quote:lol *gaat hier verder niet op reageren*
Op donderdag 27 februari 2003 16:14 schreef Markster het volgende:
nepStomme "oeh, moet je kijken hoe eng wij zijn"muziek
goed ik vind zelf Dimmu Borgir best leuk, en ik wou even vragen of ze nog meer nummers hebben zoals Sorgens Kammer?
Heb die laatst gehoord namelijk en vond em wel mooi
niet dat ik niet van de hardere nummers hou, ik vind bijvoorbeeld Spellboudn en kings Of The Carnival Creation ook erg leuke nummers.
En dan maakt het me niet uit hoe nep-eng ze zijn
Heerlijk. imho.
quote:Dat is een legendarisch Death Metal album van Entombed.
Op vrijdag 11 oktober 2002 16:55 schreef Yokozuna het volgende:
Nee man, left hand path
quote:Rauwe Black Metal is bijvoorbeeld Darkthrone, Gorgoroth en Judas Iscariot. Ten tijde van "For All Tid" had Dimmu Borgir weliswaar een wat primitiever geluid, maar de muziek was juist melodieuzer en sferischer dan het latere werk.
Op donderdag 27 februari 2003 16:37 schreef _BR_ het volgende:
Dimmu Borgir is wel goed, al vind ik ze de laatste jaren wat minder qua muziek. For All Tid en Stormblĺst (lekkere rauwe blackmetal nog toen)
quote:Vreemd, ik vond "Puritanical..." juist een verademing, omdat het album zo afweek van de rest van de catalogus. Veel harder, een echt orkest, vettere drums, minder sferisch...
zijn mijn favoriete cd's, maar Spiritual Black Dimensions is ook wel redelijk. De rest valt (voor mij iig) onder het kopje "Same old, same old"
quote:Technisch gezien niet, maar de (zang)rol van Simen (Vortex) is op het laatste album een grotere rol gaan spelen. Hij zong ook al wat passages op "Spiritual Black Dimensions", maar toen was hij nog niet een vast lid van de band vanwege zijn verantwoordelijkheden in Borknagar.
Op donderdag 27 februari 2003 23:35 schreef Dissection het volgende:
ennuhm, hebben ze nu 2 zangers?????
quote:Precies. Fokking hard album, harder dan alle oude shit. Maar dat komt ook deels omdat ze nu een vet goede drummer hebben!
Vreemd, ik vond "Puritanical..." juist een verademing, omdat het album zo afweek van de rest van de catalogus. Veel harder, een echt orkest, vettere drums, minder sferisch...
Check trouwens het nieuwe album van Old Man's Child! Bestaat voor 2/3 uit Dimmu Borgir leden (Nick Barker en Galder). In dit topic kun je al een nummer downloaden, klinkt zwaar ok! Die Galder weet wel raggen riffjes te schrijven zeg. Lekkere groove!
quote:
Old Man's Child "In Defiance Of Existence" nieuw
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-03-2003 23:21]
quote:Ja ik vond Spiritual Black Dimensions en Euphoric Puritanical Misanthropia toch de betere albums van dimmu borgir.
Op donderdag 10 oktober 2002 23:21 schreef Summoner het volgende:[..]
Misschien, maar ik vind hem juist de minste!!!
Hebben we dus toch niet helemaal dezelfde smaak.
quote:Ja vind je het logisch met Nick Barker achter je drumstel.
Op donderdag 27 februari 2003 22:20 schreef Type het volgende:
Die drums zijn echt heerlijk. Ik ken er niet veel van, maar wat ik ken klinkt lekker.En dan maakt het me niet uit hoe nep-eng ze zijn
Heerlijk. imho.
quote:Precies.
Op zaterdag 1 maart 2003 23:19 schreef Stormblast het volgende:
Ja ik vond Spiritual Black Dimensions en Euphoric Puritanical Misanthropia toch de betere albums van dimmu borgir.
quote:Ja, ik vind het ook een van de sterktsten. Als ik die donderslag hoor klaar ik helemaal op.
Maar aan me naam te zien weet je wel wat ik de ultieme dimmu song blijf vinden.
"we dont fucking care about you"
of iets in die sfeer.
quote:
Op zondag 2 maart 2003 13:19 schreef TMC het volgende:
Ik vind Dimmu Borgir eens van die bands die het hele ündergroundse" van de black metal verziekt hebben. Er zijn de laatste jaren een boel bands gekomen die de BM scene hebben verziekt...... Neem een voorbeeld aan Bestial Summoning, necroschizma en dergelijke.... das pas black metal. Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
quote:Hoe kunnen ze dan de BM scene verziekt hebben als ze geen BM zijn?
Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
quote:Het ondergrondse blijft toch wel, dus wat is het probleem
Ik vind Dimmu Borgir eens van die bands die het hele ündergroundse" van de black metal verziekt hebben. Er zijn de laatste jaren een boel bands gekomen die de BM scene hebben verziekt...... Neem een voorbeeld aan Bestial Summoning, necroschizma en dergelijke.... das pas black metal. Die kltoe harmonische klere keyboards enzo is gewoon geen BM!
quote:ow jee.. dit soort gelul... daar moet je bij mij niet aankomen... alles waar 'true' voor staat verafschuw ik sowieso al... je zult me vast wel haten omdat ik ook naar de simple minds luister. Heerlijk die keyboards!
Maar goed, genoeg gekkigheid,
Ik vond het vroeger wel leuke muziek. Mooie duistere klanken enzo. Kinderachtige teksten (satan will bless your sins) neem je op de koop toe...
Wat ik me nu afvraag: welke betrokken heeft Dimmu Borgir bij die foute Noorse Blackmetal scene van begin jaren negentig?
Misschien dat iemand mij dat kan vertellen.
quote:Jij bent een dwaas met je stupide 'true' gedachte. De meeste van de bands die die regels bedacht hebben, spelen nu een soort van Black Metal (of zelfs een stijl die helemaal niets meer met Black Metal te maken heeft) die hen volgens de BM regels tot 'gay' en 'traitors' maakt.
Ikzelf ben ook van mening dat de 'echte' Black Metal, dus volgens het originele concept, de naam het meest eer aan doet. Als ik Black Metal wil draaien, zet ik platen op van Darkthrone en Anaal Nathrakh. Maar dat wil niet zeggen dat symfonische Black Metal bands minderwaardig zijn of de originele scene verpesten; die scene bestaat immers nog steeds, er zijn nog steeds bands als Gorgoroth en Darkthrone die volgens de idealen van het originele concept leven. Black Metal als genre is commercieel wat interessanter geworden, en NIET ALLEEN de symfonische, meer melodieuze variant.
Door de moorden begin jaren negentig is de HELE Black Metal scene commercieel interessanter geworden, in die periode was het aantal symfonische, melodieuze bands veel geringer en viel de aandacht van klote-roddelbladen als Kerrang op de grimmige, primitieve Black Metal sound.
Je kunt die nieuwe bands zo veroordelen als je maar wilt, maar de waarheid is dat veel van de muzikanten die de primitieve variant aanhangen, over de jaren wel vrede gevonden hebben met de melodieuze Black Metal beweging. Marduk bijvoorbeeld heeft getoured met Mystic Circle, en een symfonische BM band als Limbonic Art wordt als volwaardig lid van de scene gezien door de meeste Black Metal bands van Noorwegen, waar het allemaal begonnen is.
Dus nokken met het verspreiden van zulke onverlichte gedachten, en wen er maar aan dat symfonische BM bands niet zullen verdwijnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |