abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137440219
Ik heb een werkervaringsplaats gevonden waar ik nu ongeveer een maandje zit. Het zijn hele aardige lieve mensen, die ik heel graag mag. Ze hebben me ook vanaf het begin zeer welkom laten voelen. Helemaal mooi dus. :)

Nu moet ik nauwer samenwerken met een collega en ik merk dat zij graag roddelt over sommigen. Dit doet zij ook wel eens in mijn bijzijn en lijkt te verwachten dat ik dat ik dan meedoe. Terwijl ik dat helemaal niet ok vind en het heel subtiel probeer af te kappen.

Want ten eerste vind ik die mensen erg tof, ten tweede is betrokken raken bij roddels op de werkvloer helemaal uit den boze (voor je imago) en ten derde wie ben ik om over hen te roddelen, ik ben al dankbaar dat ik als nieuweling daar ervaring mag komen opdoen.

Voorbeeld: er zaten gisteren voor het eerst studenten bij ons op kantoor en ik had dus een gesprek met een eentje die een uitgesproken mening had over een bepaalde niet werkgerelateerde onderwerp. Toen zij weg waren, zei ik dat ik het gezellig vond dat ze er waren en toen vroeg zij met zo'n bepaalde toon wat vond jij vnn haar? Ik dacht wow, die zag ik niet aankomen...dus ik zei ik ken haar niet zo goed om nu al iets van haar te vinden, ik vind haar wel aardig.Volgens mij was dat niet het antwoord wat ze wilde horen. Vervolgens maakte ze gelijk daarna weer een opmerking achter de rug van een collega die net voorbij liep......ik dacht echt van omg...dus ik lachte alleen en zei dat ik haar heel lief vind.

De betreffende collega is ook aardig en behulpzaam dus dat is heel mooi, maar hierdoor merk ik wel dat ik haar niet echt meer vertrouw en minder op mijn gemak bij haar voel, omdat ik denk dat ze hetzelfde bij mij doet (hierdoor gedraag ik me af en toe klunzig en onzeker).

Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Doe ik het goed of heb ik haar straks tegen me omdat ik het vertik om mee te roddelen? Nog tips over hoe ik het subtiel kan afkappen?
pi_137440274
Jeetje, lekker fucking boeiend, roddelen hoort er bij. Welkom in het bedrijfsleven. :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137440421
Precies, wen er maar aan. Heel nobel dat jij volkomen politiek correct je meningen over andere mensen voor je houdt, maar roddelen hoort er gewoon bij als je de hele dag op elkaars lip zit.

Daarnaast, als het je zo tegen de borst stuit, zeg er dan wat van tegen haar. Nu kom je hier vragen of het beter is om stil te zijn omdat dat misschien beter voor jezelf is. Daar sta je dan, met je idealen, maar bij de eerste mogelijkheid om je te laten gelden wel direct kiezen voor je eigen hachje.
pi_137440427
Ik heb ook zo'n collega. Constant zeiken over collega's (en uiteraard ook over mij, achter mijn rug om). Elke keer als ze weer begon kapte ik het niet af en ik ging er niet in mee. Ik zei gewoon ja en ik ging verder met mijn werk :') Op een gegeven moment hiedl het op bij mij en ging ze verder bij anderen :') Echt, ik kan alleen maar medelijden hebben met dat soort mensen.

