abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137455184
!!!!!Als eerste de storingsdienst komt maandag ochtend kijken!!!!!
huurschuur met bijbehorende huurketel

maar ik ben toch wel stiekem benieuwd wat er kapot kan zijn in deze ketel.

elke keer als de brander aan moet valt de ketel terug in storing A1.
de standaard dingen zo als is er gas,condenswater afvoer niet verstopt, is de druk hoog genoeg etc, zijn al gecheckt :P

na het insteken van de stekker blijft er vrij lang F HI (of F H1) op het display, daarna valt de ketel in A1.. reset knop krijgt de ketel in "standby" maar zodra er warmte vraag is ( CV of tapwater ) valt die weer in de A1.

nou rook ik ook de heerlijke geur (die de gasunie toevoegt) van aardgas na 2x proberen..
en nu vraag ik mij stiekem af wat dit kan zijn.. verder lijkt het ook wel als er een kabouter in de ketel zit die ergens op loopt te bonzen tijdens het "proberen" te starten

een half uur voordat de storing intrad nog mogen douchen.. maar 30 min later was de warmte op toen ik de afwas wou doen..

verder heb ik nu de ketel van de stroom, en de gaskraan toch maar dicht gedraaid.. verder hoef ik toch niks byzonders te doen? :-)
pi_137455345
Alombekend ontstekingsprobleem... ionisatiepen kapoet, onjuiste aarding van je ketel?

A1 is volgens mijn informatie ontstekingsprobleem.
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:57:03 #3
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137455647
Zie je ook iets gloeien zodra de ketel klaar is met voorventileren? Zo nee---->Gloeiplug overleden.
Indien ja:----> aangezien het elektronica uit Italië is, kan ook de print defect zijn, of de ionisatiepen, zelf de ventilator kan nog naar zo'n grootje zijn. Ook kan de gas/lucht verhouding niet goed zijn. (moet 0,00 mbar zijn)

Euh, maandag pas? What the fuck is dat voor een bedrijf? :')

[ Bericht 19% gewijzigd door cvboer op 06-03-2014 19:03:13 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137456698
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:57 schreef cvboer het volgende:
Zie je ook iets gloeien zodra de ketel klaar is met voorventileren? Zo nee---->Gloeiplug overleden.
Indien ja:----> aangezien het elektronica uit Italië is, kan ook de print defect zijn, of de ionisatiepen, zelf de ventilator kan nog naar zo'n grootje zijn. Ook kan de gas/lucht verhouding niet goed zijn. (moet 0,00 mbar zijn)

Euh, maandag pas? What the fuck is dat voor een bedrijf? :')
ga de ketel niet uit elkaar slopen.. en uhm tja Collegas van jou op de 1 of andere manier. scheelt dat ik dit weekend toch weg ben :P

en verder niet mijn ketel en onderhouds contract
pi_137470500
Weet je zeker dat de sifon open is?
Even met een schroevendraaier in het gat prikken als je de sifon eraf gehaald hebt.
Stekker niet omgedraaid?

Wat een kutbedrijf dat ze pas maandag komen..........maar is dat de schuld van de installateur of verhuurder.....
pi_137481630
de voesingsstekker past niet anders om in het stopcontact :p
gelukkig ben ik er zondag pas weer.. maar dan hebben die lamstralen geen dienst :x sifon is wel open.. anders had ik wel een water ballet gehad..
als er 2 liter water in past.. en er nog geen water ballet is.. neem ik aan dat ze open is

bijkomend voordeel.. ze kunnen dan direct z'n onderhoudsbeurt komen doen.. opv volgende maand..

ketel is een jaar of 10/11 oud schat ik..
pi_137574312
Ketel is inmiddels schoon gemaakt, en nagekeken.. maar valt nog steeds in fout A1.. maar helaas ligt dat niet aan de ketel.. maar aan de rookgasafvoer die defect is geraakt.
de ketel krijgt dus z'n eigen verbrandingsgassen terug. en slaat daarom af :')

vraag niet hoe dat kan.. maar hij is kapot :')

nu wachten op de installatie dienst die de pijp komt vervangen :z
pi_137587598
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ketel is inmiddels schoon gemaakt, en nagekeken.. maar valt nog steeds in fout A1.. maar helaas ligt dat niet aan de ketel.. maar aan de rookgasafvoer die defect is geraakt.
de ketel krijgt dus z'n eigen verbrandingsgassen terug. en slaat daarom af :')

vraag niet hoe dat kan.. maar hij is kapot :')

nu wachten op de installatie dienst die de pijp komt vervangen :z
Komt wel door de ketel........
HR ketel, rookgassen condenseren, condens vreet het aluminium op.
pi_137604086
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:02 schreef klipper het volgende:

[..]

Komt wel door de ketel........
HR ketel, rookgassen condenseren, condens vreet het aluminium op.
feit is het is kapot..

inmiddels ruim 2,5u bellen verder omdat er vandaag dus NIKS meer gefikst is.. zit ik nu nog zonder werkende ketel..

er heeft iemand op het dak de boel gecontroleerd en gefixt, die had terug moeten koppelen naar de onderhouds dienst van de ketel om de boel binnen aan te sluiten.... maar dat is niet gebeurt..

al vraag ik me ook af of ze dat ging lukken.. :')

gezien een paar fotos meer zeggen dan woorden:

De pijpenzooi die normaal op de ketel woont..

Detail van het mooie kleine pijpje waar alle rookgassen door heen geperst moeten worden

kijkje in de pijp waar het allemaal gebeuren moet

nog een shotje er van..

en om dat het kan nog eentje :D

Ben benieuwd hoe ze dat weer aan elkaar denken te krijgen :')
  maandag 10 maart 2014 @ 23:57:38 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137604565
Ben eerder benieuwd of het ventilatortoerental wel is aangepast aan die 60 mm rookgasafvoer. Anders is het ook geen wonder dat ie stikt in z'n eigen rookgas..
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137604666
Geen idee om eerlijk te zijn.. als die weer werkt zal ik eens kijken waar die op staat :)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 00:02:34 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137604771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef Ou-Tannu het volgende:
Geen idee om eerlijk te zijn.. als die weer werkt zal ik eens kijken waar die op staat :)
Zal mij benieuwen. Verder mis ik een onderdeel op je foto. Een rvs rookgasafvoer op een ketel met aluminium wisselaar is smeken om problemen.
pi_137604985
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:02 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zal mij benieuwen. Verder mis ik een onderdeel op je foto. Een rvs rookgasafvoer op een ketel met aluminium wisselaar is smeken om problemen.
op de onderkant van het T stuk zit nog wel een einddop met een wartel, hier op zit nog een slangetje welke ook water kan pissen.. :')

deze dus

dat moet hier aan

en als we dan toch bezig zijn.. dan de rest ook maar op de plaat :)

[ Bericht 31% gewijzigd door Ou-Tannu op 11-03-2014 00:15:59 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:08:27 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137607467
Ah, dat miste ik. Hopen dat ze dat stukje Italiaanse ellende weer aan de praat krijgen.
Onderhoudscontract bij Breman Drachten, dus moet goedkomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door cvboer op 11-03-2014 07:24:33 ]
pi_137609738
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:08 schreef cvboer het volgende:
Ah, dat miste ik. Hopen dat ze dat stukje Italiaanse ellende weer aan de praat krijgen.
Onderhoudscontract bij Breman Drachten, dus moet goedkomen.
als ze de buis weer aan elkaar krijgen moet dat wel gaan :+
en ze brand

[ Bericht 1% gewijzigd door Ou-Tannu op 11-03-2014 11:18:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')