abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8754317
Dimmu Borgir is wel goed, al vind ik ze de laatste jaren wat minder qua muziek. For All Tid en Stormblĺst (lekkere rauwe blackmetal nog toen ) zijn mijn favoriete cd's, maar Spiritual Black Dimensions is ook wel redelijk. De rest valt (voor mij iig) onder het kopje "Same old, same old"
  donderdag 27 februari 2003 @ 17:03:15 #27
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_8754918
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:14 schreef Markster het volgende:
nep

Stomme "oeh, moet je kijken hoe eng wij zijn"muziek

lol *gaat hier verder niet op reageren*

goed ik vind zelf Dimmu Borgir best leuk, en ik wou even vragen of ze nog meer nummers hebben zoals Sorgens Kammer?
Heb die laatst gehoord namelijk en vond em wel mooi
niet dat ik niet van de hardere nummers hou, ik vind bijvoorbeeld Spellboudn en kings Of The Carnival Creation ook erg leuke nummers.

pi_8755118
Melodieuze black metal is het toch? kheb wel wat nummers gehoord...maar het kan mij niet erg bekoren. Maar black metal is sowiezo niet echt mijn koppie thee.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_8757817
Dimmu Borgir is zeker erg goed. Heb nu drie cd's van ze (Godless Savage Garden, Puritanical Euphoric Misanthropia en Spiritual Black Dimensions) en hoe meer ik ze luister hoe beter ik ze ga vinden. Lang leve mijn vriendin die me Dimmu Borgir voor de eerste keer liet luisteren!
Wees gewoon lekker je zelf
  donderdag 27 februari 2003 @ 22:20:35 #30
20619 Type
O positief...
pi_8761047
Die drums zijn echt heerlijk. Ik ken er niet veel van, maar wat ik ken klinkt lekker.

En dan maakt het me niet uit hoe nep-eng ze zijn

Heerlijk. imho.

"Dance music is just that same silly beat over and over again
and some bloke singing 'We're all free' while you're not. It's stupid."
-Liam Gallagher, Oasis
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:35:22 #31
29429 Dissection
King of all kings
pi_8763037
Dimmu Borgir, de band waar het voor mij allemaal begon met de black metal
Maar blijft toch 1 van de betere bands, vooral de albums stormblast en enthrone darkness thriumphant blijven paradepaardjes voor de black metal....ennuhm, hebben ze nu 2 zangers?????
Maar, nu weer een regel van de "true-list" der black metal:
87. If possible, design the title of your album so that it consists of three completely unrelated words. Dimmu Borgir are the master of this (i.e. Enthrone Darkness Triumphant, Spiritual Black Dimensions, Puritanical Euphoric Misanthropia, Godless Savage Garden) but you may also want to refer to Immortal's "Diabolical Fullmoon Mysticism".
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:37:29 #32
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_8763083
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:55 schreef Yokozuna het volgende:
Nee man, left hand path
Dat is een legendarisch Death Metal album van Entombed.
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:39:38 #33
29429 Dissection
King of all kings
pi_8763146
Devil's path!!!!
Met uhm, sons of satan gather for attack ofzo onder de bandfoto
Ik weet niet meer welke songs erop staan, heb hem wel hier liggen.
De split met old man's child iig
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:40:18 #34
18413 Summoner
pi_8763158
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 16:37 schreef _BR_ het volgende:
Dimmu Borgir is wel goed, al vind ik ze de laatste jaren wat minder qua muziek. For All Tid en Stormblĺst (lekkere rauwe blackmetal nog toen )
Rauwe Black Metal is bijvoorbeeld Darkthrone, Gorgoroth en Judas Iscariot. Ten tijde van "For All Tid" had Dimmu Borgir weliswaar een wat primitiever geluid, maar de muziek was juist melodieuzer en sferischer dan het latere werk.
quote:
zijn mijn favoriete cd's, maar Spiritual Black Dimensions is ook wel redelijk. De rest valt (voor mij iig) onder het kopje "Same old, same old"
Vreemd, ik vond "Puritanical..." juist een verademing, omdat het album zo afweek van de rest van de catalogus. Veel harder, een echt orkest, vettere drums, minder sferisch...
  donderdag 27 februari 2003 @ 23:43:24 #35
18413 Summoner
pi_8763237
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 23:35 schreef Dissection het volgende:
ennuhm, hebben ze nu 2 zangers?????
Technisch gezien niet, maar de (zang)rol van Simen (Vortex) is op het laatste album een grotere rol gaan spelen. Hij zong ook al wat passages op "Spiritual Black Dimensions", maar toen was hij nog niet een vast lid van de band vanwege zijn verantwoordelijkheden in Borknagar.
pi_8802315
dimmu kicks fucking ass!!!

DIMMU BORGIR

zaterdag 1 maart 2003 @ 23:15:44 #37
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_8802663
quote:
Vreemd, ik vond "Puritanical..." juist een verademing, omdat het album zo afweek van de rest van de catalogus. Veel harder, een echt orkest, vettere drums, minder sferisch...
Precies. Fokking hard album, harder dan alle oude shit. Maar dat komt ook deels omdat ze nu een vet goede drummer hebben! En voor Thijs, een goede drummer is niet iemand die alleen kan blastbeaten en dubbelbassen.

Check trouwens het nieuwe album van Old Man's Child! Bestaat voor 2/3 uit Dimmu Borgir leden (Nick Barker en Galder). In dit topic kun je al een nummer downloaden, klinkt zwaar ok! Die Galder weet wel raggen riffjes te schrijven zeg. Lekkere groove!

quote:
Old Man's Child "In Defiance Of Existence" nieuw

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 23:21]

zaterdag 1 maart 2003 @ 23:19:18 #38
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_8802807
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 23:21 schreef Summoner het volgende:

[..]

Misschien, maar ik vind hem juist de minste!!!

Hebben we dus toch niet helemaal dezelfde smaak.

Ja ik vond Spiritual Black Dimensions en Euphoric Puritanical Misanthropia toch de betere albums van dimmu borgir.
Maar aan me naam te zien weet je wel wat ik de ultieme dimmu song blijf vinden.
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:26:25 #39
42858 Stormblast
Executeerd u mij.
pi_8803053
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 22:20 schreef Type het volgende:
Die drums zijn echt heerlijk. Ik ken er niet veel van, maar wat ik ken klinkt lekker.

En dan maakt het me niet uit hoe nep-eng ze zijn

Heerlijk. imho.

Ja vind je het logisch met Nick Barker achter je drumstel.
dan heb je sowieso sterke blastbeats de man is gewoon super.
Turn My Eyes From This World, This Dying Place Is So Absurd.
  zondag 2 maart 2003 @ 07:53:08 #40
36080 sumerian
Ain Elohim
pi_8808496
Hopelijk triggert Nick z'n toms niet meer op de volgende DB.
Wat een vreselijk geluid was dat zeg..
Stay in your desert with your "Allah-u-Akbar", and do not approach our cities;
for horrid is your belief and brutish is your conduct.
Crush antifa.
pi_8808972
Ach ik vind er niet veel aan op stormblast en de 7" ep na.
  zondag 2 maart 2003 @ 12:47:37 #42
18413 Summoner
pi_8810508
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 23:19 schreef Stormblast het volgende:
Ja ik vond Spiritual Black Dimensions en Euphoric Puritanical Misanthropia toch de betere albums van dimmu borgir.
Precies.
quote:
Maar aan me naam te zien weet je wel wat ik de ultieme dimmu song blijf vinden.
Ja, ik vind het ook een van de sterktsten. Als ik die donderslag hoor klaar ik helemaal op.
  zondag 2 maart 2003 @ 13:19:41 #43
43498 TMC
TheGrimReality
pi_8811040
Ik vind Dimmu Borgir eens van die bands die het hele ündergroundse" van de black metal verziekt hebben. Er zijn de laatste jaren een boel bands gekomen die de BM scene hebben verziekt...... Neem een voorbeeld aan Bestial Summoning, necroschizma en dergelijke.... das pas black metal. Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
Deze post werd mede mogelijk gemaakt door www.bloodcountess.net
pi_8811388
Schrijf ze een brief zou ik zeggen, en ik kan wel raden wat ze antwoorden (als ze dat doen)