Onthou: mensen die over iemand roddelen, roddelen ook over jou.
pi_137440445
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:15 schreef HostiMeister het volgende:
Jeetje, lekker fucking boeiend, roddelen hoort er bij. Welkom in het bedrijfsleven. :)
Roddelen hoort erbij tuurlijk. Het gebeurt overal en iedereen doet het. Maar als het dagelijks gebeurd en je bent zelf niet zo'n persoon, dan kan het wel ontzettend storend worden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:25:21 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137440488
Over iemand praten is iets anders dan roddelen. Roddelen is imo meer iemand zwart maken. Je kan toch gewoon zeggen dat je daar geen zin in hebt en niet aan mee doet?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_137440496
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Roddelen hoort erbij tuurlijk. Het gebeurt overal en iedereen doet het. Maar als het dagelijks gebeurd en je bent zelf niet zo'n persoon, dan kan het wel ontzettend storend worden.
Klopt, maar dan zeg je dat toch gewoon als je daar niet van gediend bent. Schijnheilig meeblaten, of niets zeggen schiet allebei niet op.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_137440508
Iedereen roddelt over iedereen
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:26:23 #9
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_137440512
Als je zo je leven invulling moet geven zeg...totaal gebrek aan zelfrespect proberen te verdoezelen door over anderen te lullen. Kop op een staak, en lichaam aan de honden voeren S.V.P.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_137440542
Welkom in de echte wereld. Het hoort niet, maar zo gaat dat nu eenmaal.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_137440573
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:26 schreef inslagenreuring het volgende:
Als je zo je leven invulling moet geven zeg...totaal gebrek aan zelfrespect proberen te verdoezelen door over anderen te lullen. Kop op een staak, en lichaam aan de honden voeren S.V.P.
Als dat bij sommige mensen zou kunnen....
pi_137440588
meeroddelen, anders hoor je er niet bij he....collega's :{w meestal van dat achterbakse volk maar trekken vaak aan het langste eind, dus meedoen of klappen uitdelen en ander werk zoeken _O-
pi_137440597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als dat bij sommige mensen zou kunnen....
Zoals mensen die net als fervente roddelaars gebaseerd op een verhaal van een stagair een mening over de mate van zelfrespect van anderen vormen....
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:30:19 #14
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_137440599
Maak er slim gebruik van. Luister. Verzamel informatie over je collega's. Verspreid kleine beetjes desinformatie. En werk zo je weg omhoog.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_137440626
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zoals mensen die net als fervente roddelaars gebaseerd op een verhaal van een stagair een mening over de mate van zelfrespect van anderen vormen....
Hoe bedoel je?
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:32:23 #16
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_137440648
Ik snap het probleem verder niet zo. Als je geen zin hebt om over derden te praten als ze er zelf niet bij zijn dan zeg je dat toch? Wat is daar zo moeilijk aan?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:33:12 #17
171936 DuTank
Spaashaas.
pi_137440660
Roddel over haar tegen je andere collega's dat ze roddelt.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_137440674
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:31 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
De moraalridders die hier komen vertellen hoe verachtelijk roddelaars zijn, maar hun mening op hetzelfde gebrek aan feiten baseren als de roddelaars.

Pot verwijt de ketel.
pi_137440775
Ik wil niet roddelen over mijn collega's. Laat mij erbuiten alsjeblieft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 10:37:28 ]
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:41:45 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_137440904
Kapot maken. Fysiek en mentaal. Gewoon zulke schunnige en belachelijke roddels over haar de wereld in sturen dat ze overspannen thuis komt te zitten en pleinvrees krijgt.

Of je gewoon op de vlakte houden, ene oor in en andere oor uit. Grote kans dat iedereen het daar zo doet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_137441004
Ik doe gewoon alleen positief roddelen. :P
pi_137441172
Nou ik weet niet of het wel zo gepast is om direct te zeggen dat ze op moet houden met roddelen (en het ook zo benoemen), ik wil onze band wel gewoon goed houden. Dus ik hoop dat ze na mijn subtiele hints van gister inziet dat ik geen roddelpartner ben en niet van plan ben om mee te doen.

Maar mijn probleem is dus dat ik me hierdoor wel onzekerder voel in haar bijzijn en idee heb dat ik niet goed genoeg ben in haar ogen... (volgens mij moet ze me later wel "beoordelen" hoewel ik geen stagiaire ben, maar dat weet ik niet zeker). Gewoon dat roddelen vertrouw ik haar minder, hoewel ze wel lief en aardig is.
pi_137441254
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:52 schreef Jurrgirl het volgende:
Nou ik weet niet of het wel zo gepast is om direct te zeggen dat ze op moet houden met roddelen (en het ook zo benoemen), ik wil onze band wel gewoon goed houden. Dus ik hoop dat ze na mijn subtiele hints van gister inziet dat ik geen roddelpartner ben en niet van plan ben om mee te doen.

Maar mijn probleem is dus dat ik me hierdoor wel onzekerder voel in haar bijzijn en idee heb dat ik niet goed genoeg ben in haar ogen... (volgens mij moet ze me later wel "beoordelen" hoewel ik geen stagiaire ben, maar dat weet ik niet zeker). Gewoon dat roddelen vertrouw ik haar minder, hoewel ze wel lief en aardig is.
Ik denk dat je ten onrechte het idee hebt dat mensen die "roddelen" stiekem plottende masterminds zijn die niet zouden aarzelen om jouw carrière te vernietigen. Waarschijnlijk is zij zich van geen kwaad bewust.
pi_137441296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:52 schreef Jurrgirl het volgende:

Nogmaals, iedereen roddelt over iedereen, jij roddelt ook en er wordt over jou geroddeld.

Hoe eerder je dit accepteert hoe beter, want uiteindelijk is het allemaal gelul in de ruimte en maakt het geen fuck uit hoe je je verder gedraagt, al ben je model-werknemer, er wordt over je geluld, al ben je de allerslechtste werknemer, er wordt over je geluld.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_137441368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik denk dat je ten onrechte het idee hebt dat mensen die "roddelen" stiekem plottende masterminds zijn die niet zouden aarzelen om jouw carrière te vernietigen. Waarschijnlijk is zij zich van geen kwaad bewust.
Ja, i hope so! Misschien komt dat ook door een vervelende stage van mij van een aantal jaar geleden dat ik er zo over nadenk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')