abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:19:12 #51
134538 chansadres
Black & White
pi_137737173
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:06 schreef RobinOok het volgende:
Weet je, ik denk bij zo'n vraag vaak, Ja, dan kun je wel enthousiast antwoord geven wat je er allemaal mee kunt doen, maar dan krijg je daarna de reactie "oh, maar ik heb alleen peper en zout in huis. Of bij nader inzien alleen zout".
Ik ben echt niet te lui om naar een supermarkt te gaan :)
Ik dacht dat ik zelf wel iets kon verzinnen maar dat viel me tegen. Internet rondneuzen gaf me ook niet veel tips.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 14 maart 2014 @ 17:34:47 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137737690
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:06 schreef RobinOok het volgende:
Weet je, ik denk bij zo'n vraag vaak, Ja, dan kun je wel enthousiast antwoord geven wat je er allemaal mee kunt doen, maar dan krijg je daarna de reactie "oh, maar ik heb alleen peper en zout in huis. Of bij nader inzien alleen zout".



O+ O+ O+ O+ :* :* :*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137737799
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:06 schreef RobinOok het volgende:
Weet je, ik denk bij zo'n vraag vaak, Ja, dan kun je wel enthousiast antwoord geven wat je er allemaal mee kunt doen, maar dan krijg je daarna de reactie "oh, maar ik heb alleen peper en zout in huis. Of bij nader inzien alleen zout".
:Y O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_137788489
zolang je maar tevreden bent met jezelf....
pi_137790836
120 ml slagroom
65 g honing
65 g roomboter
400 g melkchocolade

Hier heb ik gister een chocolade topping mee gemaakt voor op koeken. Had alleen nog wat over en geen tijd meer. Bij wijze van experiment had ik dit in kleine ijsblokvormpjes ingevroren.
Kan ik hier bijvoorbeeld nog truffels van maken? Hoe werkt dat precies?
Of een ander goed idee?
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  zondag 16 maart 2014 @ 09:25:14 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137791706
Je kan chocolade au bain marie smelten en ze daarin dompelen, en dan direct door de cacao halen.
Laatste hoeft natuurlijk niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 maart 2014 @ 12:38:21 #57
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_137795342
Ik heb afgelopen dinsdag een hele batch ieniemienie schuimtoefjes gemaakt om cupcakes mee te versieren. Ik dacht die donderdag nodig te hebben om uit te delen op mijn werk (jaarcontract gekregen) maar de handtekening wordt morgen pas gezet en ik deel pas uit wanneer de handtekeningen zijn gezet :+
Standaard receptuur (verse eiwitten, basterdsuiker en wat kleurstof).
Ik heb ze in een kom bewaard in het keukenkastje. Vandaag ga ik dus de cupcakes maken, ik kan die schuimpjes toch nog wel gebruiken? Ze smaken nog helemaal prima hoor, maar ik wil natuurlijk wel even zeker weten dat het geen kwaad kan (ivm de eiwitten).
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  User die het meest klaagt 2022 zondag 16 maart 2014 @ 13:39:00 #58
414785 sirdanilot
pi_137797216
Als je de schuimpjes goed hebt gemaakt, dus zodat ze helemaal droog en krokant izjn, dan zijn ze volgens mij heel erg lang houdbaar (denk maanden, niet dagen). Als ze vanbinnen nog vochtig zijn niet.

Eiwit bederft sowieso veel minder snel dan eidooier.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 16 maart 2014 @ 13:50:50 #59
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_137797643
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:39 schreef sirdanilot het volgende:
Als je de schuimpjes goed hebt gemaakt, dus zodat ze helemaal droog en krokant izjn, dan zijn ze volgens mij heel erg lang houdbaar (denk maanden, niet dagen). Als ze vanbinnen nog vochtig zijn niet.

Eiwit bederft sowieso veel minder snel dan eidooier.
Ja bijna 2 uur op 110 graden. Ze zijn nu wel iets minder knapperig geworden maar in eerste instantie waren ze helemaal droog vanbinnen. Nu zijn ze bros aan de buitenkant en als je erin bijt iets zacht. Wel heel lekker trouwens, ik moet nu echt ophouden met snoepen uit die bak. :+
Ik kijk wel even hoe ik met mijn tijd uitkom vandaag. Als ik nog tijd heb maak ik een nieuwe batch, maar ik moet ook nog 24 cupcakes maken en die moeten afkoelen en dan nog weer vullen met banketbakkersroom en dan nog weer decoreren.
Ik ga maar eens aan de slag geloof ik :')
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 16 maart 2014 @ 13:51:44 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137797687
Had je de bak niet luchtdicht afgesloten?
  zondag 16 maart 2014 @ 13:57:06 #61
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_137797915
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 13:51 schreef RobinOok het volgende:
Had je de bak niet luchtdicht afgesloten?
Nee :@
Het is een kom en ik heb daar geen deksel voor. Verder puur gemakzucht, ik had het even af moeten dekken.
Maar ik denk dat ik een nieuwe batch ga maken. Voor onszelf zou ik dit goed genoeg vinden maar ik ga het aan anderen voeren. Dan moet het gewoon goed zijn en niet tweederangs.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 16 maart 2014 @ 14:08:20 #62
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137798360
Als je schuimkoekjes luchtdicht bewaart, bijvoorbeeld in een pedaalemmerzak blijven ze dagen knapperig. Ik verwacht wel langer dan een week, maar tegen die tijd zijn ze hier wel op.