"we dont fucking care about you"

of iets in die sfeer.

pi_8811693
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:19 schreef TMC het volgende:
Ik vind Dimmu Borgir eens van die bands die het hele ündergroundse" van de black metal verziekt hebben. Er zijn de laatste jaren een boel bands gekomen die de BM scene hebben verziekt...... Neem een voorbeeld aan Bestial Summoning, necroschizma en dergelijke.... das pas black metal. Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
Dimmu maakt een bepaald soort muziek dat een hoop mensen aanspreekt, dat is verzieken? Dus ze hadden deze muziek beter niet kunnen maken om de BM scene ''true'' te houden? HAHA
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  zondag 2 maart 2003 @ 13:53:28 #46
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_8811743
quote:
Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
Hoe kunnen ze dan de BM scene verziekt hebben als ze geen BM zijn?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 2 maart 2003 @ 14:13:22 #47
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_8812159
Liefhebbers?
Nee als ik aan een band wel een hekel heb....
Ik luister nog liever naar hiphop.
pi_8812489
quote:
Het ondergrondse blijft toch wel, dus wat is het probleem
Ik vind Dimmu Borgir erg goed trouwens .
pi_8816108
quote:
ow jee.. dit soort gelul... daar moet je bij mij niet aankomen... alles waar 'true' voor staat verafschuw ik sowieso al... je zult me vast wel haten omdat ik ook naar de simple minds luister. Heerlijk die keyboards!

Maar goed, genoeg gekkigheid,
Ik vond het vroeger wel leuke muziek. Mooie duistere klanken enzo. Kinderachtige teksten (satan will bless your sins) neem je op de koop toe...

Wat ik me nu afvraag: welke betrokken heeft Dimmu Borgir bij die foute Noorse Blackmetal scene van begin jaren negentig?
Misschien dat iemand mij dat kan vertellen.

zondag 2 maart 2003 @ 18:35:05 #50
18413 Summoner
pi_8816686
quote:
Jij bent een dwaas met je stupide 'true' gedachte. De meeste van de bands die die regels bedacht hebben, spelen nu een soort van Black Metal (of zelfs een stijl die helemaal niets meer met Black Metal te maken heeft) die hen volgens de BM regels tot 'gay' en 'traitors' maakt.

Ikzelf ben ook van mening dat de 'echte' Black Metal, dus volgens het originele concept, de naam het meest eer aan doet. Als ik Black Metal wil draaien, zet ik platen op van Darkthrone en Anaal Nathrakh. Maar dat wil niet zeggen dat symfonische Black Metal bands minderwaardig zijn of de originele scene verpesten; die scene bestaat immers nog steeds, er zijn nog steeds bands als Gorgoroth en Darkthrone die volgens de idealen van het originele concept leven. Black Metal als genre is commercieel wat interessanter geworden, en NIET ALLEEN de symfonische, meer melodieuze variant.

Door de moorden begin jaren negentig is de HELE Black Metal scene commercieel interessanter geworden, in die periode was het aantal symfonische, melodieuze bands veel geringer en viel de aandacht van klote-roddelbladen als Kerrang op de grimmige, primitieve Black Metal sound.
Je kunt die nieuwe bands zo veroordelen als je maar wilt, maar de waarheid is dat veel van de muzikanten die de primitieve variant aanhangen, over de jaren wel vrede gevonden hebben met de melodieuze Black Metal beweging. Marduk bijvoorbeeld heeft getoured met Mystic Circle, en een symfonische BM band als Limbonic Art wordt als volwaardig lid van de scene gezien door de meeste Black Metal bands van Noorwegen, waar het allemaal begonnen is.

Dus nokken met het verspreiden van zulke onverlichte gedachten, en wen er maar aan dat symfonische BM bands niet zullen verdwijnen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')