abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2014 @ 17:53:54 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137490268
Don't flatter yourself, kid.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_137490286
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:21 schreef nikao het volgende:

[..]

Kortom: je kiest er nu dus heel bewust voor om bewijs te negeren wat niet strookt met wat je gelooft. Wat mij betreft prima, maar dan vraag ik me af waarom we hier uberhaupt discussie hebben? Jij gelooft iets omdat je er zelf voor kiest, niet omdat het bewijs dat ondersteunt.
Einde discussie lijkt me dan, je negeert toch alles wat je niet aanstaat. |:( |:( |:(
Wat heb je 't nou over?
The first successful laser ranging experiments were carried out in 1962.
Dat is toch duidelijk?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_137490380
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 16:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat ik heb gelezen op verschillende links is dat de eerste successvol experimenten waren in 1962.
Verder heb ik veel interessanter dingen over te lezen dan fckin moon mirrors.
Maar wat heet 'succesvol'? Dat laserlicht weerkaatste op de maan? Hoe wil je dat voor afstandsmeting gebruiken? Om dat te kunnen doen moet je tijdstip van aanzetten van de laser heel nauwkeurig meten en dat vergelijken met het tijdstip van de teruggekaatste straal. Lijkt me lastig om dat te doen als het licht diffuus is geworden.
pi_137490593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:54 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat heb je 't nou over?
The first successful laser ranging experiments were carried out in 1962.
Dat is toch duidelijk?
Yep... heel duidelijk. Heb ik al meerdere keren aangegeven.
Alleen stop je iedere keer met lezen en luisteren naar het vervolg.

Nogmaals;
Experimenten uit 1962 hadden als resultaat; "joepie, het is gelukt om signaal op te vangen van de laser die we weerkaatsen op de maan". De nauwkeurigheid van die experimenten? Mjah, ze waren blij dat het uberhaupt lukte.

Paar jaar later MET reflector kunnen we de afstand ineens tot centimeters nauwkeurig bepalen.

Sterker nog, met behulp van die initiele metingen konden ze nauwkeurig de positionering bepalen die nodig was voor de extra reflectors van de volgende appollo missies.

quote:
The data obtained so far by the McDonald Observatory have been used to generate a new lunar ephemeris based on direct numerical integration of the equations of motion for the moon and planets. With this ephemeris, the range to the three Apollo retro-reflectors can be fit to an accuracy of 5 m by adjusting the differences in moments of inertia of the moon about its principal axes, the selenocentric coordinates of the reflectors, and the McDonald longitude. The accuracy of fitting the results is limited currently by errors of the order of an arc second in the angular orientation of the moon, as derived from the best available theory of how the moon rotates in response to the torques acting on it. Both a new calculation of the moon's orientation as a function of time based on direct numerical integration of the torque equations and a new analytic theory of the moon's orientation are expected to be available soon, and to improve considerably the accuracy of fitting the data.
http://www.sciencemag.org/content/182/4109/229

Wat snap je daar niet aan?

Het is echt hetzelfde als het feit dat je met het blote oog de maan ook kunt zien, en dat jij dan gaat ontkennen dat er uberhaupt telescopen zijn. Want; het is al gelukt de maan te zien.
Ja duh, maar nu met telescopen kunnen we details van een paar meter zien, wat met het blote oog never nooit niet lukt.

Oftewel; de vraag blijft nog steeds onbeantwoord; waar komt die grote nauwkeurigheid vandaan? Verklaar dat nou eens voor ons hoe dat kan zonder de reflector(s)?
pi_137490608
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar wat heet 'succesvol'? Dat laserlicht weerkaatste op de maan? Hoe wil je dat voor afstandsmeting gebruiken? Om dat te kunnen doen moet je tijdstip van aanzetten van de laser heel nauwkeurig meten en dat vergelijken met het tijdstip van de teruggekaatste straal. Lijkt me lastig om dat te doen als het licht diffuus is geworden.
Ik weet t niet precies - ga zelf effe kijken - wtf are you asking me for ?
Vraag 't gewoon aan een van die 'wetenschappers'. Ik denk dat ze zullen heel blij zijn om t allemaal in 'n zeer wetenschappelijk manier uit te leggen.....voelen ze slim van misschien.