(ik heb speciaal daarvoor een rol "kleinste" maat, goedkope pedaalemmerzakken, voor zoiets als grote hoeveelheden zelfgebakken schuimkoekjes of kroepoekjes of zo. En om grote dingen in te marineren, dan samen met een zooi knikkers (knikkers niet in maar buiten de zak) in een grote pan/pot/iets, dan hoef je niet zoveel marinade te maken. Dingen als kippenvleugels bebloemen/bestuiven gaat ook goed in zo'n zak)
  zondag 16 maart 2014 @ 14:13:38 #63
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_137798576
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:08 schreef RobinOok het volgende:
Als je schuimkoekjes luchtdicht bewaart, bijvoorbeeld in een pedaalemmerzak blijven ze dagen knapperig. Ik verwacht wel langer dan een week, maar tegen die tijd zijn ze hier wel op.

(ik heb speciaal daarvoor een rol "kleinste" maat, goedkope pedaalemmerzakken, voor zoiets als grote hoeveelheden zelfgebakken schuimkoekjes of kroepoekjes of zo. En om grote dingen in te marineren, dan samen met een zooi knikkers (knikkers niet in maar buiten de zak) in een grote pan/pot/iets, dan hoef je niet zoveel marinade te maken)
Goede tip van die knikkers! Ik gebruik idd wel van dat soort zakken om vlees makkelijker door de bloem en kruiden te halen enzo. Maar nog nooit aan marineren in zo'n zak gedacht.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_137804292
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 14:08 schreef RobinOok het volgende:
Als je schuimkoekjes luchtdicht bewaart, bijvoorbeeld in een pedaalemmerzak blijven ze dagen knapperig. Ik verwacht wel langer dan een week, maar tegen die tijd zijn ze hier wel op.

(ik heb speciaal daarvoor een rol "kleinste" maat, goedkope pedaalemmerzakken, voor zoiets als grote hoeveelheden zelfgebakken schuimkoekjes of kroepoekjes of zo. En om grote dingen in te marineren, dan samen met een zooi knikkers (knikkers niet in maar buiten de zak) in een grote pan/pot/iets, dan hoef je niet zoveel marinade te maken. Dingen als kippenvleugels bebloemen/bestuiven gaat ook goed in zo'n zak)
Doe ik ook vaak ja. Vlees/kip in zak, kruiden erbij, beetje lucht erbij blazen en dichtdraaien. Dan hard schudden en je hebt perfect, egaal gecoat vlees.
  zondag 16 maart 2014 @ 17:31:40 #65
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_137805844
Huh, knikkers?
Spoilers!
pi_137806018
Piet! Ik heb zin in aardappelsalade. Jij als halve Duitser moet daar vast een goed recept voor hebben. En wat zal ik daar eens bij maken?
  zondag 16 maart 2014 @ 17:44:02 #67
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137806280
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Huh, knikkers?
Nou ja, eigenlijk zijn het in mijn geval kitcherige, decoratieve, glazen druppels. Ooit voor weinig gekocht bij de Action, ik weet niet eens precies waarvoor ze bedoeld zijn, voor een kitcherige opmaak met water en waxinelichtjes of zo, ik weet het echt niet. Maar ik gebruik ze om oesters stevig op te zetten en met bord en al te stomen....

Maar ja, om dat nou als tip te geven. :-)
Denk dat mensen eerder knikkers in huis hebben. Al is het maar om blind mee te bakken.
Of iets anders.

Je zou de pan ook kunnen vullen met water. Maar ja, als de zak dan lek raakt loopt je marinade zo weg...
  zondag 16 maart 2014 @ 19:08:39 #68
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_137809548
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nou ja, eigenlijk zijn het in mijn geval kitcherige, decoratieve, glazen druppels. Ooit voor weinig gekocht bij de Action, ik weet niet eens precies waarvoor ze bedoeld zijn, voor een kitcherige opmaak met water en waxinelichtjes of zo, ik weet het echt niet. Maar ik gebruik ze om oesters stevig op te zetten en met bord en al te stomen....

Maar ja, om dat nou als tip te geven. :-)
Denk dat mensen eerder knikkers in huis hebben. Al is het maar om blind mee te bakken.
Of iets anders.

Je zou de pan ook kunnen vullen met water. Maar ja, als de zak dan lek raakt loopt je marinade zo weg...
:D Klinkt handig! Maar ik snap nog steeds niet hoe je ze gebruikt met marineren eigenlijk.

