abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137451100
Mijn tanden zijn niet heel erg geel, maar ook niet meer echt wit te noemen helaas. Nou drink ik zo'n 1-2 koppen thee per dag en wellicht dat dat er mee te maken heeft.

Als ik nou stop met thee drinken, worden mijn tanden dan over tijd weer witter? Of worden tanden nooit meer uit zichzelf wit?

En helpen die whitening tandpasta's enzo eigenlijk wel? Ik koop die namelijk wel ooit maar zie geen verschil verder. Iemand nog tips?
pi_137451236
Thee en koffie schijnt een klein laagje achter te laten maar het is nou ook niet zo dat je dan maar thee en koffie moet laten staan(zeker niet als het zo weinig is), gewoon af en toe eens poetsen met die rokerstandpasta en je haalt dat laagje wel weer weg. Overigens kun je ook van nature gewoon wat minder witte tanden hebben (en tanden gaan wat minder wit worden bij het ouder worden), stoort mij niet maar als je er wat aan wilt laten doen zou ik eens contact opnemen met de tandarts om ze te laten bleken....overigens is dit ook niet voor eeuwig. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_137451318
thee/koffie met een rietje drinken
Geloof in Jezus, dan zal hij je belonen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:39:00 #4
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_137451386
Harder poetsen, het komt door tabak.
Voor wittere tanden moet je het bleken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_137464560
quote:
15s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef PandaDrop het volgende:
Harder poetsen, het komt door tabak.
Voor wittere tanden moet je het bleken.
Ik heb wel gerookt vroeger ja, maar nu al 3 jaar gestopt.

Bleken schijnt ook niet goed voor je tanden te zijn toch? Dus dat is dan ook geen optie. Het is ook niet heel erg ofzo, maar wat witter is natuurlijk altijd mooier.
pi_137501254
Bleken is gewoon slecht voor je tanden, ongeacht wat heel die verkopers ook beweren.

Naarmate je ouder word verkleuren je tanden. Zaken als voeding, drinken en roken dragen daar ook hun steentje aan bij. Soms is het oppervlakkig en kan het door een tandarts/mondhygiëniste worden weg gepolijst.

En ja, niet iedereen heeft "witte" tanden, Er zijn tussen de 16 en 20 standaard tinten/kleuren tanden en nog zoveel afwijkingen, wit is dus betrekkelijk.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 23:51:14 #7
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_137503503
Ben tandtechnicus io en opzich hoeft bleken niet slecht te zijn voor je tanden. Indien je je aan de richtlijnen houdt is er niets aan de hand. Doe je dit niet dan bestaat er weldegelijk een kans dat het glazuuroppervlakte van je tanden onherstelbaar beschadigd raakt.

Ik kan je de whitening tandpasta van Rembrandt aanraden. Redelijk prijzig, maar wel één van de weinige whiteners die echt werkt.
Niets is sterker dan dat ene woord
pi_137503863
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 23:51 schreef PIETR het volgende:
Ben tandtechnicus io en opzich hoeft bleken niet slecht te zijn voor je tanden. Indien je je aan de richtlijnen houdt is er niets aan de hand. Doe je dit niet dan bestaat er weldegelijk een kans dat het glazuuroppervlakte van je tanden onherstelbaar beschadigd raakt.

Mmhh, volgens mij gebeurt bleken globaal genomen nog meestal met een stof die door het glazuur moet dringen om de verkleuring binnenin de tand te bleken. en aangezien glazuur de hardste substantie in het menselijk lichaam is zal er toch wel ietsje aantasting van het glazuur zijn om binnen te dringen.
En eenmaal aangetast glazuur hersteld niet meer en zorgt ervoor dat men sneller verkleuring terugkrijgt en dus wederom zou moeten/kunnen bleken.

Informeer daar maar eens naar op het IVT
  zaterdag 8 maart 2014 @ 00:29:20 #9
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_137504775
IVT is DHTA tegenwoordig ;)

Heb geleerd dat die stofjes het glazuur zacht maken, waardoor de tanden van binnen gebleekt worden. Na gebruik mag je een half uur niet eten/drinken/poetsen, zodat het glazuur weer kan uitharden. Doe je dit niet of ga je te lang door met bleken dan wordt het herstelproces verstoort en raakt je glazuur onherstelbaar beschadigd.
pi_137504818
Ze maken het niet alleen zacht, ze maken het ook poreus, en dat is het grootste probleem.
pi_137505745
De kleur van de tanden wordt bepaald door het tandbeen, dus eenmaal gele tanden, dan krijg je ze niet meer wit door gewoon te poetsen. Bleken is dan de enige oplossing.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 21:54:50 #12
288545 PIETR
Facta non Verba
pi_137527348
Dat is echt onzin. Ook aanslag kan een gele kleur geven en dit valt met een goede tandpasta te verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')