Of koop dan 'n tweedehands NASA tekstboek(misschien ook met leuke fotos!)...er zijn zeker heel veel te krijgen voor 'n paar dollar op e-bay.....of gratis ophalen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_137490682
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

Vraag 't gewoon aan een van die 'wetenschappers'. Ik denk dat ze zullen heel blij zijn om t allemaal in 'n zeer wetenschappelijk manier uit te leggen.....voelen ze slim van misschien.

Of koop dan 'n tweedehands NASA tekstboek(misschien ook met leuke fotos!)...er zijn zeker heel veel te krijgen voor 'n paar dollar op e-bay.....of gratis ophalen.
Waarom moeten we het vragen? Wij weten het antwoord; reflectors.
Maar jij ontkent die, dus is de vraag hoe jij dat resultaat dan toch gaat verklaren?

Het resultaat is namelijk niet te ontkennen, en de oorzaak daarvan is bekend, maar die ontken jij. Dus je zult met een nieuwe oorzaak moeten komen wil je de reflectors blijven ontkennen.

Dus, wat is jouw verklaring?
pi_137490725
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 17:53 schreef Copycat het volgende:
Don't flatter yourself, kid.
Oh no ! All those words of kindness and affection you have expressed meant nothing?!
OMG! Thou art so cold and heartless! :)
pi_137490728
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

ja dag... Eerst kom je er zelf mee dat je het niet gelooft en als er vragen komen geef je niet thuis. Natuurlijk wordt het aan jou gevraagd. Je had het over succesvolle experimenten. Je weet er dus kennelijk meer van. Kom maar op :P
pi_137491035
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:04 schreef nikao het volgende:

[..]

Paar jaar later MET reflector kunnen we de afstand ineens tot centimeters nauwkeurig bepalen.

Sterker nog, met behulp van die initiele metingen konden ze nauwkeurig de positionering bepalen die nodig was voor de extra reflectors van de volgende appollo missies.

Paar jaar? 7 jaar.
En in 7 jaar met technological advancement hadden ze zeker 'n beter verstaan van zaken.
Ik ga niet verder in want er zijn veel meer belachelijk punten in de hele Apollo verhaaltjes.
Als je wil geloof in space-ships/space heroes enz. leuk voor je, but don't waste my fckin time please.
Misschien zie je 't wel in de komende tijd dat 't 'n 'a big pile of horseshit' is.
pi_137491183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:17 schreef Tingo het volgende:

[..]

Paar jaar? 7 jaar.
En in 7 jaar met technological advancement hadden ze zeker 'n beter verstaan van zaken.
Ik ga niet verder in want er zijn veel meer belachelijk punten in de hele Apollo verhaaltjes.
Als je wil geloof in space-ships/space heroes enz. leuk voor je, but don't waste my fckin time please.
Misschien zie je 't wel in de komende tijd dat 't 'n 'a big pile of horseshit' is.
Vertel dan eindelijk eens waarom je dat zo zeker weet. Voorlopig kom je zelf niet met valide argumenten of helemaal niet argumenten en negeer je alles wat er tegenover gezet wordt.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:22:31 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_137491190
En de fuckings vliegen je weer om de oren. Waar komt die boosheid tegenover de wetenschap toch vandaan, Tingo? Frustratie dat je zelf nooit hebt kunnen studeren?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:23:25 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137491216
quote:

[..]

Paar jaar? 7 jaar.
hoe vaak ga je dit excuus gebruiken.
maar even een andere vraag, over die nieuwe telescoop actie om betere foto's te kunnen maken van de landing site.
Als die foto's er dan eenmaal zijn ga je daar dan ook weer over struikelen?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_137491391
quote:

[..]

Paar jaar? 7 jaar.
Ok, laten we het even omdraaien dan please. Help me om in te zien dat het een big pile of horseshit is.
Ik wil heel graag geloven dat het allemaal bullshit is, maar ik zit dan wel met het probleem dat ik die accuraatheid increase niet kan verklaren. Gewoon zeggen dat het '7 jaar later is' dus er is een toename is natuurlijk geen verklaring.
Leg het me uit en open m'n ogen please!

