoton.
  maandag 3 maart 2003 @ 23:50:14 #64
18413 Summoner
pi_8846594
quote:
Op maandag 3 maart 2003 23:10 schreef Kemania het volgende:
Vet cool dat mijn topic is veranderd in een zeik-topic.
Iemand die weet wanneer deze heren weer in Nederland komen?
Zo eindigen de meeste extreme metal topics.
pi_8846606
Dimmu
pi_8850590
Dimmu Borgir - Absolute Sole Right

dat nummer is zoow bruud echt heerlijk

dinsdag 4 maart 2003 @ 11:09:29 #67
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_8852551
Old Man's Child kan me echt niet boeien. Die muziek doet me werkelijk helemaal niets. Ik heb er wel een nummer van gehoord(met Nick op drums) maar dat deed me niet veel.
Ik vind z'n drumgeluid op V Empire wel gaaf. De toms op Dusk And Her Embrace zijn inderdaad wel gaaf maar daar zijn de bassdrums weer te zacht.
quote:
Misschien hoort het bij de Sweedse spirit ofzo Bij zweedse albums hoor je iig heel vaak alles behalve de bekkens getriggerd. (misschien komt het ook omdat vaak dezelfde studio's worden gebruikt)
Ja inderdaad. In die studio's doen ze dat heel vaak. Vooral toen in de Sunlight Studios(Entombed enzo). Iedereen had hetzelfde drumgeluid. Hiermee heeft die studio ook bijna zichzelf om zeepgeholpen. Hetzelfde verhaal met de Morrissound studio's(Obituary enzo).
Maar het live triggeren is echt gegroeid(volgens mij) sinds de release van Morbid Angel's Entangled In Chaos(live). Daarna begonnen een hoop drummers ineens hun kit helemaal te triggeren.

Die laatste Mayhem klinkt qua drumgeluid gewoon afschuwelijk.
Net als de laatste Morbid Angel.
Ik heb wel eens Nick's Axis pedalen van dichtbij bekeken. Hij heeft dus ook die Sonic Hammers erop zitten..bijna op de uiterste stand..ofwel de afstand tussen klopper en vel is ongeveer 6 cm.
Dus als ie een scheet laat vliegt de klopper al tegen het vel.

Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_8858031
houd ook rekening dat met zo`n snelle muziek dat het gewoon geluidstechnisch veel duidelijker is om met samples en triggers te werken.
pi_8858141
De herinnering die ik heb aan Dimmu Borgir is, is dat ik achter in de zaal in slaap ben gevallen, en dat ik nog nooit met zo'n enorme bak graftakketeringherrie wakker ben geworden... Cool! Hehehe...
  dinsdag 4 maart 2003 @ 14:53:29 #70
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_8859175
Ik vind het gewoon leuke muziek zonder dat ik exact weet welk genre het is... Mag dat ook?
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 4 maart 2003 @ 23:34:34 #71
18413 Summoner
pi_8873251
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:53 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik vind het gewoon leuke muziek zonder dat ik exact weet welk genre het is... Mag dat ook?
foei! topic lezen!
  vrijdag 7 maart 2003 @ 02:28:10 #72
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_8926087
quote:
Op dinsdag 4 maart 2003 14:53 schreef Hooghoudt het volgende:
ik vind het heel knap dat je niet weet genre het is en je het toch leuk vind..... ik zou zeggen luister eens

ik ben nu weer ff aan het genieten

...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 7 maart 2003 @ 02:43:28 #73
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_8926137
Het is niet een van mijn favoriete bands, en hoewel ik meer van 'gewone' nu-metal houd vind ik Dimmu Borgir toch echt een goede band!
Ik heb op het moment alleen Enthroned Darkness Triumphant, maar ik wil Puritanical Euphoric Misantrophia toch ook nog wel zien te krijgen
Miljaar wat een kutkloon!
In utter disgust her husband said "I oughta take a gun and blow yer brains out". She snarled back at him "You haven't got the nerves!". Shot her dead in the bathtub. Fine way to end a married life
  vrijdag 7 maart 2003 @ 02:50:52 #74
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_8926154
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 02:43 schreef mOBSCENE het volgende:
Het is niet een van mijn favoriete bands, en hoewel ik meer van 'gewone' nu-metal houd vind ik Dimmu Borgir toch echt een goede band!
Ik heb op het moment alleen Enthroned Darkness Triumphant, maar ik wil Puritanical Euphoric Misantrophia toch ook nog wel zien te krijgen
dit verschil moet je toch ff uitleggen vrees ik
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
  vrijdag 7 maart 2003 @ 03:16:18 #75
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_8926240
Ik vind Dimmu Borgir een goede band, maar mijn nog net niet zo goed als bijvoorbeeld Marilyn Manson, Skunk Anansie, Nine Inch Nails, Ozzy Osbourne en AC/DC .

Ik bedoel te zeggen dat ik vind dat ze goede muziek maken, dwz. ze bespelen hun instrumenten goed, maar mijn smaak ligt toch meer bij de nu-metal en heavymetal / hardrock.

Miljaar wat een kutkloon!
In utter disgust her husband said "I oughta take a gun and blow yer brains out". She snarled back at him "You haven't got the nerves!". Shot her dead in the bathtub. Fine way to end a married life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')