Ik heb volgens mij pas van die lelijke decoratieve dingen in de doos voor de kringloop gedaan nadat ze jaren doelloos in mijn kast hebben gelegen. Ik kan me niet herinneren waar ze vandaan komen, volgens mij verschijnen dat soort dingen ineens :P
Spoilers!
  zondag 16 maart 2014 @ 19:18:33 #69
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137809965
Ik zal volgende keer een foto maken. :-)

Maar kijk: normaal, als je bijvoorbeeld een hele lamsbout zou willen marineren in een vochtige marinade, dan heb je ten eerste een pan/pot/bak nodig waar dat ding in past. Kans is groot dat er heeeeeeeel veel ruimte omheen zit. Dus als je er een marinade bijgooit, dan heb je misschien wel 3 liter marinade nodig om 'm onder te kunnen dompelen.

Maar als je zal die loze ruimte zou kunnen vullen met iets anders, bijvoorbeeld knikkers. Dan heb je al minder vocht/marinade nodig. Het beste zou zijn de zak met vlees in een mal met gips doen. Dan de mal 1 cm uithakken en daar dan de zak met vlees in.

Dus mijn knikkers gebruik ik als volgt: zak met marinade en stuk vlees in kom/bak leggen. (op dat moment is er niet genoeg marinade om hele stuk vlees te bedekken, dus vocht zit onderin de zak, bovenste stuk vlees is onbedekt) Dan drapeer ik de knikkers om het vlees. Als een mal. Nu komt de marinade ook omhoog, want het kan door de zak niet in/rond de knikkers vloeien.

Nou ja, als ik het niet goed uit kan leggen, sorry, ik ga echt een foto maken volgende keer. :-)
  zondag 16 maart 2014 @ 19:24:04 #70
256666 leeell
I know you're lonely
pi_137810226
google anders wet van Archimedes Lucky_Strike ;)
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:24:28 #71
97745 Thorical
finding a way
pi_137810246
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:18 schreef RobinOok het volgende:
Ik zal volgende keer een foto maken. :-)

Maar kijk: normaal, als je bijvoorbeeld een hele lamsbout zou willen marineren in een vochtige marinade, dan heb je ten eerste een pan/pot/bak nodig waar dat ding in past. Kans is groot dat er heeeeeeeel veel ruimte omheen zit. Dus als je er een marinade bijgooit, dan heb je misschien wel 3 liter marinade nodig om 'm onder te kunnen dompelen.

Maar als je zal die loze ruimte zou kunnen vullen met iets anders, bijvoorbeeld knikkers. Dan heb je al minder vocht/marinade nodig. Het beste zou zijn de zak met vlees in een mal met gips doen. Dan de mal 1 cm uithakken en daar dan de zak met vlees in.

Dus mijn knikkers gebruik ik als volgt: zak met marinade en stuk vlees in kom/bak leggen. (op dat moment is er niet genoeg marinade om hele stuk vlees te bedekken, dus vocht zit onderin de zak, bovenste stuk vlees is onbedekt) Dan drapeer ik de knikkers om het vlees. Als een mal. Nu komt de marinade ook omhoog, want het kan door de zak niet in/rond de knikkers vloeien.

Nou ja, als ik het niet goed uit kan leggen, sorry, ik ga echt een foto maken volgende keer. :-)
Maar ik snap het wel. Maar eigenlijk marineer ik bijna nooit zulke grote dingen
  zondag 16 maart 2014 @ 19:27:40 #72
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137810407
Oooooh, sorry, ja, nee, dan heeft het allemaal geen nut nee.
Kleine stukkies vlees kun je ook in een boterhamzakje marineren. En dan is een beetje strak dichtbinden/oprollen genoeg om ervoor te zorgen dat alles bedekt is met marinade.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:33:31 #73
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_137810688
Ik snap het helemaal. Klinkt heel logisch en handig!

Ik heb niet zo'n snuggere dag vandaag, had een beetje moeite met visualiseren ;)
Spoilers!
  zondag 16 maart 2014 @ 19:39:28 #74
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_137810975
Ik zit iedereen door elkaar te halen zie ik. Maar het maakt niet uit, iedereen schijnt het nu te snappen. :-) Mooi zo! Ik haat onduidelijkheid.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:42:53 #75
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_137811159
Nadat ik de keuken bijna heb afgebrand (ja echt :') de tray viel om en al het beslag liep achter de fan en begon natuurlijk meteen te branden) staan er nu 30 cupcakes klaar om gevuld te worden met banketbakkersoom en staat er alweer een nieuw legertje schuimtoefjes in de oven.
Nu even een laatste vraag. Zou ik de cakes nu al kunnen vullen met de bbr? Ik heb er een gat in geboord met een appelboor en ga dat dus vullen. Blijft dat een beetje lekker tot morgen of worden de cakes sompig?
Ik heb ze wel vaker gemaakt maar dan werden ze binnen een paar uur opgegeten, nu gaat er een nacht overheen. Morgenvroeg heb ik niet echt tijd om ze nog helemaal te moeten vullen en decoreren.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')