Ik wil je tijd niet verdoen, integendeel! Jij zegt niet te geloven in de reflectors en dat je dat hard kunt maken. Nou, overtuig me aub! Make me a (non)believer!
pi_137491441
Zelden iemand gezien met zo'n plaat voor z'n kop..jongejonge toch. |:(
pi_137491480
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

maar even een andere vraag, over die nieuwe telescoop actie om betere foto's te kunnen maken van de landing site.
Wat denk je zelf ;)
niet moeilijk om te raden wat de reactie gaat zijn: "VLT is in handen van de ESO, vriendjes van de NASA dus die photoshoppen wat foto's. Nee hoor, we zijn nog altijd niet buiten de dampkring geweest als mens. Al dat geld wordt gespendeerd aan een boel mensen die full time aan het fotosoppen en video-editten zijn"
  Moderator vrijdag 7 maart 2014 @ 18:33:39 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_137491526
quote:

[..]

Paar jaar? 7 jaar.
Stop maar weer Tingo. Je gaat weer vér over de lijn van fatsoenlijk discussieren.
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:35:51 #92
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137491584
quote:

[..]

Paar jaar? 7 jaar.
Gaat niet gebeuren, zeker niet met deze simpele punten. Gewoon het feit dat het experiment een vele malen nauwkeuriger antwoord geeft als je op de reflector mikt dan als je op een willekeurig stukje maan mikt... Hoe wil je dat zonder reflectoren verklaren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:41:47 #93
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_137491748
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Stop maar weer Tingo. Je gaat weer vér over de lijn van fatsoenlijk discussieren.
grapje tussendoor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vanaf 0:40 :P

Btw vond wel mooi filmpje terug in vorige topic over Von Braun's uitleg over zijn raket en hoe hij het uitlegde aan disney wel jammer dat hij die droom van die raket niet heeft mee mogen maken, was het idee van de space shuttle
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 7 maart 2014 @ 18:44:00 #94
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_137491814
quote:

[..]

Paar jaar? 7 jaar.
Maar dit geldt natuurlijk niet voor wat von Braun in 1954 schreef.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_137492401
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:22 schreef Copycat het volgende:
En de fuckings vliegen je weer om de oren. Waar komt die boosheid tegenover de wetenschap toch vandaan, Tingo? Frustratie dat je zelf nooit hebt kunnen studeren?
Boosheid tegen wetenschap? Nee joh.
Frustratie? Hmm...misschien 'n heel klein beetje,want over de jaren heb wel sommige ge-educateerde mensen die zijn niet erg intelligent, maar kunnen heel goed bepaalde tekstboeken goed remember.( herinneren / of zo)
Maar goed,dit gaat over persoonlijke dingen(dat doe jij vaak) dus als je wil echt weten wat ik voel kan je beter 'n PM sturen. Feel free to include a lingerie photo of yourself.

Ah ! Speaking of lingerie and the moon hoax....
The Playtex Brassiere company made those magical,invincible space suits! Dat vind ik zo grappig!
En er komt 'n leuke 'based on a true story' Hollywood productie aan ! Fantastic! Misschien is net zo 'true' als Pearl Harbor of Flight 93!
LOL!
pi_137492499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja hoor !
Misschien "moet ik beter lezen" eh? hohoho.
pi_137492521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:06 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja hoor !
Misschien "moet ik beter lezen" eh? hohoho.
Nee hoor, gewoon mij even overtuigen aub! Ik zit toch nog steeds met dezelfde brandende vraag die je maar niet wilt/kunt beantwoorden...
pi_137492581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 18:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat excuus?
Ik geloof niks van fotos over de landing site want niemand is daar geweest.
pi_137492678
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:09 schreef Tingo het volgende:

[..]

Wat excuus?
Ik geloof niks van fotos over de landing site want niemand is daar geweest.
Ok, nogmaals een poging om het om te draaien; Welk bewijs gaat jou overtuigen dat we er wel zijn geweest?

Ennuh... vergeet de openstaande vraag (kans mij te overtuigen!) niet over de laser en reflectoren.
pi_137492729
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 19:07 schreef nikao het volgende:

[..]

Nee hoor, gewoon mij even overtuigen aub! Ik zit toch nog steeds met dezelfde brandende vraag die je maar niet wilt/kunt beantwoorden...
De informatie van alle kanten staat daar,dus je moet zelf weten wat je zelf doet ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')